Czy można wykorzystać nazwę konkurencji w reklamach Google Ads?
AdSense to jedna z najpopularniejszych internetowych sieci reklamowych na świecie. Dzięki niej możesz zarabiać online, wyświetlając reklamy w swoim serwisie. Prowadzisz poczytnego bloga lub masz popularną stronę internetową? Koniecznie sprawdź, czym jest Google AdSense i jak zacząć zarabiać z tym programem!
Google AdSense to program, w ramach którego właściciele witryn internetowych mogą zarabiać na udostępnianiu obszaru reklamowego. Poruszając się po sieci, z pewnością nie raz natknąłeś się na baner reklamowy w popularnym serwisie – najprawdopodobniej wyświetlił się on tam dlatego, że właściciel serwisu należy do sieci AdSense i pozwala reklamodawcom na wyświetlanie reklam.
wp.pl, przykład reklamy banerowej
Na stronach należących do sieci AdSense wyświetlają się reklamy utworzone w systemie Google Ads. Mogą być to reklamy tekstowe, graficzne i wideo.
Teoretycznie z AdSense może korzystać każdy właściciel serwisu internetowego, jednak to, czy Google zaakceptuje dany serwis jako obszar reklamowy, zależy od wielu czynników. Niestety nie zawsze wniosek zostaje rozpatrzony pozytywnie. Oprócz tego, aby rzeczywiście czerpać zyski z udostępniania swojej strony reklamodawcom, musi być ona popularna i cechować się wysoką jakością oraz trafnością w stosunku do słów kluczowych dla poszczególnych reklam. W przeciwnym wypadku wyświetlanie na niej reklamy będzie mało opłacalne, dlatego też stawki będą niskie.
Zarobki z AdSense zależą od różnych czynników, dlatego trudno dokładnie określić ich wysokość. Z pewnością więcej zarobią właściciele popularniejszych serwisów, które każdego dnia odwiedzają tysiące osób. To dlatego, że taki obszar reklamowy jest cenniejszy, ale również dlatego, że osoba wyświetlająca reklamę otrzymuje pieniądze nie za samo umieszczenie jej na swojej stronie, ale gdy użytkownik kliknie ją lub wyświetli (CPC lub CMP) – im więcej odwiedzających, tym większa szansa na dobry zarobek. Nie warto jednak nastawiać się na ogromne kwoty ani traktować AdSense jako głównego źródła dochodu.
Trzeba też pamiętać, że system jest na tyle „inteligentny”, że potrafi odróżnić sztuczne kliknięcia od naturalnych, dlatego klikanie reklam na własnej stronie w celu zwiększenia zarobku nie jest dobrym pomysłem. Takie działanie może doprowadzić do zablokowania konta.
Jako właściciel witryny internetowej możesz określić, ile reklam ma wyświetlać się na Twojej stronie. Od tego również zależy wysokość zarobków. Trzeba jednak pamiętać o UX, czyli wrażeniach użytkownika. Zbyt duża ilość treści reklamowych zniechęca do odwiedzania strony i może przyczynić się do spadku ruchu.
Banner blindness (ślepota banerowa) to zjawisko polegające na nieświadomym ignorowaniu treści reklamowych. Użytkownicy Internetu są tak przesyceni docierającymi zewsząd banerami, że po prostu nie zwracają na nie uwagi. To może stanowić problem w przypadku zarabiania na AdSense.
Aby zacząć zarabiać z AdSense, musisz mieć konto Google np. Gmail. W przeciwnym wypadku konieczne będzie utworzenie go przy konfiguracji konta AdSense.
google.com
Twoje konto zostało utworzone, jednak zanim będziesz mógł zacząć zarabiać, musisz jeszcze skonfigurować dane dotyczące płatności. Dzięki temu system będzie mógł wypłacić Ci środki zarobione na wyświetlaniu reklam.
Gdy Twoje konto zostanie skonfigurowane, a witryna zaakceptowana przez Google (musi spełniać warunki programu AdSense), możesz zacząć tworzyć jednostki reklamowe. Jeśli nie korzystasz z opcji automatycznych reklam, konieczne będzie określenie rodzaju reklamy (np. displayowa), formatu i rozmiaru.
Warto używać różnorodnych formatów reklam, ponieważ tak właśnie robią reklamodawcy w Google Ads. Jeśli dopasujesz się do ich zachowań, Twoje szanse na zarobek będą większe.
Gdy już skonfigurujesz reklamę, system wygeneruje kod dla poszczególnej jednostki reklamowej. Należy go skopiować i wkleić do kodu strony. Można to zrobić ręcznie lub skorzystać z funkcjonalności systemu CMS. Dla każdej jednostki reklamowej konieczne jest wklejanie osobnego kodu.
Jeśli zastanawiasz się, czy zarabianie w AdSense będzie dla Ciebie opłacalne, najlepiej po prostu przetestuj program. W swoim panelu administracyjnym możesz na bieżąco śledzić zarobki i analizować, jakie reklamy generują największe zyski. Dzięki takim informacjom możliwe jest skuteczne modyfikowanie rodzajów i formatów reklam, a także miejsca ich wyświetlania. Pamiętaj jednak, aby zawsze mieć na uwadze wrażenia użytkownika.
Czy można wykorzystać nazwę konkurencji w reklamach Google Ads?
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.