Wykorzystanie marketingu e-mailowego i mediów społecznościowych w e-handlu

Wykorzystanie marketingu e-mailowego i mediów społecznościowych w e-handlu

Błędne jest stwierdzenie, że marketing e-mailowy i marketing w mediach społecznościowych to zupełnie inne aspekty, które wymagają oddzielnych strategii marketingowych. Oba są jednak bardzo różne, gdyż mają odmienne cele, metody i podejścia. W procesie marketingu oba te podejścia służą innym celom. Zadaniem marketingu e-mailingowego jest zwiększanie ruchu w witrynie i generowanie konwersji. Z kolei media społecznościowe bardziej wpływają na zaangażowanie odbiorców.

Strategie te działają na różnych obszarach, więc trudno jest je porównywać. Obliczenie ROI mediów społecznościowych może być niełatwe, zwłaszcza gdy ostatnie zmiany algorytmu ograniczyły zasięg organiczny postów do zaledwie 6% odbiorców. Mimo to marketing w mediach społecznościowych może przynieść Ci wiele korzyści.

Musisz więc zdać sobie sprawę, że chociaż oba są bardzo różne, świetnie ze sobą współpracują. Marketing e-mailowy i marketing w mediach społecznościowych mają jeden główny cel – wypromować Twoje treści i sprawić, że zyskasz grono nowych odbiorców.

Dlaczego warto połączyć te metody?

Oto powody, dla których warto stosować te dwa sposoby jednocześnie:

Zwiększasz zasięgi

Jednoczesne korzystanie z poczty e-mail i mediów społecznościowych to bardzo skuteczny sposób, dzięki któremu możesz zwiększyć zasięg na obu tych obszarach. Nie warto przecież ograniczać się do wykorzystania tylko jednej sieci. Im więcej udostępnień swoich treści osiągniesz, tym większą szansę masz na zwiększenie konwersji i uzyskanie pożądanego ruchu w witrynie.

Przyciągasz nowych odbiorców

Marketing e-mailowy jest niezwykle skutecznym narzędziem reklamowym. Dzięki niemu jesteś w stanie wygenerować więcej konwersji niż przy użyciu jakiegokolwiek innego środka.

Ponieważ marketing e-mailowy ma tak dużą moc, musisz mieć pewność, że robisz wszystko, aby maksymalnie go wykorzystać. Twoim zadaniem jest zainteresowanie odbiorców i zwrócenie ich uwagi. Im więcej osób zobaczy Twoje oferty, tym bardziej prawdopodobne jest, że zdobędziesz nowych klientów i zwiększysz swoją sprzedaż.

Zyskujesz kontakt z klientami

Utrzymanie kontaktu z klientem podczas całej jego drogi zakupowej to bardzo trudne zadanie. Korzystając z poczty e-mail i mediów społecznościowych, jesteś w stanie uzyskać lepszą relację z potencjalnym klientem i masz większą szansę na przekształcenie go w faktycznego kupującego.

Jak korzystać z poczty e-mail i mediów społecznościowych?

Udostępnij swoją listę subskrybentów w mediach społecznościowych

Jeśli jeszcze nie przesłałeś listy subskrybentów na profile swoich mediów społecznościowych, nie zwlekaj i podejmij kroki w celu dotarcia do nowych odbiorców. Badając zachowania tych osób na swoich kanałach, możesz dokładniej zrozumieć, kim są, czego chcą i potrzebują.

Jak dodać listę subskrybentów do kanałów społecznościowych? Oto prosty sposób:

Facebook

  • Kliknij “Ad Manager”
  • Przejdź do sekcji “Odbiorcy” > utwórz grupę odbiorców > grupy niestandardowych odbiorców > plik klienta
  • Prześlij plik CSV

Twitter

Istnieje kilka sposobów na zdobycie obserwatorów na Twitterze. Pierwszym krokiem jest połączenie swojego profilu z kontem e-mail, a następnie wyszukiwanie konkretnych kontaktów. Warto skorzystać z tej metody, zwłaszcza jeśli lista subskrybentów nie jest zbyt duża.

Po wyeksportowaniu pliku CSV od dostawcy usług poczty e-mail wykonaj następujące czynności:

  • przejdź do ads.twitter.com;
  • utwórz kampanię > wybierz grupę odbiorców > dodaj dostosowaną grupę odbiorców > Utwórz grupę odbiorców na liście
  • prześlij swoją listę.

LinkedIn

Jak przesłać listę odbiorców na profil w LinkedIn?

  • Kliknij “Połączenia”;
  • przejdź do “Dodaj kontakty osobiste” > więcej opcji;
  • kliknij “Prześlij plik”;
  • prześlij swój plik CSV.

Wykorzystaj listę do tworzenia grup podobnych odbiorców

Pamiętaj też, że możesz dodać swoje listy e-mailowe do Facebooka, tworząc grupę podobnych odbiorców. Facebook dopasuje wówczas Twoją listę profili do szerszej grupy osób o podobnych danych, zainteresowaniach i zachowaniach. Dzięki temu znajdziesz nowych docelowych odbiorców przy wykorzystaniu istniejących już danych.

Aby więc utworzyć grupę podobnych odbiorców, musisz najpierw przesłać listę e-mailową do konkretnych grup. Im więcej osób znajduje się na tej liście, tym bardziej zbliżona będzie grupa podobnych odbiorców, gdyż system będzie miał możliwość operowania na większym zbiorze danych.

Co dalej?

  • Kliknij “Ad Manager”;
  • Przejdź do sekcji “Odbiorcy” > Utwórz grupę odbiorców > grupa niestandardowych odbiorców > grupa podobnych odbiorców;
  • Kliknij “Źródło”;
  • Znajdź swoją oryginalną listę;
  • Utwórz grupę odbiorców.

Uwzględnij media społecznościowe w wiadomościach e-mail

Musisz się upewnić, że Twoje konta w mediach społecznościowych są umieszczone w e-mailach. Zadbaj o to, aby Twoi odbiorcy mogli w łatwy i szybki sposób przenieść się na profile społecznościowe, bliżej Cię poznać i dowiedzieć się więcej o Twojej działalności.

Jak to zrobić? Po pierwsze, umieść ikony społecznościowe w wiadomości e-mail. W ten sposób subskrybenci będą mogli łatwo znaleźć Twoje profile bez konieczności ich wyszukiwania. Warto również dołączyć przyciski udostępniania w mediach społecznościowych. Dzięki temu adresaci wiadomości będą mogli łatwo udostępniać treści na swoich profilach, zwiększając przy tym zasięgi.

Udostępnianie internetowych wersji wiadomości e-mail

Kolejną wartą wdrożenia metodą na jednoczesne wykorzystanie marketingu e-mailowego i najpopularniejszych portali jest udostępnianie treści wiadomości w mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców, którzy mogą okazać się realnie zainteresowani subskrybowaniem Twojej działalności.

Podsumowanie

Wiesz już, jak skuteczne jest połączenie marketingu e-mailowego i działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, aby mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz potencjał swojej strategii. Pamiętaj, nic nie osiągniesz, jeśli nie będziesz próbować. Przeprowadź więc własne analizy i zdecyduj, co w Twoim przypadku działa najlepiej.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Zobacz inne wpisy

    Jak powinien wyglądać brief dla agencji marketingowej?

    Jak powinien wyglądać brief dla agencji marketingowej?

    Reklama internetowa – wady i zalety

    Reklama internetowa – wady i zalety

    Czego oczekuje klient?

    Czego oczekuje klient?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu