Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

Kampanie reklamowe Google Ads to zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję firmy w Internecie. Nawet przy niewielkim budżecie można osiągnąć zadowalający zwrot z inwestycji, pod warunkiem że kampania zostanie prawidłowo skonfigurowana. Niestety bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia jest to dość trudne, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest agencja Google Ads. W tym artykule wyjaśniamy, czym kierować się przy wyborze firmy do współpracy. Sprawdź koniecznie!

Agencja Google Ads – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Największym błędem przy wyborze agencji marketingowej jest kierowanie się wyłącznie ceną. Optymalizacja kosztów jest ważna, jednak najtańsza firma często okazuje się po prostu nieskuteczna – w końcu z jakiegoś powodu nisko ceni swoją pracę. Przy wyborze należy zatem wziąć pod uwagę kilka dodatkowych aspektów.

  1. Certyfikaty i status partnera Google

Certyfikat Google Ads to oficjalne potwierdzenie wiedzy i umiejętności w zakresie uruchamiania oraz prowadzenia kampanii reklamowych. Przyznawane jest przez firmę Google osobom, które, zdając egzamin, udowodnią swoją biegłość w kwestii Google Ads . Google oferuje certyfikaty dla poszczególnych typów kampanii. Ważne jest to, aby Twoją kampanią zajmowała się osoba z odpowiednim certyfikatem. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ma ona „narzędzia” do tego, aby skutecznie prowadzić działania i pomóc Ci zwiększyć dochód.

Profesjonalne agencje Google Ads mogą pochwalić się także statusem Partnera Google. Przyznawany jest firmom, a nie osobom fizycznym. To kolejne potwierdzenie tego, że agencja rzeczywiście zna się na prowadzeniu kampanii reklamowych Google. Aby uzyskać taki tytuł, konieczne jest spełnienie warunków w trzech kategoriach: skuteczności, wydatków i certyfikatów.

  1. Doświadczenie w Twojej branży

Kolejna, istotna kwestia to doświadczenie w prowadzeniu kampanii dla Twojej branży. Inaczej powinny wyglądać reklamy w przypadku sklepu internetowego sprzedającego klocki dla dzieci niż w przypadku firmy budowlanej. Osoba prowadząca kampanię musi wiedzieć, jak kształtuje się konkurencja na rynku, jakie są średnie stawki, które frazy kluczowe są najskuteczniejsze i jaki typ kampanii sprawdzi się najlepiej.

Przed podpisaniem umowy masz prawo zapytać o takie szczegóły. Koniecznie ustal, kto będzie zajmował się tworzeniem Twoich reklam i zapoznaj się z wcześniejszą działalnością tej osoby.

  1. Warunki współpracy

Trzeba dokładnie zapoznać się z warunkami, jakie proponuje agencja. Należy przede wszystkim ustalić model rozliczeniowy – czy będzie to prowizja od budżetu kampanii, czy może stała kwota miesięczna? Oprócz tego warto zapytać, jak będzie wyglądało raportowanie działań i rezultatów. Czy działania agencji będą transparentne? Jeśli chcesz trzymać rękę na pulsie, wybierz firmę, która regularnie informuje klientów o kosztach, efektach i wprowadzanych zmianach.

Niektóre agencje prowadzą kampanię na koncie klienta, a inne korzystają z własnych. Druga opcja może negatywnie wpłynąć na skuteczność kampanii, jeśli firma na tym samym koncie prowadzi też działania dla innych klientów. To dlatego, że system Google bierze pod uwagę wszystkie zapisane dane konta i na ich podstawie sugeruje ustawienia.

Nie zapominaj też o czasie trwania umowy. Na początek najlepszym rozwiązaniem będzie umowa krótkoterminowa (np. trzy miesiące). To pozwoli Ci sprawdzić, czy działania agencji przynoszą efekty. Jeśli nie będziesz zadowolony, po upływie trzech miesięcy zakończysz współpracę. Agencja, która wymaga podpisania umowy długoterminowej, nie jest bezpiecznym wyborem.

  1. Jakie działania wchodzą w koszt usługi?

Nie wszystkie agencje AdWords działają na takich samych zasadach. Jeśli ustaliłeś z wybraną firmą koszty usługi, nie zapomnij dokładnie wypytać o to, jakie działania mieszczą się w cenie. Cała usługa powinna obejmować nie tylko tworzenie kampanii, ale również:

  • regularne ich kontrolowanie,
  • mierzenie efektów,
  • analizowanie konkurencji i sytuacji na rynku,
  • dobieranie słów kluczowych,
  • przeprowadzanie audytów konta Google Ads,
  • przeprowadzanie testów,
  • wdrażanie odpowiednich zmian,
  • raportowanie wyników.
  1. Komunikacja

W trakcie prowadzenia kampanii Google Ads konieczny jest sprawny przepływ informacji pomiędzy agencją a klientem. Czasami będą pojawiały się sytuacje, gdy potrzebne będzie szybkie wdrożenie zmian, niekiedy sam będziesz chciał uzyskać odpowiedź na ważne pytanie lub po prostu sprawdzić, jakie wyniki osiąga kampania. Forma, sposób i jakość komunikacji to zatem kolejny aspekt, na który trzeba zwrócić uwagę przy wyborze agencji.

Jeśli jeszcze przed podpisaniem umowy dojdziesz do wniosku, że komunikacja z wybraną firmą jest na niskim poziomie, zrezygnuj ze współpracy. Nie chcesz przecież denerwować się po każdym nieodebranym telefonie czy zignorowanej wiadomości e-mail.

Warto zapytać, czy do Twojej kampanii agencja przydzieli jednego opiekuna, który będzie się z Tobą kontaktował – jeśli nie, kontakt może być utrudniony.

  1. Wywiad z klientem

Zwróć uwagę na sposób, w jaki agencja uzyskuje informacje o swoim kliencie. Pamiętaj, że do prowadzenia skutecznej kampanii potrzeba więcej danych niż tylko rodzaj branży i wielkość budżetu za kliknięcia. Dlatego też wywiad z klientem powinien być dokładny i rozbudowany. Unikaj współpracy z firmami, które na szybko przeprowadzają szablonowe rozmowy – to znak, że niezbyt profesjonalnie podchodzą do tematu.

Dobra agencja Google Ads powinna zapytać m.in. o:

  • cel kampanii,
  • grupę docelową (potrzeby, zachowania, przyzwyczajenia, dane demograficzne),
  • priorytety (np. najważniejsze usługi),
  • prowadzone w przeszłości działania,
  • konkurencję.
  1. Opinie innych

Najwięcej o jakości współpracy z daną agencją wiedzą jej klienci. Z tego względu warto zrobić research i poszukać w Internecie opinii na temat wybranej firmy. Nieuczciwe lub mało skuteczne praktyki z pewnością zostaną zauważone i opisane.

Dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją?

Skuteczność kampanii reklamowej Google Ads w dużej mierze zależy od ustawień. Niestety poprawna konfiguracja nie należy do najłatwiejszych zadań – w końcu nie bez przyczyny Google przyznaje certyfikaty, które po roku tracą ważność. Po tym czasie konieczne jest ponowne przystąpienie do egzaminu. To świadczy o tym, jak dynamiczne jest środowisko Google Ads. Osoba bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia prawdopodobnie będzie miała trudności z odpowiednią konfiguracją, a trzeba pamiętać, że nawet mały błąd może doprowadzić do przepalenia całego budżetu.

Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną firmą, dysponującą nie tylko szeroką wiedzą i doświadczeniem, ale również specjalistycznymi narzędziami. Pozwoli to uniknąć błędów i zwiększyć skuteczność prowadzonych działań. Pamiętaj, aby przed podpisaniem umowy zwrócić uwagę na wszystkie wymienione wyżej aspekty. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja, dlatego wybór może być trudny. Zwracając jednak uwagę na szczegóły, na pewno znajdziesz odpowiednią agencję dla siebie.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Co to jest Google AdWords?

    Co to jest Google AdWords?

    Kampanie Performance Max – jak korzystać?

    Kampanie Performance Max – jak korzystać?

    Planer słów kluczowych – co to jest?

    Planer słów kluczowych – co to jest?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu