Jaka jest i od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

Jaka jest i od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

Najpopularniejszym modelem rozliczeniowym w kampaniach Google Ads jest CPC (Cost Per Click), czyli płatność za kliknięcie linku przez użytkownika. Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować koszty i zmaksymalizować efekty – płacisz tylko wtedy, gdy uzyskasz konkretną akcję. Sam możesz określić miesięczny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na działanie kampanii, jednak wysokość stawki CPC ustala system aukcyjny.

Jaki jest koszt Google Ads, ile wynosi cena za kliknięcie i od czego zależy?

Reklama Google Ads – koszt jednego kliknięcia

„Ile to kosztuje i czy się opłaca?” to jedno z najczęściej zadawanych pytań w przypadku reklamy Google Ads. Koszt całej kampanii w dużej mierze zależy od tego, jakim budżetem dysponuje firma. To dlatego, że tę kwestię przy konfiguracji można ustalić samodzielnie. Jeśli zdecydujesz, że na działania chcesz przeznaczać 5000 zł miesięcznie, po wyczerpaniu tej kwoty reklamy po prostu przestaną się wyświetlać. A to, jak długo będą się one wyświetlały oraz ile kliknięć wygenerują, zależy od CPC, czyli stawki za jedno kliknięcie. Ile ona wynosi?

W Google Ads koszt kliknięcia może wynosić kilkanaście groszy, ale też kilkanaście złotych. Zdarzają się również przypadki, że stawka CPC to nawet kilkadziesiąt złotych. Trudno zatem podać konkretną kwotę.

Co wpływa na koszt Google Ads?

Miejsce na linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania oraz na banery w sieci reklamowej jest ograniczone. System Google Ads musi zatem w pewien sposób ustalać, które reklamy będą miały pierwszeństwo. Największe znaczenie ma to, kto zaproponuje większą stawkę. Im więcej firm walczy o jedną pozycję, tym koszt Google Ads będzie większy. Dlatego najważniejszym czynnikiem, który decyduje o koszcie kliknięcia, jest konkurencja.

Oprócz tego znaczenie mają takie aspekty jak branża, popularność słów kluczowych, pozycja oraz wynik jakości reklamy. Ostatnia kwestia – mimo że ma ogromne znaczenie dla skuteczności kampanii – często jest bagatelizowana przez reklamodawców. Jest to ogromny błąd. Jeśli Twoja reklama nie będzie atrakcyjna i angażująca, zapłacisz więcej za każde kliknięcie. Warto wspomnieć, że na wynik wpływa również jakość strony docelowej.

Za ustalanie stawki odpowiedzialny jest system aukcyjny, który działa w czasie rzeczywistym – za każdym razem, gdy możliwe jest wyświetlenie reklamy, odbywa się aukcja, w której znaczenie mają wszystkie wymienione wyżej czynniki.

Jak działa system ustalania stawek?

Z jednej strony koszt Google Ads zależy od reklamodawcy, ponieważ może on ustalić budżet i maksymalną stawkę za kliknięcie, jednak z drugiej wygląda to nieco inaczej. Przede wszystkim warto wspomnieć, że mimo iż przedsiębiorcy mają tutaj dużą swobodę, to jednak muszą wziąć pod uwagę konkurencję i to, jak wyglądają średnie stawki w danej branży.

Jak działa system ustalania stawek? W Google Ads koszt fraz nie zawsze jest taki, jak maksymalna stawka, którą reklamodawca określił przy konfiguracji kampanii – zazwyczaj jest ona niższa. Dlaczego? Aby to wyjaśnić, warto opisać trzy ważne pojęcia:

  • Średni CPC – to średnia kwota, jaką reklamodawca płaci za kliknięcie. Oblicza się go, dzieląc łączny koszt kliknięć przez łączną liczbę kliknięć.
  • Maksymalny CPC – stawka podawana przez reklamodawcę przy konfiguracji kampanii. Jest to koszt, jaki chce on maksymalnie ponosić za jedno kliknięcie. System Google Ads nie pobierze więcej niż określona kwota.
  • Rzeczywisty CPC – to ostateczna kwota, którą system pobiera od reklamodawcy za kliknięcie. Zazwyczaj jest ona niższa niż maksymalny CPC.

Dlaczego rzeczywisty CPC jest mniejszy niż maksymalny CPC? To dlatego, że system aukcyjny Google Ads pobiera jedynie taką kwotę, która jest potrzebna do osiągnięcia wymaganego progu rankingu reklamy i pokonania konkurencji.

Istnieją jednak pewne okoliczności, gdy rzeczywisty CPC może być większy niż stawka maksymalna, ustalona przez reklamodawcę. Tak może się zdarzyć, jeśli korzystasz z ulepszonego CPC lub opcji automatycznego dostosowywania stawek.

Planer słów kluczowych Google – czy warto z niego korzystać?

Mimo że jako reklamodawca możesz samodzielnie ustalić wysokość CPC, musisz brać pod uwagę konkurencję, popularność słów kluczowych oraz średnie stawki w swojej branży. Tworząc pierwsze kampanie, trudno jest trafić idealnie w skuteczny CPC. Dlatego warto przeprowadzić research.

Jak sprawdzić koszt klika w Google Ads? Na początku warto skorzystać z Planera słów kluczowych Google. Jest to darmowe narzędzie, które proponuje słowa kluczowe, a także pokazuje przybliżony koszt za jedno kliknięcie. Za jego pomocą możesz odkryć frazy związane z Twoją branżą oraz przyjrzeć się statystykom dotyczącym kosztów wykorzystania ich w swoich kampaniach reklamowych.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Zobacz inne wpisy

    Kampanie Performance Max – jak korzystać?

    Kampanie Performance Max – jak korzystać?

    Jakie rozszerzenia reklam występują w Google Ads?

    Jakie rozszerzenia reklam występują w Google Ads?

    Czym się zajmuje Specjalista Google Ads?

    Czym się zajmuje Specjalista Google Ads?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych