Czym jest audyt Google Ads i co powinien zawierać?

Czym jest audyt Google Ads i co powinien zawierać?

Przedsiębiorcy często rezygnują z kampanii Google Ads, bo nie są zadowoleni z efektów. Istnieje przekonanie, że reklamy PPC zarezerwowane są tylko dla firm, które dysponują dużym budżetem. Prawda jest jednak taka, że najczęściej powodem niskiej skuteczności kampanii jest jej nieodpowiednia konfiguracja. Rzadko zdarza się, że taka strategia jest niekorzystna dla danej firmy już na starcie. Jeśli prowadzisz kampanię i nie jesteś zadowolony z rezultatów, rozważ przeprowadzenie audytu. Być może całkowita rezygnacja z tego kanału marketingu nie będzie konieczna.

Sprawdź, czym jest audyt Google Ads, co zawiera i kiedy warto z niego skorzystać.

Co to jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to obszerna i profesjonalna analiza kampanii reklamowej oraz wszystkich jej ustawień. Specjaliści, za pomocą narzędzi i programów, a także własnych obserwacji, oceniają, jakie błędy występują w kampanii i dlaczego firma nie jest zadowolona z efektów.

Dysponując wiedzą i doświadczeniem, można odszukać, a następnie wyeliminować wszelkie nieprawidłowości tak, aby reklama rzeczywiście stała się opłacalna, przynosiła zysk i realizowała wyznaczone cele marketingowe oraz biznesowe. Audyt kampanii Google Ads można nazwać bardziej szczegółowym spojrzeniem, i to z innej perspektywy, na to, jak kampania funkcjonuje.

Z czego składa się audyt kampanii Google Ads?

Audyt Google Ads weryfikuje kampanię pod względem efektywności i występowania błędów. Dlatego podczas analizy sprawdzone muszą zostać wszystkie obszary i elementy, które na tę efektywność mają wpływ. Główne aspekty analizowane podczas audytu to:

Wskaźniki skuteczności

Na początku należy sprawdzić, jak aktualnie działa kampania. W tym celu specjaliści analizują KPI, czyli wskaźniki skuteczności, odpowiedni dla wyznaczonego celu. Do najważniejszych z nich należą:

  • CTR (Click Through Rate) – współczynnik klikalności,
  • współczynnik konwersji,
  • udział w wyświetleniach,
  • koszt konwersji,
  • ruch na stronie docelowej,
  • CPC (Cost Per Click) – cena za jedno kliknięcie,
  • ROAS (Return On Ad Spend) – zwrot wydatków na reklamę.

Konfiguracja konta

Na pierwszy rzut oka konfiguracja konta nie ma wpływu na skuteczność kampanii, jednak to tylko pozory. Nawet małe błędy na tym poziomie mogą wpływać – bezpośrednio lub pośrednio – na działanie reklam. Z tego względu audyt Google Ads obejmuje również weryfikację ustawień konta. Istotne są takie aspekty jak:

  • lokalizacja,
  • język,
  • grupy reklam,
  • połączenie konta z Google Analytics,
  • wyświetlanie na urządzeniach mobilnych,
  • śledzenie konwersji.

Ustawienia kampanii

Jest to najobszerniejsza część audytu Google Ads. Na tym etapie specjaliści sprawdzają wszystkie ustawienia kampanii. Mają one największy wpływ na jej efektywność. Najważniejsze są takie aspekty jak:

  • budżet,
  • stawka CPC,
  • harmonogram reklam,
  • cel kampanii,
  • miejsce wyświetlania reklam,
  • grupa docelowa.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe przypisane do kampanii, mają ogromny wpływ na jej skuteczność. Nieodpowiednio dobrane sprawią, że reklama będzie wyświetlała się niewłaściwym osobom, przez co budżet szybko się przepali, a po efektach nie będzie śladu. Problemem może być również mała popularność słów kluczowych – jeśli nikt nie będzie wpisywał w wyszukiwarkę fraz wykorzystanych do kampanii, to reklama nikomu się nie wyświetli. Aspekty sprawdzane podczas audytu kampanii Google Ads to:

  • dopasowanie słów do wyznaczonego celu,
  • dopasowanie słów do intencji użytkowników,
  • średnia liczba wyszukiwań słów kluczowych,
  • wykluczenia słów kluczowych,
  • liczba słów kluczowych dla jednej kampanii,
  • trafność słów kluczowych.

Kreacja reklamy

Kreacja reklamy nie tylko wpływa na zachowanie użytkowników (decyduje o tym, czy odbiorca kliknie link), ale ma też znaczenie dla rzeczywistego CPC. Reklama o niskiej jakości, która nie angażuje użytkowników, sprawi, że Twoja stawka za jedno kliknięcie będzie większa. Jest to związane z wynikiem jakości, który system Google Ads bierze pod uwagę przy ustalaniu stawek. Dlatego podczas audytu konieczne jest sprawdzenie takich elementów jak:

  • nagłówek,
  • treść reklamy,
  • obrazy,
  • CTA,
  • trafność reklamy,
  • rozszerzenia.

Strona docelowa

Strona, do której prowadzi promowany link, ma wpływ na wynik jakości reklamy. Wynik jakości z kolei wpływa na wysokość stawki CPC. Dlatego brak dbałości o tę kwestię często jest powodem przepalania budżetu. Audyt kampanii Google Ads obejmuje zatem także analizę strony docelowej i sprawdza:

  • jakość treści,
  • bezpieczeństwo,
  • wydajność,
  • optymalizację pod kątem UX,
  • powiązanie ze słowami kluczowymi i treścią reklamy.

Warto pamiętać, że wymienione wyżej elementy nie zamykają listy aspektów sprawdzanych podczas audytu – może być ich znacznie więcej. Wiele zależy od aktualnej sytuacji kampanii, a także potrzeb firmy.

Kiedy i komu przyda się audyt Google Ads?

Jeśli inwestujesz w kampanie reklamowe, ale nie jesteś zadowolony z efektów, warto przeprowadzić profesjonalny audyt Google Ads. Szczegółowa analiza pozwoli Ci sprawdzić, czy ta strategia rzeczywiście nie jest odpowiednia dla Twojej firmy, czy raczej przyczyną niskiej efektywności są błędy w ustawieniach kampanii. Warto wspomnieć, że audyt to nie tylko odnalezienie i nazwanie błędów. Sprawdzenie wszystkich istotnych obszarów pozwala również zaprojektować skuteczny plan rozwoju i umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału kampanii reklamowych.

Audyt przyda się, gdy:

  • koszty kampanii przewyższają zyski;
  • reklama ma niski udział w wyświetleniach;
  • nie jesteś zadowolony z przyrostu nowych klientów;
  • chcesz sprawdzić, czy osoba prowadząca kampanię robi to prawidłowo;
  • zależy Ci na zwiększeniu skuteczności kampanii.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 13

    Zobacz inne wpisy

    Ruch płatny czy organiczny – który wybrać?

    Ruch płatny czy organiczny – który wybrać?

    GSP AdWords

    GSP AdWords

    Zacznij zarabiać z Google AdSense

    Zacznij zarabiać z Google AdSense

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.