Kampanie Allegro Ads

Bezpłatna konsultacja

Dopasuj swój budżet

Dla 5000 PLN budżetu reklamowego koszt obsługi wynosi 1300 PLN

Bezpłatna konsultacja

    Chcesz sprzedawać więcej?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację ADS z naszym doradcą.

    Czym jest Allegro Ads?

    Allegro Ads – w skrócie można powiedzieć, że jest to po prostu reklama na serwisie Allegro. Zasada jej działania jest zrozumiała – opiera się na metodzie CPC (z ang. Cost Per Click), czyli opłacie pobieranej za każde kliknięcie w link lub baner reklamowy. Jej zasięg nie musi ograniczać się do Allegro – równie dobrze sklep założony na tej stronie aukcyjnej, może być widoczny w Google i na portalu Facebook.

    Wystarczy tylko skorzystać z opcji umożliwiającej rozszerzenie reklamy o te właśnie dwa popularne kanały dystrybucji (Google Ads i Facebook Ads).

    Wypowiadając się natomiast bardziej szczegółowo, można zobrazować reklamę na Allegro.pl jako szansę na zwiększenie liczby sprzedanych towarów. Jeżeli jest to skuteczna kampania, wtedy o dobre wyniki sprzedażowe można być spokojnym – zwłaszcza gdy trafi się z tą formą promocji w korzystny moment na Allegro lub na rynku w ogóle.

    Kampania na Allegro jest wyjątkowo prosta, jeśli chodzi o sposób, w jaki zwiększa się widoczność danego brandu w serwisie aukcyjnym. Z tego też powodu każdy sprzedawca oferujący swoje produkty na Allegro, ma szansę na większy dochód ze sprzedaży.

    Z drugiej strony algorytm, na jakim opiera się reklamowanie na Allegro, jest dość zaawansowany, dlatego też umożliwia pozyskanie wielu klientów na stronę sklepu. Można dzięki niemu precyzyjnie dostosować kampanię do obecnej sytuacji, jak również zdecydować się na promocję konkretnych towarów dla określonych odbiorców. Udaje się zwykle „dobrze wypaść” na tle konkurencji, zyskując nieraz przewagę w tych sektorach, w jakich sprzedawca chciałby, aby jego oferta była bardziej rozpoznawalna.

    Allegro Ads – jakie daje korzyści?

    Sprzedawcy wybierają kampanię na Allegro nie tylko z przyczyn czysto finansowych. Allegroreklama w tym marketplace daje znacznie więcej zadowalających efektów, niemniej wiele z nich wynika właśnie z większej liczby zrealizowanych zamówień.

    Korzyści, które doceniają sprzedawcy promujący się na Allegro, dotyczą m.in.:

    • rozpoznawalności sklepu na tym serwisie Aukcyjnym,
    • widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania w Google,
    • dostępności oferty sklepu na popularnym social media, Facebooku,
    • stabilności sklepu,
    • większej świadomości marki wśród odbiorców,
    • dobrych perspektyw na dalszy rozwój dzięki Allegro Ads,
    • wyznaczanie nowych, śmiałych celów biznesowych (na przykład poszerzanie oferty o kolejne produkty, wdrażanie kolejnych funkcjonalności, czy poszerzanie grupy odbiorców),
    • większa konkurencyjność,
    • szansy na uzyskanie tytułu „Super Sprzedawcy” w krótkim czasie,
    • wzrostu liczby stałych klientów,
    • większego zainteresowania ofertą wśród użytkowników Allegro.

    Allegro – rodzaje reklam Ads

    W ramach kampanii Allegro/Ads można promować się na Allegro na wiele różnych sposobów. Reklama ta udostępnia bowiem szereg narzędzi marketingowych, dzięki którym udaje się ją dostosować do swoich preferencji. Można zatem zdecydować się na:

    • link prowadzący do strony sprzedawcy (Ads Link),
    • reklamę graficzną (banner reklamowy),
    • ofertę sponsorowaną (wyróżnienie wśród ofert konkurencji),
    • najniższa cena (najbardziej atrakcyjna oferta cenowa dla klienta),
    • Ads Express – automatyczna kampania,
    • sieć reklamowa – widoczność również poza Allegro,
    • kampania oparta na Planerze – reklama ustawiana własnoręcznie.
    1. Ads LinkKampania na Allegro? Reklama w postaci Ads Link bardzo przypomina treść, którą zawiera artykuł sponsorowany. Można bowiem dokładnie opisać konkretny produkt, a następnie zamieścić odnośnik, który kieruje do indywidualnej strony sprzedawcy. Potencjalny klient może więc przejść do tego miejsca w sieci, najczęściej z poważnymi zamiarami związanymi z zakupem. Przeważnie na taką formę promocji na Allegro decydują się sprzedawcy, którzy oferują kosztowne produkty. Przykładowo asortyment może w tym przypadku dotyczyć kategorii „motoryzacja”, czy „nieruchomości”.
    2. Reklama graficznaWybierając Allegro Ads w postaci reklamy graficznej, można oczekiwać, że banner wyświetli się w konkretnym miejscu na stronie Allegro. Konkretnie banner znajdzie się bezpośrednio pod paskiem wewnętrznej wyszukiwarki na tym serwisie aukcyjnym, a także na stronie sprzedawcy na samej górze. Banner będzie też widoczny pod ofertą, w sekcji stworzonej z myślą o kupującym, który chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie lub o sprzedawcy. Graficzna reklama na Allegro.pl może również wyświetlać się w lewym panelu bocznym. Dokładniej pod filtrami, dzięki którym zamawiający doprecyzowują hasło wpisane w pasku wyszukiwarki.
    3. Oferta sponsorowanaDecydując się na wyróżnienie w postaci oferty sponsorowanej, będzie można znaleźć się wyżej w wynikach znajdujących się poniżej pola wyszukiwania. Dzisiaj czas klientów i potencjalnych zamawiających jest cenny, dlatego często wybierają jedną z pierwszych ofert, na którą zwrócą uwagę. Za pomocą tej formy reklamy można wyróżnić konkretny produkt ze swojej oferty na Allegro. Należy jednak liczyć się z tym, że klient zobaczy, że serwis wyróżnił promowany towar, ale też zauważy, że wynika to z inwestycji w reklamę Ads.Sprzedawca musi więc pamiętać o tym, że wciąż jeszcze nie wszyscy konsumenci są przekonani do klikania w oferty, które są „sztucznie pompowane” w wynikach. Warto zatem dbać o to, by reklamować wyłącznie ten asortyment, co do którego klienci nie mają żadnych zastrzeżeń. W ten sposób nawet ci, którzy mają wątpliwości, czy towar faktycznie jest wart swoich pieniędzy, ostatecznie prawdopodobnie złożą zamówienie. Szczególnie jeśli zobaczą wiele przychylnych reakcji, jakie wyrazili inni zamawiający.
    4. Najniższa cenaWielu kupujących wybiera Allegro, ponieważ można w tym serwisie aukcyjnym kupić praktycznie wszystko, płacąc stosunkowo niewiele lub w dobrej, niezawyżonej cenie. Reklamowanie na Allegro może być korzystne, jeśli uwzględni się ten aspekt, czyli magii niskiej ceny. Często zamawiający przeszukuje wiele ofert, zanim znajdzie tę, która jest dostępna w najbardziej dla niego dogodnej propozycji cenowej. Natomiast, gdy przy danym produkcie pojawi się informacja, że jest to najniższa cena, wtedy dalsze poszukiwania najtańszego towaru są już zbędne. Najniższa cena czasem przyciąga jak magnes – sprawia, że kupujący wręcz „rzucają się” na asortyment. Chcą go bowiem zamówić, nim uprzedzą ich inni użytkownicy Allegro.
    5. Ads ExpressAllegro Ads Express to rozwiązanie, które jest zwykle atrakcyjne dla sprzedających, którzy mają zamiar uruchomić kampanię w krótkim czasie. Nawet tego samego dnia, w którym pomysł o tej formie promocji przyjdzie im na myśl w serwisie Allegro. Automatyczna promocja na tym marketplace daje wiele możliwości – przede wszystkim udaje się „wyjść z reklamą” do odbiorcy, kiedy jest to najkorzystniejsze.Wybierając automatyczną kampanię, poświęca się na jej wdrożenie praktycznie kilka minut, łącznie z ustaleniem budżetu i czasem jej trwania. To wyjątkowa wygoda dla naprawdę zajętych sprzedawców mających sklep na Allegro. Chętnie zazwyczaj korzystają z tej reklamy na Allegro.pl również ci przedsiębiorcy, którzy nie chcieliby przeznaczyć zbyt wiele na promocję. Będzie to dobra opcja również wtedy, gdy sprzedawcy zależałoby na stałej, cyklicznej reklamie na Allegro.
    6. Sieć reklamowaPromując się na tym marketplace, można również być widocznym poza serwisem Allegro. Są dostępne dodatkowe rozwiązania, dzięki którym sklep może znaleźć się też wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Bywa to niezwykle pomocne w promowaniu swojego biznesu, który miałby nie ograniczać się tylko do pozyskiwania klientów korzystających z Allegro. Reklama pozwala wówczas przekierować z najpopularniejszej wyszukiwarki do strony promowanego sklepu – konkretnie do podstrony z określonym produktem, którym użytkownik Google jest zainteresowany. Jedyne, co musi zrobić, to kliknąć w odnośnik prowadzący do promowanego towaru, żeby się z nim zapoznać i zamówić.Jednak to nie koniec, ponieważ reklama na Allegro „daje” też szansę zaistnieć w świadomości użytkowników popularnego serwisu społecznościowego, Facebook. Codziennie na tym portalu social mediowym przebywają miliony internautów, dlatego też warto rozważyć promocję poszerzoną o ten kanał dystrybucji.

      Sieć reklamowa to opcja reklamy Allegro/Ads, z której korzysta coraz większa liczba sprzedawców. Gdy powiąże się wszystkie kanały, w których odbiorcy będą mogli dowiedzieć się o ofercie danego biznesmena, wtedy zwykle osiąga się znacznie lepsze wyniki.

    7. Kampania oparta na PlanerzeSprzedający chciałby sam zadbać o kampanię na Allegro? Może skorzystać z Planera kampanii, dzięki któremu takie rozwiązanie jest osiągalne. Planer kampanii na tym serwisie aukcyjnym pozwala precyzyjnie określić każdy dostępny parametr związany z możliwością promocji na Allegro. Dzięki Planerowi kampanii Allegro Ads można na przykład „przekierować uwagę” na dany produkt tych potencjalnych klientów, którzy są najbardziej pożądani. Jeśli sprzedawca oferuje zimowe buty trekkingowe, chciałby, żeby w odnośnik czy banner klikali ci użytkownicy, którzy są zainteresowani właśnie tym towarem. Mogą to być osoby szykujące się na ferie zimowe albo konsumenci, którzy nawet zimą prowadzą aktywny tryb życia i często są „w terenie”.

    Reklamowanie na Allegro – automatycznie czy własnoręcznie?

    Reklamę na Allegro.pl można ustawić albo automatycznie, albo samodzielnie. Która z tych opcji jest lepsza i kiedy się sprawdzi, skoro obie te formy mogą być skuteczne i niedrogie?

    Automatyczna kampania

    Zalety

    Do walorów promocji, którą wdraża się automatycznie na Allegro, można zaliczyć:

    • szybkość,
    • łatwość w oszacowaniu kosztów,
    • przystępność (nie trzeba znać się na reklamie i marketingu, żeby uruchomić automatyczną promocję na tym serwisie aukcyjnym),
    • szeroki zakres promocji (nie tylko produktów, ale też i samego sklepu na Allegro),
    • niewielkie ryzyko niepowodzenia kampanii Allegro/Ads.

    Wady

    Niektórzy sprzedawcy mogą zastanawiać się nad tą formą promocji, ponieważ:

    • nie sposób przewidzieć, jakie efekty da kampania na Allegro – czy będą satysfakcjonujące, czy też nie,
    • może się okazać, że poprzez automatyzację promocji, nie wykorzystuje się w pełni potencjału kampanii reklamowej na Allegro,
    • ta forma reklamy nie jest zbyt elastyczna i trzeba zdać się na „kompetencje” marketingowe serwisu, a konkretnie algorytmu, na jakim się ta kampania „opiera”.

    Promocja ustawiana własnoręcznie
    Plusy

    Sprzedawcy decydujący się na promocję „na własną rękę” w Allegro, cenią sobie najczęściej:

    • świadome zarządzanie reklamą,
    • większą skuteczność tej formy promocji na Allegro,
    • możliwość wykorzystania potencjału kampanii Allegro Ads w 100 procentach,
    • ekonomiczną inwestycję w reklamę,
    • efekty kampanii – pozwalają sprostać pokładanym oczekiwaniom w tę formę promocji na serwisie aukcyjnym,
    • dostosowanie reklamy do odbiorców – na Allegro, jak i w Google, czy na Facebooku,
    • elastyczność pod względem terminu, w jakim obowiązuje promocja (można ją również zawiesić i nie stracić środków przeznaczonych na kampanię).

    Minusy

    Ustawiając kampanię na Allegro samodzielnie, trzeba również liczyć się z tym, że:

    • nie zawsze udaje się łatwo oszacować koszty przeznaczone na samodzielną reklamę na Allegro.pl, ponieważ wartość poszczególnych elementów składających się na całą kampanię zmienia się w czasie – za każdym razem trzeba uwzględniać koszty tak samo, nawet jeśli uruchamia się kampanię dla tego samego produktu, nie zmieniając żadnych parametrów, które były ustawione w zakończonej już promocji,
    • skuteczność promocji na Allegro zależy nie tylko od uwzględnienia i określenia wszystkich parametrów, ale również od doświadczenia sprzedawcy w prowadzeniu takich działań marketingowych na tym serwisie.

    Reklama na Allegro – o czym warto pamiętać

    Statystyki

    Niezależnie od tego, jak ustawi się kampanię na Allegro, można skorzystać z „podpowiedzi” w postaci analiz i statystyk dotyczących działań marketingowych Allegro/Ads. W ten sposób wyraźnie widać, czy i w jakim zakresie wybrana forma reklamy się sprawdziła, a także jak wiele się w nią zainwestowało.

    Statystyki te są jednak dodatkowo płatne – można z nich skorzystać w ramach jednego z dostępnych abonamentów. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy sprzedawca przekroczy pewien próg finansowy, czyli dochód, jaki osiągnął ze sprzedaży towaru na Allegro.

    Zmiana parametrów kampanii

    Warto też pamiętać, że promocję na Allegro zawsze można zmodyfikować w okresie, w jakim obowiązuje. Przykładowo udaje się zmienić słowa kluczowe, na jakie mają się wyświetlać promowane artykuły. Należy jednak pamiętać, że każda taka modyfikacja wydłuża czas, kiedy kampania będzie najbardziej skuteczna. Algorytmy serwisu aukcyjnego muszą bowiem „nauczyć się” nowych wytycznych, co może potrwać do kilku dni. Ponadto każda taka zmiana może pociągać za sobą większe koszty – dzieje się tak wtedy, gdy poszczególne elementy, za które ponosi się zmienną opłatę, będą wyższe po modyfikacji. Załóżmy, że w ramach reklamy na Allegro.pl wybierze się najpierw słowo kluczowe „biała bluzka”. Słowo to jest tańsze niż wprowadzone później, powiedzmy „biała bluzka długi rękaw” przez co ogólny koszt kampanii będzie wyższy po zatwierdzeniu zmian.

    Wydłużenie czasu, w jakim ma trwać kampania na Allegro

    Promocję na Allegro można też wydłużyć, jeśli sprzedawca na przykład stwierdzi, że korzystnie byłoby, gdyby potrwała dodatkowe kilka dni lub dłużej. Wtedy oczywiście wzrastają też koszty, jednak są one takie same, jak przy ustaleniach przewidzianych na wcześniejsze zakończenie kampanii Allegro/Ads.

    Ads – Planer kampanii

    Planer kampanii to udogodnienie dla sprzedawcy na Allegro. Jest to coś na wzór panela administracyjnego, w którym ustala się poszczególne parametry promocji na Allegro. Dodatkowo można również za pomocą Planera sprawdzić, jakie są efekty prowadzonych działań marketingowych.

    Rozwiązanie to udostępnia szereg opcji pozwalających przeanalizować reklamę na Allegro pod różnymi kątami. Można na przykład dowiedzieć się z takich danych, czy kampania jest skalowalna, jak również sprawdzić, czy spełnia lub spełniła swoje oczekiwania, jeśli już się zakończyła.

     

    Funkcjonalność Planera kampanii

    • Słowa kluczoweAllegroreklama na tym marketplace może być o wiele bardziej skuteczna, gdy korzysta się z Planera kampanii. Dzięki niemu łatwo udaje się wprowadzić i sprawdzić słowa oraz frazy kluczowe, które uwzględnia się w promocji. Ponadto można dodać słowa i wyrażenia wykluczające, czyli niezwiązane z ofertą sprzedającego lub z produktem, który chciałby promować.
    • Zakres promocjiKorzystając z Planera, można precyzyjnie określić zakres kampanii na Allegro. Udaje się bowiem dostosować reklamę do konkretnej kategorii asortymentu dostępnego w danym sklepie na Allegro. Sprzedawca, wybierając Planer, może również uwzględnić w reklamie na Allegro.pl, jakie są najczęstsze wyniki wyszukiwań na tym serwisie aukcyjnym. Zatem bierze pod uwagę wszystkie popularne zapytania, które internauci wpisują w pole wyszukiwarki na Allegro. W ten sposób można dotrzeć ze swoją ofertą do szerszej grupy odbiorców, ponosząc nieco wyższe koszty za bardziej konkurencyjną frazę lub słowo kluczowe, odnoszące się do zapytań użytkowników Allegro.
    • Reklama określonego produktuPlaner kampanii przydaje się także wtedy, gdy sprzedający chciałby promować konkretny produkt ze swojej oferty. Podobnie, jak wspomniano wyżej, może dobrać właściwe słowa kluczowe i wykluczające, by nakierować potencjalnych klientów na określony towar dostępny w swoim sklepie.
    • Wyróżnienie na tle innych sklepówW ramach udogodnień związanych z Planerem można też zdecydować się na wyróżnienie swojego asortymentu na tle konkurencji. Kampania Allegro Ads pozwala wtedy zaakcentować produkt w ramach oferty sponsorowanej lub poprzez „przebicie” rywalizujących sklepów niższą ceną.
    • Personalizacja kampaniiZ Planera kampanii korzysta się także z uwagi na możliwość lepszej personalizacji reklamy. Udaje się bowiem także określić, jak długo ma trwać promocja na Allegro. Sprzedawca może również dokładnie określić kwotę, jaką chciałby przeznaczyć na tę formę promocji w popularnym w Polsce marketplace.

    Planer kampanii – korzyści

    Sprzedawcy, którzy ustawiają kampanię Allegro/Ads za pomocą Planera, mogą spodziewać się, że promocja będzie:

    • bardziej skuteczna,
    • inwestycją, w ramach której „wiadomo, za co się płaci”,
    • „wspierać” sprzedaż produktów, którymi są zainteresowani konkretni odbiorcy.

    To, czy uda się osiągnąć takie efekty zależy jednak, jak już wspomniano, od „znawstwa” sprzedawcy. Ważne są zdolności dotyczące promocji swojego serwisu w ogóle w sieci, a w szczególności związane z reklamą, z której można skorzystać na Allegro.

    Sprzedawca „nie czuje się na siłach”, żeby samodzielnie planować kampanię? Chciałby skorzystać właśnie z tej formy reklamy? Dobrym rozwiązaniem może być profesjonalna pomoc agencji Allegro Ads.

    Allegro – dlaczego warto się promować?

    Prowadząc sprzedaż na Allegro, trzeba się liczyć z tym, że takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Nieraz to, co jest walorem, może być też i problemem, na przykład popularność tego marketplace w naszym kraju. Z jednej strony, patrząc pod tym kątem, można liczyć na większe zainteresowanie swoją ofertą.

    Z drugiej zaś trzeba mieć świadomość, że jest potencjalnie wielu sprzedawców, którzy proponują te same produkty lub zbliżone – pod względem przeznaczenia, wymiarów, jak i ceny. Z tego też powodu reklamowanie się na Allegro zwiększa szansę na odnotowanie wzrostu liczby zamówień i na większe zainteresowanie asortymentem.

    Kupujący reklamują sklep

    Promując się na Allegro, można znacznie więcej. Klienci i zarazem użytkownicy tego serwisu mogą dodawać opinie i oceny sprzedającym. W ten sposób kupujący stają się „naturalnymi marketingowcami” – dodając swoją opinię, przyczyniają się do tego, że kolejni kupujący „patrzą bardziej przychylnym okiem” na taką ofertę. Dobre opinie nie są bez znaczenia dla sprzedawcy także z innego powodu. Jeśli uzbiera się ich dostatecznie dużo, zgodnie z regulaminem Allegro, można zyskać tytuł „Super Sprzedawcy”.

    Super Sprzedawca cieszy się większym zaufaniem

    Zdecydowanie pomaga, niezależnie od tego, z jakiej formy reklamy na Allegro.pl się korzysta. Ludzie o wiele chętniej kupują od „Super Sprzedawcy” niż od „zwykłego” sprzedającego. Dlaczego? Ponieważ cieszy się dobrą reputacją. Ponadto można założyć, że z realizacją zamówienia nie będzie większych problemów, podobnie jak z obsługą klienta.

    Skuteczne targetowanie kampanii Allegro Ads

    Allegro jest serwisem z olbrzymią bazą sprzedających. Z tego też powodu promocja jest wskazana – dzięki niej można precyzyjnie wypromować swoją ofertę. Ustawiając konkretne parametry reklamy Allegro Ads, udaje się dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani:

    • zakupem w promowanym sklepie,
    • zamówieniem określonego, reklamowanego produktu,
    • włożeniem do koszyka większej liczby towarów w ramach jednego asortymentu z wyróżnionej kategorii.

    Koncentracja na aktualnych trendach

    Na Allegro od czasu do czasu panują różne trendy rynkowe. Konsumenci mogą na przykład przez jakiś okres kupować więcej produktów z danego asortymentu niż kiedy indziej. Może to być, chociażby zakup towarów tańszych w sezonie, kiedy się z nich nie korzysta. Ktoś mógłby zamówić wcześniej znicze na pierwszy listopada, czy narty na ferie zimowe – warto uwzględniać takie tendencje w promocji Allegro/Ads.

    Najczęściej jednak użytkownicy decydują się na zakup produktów, z jakich będą korzystać w zbliżającym się sezonie. W momencie, gdy zaczyna się wiosna, można zauważyć, jak sklepy proponujące odzież, biżuterię, czy noclegi walczą o uwagę potencjalnego klienta. To właśnie ten moment, kiedy oferty z tych kategorii cieszą się względnie dużym zainteresowaniem.

    Trendy na Allegro mogą również dotyczyć okazji cenowych typu Black Friday, czy gorący, przedświąteczny czas zakupów. Wtedy też sprzedawca, który korzysta z reklamy na Allegro.pl, może trafić do większego grona odbiorców. Szczególnie gdy odpowiednio ustawi czas, w jakim kampania reklamowa na Allegro powinna obowiązywać.

    Im lepiej zareaguje się na takie sytuacje, które mają miejsce na Allegro, tym większa szansa, że uda się zmaksymalizować szansę na sprzedaż swoich produktów. Jeśli sprzedawca chciałby pozyskać odbiorców również spoza tego serwisu aukcyjnego, wówczas warto też uwzględnić trendy, które mają miejsce na polskim rynku w ogóle. Tym bardziej że na Allegro można promować się również w Google i na Facebooku, czyli w dwóch takich miejscach, które skupiają znaczną liczbę internautów.

    Promowanie mniej popularnych towarów

    Reklama na Allegro.pl może być też dobrym pomysłem, jeśli sprzedający chciałby postawić na promocję towarów, które nie są tak popularne w jego ofercie. Czasem zdarza się, że kupujący zamawiają na przykład z kategorii odzieżowej bluzy, swetry i koszule, a zupełnie pomijają spodnie, czy dresy. W takim przypadku warto reklamować te produkty, które nie cieszą się powodzeniem w sklepie na Allegro. Klienci nie zawsze mają czas sprawdzić, czy dany sprzedawca ma wielu kupujących, czy też nie. Ci odbiorcy, którym „się spieszy”, nie kupią przykładowych spodni, gdy inni też nie kupili takiego towaru.

    Reklamowanie sklepu jako marki

    Kampania Allegro Ads może też pomóc w promocji sklepu jako marki. Czy ma to sens? Zdecydowanie tak, ponieważ są klienci, którzy mają swoje ulubione sklepy, na których regularnie kupują określone produkty. Sklep to firma, a każda firma ma swoje logo i korzysta z usług różnych podwykonawców, a także może zatrudniać własnych pracowników.

    Z tego też powodu warto dbać o pozycję silnej marki nawet w takim serwisie, jak Allegro, który jest swego rodzaju „wirtualną galerią handlową”. Gdy sklep ma już tytuł „Super Sprzedawcy”, wtedy zaczyna konkurować o uwagę tych klientów, którzy najczęściej są zainteresowani ofertą sklepów mających takie właśnie oznaczenie. Reklamowanie na Allegro pozwoli więc sprzedawcy wzmocnić swoją pozycję. Taki efekt przydaje się zarówno, gdy oferuje się produkty na cały kraj, jak i wtedy, gdy ofertę kieruje się do lokalnych odbiorców.

    Większa widoczność również w Google i na Facebooku

    Promując się na Allegro, można dać się zauważyć także poza tym marketplace. Szczęśliwie są dostępne w tym serwisie różne formy reklamy, również pod względem zasięgu. Wiele osób poszukuje towarów nie bezpośrednio na Allegro, ale najpierw w Google.

    Nie jest łatwo wypromować się w tej wyszukiwarce w sposób naturalny, gdy ma się sklep na Allegro. Tak naprawdę jest to praktycznie niemożliwe, gdy rozważa się działania SEO. Dlaczego? Ponieważ Allegro jest odrębnym serwisem, a każdy sklep w nim dostępny, jest jakby jego podstroną. Korzystając z reklamy na Allegro, można jednak dotrzeć również do użytkowników Google. Wystarczy tylko zdecydować się na opcję Google Ads, żeby znaleźć się w wynikach wyszukiwania na frazy, które ustawiło się w kampanii reklamowej (lub które serwis „wybrał” automatycznie).

    Internauci chętnie też w wolnych chwilach „przesiadują” na Facebooku, gdzie łączą nieraz „przyjemne z pożytecznym”. Mogą więc przeglądać różne informacje od swoich znajomych, a także inne treści w ramach ulubionych profili. Ponadto niektórzy międzyczasie sprawdzają, gdzie można kupić dany produkt. W ramach kampanii Allegro Ads użytkownikom Facebooka mogą się wyświetlać różne reklamy. Mogą być one związane z zainteresowaniami facebookowiczów, czy tematyką stron, które ostatnio przeglądali. Jest więc możliwość, że nie uznają pojawiających się reklam na Facebooku za zbyt nachalne. W związku z tym zainteresują się ofertą sklepu na Allegro, klikając w odnośnik, który do niego prowadzi z tego portalu społecznościowego.

    Efekt jest taki, że nie tylko wzrasta sprzedaż towarów, ale również sklep jest bardziej rozpoznawalny – na Allegro, jak i poza nim.

    Koszt kampanii na Allegro jest relatywnie niedrogi

    Allegroreklama na tym serwisie nie musi kosztować majątku. Patrząc na wskaźniki CPC, można wręcz odnieść wrażenie, że promocja w tym serwisie jest naprawdę korzystna pod względem finansowym. Tym bardziej że serwis „nalicza” opłaty dopiero wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w dany baner lub odnośnik.

    Można wykupić większy lub mniejszy pakiet pod względem liczby kliknięć na Allegro. Natomiast żeby kampania nie zakończyła się zbyt szybko, sprzedawca może też ustalić limit kliknięć przypadających na dany termin. Przykładowo sprzedawca może zdecydować się na reklamę Allegro Ads, wykupując 500 kliknięć, z dziennym limitem 50 kliknięć. W ten sposób od razu wie, że kampania na Allegro będzie trwać przez dziesięć dni. Jeśli jeszcze doprecyzuje się czas, kiedy te reklamy mają się wyświetlić, udaje się zwykle trafić na dobry moment. Czyli na okres, w którym użytkowników na Allegro jest zwykle najwięcej. Szczególnie tych mogących być faktycznie zainteresowanymi ofertą, jaką sprzedawca promuje.

    Promocja na Allegro działa też sezonowo

    Są tacy sprzedawcy na Allegro, którzy oferują produkty cieszące się powodzeniem w określonych miesiącach w ciągu roku. Można więc powiedzieć, że preferują działalność sezonową. Dla takich sprzedających reklama na Allegro.pl jest także atrakcyjna.

    Jako że największy dochód mają nieraz w ciągu kilku miesięcy (powiedzmy maksymalnie od czterech do sześciu), warto zastanowić się nad promocją, która nie jest automatyczna. Dlaczego? Ponieważ udaje się wtedy zmaksymalizować liczbę zamówień. Jeśli sklep musi ponosić opłaty przez cały rok, ważne jest, by jak najefektywniej wykorzystać działania promocyjne na Allegro.

    Algorytm kampanii Allegro Ads „uwzględnia” sezonowość

    Sezonowość to nie tylko termin, który w tym serwisie aukcyjnym kojarzy się z ofertą sklepu. Dotyczy również sposobu, w jaki działa algorytm, na bazie którego opracowuje się i wdraża kampanię Allegro Ads. Warto wiedzieć, że marketplace podczas analizowania słów i fraz kluczowych oraz wykluczających„uwzględnia” sezonowość produktów, które się za nimi kryją.

    Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy sprzedawca zdecyduje się na kampanię automatyczną, zdając się na „dobry nos do reklamy” serwisu Allegro. Trzeba wówczas wiedzieć, że inaczej będą się wyświetlać oferty produktów, które są sezonowe od tych, które nie są popularne w danym okresie. Serwis Allegro dba nie tylko o dobro sprzedających, ale również o to, żeby kupujący na tym marketplace byli zadowoleni z wyników, jakie się wyświetlają po wybraniu określonych filtrów.

    Ktoś chciałby na przykład kupić zimą spodenki na Allegro? W ramach Allegro/Ads w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się przede wszystkim spodenki w postaci dresów, czyli odzieży, jaką się nosi o tej porze roku. Oczywiście tylko wtedy, gdy zainteresowany nie uwzględni w dodatkowych filtrach, jakie spodenki ma na myśli.

    Reklama produktów z krótkim terminem ważności

    Niekiedy może się zdarzyć, że albo przez niedopatrzenie, albo z powodu braku zamówień w magazynie sklepu zalegają produkty, których termin ważności niedługo minie. W takim przypadku również warto rozważyć reklamę na Allegro.pl. Dzięki niej można na przykład zdecydować się na promocję związaną z wyprzedażą lub obniżką cenową. Odbiorcy, którzy będą zainteresowani danym produktem, zdecydują się na zakup niezależnie od tego, kiedy kończy się termin ważności. Załóżmy, że konsumenci chcą spożyć niebawem mleko w kartonie. Nie będą się więc zastanawiać nad tym, czy jest ono zdatne do picia jeszcze przez dwa tygodnie, czy przez kilka miesięcy. Niższa, bardziej korzystna propozycja cenowa, będzie dla nich wystarczającą zachętą. Zdecydują się kupić mleko w kartonie na Allegro i zwykle nie będą mieć zastrzeżeń związanych z jego jakością.

    Promocja artykułów, z których korzysta się w czasie urlopu

    Reklamowanie się na Allegro ma również sens wtedy, gdy sprzedawca ma w swojej ofercie produkty, jakie przydają się w czasie wypoczynku. Sprzedający proponuje narty, deskę surfingową, czy sprzęt do nurkowania? Może założyć, że sprzeda te produkty tuż przed odpowiednim sezonem lub gdy będzie trwać. Żeby móc sprzedać ich jak najwięcej, by tym samym osiągnąć jak najwyższy dochód i zarazem, by ten sprzęt nie zalegał w magazynie, warto zaplanować kampanię Allegro Ads. Najlepiej z uwzględnieniem promocji także poza tym serwisem aukcyjnym, zwłaszcza gdy ma się w ofercie wiele produktów i sprzedający chciałby, aby możliwie nie został żaden po sezonie.

    Sezonowość szansą na większy zysk

    Jako że rośnie popularność wyżej wspomnianych produktów, sprzedawca może ustalić nieraz wyższą kwotę, po jakiej chciałby sprzedać ten towar. Taka forma promocji jest dobrym pomysłem zwłaszcza wtedy, gdy w danym sklepie są artykuły unikalne, chociażby na skalę całego serwisu Allegro. Jeśli dodatkowo nie można ich kupić również poza tym marketplace, wtedy tym bardziej sprzedawca może podwyższyć cenę, korzystając z reklamy na Allegro.pl.

    Oczywiście powodzenie takiego działania warto przemyśleć, szczególnie jeśli ma się wgląd w statystyki. Jeśli na przykład w poprzednim sezonie, w jakim dany sprzęt mógłby cieszyć się popularnością, nie zrobił furory, windowanie wyższej ceny może nie być najlepszym pomysłem. Wyjątkiem są specyficzne trendy na rynku i sytuacja gospodarcza – czynniki te mogą sprawić, że warto się dłużej zastanowić nad takim rozwiązaniem.

    Promowanie się w ramach Allegro/Ads na wyższą cenę może być też warte uwagi, jeśli oferuje się towar naprawdę dobrej jakości. Warto też rozważyć taką opcję, jeśli wprowadza się na rynek zupełnie nowy produkt, który w innych sklepach jest jeszcze niedostępny. Może to być przykładowo telewizor najnowszej generacji, czy limitowana edycja zegarków itp.

    Allegro reklama – jaką wybrać?

    Form promocji na Allegro jest co najmniej kilka, przez co niektórzy sprzedawcy mogą mieć problem z doprecyzowaniem kampanii Allegro/Ads. Wiedząc, jakie aspekty wziąć pod uwagę, zdecydowanie łatwiej uda się ustawić i włączyć kampanię na tym serwisie aukcyjnym. Wtedy także będzie można liczyć na lepsze efekty wybranej reklamy na Allegro.

    Widoczność

    W zależności od tego, jakie są cele biznesowe sprzedawcy, może promować się mniej lub bardziej agresywnie na Allegro. Nie tylko może wybrać reklamę, która będzie się wyświetlać w określonym miejscu, ale też połączyć kilka form promocji w jedną. Przykładowo reklama graficzna na Allegro pojawia się pod paskiem wyszukiwarki w tym serwisie, a także na dole witryny z wynikami i na stronie z ofertą sprzedawcy na Allegro. Może się zatem okazać, że taka forma promocji Allegro Ads w zupełności wystarczy.

    Inaczej do tej sprawy mogą podejść sprzedawcy, którzy oferują swoje towary różnymi kanałami dystrybucji. Jeśli sprzedają także poza Allegro, na przykład na swoim serwisie w sieci, będą również chcieli, by ofertę znaleźli potencjalni zainteresowani, korzystający na przykład z Google. Warto wtedy wziąć pod uwagę sieć reklamową, a także opcję Ads Link, by kierować możliwych kupujących na przykład do konkretnych produktów z oferty swojego sklepu.

    Skuteczność

    Allegro? Reklama na tym marketplace może być mniej lub bardziej skuteczna. Jeśli sprzedawca nie może posiłkować się żadnymi danymi, które mógłby przeanalizować pod tym kątem, zawsze lepiej zdać się na fachową agencję. Dzięki niej, dopłacając kilka procent więcej do inwestycji w promocję, można liczyć na to, że efekt w pełni sprosta pokładanym nadziejom w wybraną formę reklamy.

    Nie trzeba też samodzielnie „głowić się nad tym”, jaka promocja na Allegro byłaby najbardziej skuteczna. Co może być trudne, ponieważ trzeba tę kwestię rozpatrzyć indywidualnie – jeśli w sklepie jest tylko jeden asortyment, lepszym rozwiązaniem może być systematyczna promocja na Allegro, na przykład kampania automatyczna. W takim przypadku jest raczej niewielkie ryzyko, że promocja Allegro Ads okaże się fiaskiem. Algorytm serwisu „nie będzie mieć” bowiem problemu z dostosowaniem słów kluczowych do konkretnych kategorii produktów i wyników wyszukiwania.

    Chcąc zwiększyć skuteczność kampanii na Allegro, można też promować te produkty, które cieszą się już zainteresowaniem. W ten sposób wzrasta zainteresowanie nie tylko ofertą, ale i sklepem w ogóle. Sprzedawca zwykle „liczy wtedy po cichu”, że klienci zapoznają się też z innymi produktami, które ma dostępne w swojej ofercie, co zresztą często ma miejsce. Na ogół wtedy, gdy klienci korzystają z opcji Allegro Smart i chcą dołożyć jeszcze jakiś towar do koszyka z oferty sprzedawcy, żeby skorzystać z darmowej przesyłki.

    Rodzaj promowanych produktów

    By zdecydować się na najlepszą reklamę Allegro/Ads, trzeba też zastanowić się nad rodzajem towaru, który zamierza się promować. Zwykle sprzedawcy w ramach kampanii promują artykuły:

    • cieszące się największym powodzeniem,
    • nowe,
    • powystawowe,
    • używane,
    • w promocji,
    • typu outlet (wyprzedaże, końcówki serii, krótki termin ważności)
    • sezonowe,
    • o konkretnym przeznaczeniu (na przykład klej do tapet),
    • zajmujące miejsce w magazynie,
    • dobrej jakości,
    • polecane przez kupujących,
    • z najniższą ceną.

    Uwzględniając rodzaj produktu pod tym kątem, warto jeszcze mieć na uwadze działania konkurencji, a także odpowiedni dobór słów kluczowych oraz wykluczających. Dzięki temu reklamowanie się na Allegro na konkretne produkty może dać wiele dobrych efektów, które nie będą sprowadzać się wyłącznie do zysków finansowych.

    3Grupa odbiorców

    Jako że Allegro cieszy się największym powodzeniem w Polsce, jeśli chodzi o marketplace, można powiedzieć, że nie ma takiego profilu kupującego, który by nie pasował do ogółu konsumentów. W ten sposób łatwiej zarazem ustalić parametry kampanii, by przyciągnąć określoną grupę potencjalnych zainteresowanych. Wybierając reklamę na Allegro.pl, sprzedawca chciałby dotrzeć do osób, które kupują przede wszystkim niedrogie produkty? Wtedy najlepiej promować tani asortyment ze swojej oferty, decydując się na wyróżnienie najniższa cena.

    Natomiast bardziej wymagający klienci będą chcieli znaleźć produkt, który jest lepiej opisany. Czyli wtedy w ramach kampanii na Allegro warto uwzględnić nie tylko słowa kluczowe, ale również dłuższe frazy. Przyda się również określić słowa i frazy wykluczające, by mieć pewność, że konsument znajdzie dokładnie to, czego szuka.

    Do tych zaś klientów, którzy mają sprecyzowane oczekiwania, może „dotrzeć” reklama widoczna po lewej stronie, pod dostępnymi filtrami na Allegro. Sprzedawca może zdecydować, czy reklama związana z promocją Allegro Ads, ma się na przykład wyświetlać na stronie głównej, po tym, jak użytkownik serwisu wpisze frazę w pole wyszukiwarki. Sprzedający może też rozważyć widoczność takiej reklamy na swoim profilu, gdy potencjalny zainteresowany zdecyduje się wybrać jego ofertę spośród konkurencyjnych sklepów na Allegro.

    Reklama w konkretnym miejscu w sieci

    Sprzedawca wybiera kampanię, która ma przyciągnąć internautów, a nie tylko użytkowników Allegro? Może wówczas rozważyć dodatkowo:

    • kampanię Google Ads,
    • promocję Facebook Ads,
    • reklamę Ads Link.

    Ponadto trzeba jeszcze rozważyć, jak reklama Allegro/Ads miałaby się wyświetlać – czy byłby to raczej banner reklamowy, czy może odnośnik. Należy też zastanowić się nad tym, w którym konkretnie miejscu w Google lub na Facebooku miałaby być widoczna. Jako że do przeanalizowania jest całe mnóstwo szczegółów, warto zastanowić się nad wyborem dobrej agencji zajmującej się promocją na Allegro.

    Reklama na Allegro.pl – czy się opłaca?

    Mówiąc językiem marketingowców – to zależy. Przeważnie jednak promocja na Allegro daje dobre efekty, dlatego też wielu sprzedawców korzysta z takiej reklamy doraźnie lub regularnie. Na powodzenie szczególnie ma wpływ to, czy kampanią zarządza się profesjonalnie.

    Jeżeli nad promocją czuwa fachowa agencja Allegro Ads, wtedy o losy kampanii nie trzeba się specjalnie przejmować.

    A jeśli nie? Sprzedawca musi być obiektywny w stosunku do swoich działań i zdawać sobie sprawę, że nie zawsze większy koszt przekłada się na lepszy rezultat. Gdy przedsiębiorca nigdy wcześniej nie prowadził kampanii na Allegro, czy w ogóle jest to dla niego zupełnie nowe doświadczenie, efekt takiej promocji może pozostać jedną wielką niewiadomą. W dodatku trzeba się nawet nastawić, że inwestycja, jaką się poniesie na reklamę na Allegro.pl, może się nie zwrócić.

    Kiedy reklama na Allegro nie kosztuje zbyt wiele?

    Jak już wspomniano, nieraz bardziej opłaca się „dorzucić parę groszy” do budżetu na promocję na Allegro i zatrudnić dobrą agencję, niż trudzić się samemu. Z pewnością znajdą się tacy sprzedawcy, którzy powiedzą, że ludzie z agencji zajmującej się wdrażaniem kampanii na Allegro, pobierają swoją prowizję za nic.

    Wszystko bowiem teoretycznie wiadomo, a i sam serwis udostępnia szereg artykułów o tym, jak się promować na Allegro.

    Zachowanie konsumentów

    Prawda jest jednak taka, że Allegro Ads wygląda na prostą i intuicyjną reklamę, jednak tylko w teorii. To znaczy, faktycznie, ustawienie poszczególnych parametrów nie jest zbyt skomplikowane i wszystkie opcje łatwo uda się znaleźć. Problem jednak polega na czymś innym, mianowicie na znajomości ludzkich zachowań. Konkretnie tych, jakie dotyczą użytkowników kupujących głównie na Allegro. Trzeba wiedzieć, w które reklamy przeciętny konsument klika najczęściej, a w które najrzadziej.

    Zanim ktoś się zdecyduje na reklamę na Allegro.pl, wypadałoby się także zorientować, czy ta reguła działa zawsze, czy odnosi się tylko do określonej grupy konsumentów. Na przykład do tych kupujących, którzy zamawiają przede wszystkim produkty spożywcze albo dodają artykuły do koszyka w danym przedziale czasowym w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca itd. Mimo to reklama na tym marketplace nie musi kosztować majątku – zwłaszcza z pomocą agencji promującej sklepy na Allegro.

    Regularna promocja w ramach Allegro Ads

    Kiedy jeszcze można się nie wykosztować na kampanii na tym serwisie aukcyjnym? Jeśli ktoś promuje się regularnie, ponosząc co miesiąc minimalne koszty. Czy taka promocja Allegro/Ads naprawdę ma sens? Zdecydowanie tak, szczególnie jeśli sprzedawca cały czas dba o to, żeby klient nie miał się czego „doczepić” – jest wręcz przeciwnie: kupujący są zwykle zadowoleni i nie mają żadnych zastrzeżeń. W ten sposób, wydając co miesiąc niewielkie kwoty, można stopniowo budować swoją siatkę odbiorców, a także pozycję sklepu na Allegro.

    Warto tutaj dodać, że nawet gdyby sprzedawca chciał promować się nie tylko na Allegro, ale również w Google, czy na Facebooku, mógłby zmieścić się w kampanii, która co miesiąc nie kosztowałaby więcej niż sto złotych. Możliwe nawet, że wydałby jeszcze mniej na opłacalne reklamowanie się na Allegro – wszystko tak naprawdę zależy od:

    • celów sprzedawcy,
    • terminu, w jakim można spodziewać się efektów,
    • liczby produktów, które chce się promować,
    • liczby słów kluczowych, jakie uwzględnia się w kampanii,
    • rodzaju promocji na Allegro,
    • innych aspektów, które mają wpływ na ostateczną wartość promocji,
    • doświadczenia,
    • trendów.

    Kosztowna promocja na Allegro – w jakich sytuacjach?

    Jak każda forma promocji, nawet ta mierzalna, jak dostępna na Allegro w systemie CPC, może okazać się wyjątkowo kosztowna. Szczególnie wtedy, gdy sprzedawca dojdzie do wniosku, że postawi na agresywną reklamę i od razu zainwestuje w każdy rodzaj.

    Nawet jeśli taka kampania Allegro Ads miałaby trwać tylko przez paręnaście dni, koszty mogłyby być spore. Tym wyższe, im więcej produktów sprzedawca chciałby promować w ten sposób.

    Nowy sprzedawca na Allegro

    Najczęściej na taką taktykę decydują się sprzedawcy z niewielkim stażem na Allegro, czy wręcz ci, którzy dopiero niedawno założyli sklep. W takim przypadku wspomniana wyżej promocja nie dość, że jest kosztowna, to jeszcze może przynieść mizerny efekt. Dlaczego? Ponieważ sklep nie ma jeszcze żadnych klientów, którzy już kupili i odebrali zamówione produkty. Można więc założyć, że agresywna reklama na Allegro.pl nie przyniesie spodziewanych rezultatów.

    Z drugiej strony Allegro jest dość specyficznym serwisem, dlatego też przeciętny użytkownik tak naprawdę może nawet nie dostrzec, że sprzedawca promuje się tak nachalnie. Na stronie głównej po wpisaniu określonej frazy związanej z pożądanym produktem, wyświetla się lista produktów. Wśród nich promowany sklep może pojawić się kilka razy, jednak kupujący nie wie, że jest to ta sama, wyróżniona oferta. Serwis Allegro nie podaje bowiem nazwy sklepu w wynikach, które pojawiają się na stronie głównej.

    Agresywna, zniechęcająca promocja

    Nachalną formą promocji można nawet nieraz zniechęcić do siebie kupujących, szczególnie tych, na których sprzedawcy mogłoby zależeć najbardziej. Mianowicie takie reklamowanie się na Allegro może odstraszyć potencjalnych klientów, którzy już kojarzą nazwę sklepu z jego ofertą. Obecnie konsumenci są przyzwyczajeni do tego, że bombarduje się ich różnymi formami reklamy. Niemniej wszystko ma swoje granice – jeśli ktoś zauważy, że dany sklep szczególnie mocno zdominował listę wyników, takie działanie najprawdopodobniej nie wzbudzi najlepszych emocji. Ostatecznie odbiorca, który miał mieć pozytywne skojarzenia i kupić promowany produkt, będzie mieć negatywne skojarzenia z marką, a dany towar może zamówić u innego sprzedawcy.

    Duża liczba promowanych towarów

    Zdecydowanie zaś wyższe koszty może ponosić ten sprzedawca, który ma bogatą ofertę produktów. Jest to zrozumiałe, że nawet gdyby postawił na reklamę Allegro Ads, musiałby reklamować w ten sposób co najmniej kilka lub kilkanaście towarów. Nie sposób zwiększyć wyników sprzedaży w znacznym stopniu, skupiając się wyłącznie na reklamowaniu jednego artykułu ze swojej oferty.

    Co bowiem sprzedawcy po tym, że sprzeda więcej hulajnóg elektrycznych, skoro nikt nie kupi części samochodowych, produktów spożywczych, których jest przeszło kilkaset, czy asortymentu związanego z domem i ogrodem? Prawdopodobnie reklama na Allegro.pl okaże się sukcesem, jednak będzie to tak zwane „pyrrusowe zwycięstwo”. Sprzedawca osiągnie zamierzony cel względem promowanego towaru, jednak promocja w żaden sposób nie wpłynie na wyższe wyniki sprzedaży innych artykułów z oferty.

    Reklamowanie na Allegro produktów z przeceny

    Kosztowna kampania na Allegro może również mieć miejsce, jeśli sprzedający wyda dużo na promowanie towarów, które są dostępne w promocyjnej cenie. Nieopłacalność takiego przedsięwzięcia polega na tym, że koszt inwestycji może przewyższyć zysk ze sprzedaży. Po reklamowaniu się na Allegro w ten sposób trzeba zrobić bilans. Może się okazać, że uwzględniając koszt dostawy, prowizję serwisu od sprzedaży, a także koszt przeznaczony na promocję, sklep ledwo wyszedł na swoje. Tym bardziej, jeśli kampania nie była dobrze zaplanowana, bo sprzedawca przykładowo nie poświęcił jej zbyt wiele uwagi albo nie miał wiedzy w tym zakresie.

    Agencja Allegro Ads – większa skuteczność kampanii

    Powodzenie kampanii reklamowej na Allegro nie jest z góry przesądzone. Można założyć co najwyżej większe lub mniejsze prawdopodobieństwo, że reklama na Allegro.pl okaże się sukcesem, bądź nie.

    Wpływ na efekt działań promocyjnych na tym marketplace w dużym stopniu zależy od podjętej strategii, znajomości serwisu, trendów, które mają w nim miejsce, czy zachowań samych kupujących. Sprzedawcy z czasem mogą wyrobić sobie jako takie rozeznanie, które pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji dotyczących tego, kiedy warto zainwestować w promocję Allegro/Ads. Wciąż jednak może to nie wystarczyć, by kampania ta sprostała pokładanym w nią nadziejom.

    Co daje wsparcie agencji Allegro Ads?

    Z pomocą może przyjść jednak agencja, która zajmuje się albo wyłącznie promocją sklepów na Allegro, albo jest to jedna z usług, związana z szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Dlaczego agencja może być dobrą opcją dla sprzedawcy? Przede wszystkim tacy eksperci wiedzą, jak postępować, gdyż mają już sprawdzone pewne rozwiązania. Umieją więc dobrze zarządzać środkami, które sprzedawca przeznacza na promocję.

    Rzetelna obsługa

    Agencja Allegro Ads ma bowiem fachowe podejście do kampanii na tym serwisie aukcyjnym. Sprzedawca nie jest zarazem osobą, która dowiaduje się na samym końcu o podjętych działaniach, a także o przebiegu kampanii. Jedną z cech profesjonalnej firmy zajmującej się m.in. promocją działalności na Allegro, jest rzetelna obsługa klienta na każdym etapie realizacji usługi. Oznacza to, że sprzedający nie tylko jest zorientowany w kampanii, ale też otrzymuje odpowiedź na każde pytanie dotyczące promocji na Allegro, czy też konkretnie działań promocyjnych związanych z jego ofertą.

    Skuteczna realizacja celów biznesowych

    Wybierając agencję Allegro Ads, można się spodziewać, że uda się zrealizować cele biznesowe, o ile nie są one za bardzo wyśrubowane, czy wręcz nierealne. Jeżeli sprzedawca założył sobie, że na przykład w wyniku promocji na Allegro sprzedaż wzrośnie o 25 procent, to jest to zwykle realny scenariusz.

    Oczywiście, jeśli do tego dołoży się nie za krótki termin, w jakim kampania będzie obowiązywać, czyli nie krótszy niż tydzień. Powodzenie promocji na najpopularniejszym w kraju marketplace zależy też od liczby promowanych produktów i sposobie reklamowania na Allegro. Z pomocą agencji można zmaksymalizować efekty promocji, a jednocześnie liczyć na to, że na reklamę w tym serwisie nie wyda się więcej niż to naprawdę konieczne.

    Wiarygodne oszacowanie kosztów

    Będąc przy kosztach, dobra agencja powinna oszacować już na wstępie budżet, jakim sprzedawca powinien dysponować, by udało się zrealizować jego cele. Zatem nie tylko ważne jest, by firma, zajmująca się promocją na Allegro, przeprowadziła wycenę za swoje usługi. Powinna również „być w stanie” określić szacunkowy koszt całej inwestycji. Czyli wydatek, jaki sprzedający będzie musiał ponieść, chcąc się promować w określony sposób.

    Dlaczego opłaca się skorzystać z usług agencji Allegro Ads?

    Współpraca na korzystnych warunkach

    Sprzedawca, który myśli na poważnie o swojej przyszłości jako handlowcu „stacjonującym” na Allegro, może spodziewać się, że jego firma będzie się stabilnie rozwijać.

    Dzięki agencji Allegro Ads udaje się opracować strategię długofalowej współpracy ze sprzedawcą. W związku z czym można realizować mniejsze cele biznesowe, by ostatecznie osiągać te większe.

    Takie podejście sprawia, że sprzedający ponosi stosunkowo niewielkie koszty na promocję, a w dodatku inwestycja ta najczęściej zwraca się z nawiązką. Sprzedawca nie ma więc powodów, by rezygnować z dalszej promocji na Allegro – jest cały czas „na mocnym plusie” pod względem finansowym.

    Oczywiście dobre efekty daje też jednorazowa kampania Allegro/Ads, jednak jej opracowanie może wymagać więcej czasu i środków. Zwłaszcza gdy sprzedawca chciałby promować się na różne sposoby i na wiele produktów ze swojej oferty, bogatej w szeroki zakres asortymentu.

    Profesjonalna analiza

    Wszyscy ci sprzedawcy, którzy myślą perspektywicznie, dążą do tego, aby ich pozycja na Allegro była jak najsilniejsza. By było to możliwe, należy systematycznie analizować efekty promocji, działania konkurencji, a także m.in. sytuację gospodarczą i ekonomiczną w kraju.

    Sprzedawcy najczęściej ani nie mają ku temu odpowiednich narzędzi, ani nie mogą poświęcić tyle czasu na analizowanie różnych statystyk. Jeśliby chcieli bardziej świadomie wdrażać kampanię Allegro Ads, mogłoby się okazać, że nie potrafią odczytywać poszczególnych wykresów.

    Zatem wyciągnięcie z nich właściwych wniosków również byłoby poza ich kompetencjami. Nie każdy sprzedawca ma bowiem zmysł analityczny i nie każdy może pozwolić sobie na zatrudnienie osoby, która by mogła się zajmować w firmie taką działalnością.

    Fachowy zespół ekspertów

    Z kolei agencja, która na co dzień wdraża kampanie na Allegro, musi po prostu mieć w swoim zespole chociaż jedną osobę, która bez trudu przeanalizuje różne statystyki i podejmie na ich podstawie odpowiednie decyzje. Najczęściej, w zależności od tego, jak duży taka firma liczby zespół fachowców, będzie zatrudniać co najmniej kilku takich ekspertów. Dzięki temu reklamowanie na Allegro jest bardziej bezpieczne, czyli mniej ryzykowne. Zarówno pod względem finansowym, jak i wizerunkowym.

    Trzeba bowiem pamiętać, że zdarzają się różne rzeczy i nieraz promowanie niektórych produktów może być odebrane za wyjątkowo nietaktowne, mówiąc delikatnie. Przykładowo, jeśli miała miejsce jakaś awaria dużej korporacji, niewłaściwe byłoby promowanie wtedy programów antywirusowych, zabezpieczających przed atakami hakerskimi. Wiadomo, w takiej sytuacji reklama dałaby dobry efekt pod względem finansowym, jednak bardzo szybko działanie to odbiłoby się szerokim echem w postaci fali krytyki.

    Bezpieczna promocja

    Dzięki agencji Allegro Ads zawsze można uniknąć takich sytuacji, do których szczególnie często może dochodzić na social mediach. Jeśli sprzedawca chciałby też skorzystać z Facebook Ads, czyli reklamy na Facebooku, musi zdawać sobie sprawę, że serwis ten „rządzi się swoimi prawami”. Jest on zdecydowanie mniej „poważny” niż Allegro czy wyszukiwarka Google. Służy bowiem przede wszystkim do tego, by zacieśniać więzi zarówno między znajomymi, jak i na linii sprzedawca-klient. Na tym portalu społecznościowym często wchodzą w życie różne akcje społeczne – doświadczona agencja zorientuje się, czego one dotyczą i czy na przykład warto do nich nawiązać w ramach promocji powiązanej z Allegro.

    Oszczędność czasu

    Sprzedawca wybiera Allegro Ads i do pomocy agencję? Pozostanie mu wówczas więcej czasu na działania, które stricte wiążą się z rozwojem jego działalności. Dzięki temu nie wpadnie w pułapkę polegającą na tym, że kampania odwróci jego uwagę od tego, by fachowo zarządzać swoim serwisem sprzedażowym. W efekcie, gdyby doszło do takiej sytuacji, reklama na Allegro okazałaby się pseudo promocją. Mówiąc prościej, sklep wypadłby „blado” na tle konkurencji, jak i w oczach klientów, jeśliby na przykład zawiódł dział obsługi klienta, czy gdyby realizacja zamówienia trwała zbyt długo.

    Promocja godna zaufania

    Profesjonalna agencja Allegro Ads myśli o wszystkim, dlatego sprzedający może sobie pozwolić, by podejść z zaufaniem do promocji na tym marketplace. I to niezależnie od tego, jak długo prowadzi sprzedaż na Allegro, czy również w innych miejscach w sieci. Może zdecydować się na usługi agencji także bez względu na liczbę oferowanych produktów, czy obecność na rynku lokalnym lub krajowym.

    Dobra agencja promująca sklep na Allegro:

    • ma duże doświadczenie oraz profesjonalny, kompetentny zespół,
    • szacuje koszty,
    • raportuje, wnioskuje, analizuje,
    • dysponuje profesjonalnymi narzędziami marketingowymi,
    • doskonale zna strukturę Allegro,
    • orientuje się w sposobie działania algorytmów Google
    • wie, jak funkcjonuje reklama Allegro/Ads na Facebooku,
    • dostosowuje swoje usługi do budżetu, wymogów i celów sprzedawcy,
    • skutecznie i bezpiecznie promuje sprzedającego oraz jego ofertę,
    • nie przedstawia wygórowanej prowizji za swoje działania,
    • zapewnia elastyczne, korzystne warunki współpracy.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 83
    NASI KLIENCI
    lvbet
    vuka
    Panattoni
    Lou
    botland
    sneaker peeker
    mks meble
    kuchniasklep.pl
    mebleM4.pl
    mpm
    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych