Czy można wykorzystać nazwę konkurencji w reklamach Google Ads?

Czy można wykorzystać nazwę konkurencji w reklamach Google Ads?

Trudno mówić o digital marketingu bez wspominania o Google Ads. Ten system reklamowy firmy Google umożliwia wyświetlanie grafik, tekstów, banerów w sieci reklamowej Google Display Network, a także form wideo na YouTube. Można więc liczyć na różnorodność formatów, jednak istnieje też kilka ograniczeń, o których warto pamiętać. Jak poprawie ustawiać reklamy w Google i jakich zasad przestrzegać? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule.

Wszystko, co warto wiedzieć o reklamach Google Ads

Google oferuje reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania, reklamy produktowe, reklamy na YouTube i w aplikacjach oraz remarketing. Daje także możliwość emitowania reklam na stronach odwiedzanych przez klientów. Co powinna zawierać reklama? Przede wszystkim atrakcyjny przekaz, który przyciągnie uwagę odbiorcy. Poza tekstem ważne są także grafiki i materiały wideo. W tym miejscu pojawia się pytanie, czy można uwzględnić nazwę konkurencji Google Ads? Chociaż wiadomo, że bezpośrednie jej zastosowanie w reklamie nie jest zgodne z prawem, to jednak można liczyć na zielone światło w tej kwestii.

Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads

Podczas planowania kampanii zespół specjalistów opracowuje Big Idea, kanały komunikacji i cele marketingowe. Graficy przygotowują oprawę wizualną, a copywriterzy tekst. Tu zbliżamy się do głównych wątpliwości dotyczących treści. Opracowanie tekstu reklamowego i odpowiednich treści pod pozycjonowanie często łączy się z korzystaniem z narzędzi do analizy, w tym z tych dotyczących słów kluczowych (haseł, na które pozycjonuje się witryny i wyświetla dane reklamy).

Może się zdarzyć, że narzędzie do analizy fraz kluczowych zaproponuje grupę słów, w których będzie nazwa branżowego rywala. Nazwa konkurencji w reklamach Google Ads nie jest dozwolona, ale co jeśli to algorytmy i analityka podsuwają nam nazwy firm jako słowa kluczowe? Naszym obowiązkiem jest oznaczenie danych nazw własnych jako fraz wykluczających, dzięki czemu unikniemy wykorzystywania wizerunku i popularności innej firmy, a co za tym idzie – konsekwencji prawnych. O ile powszechnie wiadomo, że użycie nazwy konkurencji w treści reklamy jest zakazane, to warto zadbać także o to, żeby nasza reklama nie wyświetlała się pod frazy kluczowe, uwzględniające nazwy konkurencji.

Frazy wykluczające nazwę konkurencji Google Ads

Dla własnego bezpieczeństwa warto przeanalizować frazy kluczowe, na które będzie wyświetlana reklama. Samo pominięcie nazwy konkurencji w reklamie Google Ads to nie wszystko. Tutaj sprawdzi się ustawienie fraz wykluczających, czyli słów kluczowych powstrzymujących emisję reklamy. To pozwoli na kontrolowanie danej reklamy w odniesieniu do fraz, na które firma nie chce się wyświetlać.

Wybór fraz wykluczających pomoże uniknąć niedopasowania do reklamy, dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej oraz uniknąć nieintencjonalnego wykorzystania nazwy konkurencji, a co za tym idzie – nieprzyjemnych konsekwencji. Nie warto ryzykować, dlatego przy planowaniu kolejnej kampanii Google Ads należy ustalić listę fraz wykluczających.

Działania reklamowe – o czym jeszcze warto pamiętać?

Poza trzymaniem się zasad dotyczących opracowania prawidłowej kampanii bez wykorzystania nazw konkurencji warto pamiętać o optymalizacji reklam. Jednorazowa akcja promocyjna nie przyniesie długotrwałych rezultatów, dlatego opłacalna jest inwestycja czasu i budżetu w odpowiednią optymalizację. To kluczowy element rozwoju biznesu e-commerce, który bazuje na analityce. Dzięki wnikliwej analizie, znajomości trendów i rynku można przygotować reklamę, która będzie skuteczna, przyniesie konwersję oraz nie będzie miała nic wspólnego z przepalaniem budżetu.

W kwestii skutecznej optymalizacji warto zwrócić się do specjalistów odpowiedzialnych za SEM, SEO i analitykę. Analiza statystyk oraz interpretacja zebranych danych to podstawa marketingu, niezależnie czy w planach jest promocja na social mediach, optymalizacja SEO, czy kampania Google Ads. Regularna analiza danych pozwoli na sprecyzowanie grupy odbiorców, logiczne zaplanowanie budżetu oraz lepsze dopasowanie kanałów komunikacji.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Zobacz inne wpisy

    Czym jest audyt Google Ads i co powinien zawierać?

    Czym jest audyt Google Ads i co powinien zawierać?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

    Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.