Google Ads najczęściej kojarzy nam się z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarce, oznaczonymi etykietą „Reklama”. Warto jednak wiedzieć, że system ten daje nam znacznie szersze możliwości, bo dzięki sieci reklamowej Google Ads pozwala promować produkty i usługi także w wielu innych miejscach w internecie. Co to jest sieć reklamowa Google? Wyjaśniamy!
Czym jest sieć reklamowa Google? Aby dobrze wyjaśnić to zagadnienie, trzeba omówić dwa pojęcia: Google Ads oraz AdSense.
Google Ads to aktualna nazwa systemu reklamowego (dawniej Google AdWords), stworzonego w październiku 2000 roku. Od ponad 20 lat umożliwia on firmom przygotowywanie i publikowanie reklam m.in. w modelu CPM (Cost Per Mille – płatność za 1000 wyświetleń) oraz PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Reklamodawcy mają do wyboru kilka typów kampanii i formatów reklam, a także dwa obszary ich wyświetlania – sieć wyszukiwania oraz omawiana w tym wpisie sieć reklamowa Google Ads lub inaczej Google Display Network.
Do sieci reklamowej należą usługi Google (np. Gmail, YouTube, Google Play), a także ponad 2 miliony niezależnych produktów cyfrowych, takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne czy filmy wideo partnerów sieciowych. Wspólnie tworzą one najpotężniejszy w internecie obszar pozwalający na prowadzenie działań promocyjnych. Z sieci reklamowej Google korzystać może nie tylko branża e-commerce, ale również firmy usługowe, a nawet lokalne biznesy.
System Google Ads przeznaczony jest zatem dla reklamodawców, natomiast AdSense to program zrzeszający wydawców, którzy zgodzili się na wyświetlanie reklam w obrębie swoich produktów cyfrowych – oczywiście za odpowiednią opłatą. To właśnie oni tworzą sieć reklamową Google Ads.
Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania to obecnie jedna z najważniejszych strategii digital marketingu. Jednak nie można zapominać również o banerach i reklamach wideo, pozwalających na dotarcie do nieco mniej zdecydowanych użytkowników. Dzięki sieci reklamowej Google Ads Twój komunikat może trafić do użytkowników, którzy nie tylko nie znają Twojej firmy, ale również nie wiedzą jeszcze, że potrzebują oferowanego przez Ciebie produktu.
Google Display Network daje niemal nieograniczone możliwości, za co odpowiedzialne są przede wszystkim: różnorodne metody kierowania reklam oraz rozbudowana baza wydawców w AdSense. Kampania w sieci reklamowej Google dociera do ponad 90% wszystkich użytkowników internetu.
System Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google Ads. W pierwszym przypadku mają one postać sponsorowanych linków na stronie SERP, w drugim możliwości jest o wiele więcej, zarówno jeśli chodzi o format reklam, jak i sposób ich kierowania.
Ogromną zaletą sieci reklamowej Google Ads jest możliwość kierowania reklam nie tylko za pomocą słów kluczowych – tak jak wygląda to w sieci wyszukiwania – ale również na kilka innych sposobów. To pozwala reklamodawcom docierać do znacznie szerszej publiczności. Dostępne metody kierowania reklam to:
Aby stworzyć kampanię w sieci reklamowej Google, należy włączyć usługę Google Ads, dostępną dla wszystkich użytkowników posiadających konto Google, a następnie skonfigurować panel zarządzania. Po wykonaniu tych kroków możliwe będzie utworzenie nowej kampanii (reklamy lub grupy reklam).
W procesie konfiguracji konieczne jest:
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.