Jak skutecznie zareklamować wybrany produkt w Internecie?

Jak skutecznie zareklamować wybrany produkt w Internecie?

Zaczynasz działać na rynku albo po prostu zastanawiasz się, jak poszerzyć grono odbiorców swojej usługi lub znaleźć klientów na swoje wyroby? Ten tekst jest specjalnie dla Ciebie. Podpowiemy Ci, jak wypromować produkt w sieci, jakie zalety ma internetowa reklama produktu oraz jakie są sposoby prowadzenia tego typu działań reklamowych.

Badania Ministerstwa Rozwoju przeprowadzone kilka lat temu pokazują, że w sieci jest już obecnych ponad 97% polskich przedsiębiorstw. Z kolei ¾ dorosłych Polaków regularnie korzysta z Internetu, traktując go jako główne źródło informacji. Już pierwszy rzut oka na te dane sprawia, że reklama produktu w sieci jest czymś naturalnym, podstawowym. Dowiedz się więcej o tego typu sposobie promocji firmy i czerp z niego wymierne korzyści.

Jak wypromować produkt? Najlepiej przez Internet!

Zanim jednak przejdziemy do wskazówek, jak promować produkt w Internecie, warto dowiedzieć się więcej o tym, czym w ogóle jest reklama w sieci i do jakiego rodzaju grupy odbiorców możesz trafić, stosując ten trend.

Czym jest reklama w sieci i co warto o niej wiedzieć?

Przede wszystkim reklama produktu w sieci to działanie, które Internet traktuje jako główny nośnik informacji handlowej. Nie jest ważne czy jej wynikiem będzie stworzony podcast reklamowy, film na YouTube, Google Ads, czy polecanie przez Influencera – ostatecznie wszystko trafi do Internetu i będzie tam emitowane.

W przeciwieństwie do standardowych reklam outdoorowych czy spotów emitowanych w radiu i telewizji – to Ty decydujesz, kiedy ma wyświetlać się reklama i dokładnie do kogo będzie adresowana. W ten sposób nakierujesz też odpowiednich użytkowników na Twój produkt, zwiększając swoją konwersję.

Do kogo można trafić, stosując reklamę produktu w Internecie?

Baza odbiorców w Internecie ma bardzo szerokie spektrum. Statystyki pokazują, że to głównie ludzie młodzi, w wieku od 16, do 45 lat. Jednak coraz więcej Polaków poniżej 16. roku życia regularnie odwiedza sieć i jest to rozwijający się trend. Podobnie jest w przypadku osób starszych – pokolenie cyfrowe, które aktualnie jest w wieku produkcyjnym, zacznie przechodzić w stan poprodukcyjny, z przyzwyczajeniami wypracowanymi wcześniej.

Widać więc jak na dłoni, że odpowiednio targetując reklamę w sieci, możesz trafić do każdego odbiorcy, niezależnie od jego stanu majątkowego, wieku czy zainteresowań.

Reklama produktu – przykład i przeznaczenie

Przejdźmy teraz do form, jakie może przybrać reklama wybranego produktu. Jeszcze kilka lat temu kampanie opierały się wyłącznie na tekstach sponsorowanych czy banerach. Dziś zakres i możliwości tego, jak wypromować produkt, są dużo szersze. Wspomnimy więc o tych bardziej nowoczesnych i skutecznych.

Media społecznościowe – jak mogą służyć do reklamy produktów?

Jednym z głównych sposobów na reklamy produktów są social media. Marki pokazują swój asortyment na Facebooku, Instagramie, Twitterze, TikToku czy Youtubie, aby zapaść na stałe w świadomości potencjalnego Klienta i szybko trafić do określonej grupy. Media społecznościowe pozwalają prowadzić kampanie wiralowe (oparte na ruchu wirusowym, bezpłatnym) i wspomagać się dedykowanymi reklamami jak Facebook Ads. Dzięki mediom społecznościowym możesz trafić do ogromnej grupy odbiorców, co na pewno będzie świetną inwestycją reklamową.

Jak wypromować produkt przy pomocy tego narzędzia? Konieczne jest stworzenie odpowiedniej treści postów na Facebooku (opracowanej przez specjalistę od copywritingu), przygotowanie atrakcyjnej dla odbiorcy grafiki z ukazaniem produktu i przeprowadzenie dobrze stargetowanej kampanii reklamowej, przeznaczonej dla tego konkretnych grup.

Pozycjonowanie a reklama produktów

Drugim sposobem na reklamy produktów są techniki SEO i UX. Szczególnie dotyczy to sklepów internetowych i całego e-commerce. Odpowiednie pozycjonowanie pozwala pozyskać zainteresowanych Klientów i szybko przekłada się na konwersję. Stosując pozycjonowanie, możesz zarówno pokazać swoją firmę usługowo-handlową, jak i np. sprzedać określony produkt, adresując go do młodzieży czy osób starszych.

Skuteczne pozycjonowanie polega na przeprowadzeniu audytu SEO, stworzeniu prosprzedażowych treści, zmianach w strukturze strony i budowaniu bazy linków, które będą prowadzić do Twojej witryny. Wszystko to musi być spójne i oparte na frazach kluczowych. Frazy te powinny odnosić się ściśle do przedmiotu, który chcesz reklamować.

Influencerzy – nowy sposób na to, jak wypromować własny produkt

Niektóre marki opierają nowoczesną formę reklamy na influencerach. To osoby, które mają w sieci spore grono odbiorców i są dla nich swego rodzaju autorytetem. Reklama jakiegoś produktu przy pomocy influencerów polega najczęściej na „testowaniu” na ich kanałach w mediach społecznościowych lub wsparciu w postaci udostępnienia wizerunku np. w celu promocji przez social media producenta danej rzeczy. Influencerzy to droższy sposób na reklamę i – co ważne – przeznaczony dla marek, które swój asortyment adresują raczej do młodszych odbiorców.

Skuteczna reklama wybranego produktu przez influencerów musi być oparta na sprawdzeniu zasięgu takiego blogera czy vlogera, przeanalizowaniu jego grupy odbiorców i doborze takiego sposobu kampanii reklamowej, który przypadnie jej do gustu. Jednocześnie uważaj na to, aby influencer mówił o Twoim produkcie pozytywnie, unikając jednocześnie kontrowersyjnego zachowania w trakcie promocji.

Reklamy produktów Google – nowocześnie i skutecznie

Ciekawą formą może być także promowanie się przez narzędzia Google. Reklama wybranego produktu polega tutaj na wskazaniu budżetu, określonej grupy docelowej, zakresu terytorialnego oraz dobraniu takiego przedmiotu, który zachęci użytkowników do kliknięcia. Google Ads ma wiele postaci i możliwości, z których korzystają zarówno niewielkie przedsiębiorstwa, jak i duże, cenione już na rynku firmy.

Dobrze stworzone Google Ads to przede wszystkim kompleksowo przygotowana analiza rynku, zbadanie grupy docelowej, określenie budżetu i precyzyjne ukierunkowanie na odbiorców. Jak wykorzystać Google Ads jako reklamę produktu? Przykład tego typu działań to np. sklepy odzieżowe, które mogą pokazywać swój asortyment bezpośrednio osobom zainteresowanym.

Zalety reklamy produktów w Internecie – co warto wiedzieć?

Reklama produktu w sieci ma ogromne zalety i zdecydowanie zdystansowała już tradycyjne formy reklamy outdoorowej czy spoty w radiu i telewizji. Z czego wynika taki trend?

Dlaczego reklama produktu w sieci jest lepsza od tej w formie tradycyjnej?

Przede wszystkim – o czym wspominaliśmy na początku – reklama produktu w Internecie daje możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Co więcej, emisja spotów czy bannerów będzie umieszczona tam, gdzie tego chcesz, o porze, którą określisz, zmieniając wytyczne praktycznie z dnia na dzień. Reklama sieciowa daje większe pole manewru, jest dużo tańsza i – patrząc na to, że coraz mniej osób ogląda tradycyjną telewizję czy słucha radia – umożliwia dotarcie do dużo większej grupy odbiorców.

Jakie korzyści może przynieść skuteczna reklama jakiegoś produktu w Internecie?

Przede wszystkim reklama w Internecie umożliwia bezpośrednie zwiększenie sprzedaży produktu. Klikając na baner Google Ads czy inwestując w pozycjonowanie, potencjalny Klient ma natychmiastowy dostęp do systemu e-commerce i może od razu dokonać zakupu. Takiej możliwości nie da ani reklama w TV, ani banery outdoorowe.

Kolejne korzyści związane z reklamą produktu w Internecie to: kontrola budżetu, zmiana grupy docelowej w razie potrzeby, szerokie możliwości dostępnych narzędzi i ogromny przekrój grupy docelowej. Warto o tym pamiętać.

Jak dużo może kosztować reklama produktu w sieci?

Czy koszt reklamy w Internecie naprawdę jest wysoki? Budżet na sieciową promocję wcale nie musi być duży, aby skutecznie dotrzeć do określonego profilu klienta. W czasie zwiększania sprzedaży możesz proporcjonalnie zwiększać swój budżet na reklamy, aby napędzać machinę sprzedaży.

Czy sieciowa reklama produktu może działać z ograniczonymi zasobami pieniężnymi?

Oczywiście, że tak. Nie ma odpowiedzi na to, ile musi kosztować Cię skuteczna reklama produktu w Internecie. Tak naprawdę efekty możesz zauważyć już po przygotowaniu 500 złotych miesięcznie na promocję swojej oferty. Uzyskanie określonych celów nie zależy bowiem od zainwestowanych środków, a raczej od trafnej diagnozy kampanii i ustawienia odpowiednich parametrów.

Z tego względu do kampanii o ograniczonych środkach powinieneś wybrać specjalistów, którzy mają doświadczenie w posługiwaniu się danymi narzędziami i pomogą Ci w sprawnym reklamowaniu produktów. Wspieranie się profesjonalistami to krok wskazany zarówno przy prowadzeniu profili w mediach społecznościowych, jak i działaniach opartych na pozycjonowaniu, kontakcie z influencerami czy narzędziach Google. W każdym z tych aspektów doświadczony i skuteczny specjalista pomoże Ci w rozwinięciu działalności.

Ile może kosztować reklama produktów w Internecie?

Nie ma na to określonej odpowiedzi. Dużo zależy od tego, jakich efektów oczekujesz. Jeżeli np. stawiasz na pozycjonowanie, to droższe (i trwające dłużej) będzie SEO na frazy ogólnokrajowe niż lokalne. W tym drugim przypadku nie będziesz musiał inwestować ogromnych środków, ale jednocześnie będziesz miał mniejszą, potencjalną grupę odbiorców. Kwota, jaką zapłacisz z kolei za współpracę z influencerem, zależy od zakresu jego działań i zasięgów, które generują jego media społecznościowe.

Niezależnie od tego, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na reklamę produktu w Internecie – warto działać w tym kierunku. To nie tylko teraźniejszość promocji – to jej przyszłość.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12

    Zobacz inne wpisy

    Co to jest reklama PPC?

    Co to jest reklama PPC?

    Jak poprawnie określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?

    Jak poprawnie określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?

    Jak powinien wyglądać brief dla agencji marketingowej?

    Jak powinien wyglądać brief dla agencji marketingowej?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu