Google od wielu lat stawia na różnego rodzaju technologie reklamowe. Z tego względu uruchomiło między innymi system Google Ads. Specjaliści z USA nie zapomnieli również o posiadaczach sklepów internetowych. Google reklama produktowa, to narzędzie skierowane głównie do nich.
Czym jest reklama produktowa? To występująca w wyszukiwarkach promocja określonych przedmiotów, trafiająca do wybranej grupy docelowej za pomocą obrazków i krótkiego tekstu. W skład tego typu promocji przedmiotów wchodzą:
Dzięki reklamie produktowej można znacznie zwiększyć sprzedaż i świadomość marki wśród potencjalnych klientów. W Google reklama produktowa określana jest jako PLA – inteligentna kampania produktowa. System analizuje wyszukiwania użytkowników (np. buty do biegania zimą) i podpowiada im jakie elementy mogą kupić już na etapie przebywania na pierwszej stronie wyszukiwarki.
Reklama produktowa Google jest zaawansowaną, inteligentną formą promocji produktów. Powinni z niej skorzystać przede wszystkim przedsiębiorcy, prowadzący różnego rodzaju sklep internetowy, oferujący określone towary. Nie ma przy tym znaczenia, czy chodzi o sprzedawców detalicznych czy hurtowych, bo Google PLA (funkcjonujące za pomocą Google MarchantCenter, o czym wspomnimy później) umożliwia reklamowe produktów adresowanych do klientów prywatnych czy sklepów.
Niestety, z reklamy produktowej nie skorzystają np. posiadacze firm usługowych. Usługi nie są bowiem objęte inteligentną promocją Google. Podobnie jest w przypadku dóbr, które nie są sprzedawane przez Internet (np. samochody, papiery wartościowe czy podobne). W tym przypadku również nie będziesz mógł promować swojej działalności przez reklamy produktowe.
Wynika to z faktu, że po kliknięciu w dany przedmiot, potencjalny klient automatycznie powinien trafić na stronę produktu. Tam z kolei proces zakupu powinien być prosty (polegać ewentualnie na dodaniu określonego dobra do koszyka, a następnie opłacenia go i dokończenia zakupu). W przypadku samochodów trudno jest o dokonanie takiej transakcji. Usług również nie zamieścisz w koszyku, chyba, że ich forma będzie związana z prowadzonym przez Ciebie sklepem internetowym (sprzedajesz np. projekt i druk wizytówek).
Aby kampania reklamy produktowej była skuteczna, musisz posiadać konta w Google Ads i Google Merchantcenter. To narzędzia, które pozwolą Ci trafić do określonej grupy docelowej. Reklama produktowa ma to do siebie, że nie może być przestrzelona – jeżeli Twoje produkty zaczną ukazywać się osobom niezainteresowanym, to najpewniej nie dojdzie do konwersji. Dobrze jest więc połączyć reklamę produktową z technikami pozycjonowania, które pozwolą lepiej określić grupę odbiorców.
Określając grupę docelową nie zapominaj o wieku, potencjalnej cenie, którą dana osoba może wydać na Twój przedmiot, a także zastosowaniach. Jeżeli bowiem Twoje obuwie promowane na frazę „buty do biegania zimą” nie nadają się do tego, z pewnością nie uzyskasz wysokiego wyniku konwersji.
Przede wszystkim skup się na przygotowaniu odpowiednich zdjęć produktu, wybierz taki, który chcesz promować, określ jego cenę i wdrażaj w kampanię (o sposobach stworzenia odpowiedniej kampanii Google reklamy produktowej w Google Merchant wspomnimy w innej części tego tekstu).
Co stoi za sukcesem reklamy produktowej? Poza powyższymi jest to jeszcze strona internetowa przyjazna klientom, odpowiednia cena produktu (najlepiej promocja lub wyprzedaż), wizualne ukazanie przedmiotu oraz opis, który trafia do odbiorców.
Reklama produktowa zapewnia wiele korzyści właścicielom sklepów. Zarządzana za pomocą Google Merchant forma promocji umożliwia między innymi:
Nie ma wyników bez promocji. Nawet najlepsze towary nie znajdą nabywców, jeżeli Ci nie dowiedzą się o ich istnieniu. Jedną z możliwości trafionej kampanii promocyjnej jest Google Shopping. Co warto wiedzieć o tym narzędziu, skorelowanym z Google Merchant Center i reklamami produktowymi?
Każdy wie czym jest Google. To ogólna wyszukiwarka, dostępna praktycznie dla wszystkich użytkowników Internetu na świecie. Google Shopping powstało jako odzwierciedlenie największego z produktów amerykańskich firm i służy do wyszukiwania ofert przez konsumentów i ułatwia błyskawiczne zrobienie zakupów.
Google Shopping cały czas się rozrasta. Już dziś umożliwia sprzedaż na największych rynkach na świecie, w tym w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Francji i oczywiście w Polsce. Dodajmy, że nie jest usługą nową. Wcześniej funkcjonowało pod nazwą Google Product Search, Google Products, a także Google Froogle. Co ważne, usługa jest korzystna dla konsumentów, bo nie pobiera od nich żadnej prowizji za ewentualne zakupy i nie wymaga też płatnej subskrypcji. Działa na zasadach standardowej wyszukiwarki takiej jak Google czy Google Image. Umożliwia bezproblemowe znalezienie określonego produktu i jego zakup.
Od strony osoby, która korzysta z Google Shopping cała sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy wejść do systemu, wpisać określoną nazwę produktu i znaleźć jeden z interesujących nas przedmiotów. Bardziej rozbudowane jest działanie dla właścicieli e-commerce. Ci muszą przede wszystkim założyć konto w Google Ads i Google Merchant Center.
Usługa ta znacznie powiązana jest z Google Merchant. Przede wszystkim dostawca towaru (sprzedawca) zamieszcza swoje produkty w narzędziu i określa sposób prowadzenia kampanii produktowej. Reklama jest umieszczona również w Google Shopping. Właściciele e-commerce są zobligowani do podania wszelkich danych o swoim sklepie i oferowanym produkcie. Te pojawią się w formie krótkich opisów ze zdjęciem, jako reklama produktowa.
Cały system nie jest skomplikowany i polega wyłącznie na odpowiednim opisaniu produktu. W inteligentnych kampaniach produktowych, to Google zajmie się dostosowaniem wyników wyszukiwania pod osoby zainteresowane danym produktem.
Głównymi odbiorcami Google Shopping są przede wszystkim konsumenci. To dla nich stworzono narzędzie, które pozwala łatwo i intuicyjnie znaleźć najciekawsze produkty, bez przeglądania wielu stron internetowych. Jednak korzyści z Google Shopping spadają głównie na sprzedawców. Właściciele e-commerce mogą w ten sposób wypromować swoje produkty, nawet jeżeli ich sklep nie cieszy się na początku zbyt dużym zainteresowaniem.
Chociaż Google Shopping nie jest tradycyjnym portalem aukcyjnym czy e-commerce (jak Allegro, eBay czy Amazon), to umożliwia sprzedawcom promocję swoich produktów przy pomocy ich własnego sklepu internetowego. Cała transakcja odbywa się bowiem zgodnie z naszymi zasadami, na bazie naszego systemu. Klient wchodzi więc na Twoją stronę i tam dokonuje zakupu. Google Shopping służy tylko do wskazania mu dostępności określonego produktu w sklepie internetowym.
Przechodząc do meritum, Google Merchant Center, Google Shopping i Google Ads to narzędzia, które są ze sobą znacznie powiązane. Kampania uruchomiona przez Google Ads, na podstawie produktów wprowadzonych do Google Merchant wyświetla się użytkownikom w trakcie przeszukiwania Google Shopping. Wszystko to składa się z kolei na inteligentne reklamy produktowe.
Aby jednak korzystać z możliwości tych narzędzi Google (reklama produktowa wymaga stosowania wszystkich), należy je odpowiednio poznać. Zaawansowane i doświadczone agencje mają zespół, który składa się ze specjalistów zarówno w zakresie Google Merchant Center, jak i Google Ads. Z tego względu, planując kampanię produktową warto związać się właśnie z tego typu firmą.
Narzędziem, które warto kompleksowo omówić jest Google Merchant Center. System ten stworzyli specjaliści z amerykańskiej firmy Google, która jest jednym z największych dostawców usług marketingowych na świecie. Na Google Merchant Center oparta jest między innymi inteligentna reklama produktowa, którą można wdrażać w wyszukiwarce Google i wspomnianym Google Shopping.
Co to jest Google Merchant Center i jak w praktyce działa? GMC to rozbudowane narzędzie zarządzania e-commerce, ułatwiające prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej opartej na reklamie produktowej. Umożliwia kompleksowe przesyłanie informacji o danym sklepie internetowym i produktach, które są tam oferowane. Wszystkie te dane znajdą się w wyszukiwarce Google i partnerskich narzędziach Google. Co ważne, Google Merchant jest skorelowane z innymi narzędziami, np. Google Ads.
Dodajmy, że Google Merchant Center (Google Merchant jest nazwą skrótową) jest stosunkowo młodym produktem firmy Google, powiązanym z otwarciem nowego Google Shopping.
Zacznijmy od tego, że Google Merchant jest bardzo rozbudowanym narzędziem. Jednak podmiot, który chce korzystać z jego usług musi na początku się do niego zarejestrować. Możesz założyć standardowe konto Google, które daje dostęp do wszystkich narzędzi amerykańskiego przedsiębiorstwa, w tym właśnie do Google Merchant.
Następnie do Twoich obowiązków będzie należało podanie wszelkich informacji o firmie. Jakie dane powinieneś podać użytkownikom oraz osobom odpowiadającym za moderację Google Merchant Center?
Następnie konieczne będzie wgranie informacji o produktach (tzw. pliku produktowego) i gotowe. Teraz musisz czekać już tylko na akceptację produktów na etapie weryfikacji przez pracowników Google. Jeżeli wszystko jest ok, to Google Merchant będzie dostarczał wszelkie informacje i wizerunek produktu do narzędzi Google Shopping i Google Ads.
Odpowiednio skonfigurowany plik produktowy i dane firmy wprowadzone do Google Merchant, pomogą Ci w dotarciu do grupy klientów, na której najbardziej Ci zależy. Inteligentne narzędzia PLA ułatwią wykreowanie obrazu docelowego użytkownika Twojego podmiotu e-commerce i podpowiedzą mu, że warto skorzystać właśnie z usługi należącej do Ciebie.
W praktyce możesz promować wszystkie produkty, które są zgodne z regulaminem promocji w kampaniach produktowych firmy Google. Wśród nich jest między innymi szeroki przekrój tematyczny. Jaki?
Co w takim razie jest zabronione? Istnieje cała lista produktów czy kategorii, które nie mogą być promowane w Google Shopping lub ich promocja ma ograniczone możliwości. Według regulaminu, za pomocą Google Merchant Center nie możesz promować między innymi:
Istnieje również grupa, która ma dość znaczne ograniczenia pod względem promocji w Google Shopping. Jakie produkty należą do tej grupy?
Skoro jednak Google nakłada ograniczenia względem promocji takich produktów, to oznacza to, że istnieje możliwość ich sprzedaży, pod pewnymi warunkami. W przypadku treści dla dorosłych, sprzedawca ma obowiązek kierować reklamy do pełnoletnich (pod warunkiem, że sprzedaż produktu jest dozwolona na terenie danego kraju) czy zapewnić jak najmniejszą wulgarność danej reklamy. Napoje alkoholowe również muszą być reklamowe wyłącznie dla pełnoletnich, ostrzegając jednocześnie o negatywnym wpływie tej używki na zdrowie.
W przypadku praw autorskich powinieneś skontaktować się z supportem Google, aby wyjaśnić własność produktu (lub pozwolenie na jego powielanie), a sprzedawcy leków powinni okazać pozwolenie na sprzedaż tych produktów (np. licencję apteki internetowej). Tzw. niezdrowa żywność czy elementy hazardowe i znaki towarowe są natomiast pod stałym nadzorem Google.
Do rozpoczęcia korzystania z możliwości Google Merchant wystarczy tak naprawdę konto Google lub założenie specjalnego konta w Google Merchant Center. Oczywiście, musisz posiadać również własny sklep internetowy i przygotować plik produktowy. Jeżeli będziesz miał dobrze wykonane wszystkie te elementy, możesz zacząć działać przy inteligentnych kampaniach produktowych PLA, zarządzanych przy pomocy Google Merchant Center.
Następnie powinieneś zintegrować sklep z GMC. Służą do tego specjalne wtyczki udostępniane przez Google, które powinny być wgrane w kod platformy e-commerce. Wejdź więc w system Google Merchant, przeprowadź weryfikację witryny (wklejając kod z Google Merchant do kodu HTML Twojego sklepu internetowego) i zintegruj sklep z GMC.
Czy Google Merchant Center to tylko narzędzie do wprowadzania opisów produktów? A może pozwala na jeszcze inne akcje i ma rozbudowany system zarządzania kampanią promocyjną?
Przede wszystkim Google Merchant Center to narzędzie do sprawnego wprowadzania listy produktów z naszego e-commerce do Google Shopping. Ważne jest to, że z Google Merchant mogą skorzystać zarówno sprzedawcy jednego typu produktu, jak i wielu różnych (nie ma ograniczonej liczby towarów, którą możesz wprowadzać do systemu).
Google Merchant Center – co to w praktyce daje?
Czym jest plik produktowy? To dokument, który zawiera wszystkie informacje dotyczące produktów, oferowanych w Twoim sklepie internetowym i promowanych następnie w Google Merchant Center. Wgrane w niego są takie informacje jak nazwa produktu, opis, cena, numer katalogowy, informacja o dostępności dla potencjalnego klienta, a także adresy URL prowadzące do strony i zdjęcia towaru.
Nie możesz rozpoczynać kampanii produktowej przed akceptacją Google. Twój plik produktowy będzie miał na początku status oczekującego (oznaczonego kolorem niebieskim). W przypadku, gdy wejdziesz w jego szczegóły zobaczysz etap weryfikacji kolejnych produktów. Akceptacją takowych będzie oznaczała, że produkt ma status zaakceptowanego i podświetli się na zielono. Z kolei odrzucone produkty są czerwone.
Jak długo będziesz czekał na akceptację? Proces najczęściej trwa do 3 dni roboczych, jednak w praktyce już po 1-2 dniach oczekiwania dostaniesz wyniki weryfikacji. W przypadku, gdy po trzech dniach nadal nie masz jakichkolwiek informacji dotyczących swoich produktów, skontaktuj się z działem obsługi klienta Google.
Przede wszystkim sprawdź, czy promowane przez Ciebie produkty spełniają wytyczne Google i są zgodne z regulaminem Google Merchant Center. Ustal również odpowiednie ceny, aby były one konkurencyjne i zachęcały potencjalnych klientów do zakupu. Zweryfikuj też czy plik produktowy, który tworzysz jest poprawnie skonstruowany.
Zwróć uwagę także na prawidłową konfigurację całego systemu. Powinien być on przygotowany w taki sposób, aby zwiększyć konwersję i przyciągnąć użytkowników do zakupu w danym sklepie internetowym. W tym celu powinieneś jednak skonsultować swoje działania ze specjalistami od kampanii produktowych PLA. Tylko w ten sposób możesz oczekiwać, że wyniki pracy będą satysfakcjonujące.
Przede wszystkim skuteczna kampania w Google Merchant Center sprawi, że zwiększy się liczba odsłon na Twojej stronie internetowej (co przeanalizujesz za pomocą Google Analytics). Jeżeli platforma e-commerce skonfigurowana jest odpowiednio, to możesz przy tym oczekiwać również zwiększonej sprzedaży swojego sklepu internetowego. Poza tym pomogą Ci jeszcze narzędzia analityczne, które Google udostępnia w samym Merchant Center. To tam sprawdzisz między innymi ile razy wyświetlił się dany produkt oraz jakim zainteresowaniem cieszą się poszczególne treści.
Pamiętaj, że na efekty działań kampanii produktowych prowadzonych przy pomocy Google Merchant Center, Google Ads i Google Shopping musisz trochę poczekać. Działania te powinny być dodatkowo poparte zmianami na stronie, które zachęcają klientów do zakupów (mamy tu między innymi na myśli prace UX).
Google Merchant Center to narzędzie dostępne w teorii dla każdego użytkownika internetu, który założył tam konto. Czy jednak znaczy to, że każdy może korzystać z możliwości tego systemu? Biorąc pod uwagę ściśle określony sposób działania programu Google Shopping, pole wykorzystania Google Merchant jest ograniczone do pewnych grup.
Głównym podmiotem, który może korzystać z narzędzia Google Merchant Center są sklepy internetowe. Jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów niewyłączonych z regulaminów firmy Google, z pewnością docenisz możliwości tego systemu.
W przypadku GMC kampanie produktowe mogą prowadzić zarówno małe podmioty jak i duże sieci e-commerce. Jednak nie tylko standardowy sklep ma możliwość promowania swoich produktów. Również portale aukcyjne, ogłoszeniowe, lombardy internetowe czy podobne formy działalności e-commerce mogą promować swoje towary przy pomocy narzędzia Google Merchant Center.
Google Merchant Center to usługa, która umożliwia sprzedaż nie tylko właścicielom sklepów internetowych detalicznych, ale również ich hurtowym odpowiednikom. Dzięki temu niezależnie od tego czy prowadzisz dużą sieć hurtowni internetowych czy sprzedajesz swoje produkty pojedynczo, skorzystasz z możliwości kampanii PLA.
Pamiętaj też, że Google nie ogranicza Twoich możliwości względem grupy docelowej, do której adresujesz swoje produkty. Jeżeli hurtownia przeznaczona jest również dla klientów detalicznych, to amerykańska firma pozwoli Ci reklamować Twoją ofertę. W przypadku, gdy prowadzisz działalność adresowaną do przedsiębiorstw, również możesz pracować na Google Merchant Center.
Przede wszystkim z reklam PLA nie skorzystają dostawcy różnego rodzaju usług (chyba, że poprzez e-commerce mogą je sprzedawać, jednak wymaga to postawienia specjalnego sklepu internetowego i np. zobrazowania ich). Poza tym ciężko jest promować produkty wyższej klasy, nieruchomości czy samochody, gdyż ich też nie kupisz za pomocą sklepy internetowego.
Problemem mogą być również produkty spożywcze i sprzedaż internetowa adresowana do klientów detalicznych. Tu kampanie produktowe są możliwe do zrealizowania, jednak ich skuteczność nie zawsze jest idealna. Pamiętaj, aby najpierw przeanalizować ze specjalistą, czy Twoja branża może być promowana przy pomocy PLA i czy będzie to dla Ciebie opłacalny sposób promocji.
Choć nie zawsze Google Merchant Center i Google Shopping są najlepszym sposobem promocji e-commerce, to z działaniami tymi wiąże się wiele zalet. Te znajdziesz zarówno przy obsłudze kampanii, korzyściach finansowych i wizerunkowych, ale też podczas rozliczenia się z usługodawcą.
W Google Merchant Center wszystko jest intuicyjne i nieskomplikowane. Wgranie pliku produktowego czy oznaczenie określonych towarów nie powinno sprawiać problemów. Również założenie tam konta nie jest wyjątkowo trudne. Problemy możesz napotkać przy powiązaniu GMC ze swoją stroną internetową, a także w trakcie tworzenia celów i realizowania ich. Do tego warto wynająć już agencję.
Google Merchant Center i idąca za tym promocja produktów w Google Shopping czy w wyszukiwarce Google sprawia, że marketing nie przekłada się wyłącznie na pośrednie wyniki (np. budowanie wizerunku czy świadomości marki). Osoby zainteresowane mogą wejść na określoną przez Ciebie stronę internetową i błyskawicznie zakupić dany produkt. Z tego względu PLA jest jedną z takich elementów reklamowych, które bezpośrednio i wymiernie przekładają się na korzyści finansowe.
Rozliczenie za prowadzone w Google Shopping kampanie jest proste, masz dostęp do wszelkich dokumentów rozliczeniowych i możesz działać przy pomocy jednego z trzech sposobów rozliczeniowych. To także sposób na kontrolowanie swoich wydatków marketingowych. Zawsze będziesz miał możliwość pełnego sprawdzania, ile środków zostało przeznaczonych na działania PLA i czy daje to jakiekolwiek efekty.
Co ważne, zapłacisz tylko za użytkowników, którzy wejdą w interakcję z Twoją stroną (czyli klikną w Twój produkt). To sprawia, że efektywność kampanii rośnie, a Ty będziesz regulował pewne kwoty wyłącznie za efekty.
Przede wszystkim ogromną zaletą Google Merchant jest promocja Twojej marki i produktów, które sprzedajesz. Te eksponowane są w bardzo prestiżowym miejscu, reklama jest niezwykle elegancka i nie przeszkadza użytkownikowi w eksplorowaniu sieci. Potencjalny konsument, który korzysta z Google może być przekonanym, że tylko najlepsze, najbardziej sprawdzone produkty trafiają na pierwszą stronę wyszukiwarki oraz do Google Shopping. Wśród nich będą również oferowane przez Ciebie dobra. Jednocześnie zbudujesz sobie odpowiednią pozycję Twojej marki, która będzie przekładać się na zwiększoną konwersję, wynikającą nie tylko z działań w PLA.
Zaczynasz przygodę z reklamą produktową? Zwróć uwagę na dodatkowe kwestie, które są tylko luźno powiązane z Google Merchant, a jednak również mają ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży.
Prowadząc kampanię produktową przy pomocy Google Merchant i powiązanym z tym narzędziem Google Ads, powinieneś pomyśleć także o optymalizacji swojej strony internetowej. Dlaczego? Odpowiednie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki Google, wraz ze skuteczną reklamą produktową może dać dużo lepsze wyniki sprzedażowe, niż skupienie się wyłącznie na jednej z tych kwestii. Otóż wiarygodność Twojej marki znacznie wzrasta, szansa na poprawienie liczby odsłon z dwóch źródeł jest wysoka, a użytkownicy zaczynają dostrzegać Twój sklep internetowy.
Poprawienie optymalizacji sklepu internetowego daje też Google sygnał, że przedmiot reklamy warty jest uwagi. To bardzo dobre rozwiązanie, które powinieneś wdrożyć już na samym początku, podczas startu swojej platformy e-commerce.
Zacząłeś kampanię produktową, wskaźniki odwiedzin Twojego sklepu są coraz wyższe, ale to nie przekłada się na sprzedaż? Istnieje kilka powodów takiej sytuacji. Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?
Analizując powyższe elementy, możesz znacznie zwiększyć konwersję na stronie, którą wygenerują aktywne reklamy inteligentnej kampanii produktowej.
Co należy do najczęściej spotykanych błędów w trakcie korzystania z GMC?
Pamiętaj, żeby wprowadzić regularny monitoring cen konkurencji. Dzięki temu będziesz mógł np. wprowadzać promocję na promowane produkty, by zachęcić użytkowników do działania. Przeanalizuj również, jakie towary z Twojej oferty mogą cieszyć się największym zainteresowaniem. Możesz wdrożyć na nie okresowe promocje lub wprowadzić kody rabatowe.
Dokładnie przejdź też przez procedurę zakupów. Ta nie może zawierać żadnych błędów i trudności. Popraw opisy i wgraj nowe zdjęcia, które prezentują określony towar. Zwróć uwagę na adresy URL prowadzące do produktów i popraw ewentualne niedociągnięcia. Dzięki temu kampania PLA prowadzona przy pomocy Google Merchant Center będzie skuteczna i sprawna.
Większość usług Google to usług bezpłatne w trakcie użytkowania, które zobowiązują użytkownika do płatności w trakcie generowania efektów. Tak jest np. w przypadku kampanii bannerowych Google Ads.
Jak wygląda sytuacja Google Merchant Center? Tutaj Google nie odeszło od wytyczonych trendów i wprowadziło podobny sposób działania. Samo narzędzie Google Merchant jest bezpłatne, jednak uruchomienie kampanii i określone wyniki wymagają przeznaczenia określonego budżetu.
Masz trzy podstawowe systemy rozliczenia za usługę Google Merchant. Możesz wybrać najkorzystniejszy z nich.
Zwróć uwagę na pozornie niewielkie różnice między wszystkimi sposobami rozliczeń. Do wybrania odpowiedniego powinieneś zaangażować specjalistę, który ma doświadczenie w tego typu kwestiach. W trakcie rozpoznania przekażesz swoje cele i wybierzesz najkorzystniejszy dla Ciebie sposób płatności za reklamy w Google Shopping.
Wszystko zależy od kilku czynników. Ważne jest to jakim zainteresowaniem będą cieszyły się Twoje produkty. Jeżeli zainteresowanie będzie nikłe, to kwoty przeznaczone na kampanie produktowe też nie będą wysokie. W przypadku, gdy Twoje produkty będą cieszyły się sporym zainteresowaniem, to będziesz musiał przygotować sporą kwotę za reklamę.
Zwróć jednak uwagę na to, że płacisz tak naprawdę za efekt. Google nie będzie chciało od Ciebie środków, jeżeli użytkownicy nie zobaczą Twoich przedmiotów i nie wejdą na Twoją stronę. W przypadku sukcesu (czyli doprowadzenia do odsłony), system spełni swoją rolę, a ostateczny sukces (konwersja) będzie zależeć już wyłącznie od Ciebie. Zwróć na to uwagę, bo brak dbania o walory użytkowe strony może oznaczać przestrzelenie kampanii produktowej i mizerne sukcesy na tym polu.
Nie ma minimalnej kwoty, którą powinieneś przeznaczyć na reklamy produktowe. Co więcej, niektóre typu mogą być promowane… za darmo! Jak to możliwe? W przypadku Google promowane w ten sposób mogą być np. produkty lokalne, adresowane do mniejszej grupy odbiorców.
Oczywiście, budżet rośnie w miarę potrzeb. Dla dużych i średnich podmiotów e-commerce, eksperci zalecają przeznaczenie około 2000 złotych na reklamy produktowe prowadzone przez Google Merchant. Natomiast jeżeli dopiero się rozwijasz, to nawet 200-300 złotych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży Twoich produktów.
Jeżeli zaczynasz działać przy Google Merchant Center, powinieneś zwrócić uwagę na podmiot zarządzający kampanią. Nie zawsze korzystne będzie samodzielne prowadzenie promocji produktowych w Google Shopping. Zwróć na to uwagę, bo być może korzystniej będzie przekazać schedę doświadczonej w tym dziale marketingu agencji.
Oczywiście, przy metodzie prób czy błędów jesteś w stanie samodzielnie przygotować odpowiedni plik produktowy (jeżeli nie wymaga to oczywiście stworzenia odpowiedniego systemu do jego automatycznego wygenerowania), wgrać go w Google Merchant Center i ustawić odpowiednią kampanię. Narzędzie jest proste w obsłudze i nie powinno sprawiać problemu żadnemu użytkownikowi.
Jednak musisz pamiętać, że kampania stworzona samodzielnie musi opierać się na znajomości technik marketingu. Powinieneś mieć doświadczenie w przygotowaniu innego rodzaju prac promocyjnych, aby promocja produktów z Twojej platformy e-commerce przyniosła określone korzyści. W innym przypadku wyniki mogą być diametralnie inne od oczekiwanych.
Istnieje kilka powodów, dla których warto korzystać z możliwości agencji do działań w Google Merchant Center:
Wybierając agencję do przygotowania kampanii PLA powinieneś zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Jakich?
Pamiętaj, że mamy specjalistów, którzy pomogą Ci działać w każdym z wymienionych elementów. Działamy szeroko, tworząc zaawansowane kampanie PLA na bazie narzędzi od Google, w tym również Google Merchant Center. Na pewno warto.
Google Merchant Center to powszechne narzędzie do prowadzenia kampanii produktowych. Umożliwia skuteczne operowanie promocją i zarządzanie marketingiem małego i dużego podmiotu e-commerce. Jest stosunkowo niedrogim sposobem promowania produktów i umożliwia proste trafienie do określonej grupy odbiorców. Wymaga zaledwie wygenerowania prawidłowego pliku produktowego.
Efekty działań Google Merchant zobaczysz jednak tylko, gdy Twoja strona przygotowana jest zgodnie z zasadami SEO i UX, z tego względu powinieneś skorelować te działania. Zarządzanie reklamą produktowa warto zostawić doświadczonej agencji, by wszystko było przeprowadzone zgodnie ze sztuką, z korzyścią dla właściciela podmiotu e-commerce.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.