Jak zwiększyć konwersję na stronie?

Jak zwiększyć konwersję na stronie?

Każdy właściciel sklepu internetowego zastanawia się, jakie metody będą najskuteczniejsze, żeby zwiększyć sprzedaż. Wiadomo, że rodzaj branży ma tu znaczenie i niektóre produkty czy usługi sprzedają się głównie sezonowo. Istnieje jednak kilka uniwersalnych metod, które możesz zastosować we własnym sklepie internetowym. Co pomoże Ci osiągać lepsze wyniki sprzedażowe? W tym artykule omówimy 4 kluczowych sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej.

1. Konsultacja z agencją i analiza ekspertów

Interesuje Cię większa konwersja na stronie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Pierwszym krokiem każdej optymalizacji jest wnikliwy audyt. To dzięki analizom i interpretacjom wyników prowadzonym przez specjalistów SEO będziesz miał wgląd we wszystkie błędy techniczne, które spowalniają ładowanie strony, utrudniają botom prawidłowe indeksowanie lub po prostu zniechęcają potencjalnych klientów do zakupu. Dodatkowo zyskasz cenne informacje dotyczące rekomendowanych kanałów komunikacji i kampanii reklamowych. Audyty oraz specjalistyczne konsultacje są w ofercie większości agencji SEO i SEM, dlatego warto skorzystać ze wsparcia ekspertów, szczególnie jeśli zależy Ci na długoterminowych efektach, a także odpowiednio dobranych kampaniach.

2. Zadowolony klient, czyli większa konwersja na stronie

Warto pamiętać, że konwersje na stronie i dobre wyniki sprzedażowe związane są z satysfakcją klientów. Dotyczy ona nie tylko zadowolenia z zakupionych przedmiotów czy usług. Łatwa ścieżka zakupowa, intuicyjna nawigacja po stronie, prawidłowe ładowanie się witryny w wersji mobilnej – to ważne aspekty z obszaru UX, czyli User Experience. Ogólne emocje i wrażenia, które towarzyszą użytkownikom podczas przeglądania strony, zakładanie kont i procesowanie płatności mają bardzo duży wpływ na konwersję. Jeśli potencjalny klient nie będzie w stanie znaleźć interesującego go produktu czy odpowiedzi na nurtujące go pytania, a transakcja przy płatności będzie anulowana z powodu błędów technicznych, to nie tylko dany e-klient zrezygnuje z zakupu, ale też istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ogóle do nas nie wróci.

Badania Inter Growth pokazują, że współczynnik konwersji spada o 4,42% z każdą sekundą, która potrzebna jest na załadowanie strony. Optymalizacja pod kątem UX w połączeniu z pozycjonowaniem i reklamami to przepis na najlepsze wyniki sprzedażowe. Projektując stronę oraz treści, należy pamiętać o User Experience, zapewnić użytkownikom intuicyjną nawigację na stronie, czytelne teksty, poprawne wyświetlanie, a także sprawne ładowanie się strony na wszystkich urządzeniach. Te czynniki mają wpływ na zachowania zakupowe potencjalnych e-klientów, a im większa ich satysfakcja, tym większa konwersja na stronie.

3. Zainwestuj w SEO i ADS

Każda optymalizacja pod kątem pozycjonowania i reklamy ma wpływ na zwiększenie ruchu na stronie. Zarówno ruch organiczny, jak i płatny prowadzi do dodatkowych konwersji. Efekty z działań SEO nie są zazwyczaj natychmiastowe, wymagają długofalowej, regularnej pracy, ale pozwalają dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych e-klientów. Kampanie reklamowe przynoszą zazwyczaj skoki w ruchu i zwiększenie konwersji na stronie internetowej. Wyniki są błyskawiczne, ale utrzymują się głównie tylko na czas wyświetlania reklam. Ich zdecydowaną zaletą jest to, że łatwo je dopasować pod konkretny profil klienta, uwzględniając jego zainteresowania, wiek, lokalizację. Im więcej wyświetleń reklam u osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą, tym większe prawdopodobieństwo kliknięcia i skorzystania z oferty. Nie zawsze docieranie do szerokiego grona odbiorców będzie trafioną inwestycją, czasem lepiej zainwestować budżet w reklamy dla wąskiej grupy osób, ale trafić do ich autentycznych potrzeb i zainteresowań.

4. Content is King, czyli rola wartościowych treści

Artykuły blogowe, opisy produktowe i poradniki wideo. Content z roku na rok rozrasta się o nowe formaty, a wszystko po to, aby tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny przekaz. Nie tylko klient na tym zyska, otrzymując wnikliwe opisy i informacje, które pomogą mu zdecydować się na zakup. To także korzyści płynące z prawidłowego indeksowania witryny na słowa kluczowe, czyli lepsza widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce. Każda forma contentu, która jest pomocna dla potencjalnego klienta, ma wysoką wartość dla robotów Google. Co to oznacza w praktyce? Jakościowe teksty mogą znacząco wpływać na zwiększenie widoczności marki, a w tym generowanie ruchu na stronie i zwiększenie konwersji na stronie internetowej. Korzyści płynące z kampanii content marketingowej to również budowanie długofalowej relacji z klientem opartej na zaufaniu. Zainwestuj w jakościowy content, podążaj za bieżącymi trendami i obserwuj, jakie wyniki przynosi optymalizacja pod kątem treści.

Większa konwersja na stronie – podsumowanie

Wciąż rosnące wskaźniki, zależne od wielu czynników, cieszą każdego właściciela biznesu e-commerce. Lepsza widoczność w wyszukiwarce generuje większy ruch na stronie, a tym samym wpływa na konwersję. Nie należy skupiać się jedynie na płatnych kampaniach, ale łączyć je z organicznymi działaniami, a także z troską o klienta (UX). Jednorazowe, świetne wyniki kampanii reklamowej dobrze przeplatać z optymalizacją, która wspiera też budowanie relacji z zaufanym klientem. Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak zwiększyć konwersję na stronie. Nie wszystkie działania będą przynosiły natychmiastowe efekty, ale warto wprowadzać je krok po kroku w długoterminowych planach rozwoju e-sklepu.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Zobacz inne wpisy

    Reklama telewizyjna vs. internetowa – wady i zalety

    Reklama telewizyjna vs. internetowa – wady i zalety

    Rebranding – co to jest?

    Rebranding – co to jest?

    Prowadzenie biznesu w sieci – charakterystyka B2B i B2C

    Prowadzenie biznesu w sieci – charakterystyka B2B i B2C

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.