Zalety działań SEM

Zalety działań SEM

Ogromny rozwój Internetu przez ostatnie kilkanaście lat, a dodatkowo sytuacja pandemiczna całkowicie odmieniła oblicze działania w praktycznie każdym biznesie!

Niesie to za sobą wiele benefitów, rynek znacząco się powiększył, a dzięki sprzedaży Internetowej dzisiaj tak naprawdę nie ma ograniczeń co do skali prowadzenia własnej firmy w sieci!

Żeby jednak mieć szansę na wybicie się w Internecie i dotrzeć do potencjalnych odbiorców na własne usługi lub produkty trzeba zadbać o… skuteczną i kreatywną reklamę!

PPC, SEO, SEM – są to skróty, które dzisiaj już praktycznie nikogo nie dziwią, a przynajmniej nie powinny… a może jednak?

Co to SEM?

SEM (w skrócie: Search Engine Marketing) – marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Mówiąc inaczej – jest to zbiór zadań, które mają polepszyć pozycjonowanie danej strony w Internecie, np. optymalizacja strony internetowej, płatne reklamy.

Zapewne bliżej poznałeś określenie SEO, dlatego musisz wiedzieć, że SEO jest jedną z części SEM.

Tę relację możemy przedstawić w formie:

SEM = SEO + PPC

PPC to druga część, w praktyce chodzi o reklamy Google. Widoczność w płatnych wynikach podczas wyszukiwania.

PPC to skrót od Pay per Click – bardzo dobrym przykładem jest popularne podczas pozycjonowania Google Ads. W istocie chodzi o to, że płacisz za każde kliknięcie reklamy, a dzięki temu zyskujesz osoby na swojej stronie, sklepie, blogu, profilu itd.

Dlaczego warto zadbać o SEM?

Teraz może pojawiać się pytanie:

Dlaczego powinienem zadbać o SEM u siebie?

Powodów może być kilka, oto przykładowe:

  • Zależy Ci na szybszych wynikach niż podczas działań SEO,
  • Zależy Ci na holistycznych podejściu do reklamy (zadbanie o SEO i całe SEM jednocześnie),
  • Zależy Ci na byciu w TOP 3 i wyżej w danej frazie kluczowej, regularnie lub przez określony okres.

Rozwijając wątek dalej:

Na topowe miejsca w Google podczas pozycjonowania są brane pod uwagę aspekty SEO i płatne pozycjonowanie, np. poprzez Google Ads.

Jest to bardzo ważne, ponieważ mimo że możesz mieć bardzo dobrze rozwinięty ruch SEO to i tak możesz nie być w TOP 3 w danej frazie – wszystko za sprawą konkurencji, która podeszła do sprawy od dwóch stron (SEO + PPC).

W tym momencie od razu doprecyzujemy, na czym polega kampania SEM, która (jeżeli jest odpowiednio przeprowadzona) przyniesie Twojej działalności w Internecie wiele dobrego.

Kampania SEM to ciągły proces, który ma na celu przynieść Tobie wymierne efekty – jej plusem jest fakt, że bardzo często są one zaskakująco szybkie, aby nie powiedzieć natychmiastowe. Jednak, aby tak się stało warto zadbać o profesjonalną pomoc, np. agencja SEO może okazać się bardzo dobrym wyborem, która oprócz działań optymalizujących – może pomóc Ci podczas kampanii 🙂

Korzyści płynące z działań SEM

  • Szybkie rezultaty, często przy ograniczonym budżecie,
    Możliwość działania sezonowego, np. sprzedając produkt pod okres wakacyjny,
  • Określona grupa odbiorców – trafiasz tylko do swoich potencjalnych klientów, brak “sztucznego ruchu”,
  • Akceptowalna forma reklamy – nie jest ona w żaden sposób nachalna dla odbiorców,
  • Bardzo dobry stosunek efektów do poniesionych kosztów.

Również istotnym faktem jest, czy patrzysz na swoje działania długoterminowo, czy raczej jako: dodatkowy szybki zarobek, np. poprzez sprzedaż sezonowego produktu.

Jest to bardzo ważne, ponieważ, gdy zależy Ci na długoterminowych efektach Twój plan działania i strategia będzie odmienna niż w przypadku działań krótkoterminowych.

Tak jak to zawsze bywa – wszystko jest uzależnione od indywidualnych potrzeb.

Podsumowanie

Dzisiaj wiele przedsiębiorstw skupia się tylko na SEO lub tylko na PPC. Na szczęście coraz większa liczba osób staje się świadoma, aby skupić się na obu aspektach.

Jest to bardzo ważne, aby pozyskiwać klientów z kilku “źródeł” jednocześnie, dzięki czemu, gdy nadejdzie gorszy okres, podczas funkcjonowania firmy, cała sytuacja będzie stabilniejsza, a to pozwoli zaoszczędzić wiele nerwów, czasu i pieniędzy.

Już dzisiaj warto zapoznać się z ofertami różnych agencji SEO, ponieważ mogą one również okazać się bardzo pomocne podczas działań!

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są zalety działań SEM i masz pomysł, jak wprowadzić je u siebie! Powodzenia!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 14

    Zobacz inne wpisy

    Połączenie SEO i PPC – dlaczego warto?

    Połączenie SEO i PPC – dlaczego warto?

    Jak reklamować się w internecie?

    Jak reklamować się w internecie?

    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu