Czym charakteryzuje się reklama displayowa?

Czym charakteryzuje się reklama displayowa?

Reklamy displayowe stanowią nieodłączną część digital marketingu. To banerowe reklamy, które wyświetlają się na stronach czy też w aplikacjach. Trudno mówić o digital marketingu bez wspominania o Google Ads. Ten system reklamowy firmy Google umożliwia wyświetlanie grafik, tekstów, banerów w sieci reklamowej Google Display Network, a także form wideo na YouTube. Jak poprawnie ustawiać reklamy w Google oraz i jakich zasad przestrzegać? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule.

Wszystko, co należy wiedzieć o reklamach

Reklama displayowa – co to jest? Zacznijmy od formatów i umiejscowienia reklam. Google oferuje reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania, produktowe, na YouTube i w aplikacjach oraz remarketing. Daje także możliwość emitowania reklam na stronach odwiedzanych przez klientów danej marki. Co może zawierać taka reklama? Grafiki z odpowiednim tekstem i atrakcyjną promocją (forma banerów).

Kampania displayowa to bardzo popularna forma promocji, która niestety przyniosła efekt „ślepoty banerowej”. Nadmierna ilość banerów i reklam wyświetlających się na górze, na dole i na bokach strony spowodowała, że odbiorcy przestali zauważać tego typu komunikaty. Warto więc rozszerzać formy marketingu, dbając o mniej standardowe rozwiązania. O czym mowa? Chociażby o marketingu rekomendacyjnym i wskaźniku LTV. Oba czynniki odnoszą się do zadowolenia klienta i budowania z nim głębszej relacji. Świetnym uzupełnieniem standardowych reklam display będzie też organizacja eventów. Budowanie społeczności wokół marki, oferowanie programów lojalnościowych i specjalnych promocji dla stałych klientów to przykłady skutecznego marketingu, który pozwoli utrzymać zaufanych klientów na dłużej.

Kampania displayowa a optymalizacja

Optymalizacja kampanii displayowych to bardzo ważny element przy opracowywaniu marketingowych działań dla danej marki. Samo ustawienie reklam to za mało, żeby osiągnąć satysfakcjonujące efekty na dłuższy czas. Tylko dzięki wnikliwej analizie, znajomości trendów oraz rynku będziemy w stanie ustawić reklamę, które będzie generować konwersję oraz nie będzie miała nic wspólnego z przepalaniem budżetu.

Analiza oraz interpretacja zebranych danych to zadanie, które warto powierzyć specjalistom. Zespół ekspertów będzie w stanie doradzić i zaplanować najlepsze rozwiązania dla naszej branży, niezależnie czy planujemy promocję na social mediach, optymalizację SEO, czy obszerną strategię digital marketingu. Znajomość strategii i mechanizmów konkurencji, a także rozbudowana analityka to aspekty, które warto regularnie sprawdzać. Właściwa interpretacja wyników poprzednich kampanii pozwoli na lepsze dobranie parametrów przy kolejnych reklamach, a także skuteczniejsze dotarcie do zainteresowanego odbiorcy.

Kampania displayowa – zalety

Kampanie displayowe są skuteczną metodą docierania do internautów. Z roku na rok rośnie ilość transakcji i zakupów online. Przyjmuje się, że 8 na 10 internautów dokonuje zakupów online, a co za tym idzie, to właśnie reklama display będzie skutecznie zachęcać do zrobienia szybkich zakupów bez wychodzenia z domu.

GDN, czyli Google Display Network, sieć reklamowa Google, pozwala na wyświetlanie się reklam w wynikach wyszukiwania, na YouTube i stronach odwiedzanych przez klientów. Zaletą takich reklam jest na pewno dobrze dobrana target grupa. Billboard na budynku czy przystanku autobusowym będzie widoczny dla wszystkich, a reklama display wyświetli się osobom naprawdę zainteresowanym daną branżą, marką oraz dokonaniem zakupu.

Kolejną zaletą są zasięgi, które nie ograniczają się do kilku miejsc w Internecie, ale obejmują popularne witryny, blogi itp. Reklamy displayowe są też elastyczne pod względem formatu. Podczas planowania prostej kampanii sieć reklamowa sama będzie w stanie go dopasować.

Reklama display a remarketing

Jeśli wybrane osoby wyświetliły daną reklamę, ale nie skorzystały z promocji, warto wykorzystać wówczas metodę remarketingu. Dzięki niej reklama ponownie wyświetli się zainteresowanym osobom i przypomni o danej promocji. W ramach remarketingu można skorzystać także z metod mailingowych – wysyłać klientom z bazy informacje o specjalnej zniżce czy ostatnich dniach rabatów.

Dobrym rozwiązaniem okazuje się łączenie kilku kanałów komunikacji, jak zresztą w każdym obszarze marketingu. Ponadto poza reklamowymi działaniami warto uwzględnić pozycjonowanie strony, ponieważ, jak wskazują badania, internauci coraz chętniej wybierają organiczne wyniki wyszukiwania niż te opłacone, otagowane słowem “reklama”.

Przeplatanie się promocji na dany produkt w reklamie display, mailing w ramach marketingu LTV, eventy networkingowe i pozycjonowanie – brzmi jak przepis na udaną strategię marketingową? Zatem do dzieła!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Zobacz inne wpisy

    Czym charakteryzuje się reklama społeczna?

    Czym charakteryzuje się reklama społeczna?

    Blog – piąta władza. Dlaczego piszemy blogi i jak powinno się to robić?

    Blog – piąta władza. Dlaczego piszemy blogi i jak powinno się to robić?

    Jak zwiększyć konwersję na stronie?

    Jak zwiększyć konwersję na stronie?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.