Kampanie reklamowe YouTube Ads

Reklama wideo to jeden z głównych trendów marketingu cyfrowego w ostatnich latach, a najpopularniejsza jest oczywiście reklama na YouTube. Z uwagi na swój zasięg i globalną dostępność platforma jest najchętniej wybieranym kanałem do realizacji wideokampanii. I choć sam format reklamowy cieszy się coraz większym uznaniem wśród przedsiębiorców i blogerów, to nadal wiele marek uważa to za rozwiązanie zbyt kosztowne i mało efektywne. Tymczasem jest to myślenie błędne, a możliwości promowania towarów i usług poprzez YouTube są niemal nieograniczone.

Dopasuj swój budżet

Dla 5000 PLN budżetu reklamowego koszt obsługi wynosi 1300 PLN

Darmowa konsultacja

    Chcesz sprzedawać więcej?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację ADS z naszym doradcą.

    YouTube w świetle statystyk

    YouTube jako niezależna platforma ma ponad 2 miliardy użytkowników. To druga najpopularniejsza witryna i wyszukiwarka na świecie (zaraz po Google), która generuje ogromny ruch i miliony zapytań. Można więc śmiało założyć, że platforma ma dość zróżnicowaną bazę użytkowników i praktycznie każda firma jest w stanie dotrzeć za jej pośrednictwem do swoich docelowych odbiorców.

    W 2020 roku Google z samego z YouTube Adsense odnotowało zysk na poziomie 19,78 mld dolarów (o ponad 4 mld więcej niż w roku poprzednim). Według raportu branżowego Social Media Examiner YouTube jest używany przez 55% marketingowców, co czyni go najczęściej używanym kanałem do marketingu wideo.

    Jeśli chodzi o samych odbiorców, to według Think with Google: 81% internautów jest gotowych kupić produkt lub usługę danej marki zaraz po obejrzeniu reklam w YouTube; ponad 90% ankietowanych z całego świata twierdzi, że odkrywa tam nowe marki lub produkty; prawie 2/3 kupujących wskazało wideo jako źródło pomysłów i inspiracji zakupowych; ponad połowa ankietowanych przyznaje, że filmy na YT pomogły im zdecydować, którą konkretną markę lub produkt kupić.

    Do czego służy reklama na YouTube?

    Zalety reklamy YT

    Reklama na YouTube niesie za sobą następujące korzyści: bezpośredni kontakt z publicznością; wybór grup docelowych; wygodna analiza skuteczności reklamy; silny efekt emocjonalny.

    Praktycznie na każdym kroku oferowane jest wsparcie czytelnymi poradnikami i samouczkami, które przeprowadzą Cię przez cały proces tworzenia i konfiguracji reklam.

    Wady reklam na YouTube

    Po pierwsze, jest to wyższy poziom inwazyjności w porównaniu np. z reklamą kontekstową. Po drugie, zwiększone są wymagania dotyczące budżetu (umieszczenie filmu reklamowego będzie kosztować więcej niż tradycyjne banery).

    Formaty reklamowe na YouTube

    Reklamy Trueview In – Stream

    Ten format zapewnia największą kontrolę nad tworzeniem i zarządzaniem materiałem promocyjnym. To reklama na YouTube, którą można przerywać i pomijać. Płatność dokonywana jest tylko za faktycznie obejrzane 30 sekund materiału lub aktywne działania, np. kliknięcie w link.

    W In-Stream materiał reklamowy jest aktywowany automatycznie przed wyświetleniem właściwego filmu, zawiera minutnik, link do strony internetowej i baner towarzyszący. Oprócz tego istnieją 4 dodatki do tego formatu, które umożliwiają rozszerzenie ustawień konwersji i opcji targetowania: Trueview for Reach (do zwiększenia zasięgu reklamy); Trueview for Action (od 30 września 2021 r. został zastąpiony przez Video Action Campaigns. Format analizuje istniejące grupy reklam, a następnie algorytmy oferują dodatkową widownię, podobną do wybranej wcześniej – to pomaga skutecznie skalować kampanię); Trueview Ad Sequencing (zakłada seryjne wyświetlanie filmów w formacie reklam In-Stream oraz bumperów reklamowych w różnych kombinacjach); Trueview for Shopping.

    Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

    Reklamy wideo, których długość nie przekracza 15 sekund, mogą wyświetlić się w dowolnym momencie oglądanego filmu i użytkownik musi obejrzeć ją w całości. W przeciwieństwie do reklam TrueView tutaj płatności dokonuje się za każde 1000 wyświetleń.

    Reklama Discovery

    W Discovery reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania YouTube, na stronie głównej i na liście polecanych filmów. Kliknięcie miniaturki przeniesie użytkownika do reklamowanego kanału lub strony z pełną wersją materiału reklamowego. Zapłacisz tylko wtedy, gdy widzowie zobaczą Twoją reklamę. Ten format ma mniejsze ograniczenie czasowe. Maksymalna długość filmu to aż 6 minut!

    Reklamy w przerywniku (Bumper Ads)

    Format dyskretny, ale też mniej skuteczny. Czas trwania materiału promocyjnego to tylko 6 sekund bez możliwości pominięcia. Jeśli chcesz faktycznie zainteresować swoim produktem odbiorców, musisz wykazać się dużą kreatywnością. W tym wypadku płacisz za każdy tysiąc wyświetleń.

    Karty sponsorowane

    Reklamy te są zawsze związane z istotą wyświetlanego filmu i pojawiają się jako małe wyskakujące okienka z wezwaniem do działania (CTA). Jest to dość dyskretna i nienachalna forma, której wielu użytkowników w ogóle nie odbiera jako reklamę.

    Możesz prezentować inne filmy, playlisty, produkty w Zakupach Google. Najważniejsze jest przemyślenie reklamowanego obiektu tak, aby organicznie uzupełniał główny film.

    Nakładka InVideo Ads

    To najprostsza reklama na YouTube – klasyczny, przezroczysty baner, który pojawia się na dole filmu. Klikając w nią, użytkownik zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy. To, za co płacisz – wyświetlenia czy kliknięcia – zależy od Ciebie.

    Masthead

    Natywne reklamy wideo wyświetlane u góry strony głównej YouTube. Format odpowiedni dla dużych reklamodawców. Reklamy tego typu można umieszczać tylko z pomocą przedstawiciela handlowego Google.

    Reklamy sekwencyjne

    To sekwencja filmów, które są wyświetlane użytkownikom w określonej kolejności. Strategia ustalania stawek i targetowanie są konfigurowane na poziomie kampanii, ale format i stawkę wybiera się na podstawie poszczególnych kroków. Najpierw użytkownicy zobaczą pierwszy film z sekwencji, potem drugi i tak dalej.

    Reklamy audio

    W 2020 r. Google wprowadził nowy format – reklamy audio. Są one dostępne z tymi samymi funkcjami targetowania, strategią ustalania stawek i możliwościami pomiaru wyników, co kampanie wideo. Format audio przeznaczony jest głównie dla klipów muzycznych i podcastów, które użytkownicy zwykle oglądają w tle.

    Wybór odpowiedniego formatu

    Wybierając najlepszy format dla swojej kampanii, weź pod uwagę: budżet reklamowy; cele; grupę docelową; popularność marki.

    Na przykład format In-Stream idealnie nadaje się do zwrócenia uwagi na markę i wyświetlenia reklamy wideo szerokiemu gronu odbiorców. Sekwencjonowanie reklam warto wykorzystać, aby pokazać odbiorcom serię reklam o marce, firmie, produkcie itp.

    Co przygotować przed uruchomieniem reklam w YouTube?

    Analiza konkurencji i grupy docelowej

    Pod wieloma względami sukces reklamy będzie zależał od wyboru odpowiedniej strategii. Dlatego: analizuj dane swojego kanału Google Analytics; wyróżnij najbardziej obiecujące segmenty użytkowników według cech społeczno-demograficznych, zainteresowań itp.; w zależności od wieku odbiorców spróbuj podkreślić cechy kontyngentu, który ogląda kanał; analizuj treści o podobnej tematyce; przydziel 15-20% całkowitego planowanego budżetu na reklamę wideo i przeprowadź potencjalny test targetowania.

    Określenie budżetu na reklamę

    Płatność może być pobierana zarówno za liczbę wyświetleń, jak i za działania użytkowników. Sam ustalasz koszt, jednak należy pamiętać, że im niższa cena wyświetlania reklam, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że pojawią się one na popularnym kanale.

    Ze względu na specyfikę promocji w Google Ads nie jest możliwe sformułowanie dokładnych zasad obliczania kosztów reklamy YouTube Ads.

    Stworzenie filmu reklamowego

    Aby w ogóle rozpocząć kampanię reklamową, musisz stworzyć film, za pomocą którego będziesz promował kanał, produkt lub usługę. Najprostszy i najtańszy wariant to pokaz slajdów z muzyką. Droższym rozwiązaniem będą profesjonalne spoty, opowiadające jakąś historię lub zawierające narrację popartą atrakcyjnymi ujęciami. Najbardziej kosztowna i czasochłonna może okazać się animacja.

    Zasada jest prosta – krótko i na temat. Zaprezentuj ofertę, a przy tym staraj się trzymać sprawdzonego schematu: pokaż, co oferujesz; opowiedz, dlaczego ludzie tego potrzebują; wskaż, gdzie można dowiedzieć się więcej.

    Ważne jest, aby zwracać uwagę potencjalnych klientów i wskazać im link, pod którym znajdą szczegóły.

    Kampanie YouTube Ads – krok po kroku

    Krok 1: Prześlij film reklamowy na swoje konto YouTube

    Musisz zalogować się na swoje konto i kliknąć ikonę kamery wideo w prawym górnym rogu. Wybierz „Dodaj wideo”. Otworzy się okno pobierania, w którym możesz wybrać plik do załadowania. Teraz musisz uzupełnić wszystkie niezbędne informacje, które przyciągną widza.

    Krok 2: Utwórz nową kampanię Google Ads

    Zaloguj się na swoje konto Google Ads. Kliknij „Wszystkie kampanie” na lewym pasku bocznym, a następnie niebieską ikonę „+”, aby utworzyć nową kampanię. Musisz wybrać cel kampanii spośród 5 opcji: sprzedaż; potencjalni klienci; ruch w witrynie; zainteresowanie marką i produktami; świadomość i zasięg marki.

    Następnie będziesz mógł wybrać typ kampanii. Określa on, gdzie pojawiają się Twoje reklamy i jakie ustawienia będą dla Ciebie dostępne.

    Krok 3: Skonfiguruj reklamy

    Wprowadź nazwę kampanii. Następnie wybierz model płatności i ustal budżet. Początkującym radzimy wybrać opcję pay per click (płatność za kliknięcie), aby nie wydać wszystkich pieniędzy w jeden dzień. Lepiej ustawić również budżet dzienny – jeśli w dany dzień nie wykorzystasz budżetu, środki pozostaną na Twoim koncie.

    Kolejnym punktem jest wybór sieci lub miejsca docelowego. Możliwe są trzy opcje: wyniki wyszukiwania w YouTube (tylko reklamy Discovery); film na YouTube (reklamy w filmach YouTube, na stronach kanałów i na stronie głównej); zasoby dla partnerów (reklamy wyświetlane odbiorcom nie tylko w serwisie YouTube, ale także w zasobach sieci reklamowej).

    Ostatni etap to wybór lokalizacji oraz języka.

    Krok 4: Utwórz grupy reklam i wybierz odbiorców

    Dzięki utworzeniu grupy reklam w YouTube możesz użyć tej samej grupy odbiorców w przyszłych kampaniach reklamowych.

    Następnie znajdź odbiorców. Postaraj się jak najdokładniej wyszczególnić ich według zainteresowań.

    Krok 5: Zdecyduj, gdzie Twój film będzie wyświetlany

    Możesz skorzystać ze słów kluczowych sugerowanych podczas procesu konfiguracji lub samodzielnie sporządzić listę wybranych fraz.

    Następnie wybierz odpowiedni temat dla swojej marki. Ostatnim krokiem jest wybór umieszczenia reklamy. Jeśli pozostawisz tę sekcję pustą, Twoje treści będą wyświetlane w dowolnym miejscu docelowym lub sieci reklamowej na podstawie wybranych opcji, odbiorców i budżetu.

    Krok 6: Wybierz film, który chcesz reklamować i zakończ konfigurację

    Możesz wstawić bezpośredni link lub po prostu wpisać nazwę załadowanego filmu w pole wyszukiwania na platformie.

    Na koniec pozostaje wybrać format wideo, a następnie dodać swój adres URL, wezwanie do działania i tytuł. Aby zakończyć konfigurację, po prostu kliknij „Utwórz kampanię”.

    Targetowanie reklam w YouTube

    Kierowanie na treści

    Aby zaoszczędzić budżet reklamowy i zmaksymalizować zyski, podczas konfigurowania reklamy należy skupić się na odbiorcach. Tutaj przydaje się targeting treści. Istnieje kilka jego rodzajów.

    1. Ukierunkowanie na język. Z jego pomocą użytkownicy są wykluczani z wyświetleń reklam na podstawie języka.

    2. Ukierunkowanie na słowa kluczowe. Aby to skonfigurować, musisz wiedzieć, jakiego rodzaju zapytania wpisują w wyszukiwarkę odwiedzający, którzy szukają określonego filmu.

    3. Ukierunkowanie na miejsca docelowe. Dotyczy to wszystkich platform, na których będzie wyświetlana reklama (np. reklamy wideo).

    4. Ukierunkowanie na lokalizację (targeting geograficzny) – wyświetlanie reklam mieszkańcom konkretnego obszaru.

    5. Ukierunkowanie na zainteresowania.

    6. Ukierunkowanie na temat.

    7. Ukierunkowanie według typu urządzenia.

    Wszystkie te rodzaje można połączyć w jednej kampanii. Targetowanie treści jest niezbędne do dopracowania ogólnych cech kampanii. Aby je udoskonalić, użyj targetowania odbiorców.

    Kierowanie na odbiorców

    Reklama na YouTube pozwoli Ci najdokładniej zidentyfikować osoby, które mogą być zainteresowane Twoim produktem. Cechy docelowych odbiorców obejmują: zainteresowania; szczególne zainteresowania (np. używanie określonych słów kluczowych, odwiedzanie konkretnych typów witryny, korzystanie z pewnych aplikacji); wydarzenia (zainteresowania zmieniają się z powodu jakiegoś wydarzenia); zainteresowanie zakupem; zamiar (intencja); czynniki demograficzne.

    Korzystając z możliwości kierowania na odbiorców oraz treści, będziesz w stanie dotrzeć do maksymalnie sprecyzowanych i małych grup użytkowników. Im dokładniej ustawisz parametry, tym większe masz szanse na pozyskanie docelowego klienta.

    Co wpływa na skuteczność reklamy wideo?

    Czas trwania filmu

    Zbyt długi czas trwania to kluczowy problem w przypadku niemal każdej reklamy wideo. Według statystyk agencji reklamowych najskuteczniejsze filmy reklamowe trwają nie dłużej niż 15 sekund. Dłuższe materiały są gorzej odbierane i zapamiętywane, dlatego szanuj czas odbiorcy.

    Ścieżka dźwiękowa

    Głośna muzyka na samym początku filmu jest jednym z najbardziej irytujących elementów dla odbiorcy. Takie materiały są natychmiast zamykane przez użytkowników i przyczyniają się do negatywnego postrzegania marki.

    Według Google dobre połączenie audio i obrazu zwiększa reakcję widza na reklamy o 43%. Jednak wielu użytkowników ogląda filmy w trybie cichym lub po prostu wyłącza dźwięk podczas reklam. Szukaj więc wyrazistych środków, które pomogą przyciągnąć uwagę i przekazać informację nawet bez wykorzystania audio.

    Wezwanie do działania

    Obecność przycisku CTA w interaktywnej części filmu jest przez wielu niedoceniana. Jednak według zagranicznych badań marketingowych tan element jest niezwykle ważny dla udanej konwersji.

    Ciekawe treści

    Oryginalność treści wizualnych to najważniejszy punkt, nad którym należy pochylić się dłużej nawet przy planowaniu wideo reklamowego. Film powinien przede wszystkim zaintrygować widza od pierwszych sekund, rozbawić go lub zainteresować.

    Projekt

    Szczególnie ważny jest projekt banerów i miniaturek wideo, np. w reklamach Discovery. Można umieścić jako główną grafikę zdjęcie produktu w wysokiej rozdzielczości czy intrygujący kadr z filmu. Należy również dostosować wszystkie elementy graficzne banerów i miniaturek do urządzeń mobilnych.

    Opis

    Oryginalne, trafne tytuły i opisy dla każdego filmu przyciągają uwagę i zachęcają widza do obejrzenia materiału. Po drugie, pomagają algorytmom YouTube „zrozumieć” treść filmu i zaproponować go konkretnym użytkownikom.

    Model ABCD w tworzeniu materiałów reklamowych

    Google przeanalizował tysiące filmów z całego świata i opracował prostą zasadę tworzenia skutecznych przekazów tj. reklama na YouTube – model ABCD.

    A – przyciąganie uwagi (attention). Ważne jest, aby od samego początku przykuć uwagę użytkownika. Należy to zrobić w ciągu pierwszych pięciu sekund, zanim użytkownik będzie miał możliwość pominięcia. Na samym początku możesz pokazać ofertę produktową, wspomnieć o marce czy pokazać znane postacie.

    B – marka (brand). Marka musi być widoczna w filmie. Musi być jasne, co jest reklamowane.

    C – komunikacja (connection). Nawiązanie emocjonalnej więzi z użytkownikiem pomoże mu zrozumieć istotę oferty, ocenić argumenty i przejść do działania. Można osiągnąć to m.in. za pomocą harmonijnego połączenia kolorów i efektów dźwiękowych.

    D – nakierowanie na działanie (direct).Warto dodać wezwanie do konkretnej akcji – wejdź w link, kup produkt, zapisz się na kurs.

    Reklama na YouTube - czy warto używać?

    Film może wzbudzić zainteresowanie Twoją usługą lub produktem. Wystarczy uruchomić reklamy ukierunkowane na zainteresowania i wyraźnie pokazać odbiorcom, jak Twoje usługi/produkty rozwiązują ich problemy. Spróbuj poszukać też nowych odbiorców i przekonać do siebie tych, którzy z różnych powodów wahają się lub w przeszłości nie skorzystali z Twojej oferty.

    Wideo w sieci służy do budowania świadomości marki, promowania produktów i usług, jednocześnie zapewnia reklamodawcom szereg narzędzi, takich jak targetowanie i szczegółowe statystyki, dzięki którym kampania reklamowa jest naprawdę skuteczna. Współczesny ruch w sieci składa się w większości z treści wideo (w około 80%), a liczba ta stale rośnie.

    Alternatywnym rozwiązaniem jest oczywiście skorzystanie z pomocy profesjonalnych marketingowców, którzy znają się na działaniu reklamy wideo i wiedzą, jak zorganizować kampanie reklamowe na YouTube. Agencja marketingowa to niestety dodatkowe koszty, jednak przy tym zyskujesz gwarancję szybszych i lepszych wyników ze swojej kampanii.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 84
    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu