Kampanie reklamowe Google Ads

Kanałów reklamowych i metod promocyjnych w sieci jest mnóstwo, jednak niekwestionowanym liderem w środowisku digital marketingu jest system reklamowy Google Ads, z którego korzystają obecnie miliony firm na całym świecie.

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że każdy użytkownik Internetu przynajmniej raz natknął się na reklamy pochodzące z popularnego systemu firmy Google. To oznacza, że taka metoda daje przedsiębiorcom ogromne możliwości i ma niesamowicie szeroki zasięg. Czym jest Google Ads i jak można wykorzystać ten system do promocji własnego biznesu?

Dopasuj swój budżet

Dla 5000 PLN budżetu reklamowego koszt obsługi wynosi 1300 PLN

Darmowa konsultacja

    Chcesz sprzedawać więcej?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację ADS z naszym doradcą.

    Kampania reklamowa Google Ads – co to jest i jak ją uruchomić?

    Kampania Google Ads to nic innego jak utworzona, odpowiednio skonfigurowana i opublikowana reklama – lub grupa reklam – w formie tekstowej, graficznej bądź wideo. Przedsiębiorcy mogą w ten sposób promować swoje firmy, produkty czy nawet nadchodzące wydarzenia. Reklamy Google Ads mogą docierać do konkretnych odbiorców i wyświetlać się w odpowiednim czasie, co jest ogromną zaletą systemu oferowanego przez Google.

    Jak uruchomić kampanię Google Ads?

    W pierwszej kolejności trzeba utworzyć konto w Google Ads i podać m.in. adres serwisu, którego będą dotyczyły reklamy. Zakładanie konta trwa kilka minut, a po tym czasie tak naprawdę można już przystąpić do uruchamiania kampanii. Początkowe ustawienia dotyczą: słów kluczowych; informacji o firmie; informacji o produkcie lub usłudze, która ma być promowana; obszaru wyświetlania reklamy.

    Po wstępnej konfiguracji nadchodzi czas na utworzenie poszczególnych reklam, które będą należały do jednej kampanii.

    Czy prowadzenie kampanii Google Ads jest trudne?

    Aby reklamy Google skutecznie docierały do odpowiednich osób, kluczowa jest konfiguracja i ustawienia poszczególnych reklam. Od nich zależy to, w jakim stopniu kampania będzie wspierała działania marketingowe firmy. Aby zrobić to prawidłowo, potrzebna jest szeroka wiedza.

    Ustawienia kampanii i reklam – o czym trzeba pamiętać?

    Wszystkie rozwiązania w Google Ads powinny być dobierane na podstawie występujących okoliczności – zazwyczaj w przypadku każdej firmy wygląda to inaczej. Istnieją jednak aspekty, których nie można pomijać, konfigurując kampanie reklamowe, ponieważ bezpośrednio mogą one wpływać na sukces promocji.

    Budżet na kampanie Google Ads i stawka

    Jedną z najważniejszych kwestii jest stawka za kliknięcie linku przez użytkownika. Ma ona znaczenie przede wszystkim w trakcie ustalania rankingu reklamy przez mechanizm Google, jednak jej wysokość wpływa również na sposób wykorzystania budżetu firmy. Można to zrobić ręcznie, czyli ustalić maksymalny koszt za jedno kliknięcie reklamy w Google Ads, lub skorzystać z automatyzacji, czyli powierzyć to zadanie algorytmom systemu.

    Automatyczne strategie optymalizacji stawek polegają m.in. na określeniu docelowej liczby konwersji lub na wygenerowaniu maksymalnej liczby kliknięć reklamy w ramach założonego budżetu.

    Sposobów na ustalenie stawek jest wiele, a wybór powinien być zależny przede wszystkim od celu, jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli stawiasz na kilka metod, muszą powstać oddzielne kampanie Google Ads.

    Grupa docelowa

    W przypadku reklam w sieci kierowanie reklamy polega głównie na doborze słów kluczowych – pojawiają się one w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce konkretną frazę, uwzględnioną przy konfiguracji kampanii w Google. Natomiast w przypadku sieci reklamowej wygląda to nieco inaczej. Istnieje kilka sposobów na kierowanie reklam: słowa kluczowe (reklamy wyświetlają się w witrynach, które zawierają słowa kluczowe uwzględnione w kampanii); tematyka stron (reklamy wyświetlają się na stronach, które są powiązane ze słowami kluczowymi uwzględnionymi w kampanii); miejsce docelowe (reklamy wyświetlają się w obrębie konkretnych adresów URL, które należą do sieci reklamowej Google); określona grupa odbiorców (reklamy wyświetlane są użytkownikom o konkretnych cechach np. wiek, płeć, wykształcenie, zainteresowania itp.).

    Harmonogram reklam

    Kampania Google Ads może być dopasowana do godzin, w jakich pracuje firma lub po prostu do jej potrzeb. Chodzi o to, aby pora wyświetlania reklamy przyniosła jak najwięcej korzyści, jak najniższym kosztem. W panelu administracyjnym możesz ustawić konkretne dni i godziny, w jakich ma się wyświetlać kampania.

    Cele reklamy Google Ads

    Określenie celu marketingowego kampanii wiąże się z m.in. z budżetem. Przedsiębiorca musi zastanowić się, czy jego głównym celem jest pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów, zwiększenie sprzedaży, zbudowanie świadomości marki czy zachęcenie do pobierania materiałów edukacyjnych.

    Kampanie lokalne Google Ads

    Małe, lokalne firmy również mogą wiele zyskać na digital marketingu. System reklam Google Ads jest przygotowany pod tym kątem. Pozwala on na tworzenie kampanii reklamowych, które docierają do odbiorców znajdujących się w konkretnej lokalizacji.

    Kierowanie na lokalizację można ustawić w panelu administracyjnym konta, z poziomu konfiguracji kampanii.

    Kiedy warto reklamować się lokalnie?

    Komunikat reklamowy utworzony za pośrednictwem systemu Google, który dociera do konkretnego obszaru, to rozwiązanie przede wszystkim dla firm świadczących swoje usługi stacjonarnie. Przykładami takich działalności mogą być: mechanik, fryzjer czy lokal gastronomiczny.

    Aby strategia płatności za każde kliknięcie linku generowała zyski, kliknięcie powinno wiązać się z konwersją. Gdy firma lokalna będzie reklamowała się w całym kraju, budżet może zostać szybko przepalony na kliknięcia osób, które i tak nie zostaną klientami, ponieważ nie będzie odpowiadała im lokalizacja. Kierowanie lokalne to zatem doskonały sposób na optymalizację kosztów.

    Kampanie lokalne Google Ads mogą być wykorzystywane również jako element strategii marketingowej dla firm oferujących usługi w całym kraju. Lokalne reklamy pozwalają uzyskać silną pozycję i rozpoznawalność w jednym obszarze, co jest dobrą podstawą do stopniowego poszerzania zakresu działalności i docierania do coraz szerszej grupy odbiorców w kraju, a następnie do innych zakątków świata.

    Jak zwiększyć skuteczność lokalnej reklamy?

    Jeśli promujesz swój biznes w konkretnej okolicy, musisz zadbać o to, aby docierać do klientów zainteresowanych zakupem czy skorzystaniem z usługi. Dlatego ogólne frazy nie sprawdzą się najlepiej. Lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z bardziej precyzyjnych fraz.

    Wtedy można mieć pewność, że będą one generowały ruch, który przełoży się na konwersję. Im więcej informacji uzyska użytkownik, tym większa szansa, że będzie chciał skorzystać z oferty. Rozszerzone reklamy mają zazwyczaj większy współczynnik klikalności.

    Aby wzmocnić pozycję na lokalnym rynku, warto połączyć konto Google Ads z kontem Google Moja Firma (GMF). GMF to platforma, która umożliwia utworzenie i zarządzanie wirtualną wizytówką.

    Czym powinna charakteryzować się skuteczna reklama Google Ads?

    Kampanie Google Ads cieszą się ogromnym zainteresowaniem m.in. ze względu na szybkie efekty. Odpowiednio skonfigurowana kampania, dobrze oceniona przez mechanizm Google, będzie wyświetlała się automatycznie – w tym przypadku na rezultat nie trzeba czekać kilka czy kilkanaście miesięcy. Trzeba jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku pozycjonowania, sama wysoka pozycja nie jest jeszcze korzyścią dla firmy. Aby reklama Google była skuteczna, trzeba przypodobać się nie tylko mechanizmom ustalającym jej ranking, ale również odbiorcom komunikatu.

    Zachęcający tekst i przyciągająca uwagę grafika

    Oczywiście pierwszym krokiem jest zoptymalizowanie ustawień kampanii zgodnie z wytycznymi systemu Google, bo tylko w takim przypadku reklama Google Ads będzie miała w ogóle szanse na to, aby wyświetlić się w wyszukiwarce czy w sieci reklamowej. Dopasowanie komunikatu do użytkowników to już kolejny etap całego procesu.

    Reklamy tekstowe

    Nagłówek w głównej mierze decyduje o tym, czy użytkownik Internetu zatrzyma wzrok na danej reklamie, czy po prostu ją pominie. Nagłówek powinien zawierać główne słowo kluczowe, na które chce być widoczna firma i w zrozumiały sposób przedstawiać to, co użytkownik znajdzie na stronie po kliknięciu linku promowanego.

    Pod nagłówkiem znajduje się tekst wyświetlany nieco mniejszą czcionką, jest to tzw. description, czyli opis promowanej podstrony lub ogólnej oferty firmy. Ten tekst powinien zachęcać użytkowników do odwiedzenia strony. Przy jego tworzeniu należy uwzględnić język korzyści i skuteczne CTA, czyli wezwanie do działania. Rodzaj komunikacji stosowany w reklamie powinien być dopasowany do docelowych odbiorców. Warto również przeanalizować, jakie rozwiązania stosuje w swoich reklamach konkurencja i postarać się zrobić to lepiej.

    Dodawanie obszerniejszych tekstów, informacji o firmie, a nawet linków do poszczególnych podstron jest mile widziane. Trzeba tylko zwrócić uwagę na długość wszystkich elementów, ponieważ ilość znaków jest ograniczona.

    Reklamy graficzne

    Reklamy graficzne wyświetlają się w sieci reklamowej. Dzięki temu mogą docierać do szerokiego grona odbiorców. Reklamy w formacie grafik mogą służyć jako promocja nowych produktów, o których konsumenci nie mają jeszcze pojęcia. Aby były skuteczne, muszą przyciągać uwagę użytkownika, a następnie zainteresować go i wzbudzić w nim chęć kliknięcia baneru reklamowego. Powinny składać się z przykuwającej uwagę grafiki, zwięzłego komunikatu przedstawiającego największe korzyści dla klienta i zachęcającego do działania. W przypadku kampanii Google Ads w formie graficznej warto stosować reklamy elastyczne, które dopasowują się do przestrzeni na stronie, a także wyświetlają w różnych kombinacjach.

    Nakierowanie na cele i grupę docelową

    Kampanie Google Ads to rodzaj strategii marketingowej, a każda strategia marketingowa powinna być planowana na podstawie celów firmy oraz grupy, do której skierowany będzie przekaz. Mechanizm systemu reklamowego Google w pewnym stopniu pomaga przedsiębiorcom odpowiednio skonfigurować kampanię pod tym kątem.

    Twórca reklamy może wybierać spośród m.in. takich celów: sprzedaż; zwiększenie świadomości i budowanie zasięgu; pozyskiwanie leadów sprzedażowych; generowanie ruchu na stronie.

    Określenie celów marketingowych i biznesowych pozwoli nie tylko dobrać skuteczne działania, ale również w łatwy sposób monitorować efekty. Oprócz tego do każdego celu przypisane są dostępne typy kampanii, co pozwala na trafniejszy wybór formatu reklamy.

    Wartościowa strona docelowa

    Prowadzenie kampanii w Google pozwala osiągnąć efekty szybciej niż działania SEO. Z tego względu jest to strategia często wybierana przez firmy, których sukces zależy od natychmiastowego zwiększenia widoczności i ruchu na stronie. Wartość strony docelowej to kolejny aspekt, o który trzeba zadbać, aby reklama była skuteczna i zachęcała do konwersji, a nie przyczyniała się do zwiększenia współczynnika odrzuceń.

    Witryna, do której będzie prowadził link z reklamy Google Ads, musi być zoptymalizowana pod kątem wrażeń użytkownika, zawierać wartościowy content oraz zachęcać do konwersji. Bez tego nie można liczyć na skuteczność reklamy.

    Znaczenie mają takie aspekty, jak: merytoryczne, pozbawione błędów i unikalne teksty; szybkość ładowania zawartości strony; bezpieczeństwo; rozwiązania UX ułatwiające użytkownikom wykonanie zadań; atrakcyjny design; brak błędów technicznych; spójność pomiędzy zawartością strony a treścią reklamy.

    Słowa kluczowe dopasowane do intencji użytkowników

    Frazy kluczowe mają szczególne znaczenie w przypadku reklam tekstowych. Jak już wiesz, wyświetlają się one jako płatne linki w sieci wyszukiwania, a żeby do nich dotrzeć, użytkownicy muszą wpisać w wyszukiwarce konkretne frazy.

    Wybór słów kluczowych również będzie decydował o tym, czy reklama osiągnie sukces, czy też nie. Najważniejsze jest to, aby były dopasowane do intencji użytkowników, a tym samym pomagały osiągnąć określony wcześniej cel kampanii. Warto skorzystać z planera słów kluczowych w Google Ads. Jest to narzędzie, które sugeruje, jakie frazy kluczowe mogą się sprawdzić w przypadku konkretnej kampanii.

    Kampanie Google Ads - zalety i wady

    Zalety

    Błyskawiczne efekty to najbardziej znana zaleta kampanii. To ona najczęściej wpływa na decyzję przedsiębiorców przy wyborze strategii do zwiększania widoczności w sieci. Jednak szybki rezultat nie jest jedyną mocną stroną największego na świecie systemu reklamowego. Do zalet zaliczyć można również:

    Szeroki zasięg

    Już sama wyszukiwarka Google to ogromny obszar i daje wiele możliwości, a system reklamowy Google Ads składa się przecież jeszcze z sieci reklamowej, która zawiera mnóstwo serwisów, platform i stron partnerskich. Komunikat reklamowy może docierać do osób znajdujących się na każdym poziomie lejka sprzedażowego, a nie tylko do tych, którzy sami szukają produktu czy usługi w wyszukiwarce.

    Kierowanie przekazu do wybranych osób

    Dzięki ustawieniom kampanii można precyzyjnie wyznaczać obszar, w jakim ma wyświetlać się reklama, a także komu ma się ona wyświetlać. Możliwe jest określenie wieku, płci, wykształcenia i zainteresowań docelowych odbiorców, wtedy reklama będzie docierała do osób, które rzeczywiście mogą zmienić się z biernych użytkowników w czynnych, czyli zostać klientami. Takie działanie nigdy nie jest opłacalne, bo każdy produkt czy usługa przeznaczone są dla konkretnej grupy konsumentów.

    Możliwość dopasowania reklamy do aktualnych potrzeb

    Dzięki natychmiastowym rezultatom można wykorzystać taki rodzaj promocji do reklamowania nadchodzących wydarzeń, wyprzedaży z okazji zbliżających się świąt czy zastosować tzw. RTM (Real Time Marketing), czyli strategię polegającą na odnoszeniu się w przekazie reklamowym do bieżących wydarzeń.

    Optymalizacja kosztów

    W trakcie konfiguracji kampanii Google Ads można ustawić stawkę za kliknięcie oraz określić budżet. Oznacza to, że sam decydujesz o miesięcznych kosztach takiej strategii. Możesz dokładnie ustalić, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na promocję, a po wyczerpaniu budżetu reklama po prostu przestanie się wyświetlać.

    Mniejsze straty w przypadku niepowodzenia

    Jeśli stworzona kampania Google Ads nie będzie skuteczna, można szybko zareagować, zmienić ustawienia czy wyznaczyć inną stawkę. Nie ma tutaj dużego ryzyka, że przedsiębiorca poniesie ogromne straty w przypadku niepowodzenia. Wyjątkiem jest oczywiście sytuacja, gdy prowadzeniem kampanii zajmuje się osoba niedoświadczona; wtedy bardzo łatwo można przepalić budżet i nie osiągnąć żadnych efektów.

    Dobry sposób na remarketing

    Remarketing to strategia polegająca na powtórzeniu przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę, ale nie dokonali zakupu czy nie skorzystali z usługi. System Google Ads pozwala docierać do takich użytkowników poprzez reklamy graficzne i wideo wyświetlające się w sieci reklamowej.

    Wady

    Niechęć użytkowników do reklam

    Niektórzy użytkownicy mają po prostu niechęć do reklam. W przypadku wyników wyszukiwania wolą ominąć płatne linki oznaczone etykietą „Reklama” i przejść od razu do organicznych. Niekiedy banery w sieci reklamowej Google Ads w formie graficznej również są negatywnie odbierane. Takie osoby są przekonane, że jeśli coś jest opłaconą reklamą, to nie może być wartościowe. Jest to oczywiście błędne myślenie, jednak w marketingu chodzi o to, aby dostosowywać się do potrzeb, zachowań i przyzwyczajeń potencjalnych klientów – nawet jeśli kształtują się one przez błędne przekonania.

    Zmienne koszty

    Z jednej strony przedsiębiorca tworzący reklamę sam może ustalić stawkę za jedno kliknięcie, jednak z drugiej strony, jeśli konkurencja będzie płacić więcej, ranking reklamy się obniży, przez co będzie ona wyświetlana rzadziej lub na niższej pozycji.

    Brak długofalowych efektów

    Firma może przez wiele miesięcy inwestować w kampanie Google Ads i przez cały czas cieszyć się dużą widocznością, jednak gdy tylko kampania zostanie zakończona, promowany serwis będzie niewidoczny. Wypracowana pozycja w wynikach naturalnych nie zmieni się po zakończeniu kampanii.

    Kampanie Google Ads – jak mierzyć skuteczność?

    Nieodłącznym elementem prowadzenia działań marketingowych jest mierzenie ich skuteczności. Tylko dzięki temu można sprawdzić, czy inwestycja jest opłacalna, czy raczej środki zostają przepalone, a rezultatów nie widać. Zadbał o to system, który udostępnia przedsiębiorcom wszystkie istotne statystyki, dzięki którym można ocenić, czy prowadzone działania mają sens.

    Najważniejsze jest określenie celu, jaki chce osiągnąć firma, i analizowanie statystyk na jego podstawie. Inne dane będą sprawdzane, jeśli celem jest wzrost sprzedaży, a inne, gdy firma chce zwiększyć świadomość marki.

    Pozycja w wynikach wyszukiwania

    Pozycja na stronie SERP to wskaźnik, który ma znaczenie, jeśli celem firmy jest zwiększanie świadomości marki, zbudowanie silnego wizerunku, a także zwiększenie ruchu na stronie. Warto analizować, na jakiej pozycji w wynikach nieorganicznych wyświetla się promowany link oraz jak wyglądają statystyki dotyczące ruchu na stronie. Jeśli wynik będzie niesatysfakcjonujący, należy zwiększyć stawkę za kliknięcie i zadbać o wysoki wynik jakości reklamy.

    Przyczyną niskiej pozycji mogą być wyższe stawki konkurencji, które mechanizm systemu Google bierze pod uwagę przy aukcji reklam.

    CTR, czyli współczynnik klikalności

    Aby użytkownicy Internetu mogli skorzystać z oferty firmy, kupić produkt czy nawiązać inną interakcję z serwisem, najpierw muszą go odwiedzić. Prowadząc kampanię Google Ads, jednym z najważniejszych wskaźników w przypadku sprawdzania ich skuteczności, jest CTR, czyli współczynnik klikalności. Pokazuje on, jak często użytkownicy klikają promowany link czy baner reklamowy – jest to stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń wyrażany w procentach.

    Każda reklama i każde słowo kluczowe ma własny współczynnik klikalności, dlatego bardzo łatwo można sprawdzić skuteczność wszystkich elementów. Dane dotyczące CTR dostępne są oczywiście na koncie Google Ads. A o czym może świadczyć niski współczynnik klikalności, czyli stosunek kliknięć do wyświetleń? Oczywiście jest to jasny sygnał, że utworzona reklama jest nieskuteczna. Zależy to m.in. od jej formatu. W przypadku reklam tekstowych, wyświetlających się w sieci wyszukiwania, problemem mogą być słowa kluczowe. Jeśli będą źle dobrane, reklama będzie docierała np. do użytkowników niezainteresowanych ofertą.

    Innym powodem niskiego CTR mogą być źle utworzone nagłówki i opisy reklam. Niezachęcające treści, które nie opisują tego, co użytkownik znajdzie na stronie i nie zawierają wezwania do działania, nie będą generowały kliknięć. Problemem może być również zbyt mała ilość informacji, dlatego warto rozszerzać reklamy.

    W przypadku banerów reklamowych wyświetlanych w sieci wyszukiwania powodem niskiego CTR mogą być: źle dobrane słowa kluczowe; nieodpowiednie kierowanie reklamy; brak wezwania do działania; niezachęcająca treść; nieatrakcyjna grafika.

    Współczynnik konwersji

    Kolejnym istotnym wskaźnikiem skuteczności reklam Google Ads jest współczynnik konwersji. Uzyskuje się go przez podzielenie liczby konwersji przez liczbę wszystkich interakcji. Konwersja to działania wykonane na stronie, które przynoszą firmie korzyści w postaci zysków lub zrealizowania innych celów biznesowych. Użytkownicy wykonują akcje w odpowiedzi na kierowane do nich działania marketingowe oraz rozwiązania na stronie.

    Niski współczynnik konwersji świadczy o tym, że problemem nie jest treść reklamy, tylko to, co znajduje się na stronie docelowej. Oznacza to, że kampania Google Ads może zostać odpowiednio skonfigurowana, lecz jeśli witryna, do której prowadzi promowany link nie będzie wartościowa i atrakcyjna dla odwiedzających, wysoki CTR nie będzie miał żadnego znaczenia.

    ROAS – zwrot wydatków za reklamę

    Podczas badania skuteczności, jaką odznacza się kampania Google Ads, warto wziąć pod uwagę również wskaźnik ROAS (Return On Ad Spend), czyli stosunek kosztów kampanii do przychodów.

    Reklama Google Ads – kiedy się sprawdzi?

    Kampania Google Ads to obok pozycjonowania najczęściej stosowana strategia digital marketingu. Jeśli tylko budżet na to pozwala, warto inwestować w obie metody zwiększania widoczności jednocześnie. Będą się one wzajemnie uzupełniały, dzięki czemu cały proces może okazać się skuteczniejszy i mieć szerszy zasięg.

    Nie można określić, które działanie jest lepsze. Obie metody mają swoje wady i zalety, i odpowiednio poprowadzone mogą zwiększyć widoczność w sieci i doprowadzić firmę do sukcesu. Jednak istnieją pewne okoliczności, kiedy to właśnie reklamy Google Ads mogą okazać się najskuteczniejszym rozwiązaniem – a zwłaszcza na początku.

    Rozpoczęcie nowej działalności

    Prawie żadne przedsiębiorstwo na początku swojej działalności nie generuje wysokich zarobków i nie ma na starcie szerokiego grona klientów. Do tego dochodzi się stopniowo, poprzez odpowiednie działania marketingowe, zwiększenie rozpoznawalności i budowanie zaufania. Aby szybko zwiększyć widoczność w Internecie i jednocześnie zoptymalizować koszty, warto zainwestować w kampanie Google Ads, które w krótkim czasie pozwolą firmie pokazać się w sieci i zdobyć klientów.

    Utworzenie nowego serwisu internetowego

    Nowy serwis internetowy, który nie ma jeszcze historii i bogatego zaplecza w postaci linków zewnętrznych, trudno jest doprowadzić na wysoką pozycję w wynikach naturalnych. Czasami na efekty trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy. Dlatego na początku warto zwiększyć widoczność w linkach nieorganicznych, właśnie poprzez system Google Ads. Pozwoli to poprawić widoczność i pozyskać klientów, w czasie gdy pozycjonerzy będą pracowali na to, aby zdobyć silną pozycję w wynikach naturalnych.

    Strony one page i landing page

    Serwisy one page składają się z tylko jednej strony. Oznacza to, że nie są one zbyt obszerne i zawierają bardzo mało treści, przez co rozlokowanie słów kluczowych to spore wyzwanie. Oprócz tego niemożliwe jest stworzenie bogatej sieci linków. Wszystko to powoduje, że pozycjonowanie takiego serwisu jest bardzo trudne, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwe. Dlatego zwiększanie widoczności witryn one page zazwyczaj odbywa się właśnie za pośrednictwem kampanii reklamowych Google Ads.

    Podobnie wygląda to w przypadku landing page, czyli strony, która została stworzona, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, a następnie wygenerować konwersję. Tego typu strony często tworzone są na jakiś czas, oprócz tego zawierają też niewiele treści.

    Realizacja krótkookresowych celów

    Reklama Google Ads doskonale sprawdza się też, jeśli firma chce zrealizować krótkookresowe cele. Przykładami mogą być szybkie pozyskanie nowych leadów, wypromowanie nadchodzącego wydarzenia czy zwiększenie sprzedaży w konkretnym miesiącu.

    Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję do Google Ads?

    Jeśli uznasz, że Twoja firma potrzebuje specjalistycznej pomocy w prowadzeniu kampanii Google Ads, czeka Cię wyzwanie w postaci wyboru agencji SEM. Na rynku znaleźć można masę firm i specjalistów, którzy oferują usługi dotyczące kampanii Google. Trzeba pamiętać, że sposób zarządzania kampanią będzie miał wpływ na jej skuteczność i jednocześnie sukces firmy, dlatego powinien to robić ktoś, kto ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie.

    Czym kierować się przy wyborze specjalistów do tworzenia reklam Google Ads? Agencja, której będzie można zaufać, powinna spełniać kilka warunków:

    Certyfikacja Google i status Partnera

    Firma oferująca usługi w zakresie Google Ads powinna przede wszystkim pochwalić się odpowiednimi kwalifikacjami. Najlepiej wybrać taką agencję, w której wszyscy pracownicy mają certyfikaty Google w zakresie różnych typów reklam. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na to, czy agencja ma status Partnera Google. Oznacza to, że spełniła ona warunki firmy Google, takie jak: określona liczba pracowników z certyfikatami Google; skuteczność na konkretnym poziomie; prowadzenie kampanii w określonych budżetach.

    Warunki umowy

    Umowa dotycząca świadczenia usług w zakresie Google Ads powinna być elastyczna i zabezpieczać obie strony. Najlepiej, jeśli będzie to umowa na czas nieokreślony z krótkim okresem wypowiedzenia. Dzięki temu w razie niezadowolenia z pracy agencji możliwa będzie rezygnacja. Oprócz tego warto dokładnie zapoznać się z tym, co obejmuje usługa, jakie działania będą wdrażane oraz jak wyglądają koszty.

    Doświadczenie w konkretnej branży

    Prowadzenie kampanii Google Ads nigdy nie wygląda tak samo. Inne rozwiązania trzeba będzie zastosować w przypadku sklepu internetowego ze sprzętem sportowym, a inne w przypadku firm oferujących np. usługi fryzjerskie. Ze względu na charakter działalności oraz cechy odbiorców, do każdego z tych biznesów trzeba będzie zastosować inne działania. Warto więc sprawdzić, czy wybrana agencja ma doświadczenie w konkretnej branży.

    Indywidualne rozwiązania

    Jeśli agencja oferuje uniwersalne rozwiązanie bez zapoznania się z sytuacją firmy i jej celów biznesowych, to pewne jest, że prowadzona przez nią nie będzie skuteczna. Kampania Google Ads musi być projektowana na podstawie indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, a jeśli agencja tego nie oferuje, to nie warto z nią współpracować.

    Kilka modeli rozliczeń

    Często spotykanym modelem rozliczeń jest procent od obsługiwanego budżetu. Niestety takie rozwiązanie nie zawsze się sprawdza. Taka sama prowizja bez względu na wysokość budżetu może być niekorzystna dla klienta lub dla agencji, co może sprawić, że działania przez nią podejmowane będą wykonywane niedbale.

    Raportowanie efektów pracy

    Przed podpisaniem umowy warto upewnić się, że agencja będzie odpowiednio raportowała efekty prowadzenia kampanii Google Ads. Specjaliści powinni analizować wszystkie wskaźniki dotyczące skuteczności reklamy i regularnie informować klienta o zmianach. Dzięki temu można ocenić jakość pracy agencji i zdecydować, czy inwestycja ma sens.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 93
    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.