Event marketing a znaczenie dla marki

Event marketing a znaczenie dla marki

Konferencje, warsztaty, festiwale, a wśród nich event promotion cieszący się dużym zainteresowaniem wśród różnych form reklamy. Organizacja wydarzeń promocyjnych to bowiem bardzo skuteczny sposób na osiąganie obranych celów marketingowych. Sprzyja networkingowi i buduje pozytywny wizerunek marki. Na czym dokładnie polega marketing wydarzeniowy?

Pierwsze kroki w obszarze event marketingu

Zanim zabierzesz się za planowanie wydarzenia promocyjnego, należy określić grupę odbiorców oraz główne cele. Czym charakteryzuje się Twoja marka i jaką branżę reprezentuje? Kto jest klientem? Zbierając potrzebne dane z przeprowadzanych dotychczas analiz sprzedaży, zachowań klientów i profilu odbiorcy, możesz trafnie określić charakter wydarzenia.

Podstawowymi celami event marketingu są sprzedaż i zwiększanie świadomości konsumentów, ale skuteczny sposób dotarcia do potencjalnych klientów stanowi ich połączenie z korzyścią dla nich. Tutaj sprawdzają się wartości edukacyjne czy warsztatowe. Wszelkie konferencje, których możesz być organizatorem, sponsorem lub w których możesz uczestniczyć jako prelegent, przekładają się na rozwój (zarówno Twój, jak i firmy) oraz poszerzanie sieci kontaktów.

Wszelkie wydarzenia CSR oraz o charakterze charytatywnym wspierają działania z zakresu PR Twojej firmy. Większe imprezy promocyjne mogą wymagać dodatkowego wsparcia organizacyjnego, dlatego dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z doświadczoną agencją kreatywną lub eventową.

Event marketing – przykłady na skuteczną organizację wydarzeń

Poprawnie określona grupa potencjalnych odbiorców to pierwszy krok w organizowaniu wydarzenia promocyjnego. Jeśli chcesz trafić np. do grupy młodych rodziców, bo prowadzisz sklep z akcesoriami dla niemowląt, to dobrym pomysłem będzie organizacja warsztatów dla dzieci lub pikniku w Dniu Dziecka.

Zupełnie inny wydźwięk będzie miało organizowanie sesji live cooking z popularnym blogerem kulinarnym, który podczas przyrządzania pokazowych dań będzie korzystał z przypraw danej marki lub sprzętu kuchennego.

W tematach modowych sprawdzą się kameralne, ekskluzywne eventy, na których pojawiają się znane twarze ze świata influencerów. W przypadku zaś, gdy grupa odbiorców wykazuje zainteresowanie edukacyjnymi formami wydarzeń, to warto pójść za ich potrzebami i podjąć się organizacji konferencji.

Różnorodność obszaru event promotion na pewno pozwoli Ci na przygotowanie kreatywnego wydarzenia, które zaowocuje rozwojem Twojego biznesu.

Event marketing w strategii długoterminowej

Raz zorganizowany event nie zawsze przyniesie korzyści i pomoże osiągnąć biznesowe cele. W świadomości konsumentów zapadają głównie takie marki i usługi, które cyklicznie organizują wydarzenia. Mowa tu np. o corocznych konferencjach, minifestiwalach i warsztatach, na które odbiorcy są w stanie czekać nawet kilka miesięcy. Przykładem świetnego event marketingu był Heineken Open Air, festiwal muzyczny organizowany każdego lata pod szyldem marki piwa.

Wspieranie firmy w roli sponsora, współorganizatora i partnera pozytywnie wpływa na wizerunek danej marki, szczególnie jeśli profil wydarzenia pokrywa się z wizją przedsiębiorstwa oraz jego wartościami.

Online event promotion

Większość ludzi preferuje wydarzenia stacjonarne i plenerowe, ale warto pamiętać, że dobrym rozwiązaniem są też spotkania online. Konferencje czy warsztaty odbywające się bez konieczności wychodzenia z domu to możliwość czynnego uczestnictwa z niemal każdego miejsca na świecie. Dla organizatora dużym plusem będzie mały budżet potrzebny na zaaranżowanie wydarzenia online, w porównaniu z organizacją spotkania w formie stacjonarnej. Tutaj jako marketing eventowy przykłady mogą posłużyć prelekcje np. z influencerką i miłośniczką jogi prowadzącą zajęcia online z wykorzystaniem akcesoriów do ćwiczeń danej marki.

Event marketing – korzyści

Standardowa forma reklamy może generować liczne konwersje, ponieważ wystarczy kliknąć button „Kup” przy pożądanym produkcie. Jej wersja alternatywna ma jednak wiele zalet. Nie zawsze chodzi bowiem o to, by szybko sprzedać produkt, ale też budować długotrwałe, oparte na zaufaniu relacje z klientami. Istotna okazuje się więc rola event marketingu. Jakie korzyści niesie za sobą organizacja wydarzeń promocyjnych?

  • Budowanie pozytywnego wizerunku.
  • Poszerzanie sieci networkingu dla przyszłych kooperacji.
  • Nienachalne prezentowanie oferty na różnego rodzaju eventach.
  • Zwiększanie świadomości marki.
  • Docieranie do nowych klientów.

Dobra organizacja wydarzenia przełoży się na zadowolenie uczestników, co z kolei okaże się reklamą samą w sobie dla kolejnych odbiorców. Cykliczne organizowanie branżowych spotkań w danym sezonie może być też ciekawą alternatywą dla standardowych form reklamy. Przykładowo banery, które widzimy niemal na każdym kroku, nie zawsze do nas trafiają właśnie poprzez ich mnogość. Warto więc postawić na różnego typu eventy, które zaktywizują odbiorców i przyniosą obustronne korzyści.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Zobacz inne wpisy

    Czego oczekuje klient?

    Czego oczekuje klient?

    Czym jest marketing automation?

    Czym jest marketing automation?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.