Czym są wykluczające słowa kluczowe i jak je wykorzystać?

Czym są wykluczające słowa kluczowe i jak je wykorzystać?

Płatne kampanie marketingowe to doskonały sposób na zdobycie popularności w sieci, przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie przychodów. Aby to jednak osiągnąć, trzeba kierować reklamy na konkretne słowa kluczowe, dzięki którym oferty dotrą do konkretnych odbiorców.

Należy jednak pamiętać, że nie każde słowo kluczowe jest tak samo skuteczne. Powinieneś unikać fraz, które nie mają nic wspólnego z Twoją marką. W tym celu warto wykorzystać wykluczające słowa kluczowe. Czym są i jaki mają związek z SEO? Omówimy to w niniejszym artykule.

Czym są wykluczające słowa kluczowe?

Wykluczające słowa kluczowe zapobiegają wyświetlaniu treści lub reklam użytkownikom, którzy nie mieli na celu znalezienia Twojej oferty.

Wyróżnić można dwa główne cele użycia tych elementów. Po pierwsze, skutecznie wykluczają z kampanii frazy, które nie przyniosłyby pożądanej konwersji, a po drugie, pozwalają dotrzeć do grupy docelowych odbiorców.

Stwierdzić więc można, że prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej polega na zarządzaniu listą słów kluczowych, na które Twoja marka ma się pozycjonować. Dzięki temu jesteś w stanie zaprzestać używania fraz nieprzynoszących zamierzonych wyników i wdrożyć takie, które pozwolą Ci osiągnąć wysoką pozycję w SERP.

Aby więc zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) kampanii reklamowych, ważne jest, aby dokładnie zdefiniować grupę docelową i sporządzić listę kluczowych haseł, które doprowadzą do wyższego współczynnika konwersji.

Wykluczające słowa kluczowe pomagają Twojej marce dotrzeć do konkretnych odbiorców, dlatego zdecydowanie powinny być elementem każdej strategii optymalizacyjnej.

Rodzaje wykluczających słów kluczowych

Istnieją dwa główne typy wykluczających słów kluczowych. Jednym z nich są frazy odnoszące się do kampanii, a drugim terminy związane z konkretną grupą reklam.

Wykluczające słowa kluczowe na poziomie kampanii marketingowej są ustalane na samym początku opracowywania strategii. Ich zadaniem jest zapobieganie wyświetlaniu się reklam dla wyszukiwania konkretnych terminów w Google. Jeśli na przykład prowadzisz kampanię sprzedaży sukienek, ale nie masz w ofercie żadnych sukni balowych, dodaj “suknie balowe” do listy wykluczających słów kluczowych.

Wykluczające słowa kluczowe na poziomie konkretnej grupy reklam pomagają kontrolować oferty kierowane na określone frazy. Wracając do wcześniejszego przykładu: możesz użyć terminu “suknie balowe” tylko w grupie reklam dotyczących danego produktu, podczas gdy pozostałe kategorie nie będą wyświetlać się dla tego zapytania.

Dlaczego warto korzystać z wykluczających słów kluczowych?

Poprawa współczynnika konwersji

Użytkownicy nie dokonają konwersji, jeśli trafią na stronę, która nie odpowiada ich oczekiwaniom. Wykorzystanie strategii wykluczających słów kluczowych sprawi, że Twoja kampania trafi do odbiorców, którym rzeczywiście zależy na znalezieniu produktów obecnych w Twojej ofercie.

Strategia przynosząca zyski

Stosując strategię wykluczających słów kluczowych w przypadku reklam PPC, możesz skutecznie uniknąć płacenia za kliknięcia, które nie zakończą się realnym zakupem. Twoje oferty wyświetlą się bowiem tylko tym użytkownikom, którzy są faktycznie zdecydowani na zakup Twojego produktu.

Tworzenie trafniejszych reklam

Dzięki eliminacji nieskutecznych słów kluczowych znacznie zwiększysz skuteczność swoich reklam i przyciągniesz zdecydowanych na zakup odbiorców, co korzystnie wpłynie na osiągane wyniki sprzedażowe.

Lepszy CTR

Wykorzystanie wykluczających słów kluczowych sprawia, że reklama wyświetlana jest osobom, które mogą być rzeczywiście zainteresowane Twoją marką, co ostatecznie skutkuje zwiększeniem wskaźnika CTR.

Jak znaleźć wykluczające słowa kluczowe?

Wybierając słowa kluczowe, na które chcesz kierować swoje reklamy, należy też zwrócić uwagę na to, co chcesz dzięki nim osiągnąć. Warto więc jednocześnie zbudować listę wykluczających słów kluczowych. Jak jednak przeprowadzić ten proces, aby rzeczywiście okazał się skuteczny? Istnieją dwa sprawdzone sposoby.

Ręczne poszukiwanie

Podczas przeprowadzania standardowego badania słów kluczowych warto od razu zaznaczać powiązane terminy, dla których nie zamierzasz się pozycjonować. Jeśli więc znajdziesz hasła, które nie zaprowadzą Twojej kampanii do wyznaczonych celów, możesz dodać je do listy wykluczających słów kluczowych.

Raport Google Ads

Jeśli korzystasz z Google Ads, raporty wyszukiwanych haseł mogą pomóc Ci określić słowa kluczowe niepasujące do Twoich ofert. Pobierz więc dane o najważniejszych frazach i przeanalizuj wskaźniki skuteczności każdej z nich, takie jak atrybucja czy współczynnik konwersji. W ten sposób zidentyfikujesz najważniejsze wykluczające słowa kluczowe i będziesz mógł uwzględnić je w budowaniu swojej strategii marketingowej.

Podsumowanie

Kierowanie reklam na nieskuteczne frazy może doprowadzić do wyczerpania budżetu, przy jednoczesnej porażce kampanii marketingowej. Wykluczające słowa kluczowe są doskonałym rozwiązaniem tego problemu. Pozwolą Ci wyświetlać reklamy tylko zdecydowanym na zakup odbiorcom, dzięki czemu współczynnik konwersji znacznie wzrośnie.

Wykorzystaj więc powyższe wskazówki, przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych, znajdź wykluczające terminy i uwzględnij je w swojej kampanii, a będziesz mieć pewność, że dobrze zainwestowałeś swoje pieniądze. Nie czekaj – zacznij już dziś!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12

    Zobacz inne wpisy

    Czym różni się SEM od SEO?

    Czym różni się SEM od SEO?

    SEO czy SEM – jakie działania wybrać dla swojej firmowej strony internetowej?

    SEO czy SEM – jakie działania wybrać dla swojej firmowej strony internetowej?

    Czy SEO oraz PPC są niezbędne w prowadzeniu strony internetowej?

    Czy SEO oraz PPC są niezbędne w prowadzeniu strony internetowej?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych