Mimo że konsument rozpoczyna poszukiwania odpowiedniej dla niego usługi bądź grupy produktów, to od firmy zależy, czy zostanie zauważona na tle konkurencji. Aby spełnić to, czego oczekuje klient, sprzedaż musi przebiegać pomyślnie, a przedsiębiorca powinien dołożyć wszelkich starań, aby rozwiązać problem i zaproponować odpowiednie wyjście. Dlaczego tak ważne jest przewidywanie trudności, z którymi zmagają się współcześni nabywcy oferty? Poznaj odpowiedź dzięki lekturze wpisu.
Bez względu na dziedzinę sprzedaży, którą zajmuje się Twoja firma, powinieneś poznać oczekiwania klientów, jeżeli chcesz uzyskać pokaźne wyniki sprzedażowe. Na rynku toczy się rywalizacja o uwagę każdego konsumenta i choć taktyk wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa jest mnóstwo, to osiągnięcie rezultatów nie jest możliwe bez zapoznania się z potrzebami kupujących. To jeden z kilku kroków, które powinieneś podjąć, aby doprowadzić do finalizacji zakupów. Do pozostałych należą, m.in. określenie targetu wraz z przeglądem profilu grupy docelowej, doprecyzowanie oczekiwania klientów wobec produktu, przedstawienie oferty, odpowiadanie na pytania potencjalnego nabywcy oraz zakończenie sprzedaży zwieńczone zawarciem transakcji.
Nie można w “łańcuchu sprzedażowym” pomijać analizy problemów i przyszłych rozwiązań konsumenckich. Co niesie za sobą przegląd puli obejmującej oczekiwania i potrzeby klientów?
Choć może wydawać Ci się, że poszukiwanie odpowiedzi na indywidualne problemy klienta jest czymś niemożliwym, to przy odpowiedniej weryfikacji preferencji grupy docelowej można spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagającego nabywcy produktu. Ważne, abyś myślał nieszablonowo, ponieważ użytkowanie jednego towaru wiąże się często z nieco odmiennymi oczekiwaniami. Zaprezentowaliśmy kilka tipów, które pomogą w zrozumieniu trudności odczytania intencji współczesnego kupującego.
Aby zyskać miano najlepszego sprzedawcy, trzeba przekonać do siebie klienta, a to zadanie nie należy do najprostszych. Warto jednak włożyć nieco wysiłku, aby zostać przez niego zauważonym.
Często używane naprzemiennie wyrażenia “oczekiwania” i “potrzeby” nie są ze sobą tożsame. Jaka jest główna różnica występująca pomiędzy nimi? O potrzebach mówimy w kontekście pragnień, natomiast oczekiwania dotyczą czynności bądź rzeczy, których konsumenci spodziewają się po skorzystaniu z usług danej firmy.
Co więcej, pierwsze zagadnienie kategoryzowane jest jako racjonalne, emocjonalne, jawne i ukryte. Jeżeli konkretnej osobie nie udaje się zaspokoić potrzeb, nie jest w stanie w pełni cieszyć się życiem i odczuwa niepokój. W przypadku oczekiwań należy je rozumieć jako rezultaty powtarzających się praktyk konsumenckich, których zaniechanie może skutkować brakiem satysfakcji, a w konsekwencji utratą lojalności względem marki.
Zazwyczaj, definiując potrzeby klientów, skupiamy się na wyróżnieniu tych, które stanowią podstawę funkcjonowania człowieka. Prezentujemy klasyfikację, z którą każdy świadomy sprzedawca powinien się zapoznać.
Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na zapoznanie się z pragnieniami i oczekiwaniami klientów. Wgląd w to, na czym najbardziej zależy konsumentom, dają wystawione w sieci rekomendacje, obserwowane praktyki konkurencji oraz ankiety badawcze.
Zanim zdecydujesz się na przeprowadzenie kompleksowej strategii marketingowej, dowiedz się wszystkiego na temat swojej grupy docelowej.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.