Jakie rozszerzenia reklam występują w Google Ads?

Jakie rozszerzenia reklam występują w Google Ads?

Kampanie reklamowe w Google Ads to sprawdzony i skuteczny sposób na zwiększanie zasięgów, a tym samym realizowanie celów biznesowych. Oczywiście taka strategia nie zawsze się sprawdza, jednak najczęściej powodem niskiej efektywności kampanii są błędy na poziomie konfiguracji. Jednym z nich jest brak rozszerzeń reklamy lub nieumiejętne ich stosowanie – o czym wspomina nawet firma Google. W artykule podpowiadamy, jak dodać rozszerzenia reklam w Google Ads, jakie są ich rodzaje i co właściwie dają.

Czym są i co dają rozszerzenia reklam Google Ads?

Rozszerzenia reklam Google Ads to wszystkie dodatkowe elementy w kreacji reklamy wyświetlanej w wynikach wyszukiwania. Podstawowa wersja składa się z nagłówka, krótkiego opisu oraz adresu URL. Wszystkie dodatkowe informacje, numery telefonów, linki do podstron oraz inne funkcje, które widzisz na stronie SERP, to rozszerzenia.

Tak wygląda reklama z rozszerzeniami w formie linków do podstron, wyświetlająca się na frazę „piekarnia poznań”:

reklama google serp

Oprócz podstawowych elementów (adres URL, nagłówek, opis) widzimy tutaj hiperłącza do poszczególnych zakładek w obrębie domeny oraz krótkie opisy.

Podkreślamy jednak, że przedstawiona przez nas reklama to wybór przypadkowy – nie skupiamy się na ocenie jej jakości i nie sugerujemy, że jest to kreacja, na której należy się wzorować.

Rozszerzenia reklam a skuteczność kampanii

Co dają rozszerzenia reklam Google Ads? Czy w ogóle coś dają? Jak najbardziej. Firma Google wielokrotnie wspominała, że dodatkowe elementy w kreacji reklamy bardziej angażują użytkowników i znacznie zwiększają CTR (współczynnik klikalności). Na stronie Google Support znajduje się informacja, że rozszerzając reklamę o cztery linki do podstron, można zanotować wzrost współczynnika klikalności o 20%.

Reklama z rozszerzeniami ma też większą objętość, dlatego bardziej zwraca uwagę użytkowników. Poza tym niektóre rozszerzenia pozwalają użytkownikom zdecydować, czy są zainteresowani daną firmą, usługą lub produktem, bez klikania w reklamę. To z kolei pozwala uniknąć nierentownych kliknięć i zoptymalizować koszty.

Rodzaje rozszerzeń reklam w Google Ads

Jakie elementy można dodać do kampanii w Google Ads? Rozszerzenia reklam w systemie reklamowym od Google dzielą się na:

  • rozszerzenia linków do podstron – odnośniki do wybranych podstron należących do serwisu. Maksymalnie może być ich 6. Składają się z linku oraz dwóch linijek opisu.
  • Rozszerzenia objaśnień – informacje, których celem jest przedstawienie największych zalet firmy i korzyści wynikających ze współpracy. Powinny być bardzo krótkie i konkretne np. „darmowa dostawa”. Maksymalnie może być ich 10.
  • Rozszerzenia informacji w witrynie – pozwalają nieco szerzej opisać, co znajduje się w ofercie, jednak reklamodawca musi wybierać z kilkunastu dostępnych podkategorii. Do wyboru są m.in.: marki, modele, usługi, kursy, programy.
  • Rozszerzenia połączeń – pozwalają na wyświetlanie numeru telefonu do firmy. Użytkownicy na urządzeniach mobilnych mogą kliknąć przycisk i bezpośrednio wykonać połączenie bez wchodzenia na stronę.
  • Rozszerzenia lokalizacji – to informacje dotyczące lokalizacji np. adres, odległość od danego punktu. Szczególne znaczenie mają w przypadku firm świadczących usługi lokalnie.
  • Rozszerzenia cen – informacje na temat kategorii usług i produktów oraz ich cen. Użytkownik może sprawdzić najważniejsze informacje bez klikania reklamy.
  • Rozszerzenia formularzy kontaktowych – pozwalają użytkownikom przesyłać swoje dane z poziomu reklamy.

Jakie rozszerzenia reklam Google Ads wybrać?

Wybierając rozszerzenia reklam w Google Ads, trzeba kierować się przede wszystkim celem marketingowym. Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny (np. pizzerię) i chcesz skierować użytkowników do swojego lokalu, nie zapomnij o rozszerzeniach lokalizacji. Jeśli zależy Ci na tym, aby potencjalni klienci kontaktowali się z Tobą telefonicznie, dodaj rozszerzenia połączeń.

Rozszerzenia formularzy kontaktowych sprawdzą się natomiast, gdy firmie zależy na budowaniu bazy leadów, a rozszerzenia linków do podstron będą pomocne przy generowaniu konwersji.

Jak dodać rozszerzenia reklam w Google Ads?

Jak umieścić dodatkowe elementy w kreacji reklamy w Google Ads? Rozszerzenia reklam można dodać ręcznie lub wybrać opcję automatyczną. Wystarczy zalogować się do konta Google Ads, rozwinąć menu po lewej stronie i kliknąć zakładkę Reklamy i Rozszerzenia, a następnie Rozszerzenia. Wyświetli się lista możliwych opcji – wybierz tę, która Cię interesuje. Następnie konieczna będzie konfiguracja i udostępnienie kilku informacji, jednak system poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy.

W przypadku rozszerzeń lokalizacji konieczne będzie połączenie konta Google Ads z kontem Google Moja Firma.

Jak dodać rozszerzenia reklam w Google Ads, aby wyświetlały się automatycznie? Tę opcję również włączysz w zakładce Reklamy i Rozszerzenia. W tym przypadku nie będzie potrzebna konfiguracja, ponieważ system sam będzie tworzył kombinacje i wyświetlał je, kiedy uzna, że zwiększą one skuteczność reklamy.

Czynniki decydujące o wyświetlaniu rozszerzeń

Wiesz już, co dają rozszerzenia reklam Google Ads, jakie są ich rodzaje i jak je włączyć. Musisz jednak wiedzieć, że dodanie ich przy konfiguracji nigdy nie gwarantuje, że pojawią się one w wynikach wyszukiwania. Czynniki decydujące o wyświetlaniu rozszerzeń to:

  • ranking reklamy – aby jakiekolwiek rozszerzenia mogły się wyświetlić, reklama musi osiągnąć minimalny ranking, na który wpływają m.in. jakość reklamy, strony docelowej oraz stawka. Niekiedy konieczna będzie modyfikacja kreacji reklamy i poprawa strony, do której prowadzi link.
  • Pozycja reklamy – jeśli chodzi o wyświetlanie rozszerzeń, pierwszeństwo zawsze mają reklamy na najwyższej pozycji. To dlatego, że miejsce w wynikach wyszukiwania jest ograniczone.

Istotna jest również liczba dodanych rozszerzeń. Google rekomenduje, aby nie była ona mniejsza niż 4. Najlepiej dodać jak najwięcej, choć to nie oznacza, by na siłę upychać rozszerzenia nieprzydatne dla danej reklamy czy w przypadku firmy.

Czy dodawanie rozszerzeń reklam w Google Ads jest płatne?

Dodawanie elementów do kreacji reklamy nie jest płatne w przypadku systemu Google Ads. Rozszerzenia reklam można dodawać bezpłatnie. Trzeba natomiast zapłacić za kliknięcie rozszerzenia przez użytkownika – rozliczenie wygląda tak samo, jak w przypadku kliknięcia zwykłej reklamy.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9

    Zobacz inne wpisy

    Pozycjonowanie a Google Ads – co wybrać?

    Pozycjonowanie a Google Ads – co wybrać?

    Jak promować sklep internetowy?

    Jak promować sklep internetowy?

    Ruch płatny czy organiczny – który wybrać?

    Ruch płatny czy organiczny – który wybrać?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.