Kampanie reklamowe w Google Ads to sprawdzony i skuteczny sposób na zwiększanie zasięgów, a tym samym realizowanie celów biznesowych. Oczywiście taka strategia nie zawsze się sprawdza, jednak najczęściej powodem niskiej efektywności kampanii są błędy na poziomie konfiguracji. Jednym z nich jest brak rozszerzeń reklamy lub nieumiejętne ich stosowanie – o czym wspomina nawet firma Google. W artykule podpowiadamy, jak dodać rozszerzenia reklam w Google Ads, jakie są ich rodzaje i co właściwie dają.
Rozszerzenia reklam Google Ads to wszystkie dodatkowe elementy w kreacji reklamy wyświetlanej w wynikach wyszukiwania. Podstawowa wersja składa się z nagłówka, krótkiego opisu oraz adresu URL. Wszystkie dodatkowe informacje, numery telefonów, linki do podstron oraz inne funkcje, które widzisz na stronie SERP, to rozszerzenia.
Tak wygląda reklama z rozszerzeniami w formie linków do podstron, wyświetlająca się na frazę „piekarnia poznań”:
Oprócz podstawowych elementów (adres URL, nagłówek, opis) widzimy tutaj hiperłącza do poszczególnych zakładek w obrębie domeny oraz krótkie opisy.
Podkreślamy jednak, że przedstawiona przez nas reklama to wybór przypadkowy – nie skupiamy się na ocenie jej jakości i nie sugerujemy, że jest to kreacja, na której należy się wzorować.
Co dają rozszerzenia reklam Google Ads? Czy w ogóle coś dają? Jak najbardziej. Firma Google wielokrotnie wspominała, że dodatkowe elementy w kreacji reklamy bardziej angażują użytkowników i znacznie zwiększają CTR (współczynnik klikalności). Na stronie Google Support znajduje się informacja, że rozszerzając reklamę o cztery linki do podstron, można zanotować wzrost współczynnika klikalności o 20%.
Reklama z rozszerzeniami ma też większą objętość, dlatego bardziej zwraca uwagę użytkowników. Poza tym niektóre rozszerzenia pozwalają użytkownikom zdecydować, czy są zainteresowani daną firmą, usługą lub produktem, bez klikania w reklamę. To z kolei pozwala uniknąć nierentownych kliknięć i zoptymalizować koszty.
Jakie elementy można dodać do kampanii w Google Ads? Rozszerzenia reklam w systemie reklamowym od Google dzielą się na:
Wybierając rozszerzenia reklam w Google Ads, trzeba kierować się przede wszystkim celem marketingowym. Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny (np. pizzerię) i chcesz skierować użytkowników do swojego lokalu, nie zapomnij o rozszerzeniach lokalizacji. Jeśli zależy Ci na tym, aby potencjalni klienci kontaktowali się z Tobą telefonicznie, dodaj rozszerzenia połączeń.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych sprawdzą się natomiast, gdy firmie zależy na budowaniu bazy leadów, a rozszerzenia linków do podstron będą pomocne przy generowaniu konwersji.
Jak umieścić dodatkowe elementy w kreacji reklamy w Google Ads? Rozszerzenia reklam można dodać ręcznie lub wybrać opcję automatyczną. Wystarczy zalogować się do konta Google Ads, rozwinąć menu po lewej stronie i kliknąć zakładkę Reklamy i Rozszerzenia, a następnie Rozszerzenia. Wyświetli się lista możliwych opcji – wybierz tę, która Cię interesuje. Następnie konieczna będzie konfiguracja i udostępnienie kilku informacji, jednak system poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy.
W przypadku rozszerzeń lokalizacji konieczne będzie połączenie konta Google Ads z kontem Google Moja Firma.
Jak dodać rozszerzenia reklam w Google Ads, aby wyświetlały się automatycznie? Tę opcję również włączysz w zakładce Reklamy i Rozszerzenia. W tym przypadku nie będzie potrzebna konfiguracja, ponieważ system sam będzie tworzył kombinacje i wyświetlał je, kiedy uzna, że zwiększą one skuteczność reklamy.
Wiesz już, co dają rozszerzenia reklam Google Ads, jakie są ich rodzaje i jak je włączyć. Musisz jednak wiedzieć, że dodanie ich przy konfiguracji nigdy nie gwarantuje, że pojawią się one w wynikach wyszukiwania. Czynniki decydujące o wyświetlaniu rozszerzeń to:
Istotna jest również liczba dodanych rozszerzeń. Google rekomenduje, aby nie była ona mniejsza niż 4. Najlepiej dodać jak najwięcej, choć to nie oznacza, by na siłę upychać rozszerzenia nieprzydatne dla danej reklamy czy w przypadku firmy.
Dodawanie elementów do kreacji reklamy nie jest płatne w przypadku systemu Google Ads. Rozszerzenia reklam można dodawać bezpłatnie. Trzeba natomiast zapłacić za kliknięcie rozszerzenia przez użytkownika – rozliczenie wygląda tak samo, jak w przypadku kliknięcia zwykłej reklamy.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.