Vuka
Case Study

Jak pomogliśmy nowej marce zdobyć zaufanie klientów i uzyskać 38-krotny wzrost przychodu?
38-krotny

wzrost przychodu

28-krotny

wzrost nowych uzytkowników

Sytuacja początkowa

Klient rozpoczął z nami współpracę w maju 2020 roku, równo rok po utworzeniu swojej strony na Facebooku.

 

Firma VUKA, choć dopiero stawiała pierwsze kroki na rynku rzemieślniczym, od początku była świadoma tego, jak ważną rolę w biznesie online odgrywają przemyślane działania marketingowe – szczególnie w przypadku nowych marek, które nie miały jeszcze okazji zaistnieć w świadomości klientów. Współpraca z profesjonalną agencją to dla takich przedsiębiorstw najskuteczniejszy sposób na zainteresowanie swoją ofertą szerokiego grona osób i poprawę wyników sprzedaży.

Przedstawiciele sklepu internetowego z meblami jasno przedstawili nam swoje oczekiwania. Na liście celów do osiągnięcia uwzględniliśmy:

  • dotarcie do nowych klientów z ofertą mebli: w szczególności restauratorów i hotelarzy poszukujących wyjątkowych stołów do swoich sal. Na drugim miejscu znaleźli się klienci B2C;
  • ponowne zaangażowanie użytkowników opuszczających witrynę za pomocą działań remarketingowych;
  • promocja oferty sklepu internetowego z wykorzystaniem różnych form reklam;
  • wydłużenie czasu przebywania klienta na stronie;
  • budowanie świadomości marki.

ETAP PIERWSZY:
Reklama tekstowa

Nikt nie lubi czekać długo na efekty, dlatego w pierwszej kolejności postawiliśmy na skuteczne reklamy tekstowe, czyli format, za pomocą którego dotarliśmy do użytkowników wyszukujących określone frazy kluczowe w wyszukiwarce Google. Dzięki precyzyjnie dobranym frazom niemalże natychmiast trafiliśmy do osób świadomych swoich potrzeb i poszukujących produktów z oferty naszego klienta. W ten sposób udało nam się osiągnąć jeden z pierwszych celów: firma VUKA dotarła ze swoją ofertą do restauracji, hoteli i innych firm, a także klientów indywidualnych.

ETAP DRUGI:
Działania remarketingowe

Co prawda już na pierwszym etapie udało nam się pozyskać wejścia potencjalnych klientów, ale niestety tylko niewielka część z nich podejmowała działania na stronie. Byliśmy jednak przygotowani na podobny scenariusz, dlatego zanim przystąpiliśmy do działań, opracowaliśmy strategię i przekaz skierowany wyłącznie do osób opuszczających witrynę. Jak wiadomo, na współczynnik odrzuceń, z którym mieliśmy tu do czynienia, wpływ ma wiele różnych czynników. Przykładowo, użytkownik może zrezygnować z dalszego przeglądania sklepu internetowego, jeśli platforma nie jest przyjazna w obsłudze. Naszym głównym celem stało się obniżenie wysokiego współczynnika odrzuceń. Klient od samego początku tworzył listę remarketingową, dzięki której ponownie dotarliśmy do użytkowników, którzy wcześniej nie dokonali żadnego zakupu w sklepie internetowym. Co udało nam się dzięki temu osiągnąć? Przede wszystkim zwiększyliśmy świadomość marki, zdobyliśmy zaufanie klientów i przypomnieliśmy o ofercie sklepu VUKA, z której wcześniej nie skorzystali.

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazało się angażowanie porzuconych koszyków. Ponowne zaangażowanie obecnych już klientów przyczyniło się do wzrostu użytkowników regularnie odwiedzających sklep internetowy. Wzrost użytkowników to nie jedyna korzyść, którą wypracowaliśmy w ramach remarketingu. Prowadzone przez nas działania przyniosły również wymierne oszczędności budżetowe – nie musieliśmy inwestować środków finansowych w dodatkowy ruch, ponieważ maksymalnie wykorzystaliśmy potencjał ruchu dotychczasowego.

ETAP TRZECI:
Zwiększenie budżetu i kolejne formaty reklam

Nikt nie lubi czekać długo na efekty, dlatego w pierwszej kolejności postawiliśmy na skuteczne reklamy tekstowe, czyli format, za pomocą którego dotarliśmy do użytkowników wyszukujących określone frazy kluczowe w wyszukiwarce Google. Dzięki precyzyjnie dobranym frazom niemalże natychmiast trafiliśmy do osób świadomych swoich potrzeb i poszukujących produktów z oferty naszego klienta. W ten sposób udało nam się osiągnąć jeden z pierwszych celów: firma VUKA dotarła ze swoją ofertą do restauracji, hoteli i innych firm, a także klientów indywidualnych.

Efekty współpracy

  • kompleksowe działania online, które obejmowały reklamy: tekstowe, remarketingowe, graficzne, wideo oraz reklamy wyświetlane w Gmailu. W celu zwiększenia ruchu sprzedażowego wdrożyliśmy również kampanię Google Shopping;
  • optymalizacja strony wydłużyła czas przebywania klienta na stronie, co pozytywnie wpłynęło na ostateczny wynik i koszta związane z kampanią – udało się maksymalnie zminimalizować koszt każdego kliknięcia (CPC);
  • systematycznie prowadzone przez nas działania zwiększyły świadomość marki. Nasz klient zyskał w krótkim czasie ogromne zaufanie klientów, które wiele marek musi budować latami. Ponadto, wszystkie statystyki wykazały również znaczny wzrost użytkowników powracających na stronę na tle wszystkich odwiedzających;
  • aż 28-krotny wzrost nowych użytkowników i ponad 38-krotny wzrost przychodu!