Doorway pages – czym są?

Doorway pages – czym są?

W kwestii SEO powinniśmy opierać się wyłącznie na etycznych zasadach. Niestety wielu użytkowników, świadomie lub nie, stosuje techniki niezgodne z wymaganiami wyszukiwarek. Chcąc się przed nimi ustrzec, warto wiedzieć, czym są ryzykowne metody pozycjonowania, wchodzące w zakres Black Hat SEO. Ich stosowanie niesie bowiem za sobą konsekwencje, które na lata mogą spowolnić rozwój e-biznesu. W artykule zajmiemy się więc pojęciem doorway pages. Zachęcamy do lektury.

Doorway – Black Hat SEO i jego techniki

Strony doorway wpisują się w zakres nieetycznych technik Black Hat SEO. Na wstępie warto poświęcić nieco uwagi temu zjawisku. Celem tych praktyk jest przyspieszenie efektów pozycjonowania w niezgodny z zasadami sposób. Zapewne wiele osób wie, że pozycjonowanie strony to długoterminowy proces, który nie przynosi zwiększenia jej widoczności z dnia na dzień, ale po wielu miesiącach. Black Hat SEO omija ten czasochłonny proces przez oszukiwanie algorytmów. Efekty mogą być jednak zupełnie odwrotne, bo Google narzuca kary za takie praktyki. W rezultacie, zamiast uzyskać wysoką pozycję witryny, można spaść daleko w rankingu (i być może nie mieć już szansy znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki). Doorway pages, znane również jako jump pages, są jedną ze zbioru tych praktyk. To strony przejściowe, których celem jest wygenerowanie ruchu i przekierowanie na stronę docelową.

Zagrożenia związane z Black Hat SEO

Poza stronami doorway można wymienić jeszcze kilka nieetycznych praktyk wpływających na pozycję witryny. Zalicza się do nich:

  • tworzenie treści niskiej jakości, czyli tekstów pisanych jedynie pod frazy, bez głębszej wartości merytorycznej;
  • duplikaty treści, które powielają istniejące już informacje, a nie stanowią autentycznych, autorskich treści;
  • ukrywanie treści, czyli opracowywanie tekstu w kolorze tła lub w rozmiarze zerowym. Nie są dostępne dla użytkowników, ale zawierają kluczowe frazy pozycjonujące;
  • farmy linków, czyli strony, które są zapleczem do metody linkowania zewnętrznego, ale są bardzo słabej jakości (algorytmy są w stanie zweryfikować, czy dany link pochodzi z wartościowego, czy „śmieciowego źródła”).

O ile samo użycie fraz punktuje w „oczach” Google, o tyle brak wartościowych treści i duplikaty prawdopodobnie zostaną negatywnie odczytane przez algorytmy i wcale nie przyniosą oczekiwanych efektów. Wręcz przeciwnie – mogą poważnie zaszkodzić stronie oraz zdecydowanie obniżyć jej widoczność w wyszukiwarce.

Im słabszy tekst pod kątem merytorycznym dla internautów, tym gorsza ocena przez Google, czego konsekwencją będzie spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak zweryfikować czy dana strona to doorway?

Istnieje kilka elementów, które zdradzają, czy mamy do czynienia ze stronami przejściowymi. Jednym z nich jest pasek z adresem. Jeśli po kliknięciu wyniku wyszukiwania URL ulega zmianie w pasku z adresem, to właśnie znak, że dana strona to doorway. Jednak… nie zawsze. W przypadku, gdy dany sklep funkcjonuje na rynku międzynarodowym, może mieć wiele podstron dla danego kraju. Wtedy przekierowania do strony głównej są jak najbardziej poprawną praktyką. Google jest w stanie rozróżnić te mechanizmy i nie powinien mieć żadnego problemu z weryfikowaniem etycznych praktyk.

Doorway pages a landing page

Landing page to rozwiązanie stosowane w kampaniach reklamowych w celu przekierowania potencjalnego klienta z danej reklamy na podstronę z produktem. Forma landing page jest elastyczna, ale zazwyczaj stanowi krótkie przedstawienie oferty oraz sekcję z formularzem. Jest świetnym sposobem na zbieranie leadów i pozyskiwanie informacji o użytkownikach. Wszelkie treści na landing page powinny odnosić się tylko do tego tematu, który zainteresował użytkownika w reklamie. Warto tutaj zostawić na boku rozbudowane treści i ofertę ze strony głównej.

Chociaż mogłoby się wydawać, że obie koncepcje są podobne, to jednak doorway pages wymagają dodatkowej aktywności, żeby pozyskać informacje, czyli np. kliknięcia linku. Landing page daje możliwość bezpośredniej konwersji, podczas gdy doorway page nie jest w stanie jej zapewnić.

Podsumowanie

Praktyki Black Hat SEO nie są nowym zjawiskiem. Zaczęły funkcjonować już kilkanaście lat temu i od tego czasu Google wprowadziło algorytmy, które są w stanie je wyłapać. Ryzyko jest ogromne, bo Google przyznaje bany, otrzymanie których wiąże się z konsekwencjami dotyczącymi samej witryny i wyświetlania jej w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli strony doorway SEO w formie czarnych praktyk przynoszą efekty, to będą one krótkotrwałe, a konsekwencje i nałożone kary ograniczą rozwój biznesu e-commerce na lata.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Zobacz inne wpisy

    Czy warto reklamować się na youtube?

    Czy warto reklamować się na youtube?

    Zalety działań SEM

    Zalety działań SEM

    Co to jest SEM? Czym zajmują się agencje SEO/SEM?

    Co to jest SEM? Czym zajmują się agencje SEO/SEM?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu