Trust Flow w narzędziu Majestic – co to jest?

Trust Flow w narzędziu Majestic – co to jest?

Trust Flow w narzędziu Majestic – co to jest?

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki Google jest wartościowy profil linków zwrotnych. Dlatego też w procesie SEO należy poświęcić temu obszarowi sporo uwagi. Ważne jest regularne sprawdzanie i analizowanie jakości odnośników prowadzących do pozycjonowanej witryny. W tym pomoże Ci Trust Flow w narzędziu Majestic. Co to jest, co wpływa na jego wynik i jak go poprawić? Wyjaśniamy.

Co to jest Trust Flow?

Trust Flow to autorski wskaźnik wprowadzony przez prywatną firmę Majestic. Określa on wiarygodność oraz zaufanie do danej domeny internetowej. Podczas oceny bierze pod uwagę jakość wszystkich linków zewnętrznych, prowadzących do sprawdzanej witryny.

Wartość tego parametru wyrażana jest w skali od 0 do 100, gdzie wynik 0 oznacza witrynę bez wartościowych linków, a wynik 100 to witryna o najlepszym, najbardziej wartościowym profilu linków.

Co wpływa na wynik Trust Flow?

Wynik Trust Flow obliczany jest na podstawie analizy linków zewnętrznych. Żadne inne czynniki nie są brane pod uwagę, tak jak ma to miejsce w przypadku określania autorytetu domeny np. przez algorytmy wyszukiwarki Google.

W przypadku Trust Flow od Majestic liczą się tylko linki, a właściwie tylko wartościowe linki. Aby pozytywnie wpłynęły one na wartość parametru, muszą pochodzić z unikalnych, wiarygodnych i wartościowych stron. Sztucznie pozyskane linki lub te pochodzące z farm linków nie mają znaczenia w przypadku tego parametru.

Trust Flow – jak sprawdzić wynik swojej domeny?

Jak sprawdzić Trust Flow swojej domeny? To bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę https://pl.majestic.com/, wprowadzić w wyznaczonym miejscu adres domeny, a następnie kliknąć Enter na klawiaturze.

majestic.com

Szczegółowe dane dostępne są po wykupieniu subskrypcji, jednak wynik Trust Flow możesz sprawdzić, korzystając z darmowej wersji narzędzia.

majestic.com, wynik dla domeny facebook.com

Na powyższej grafice widać także wynik innego parametru – Citation Flow. W odróżnieniu od Trust Flow obliczany jest on wyłącznie na podstawie liczby, a nie jakości linków. Analizując profil linków danej strony, warto brać pod uwagę oba te wskaźniki. To pozwoli wyciągnąć jeszcze lepsze wnioski.

Przykładowo, jeśli Citation Flow jest bardzo wysoki (do strony prowadzi spora liczba linków), natomiast Trust Flow jest niski, to znaczy, że do Twojej strony prowadzą same bezwartościowe linki i warto się temu przyjrzeć. Trzeba pamiętać, że niskiej jakości odnośniki mogą stronie bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

Jaka powinna być wartość Trust Flow?

Teoretycznie im wyższa wartość Trust Flow, tym lepiej, jednak w praktyce zwykłym stronom trudno jest osiągnąć wynik powyżej 30. Jest to jak najbardziej normalne. Za przyzwoity wynik uznaje się 20-30 punktów.

Na grafice w poprzednim akapicie widać, że strona Facebook.com otrzymała wynik 99. To zdarza się w przypadku dużych, znanych serwisów, które są pozycjonowane od lat, a na proces SEO przeznaczane są ogromne środki. Z takimi stronami nie warto się więc porównywać i załamywać, jeśli Twoja strona nie osiąga tak wysokiego wyniku.

Wpływ Trust Flow na SEO

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma parametr Trust Flow? SEO to optymalizacja pod kątem wyszukiwarki, co znaczy, że liczy się dopasowanie do jej algorytmów (w Polsce największe znaczenie ma Google). Majestic to prywatna firma, która nie ma związku z algorytmami Google. Dlatego nie jest to czynnik rankingowy.

Nie oznacza to jednak, że Trust Flow nie ma znaczenia, jeśli pozycjonujesz stronę właśnie w tej wyszukiwarce. Ma, i to ogromne! Wartość Trust Flow pokazuje, jak wygląda profil linkowy Twojej strony – a link building to przecież jeden z najważniejszych czynników SEO w Google. Wynik tego parametru jest zatem cenną informacją dla pozycjonera. Pokazuje, jak bardzo witryna jest wiarygodna pod kątem linkowania. Warto to wykorzystać.

Jak poprawić Trust Flow swojej domeny?

Aby poprawić Trust Flow domeny, trzeba zacząć regularnie pozyskiwać wartościowe linki. Powinny one pochodzić z wiarygodnych serwisów, najlepiej takich, które mają wyższy Trust Flow od strony pozycjonowanej.

Jak pozyskać wartościowe linki?

Istnieje mnóstwo sposobów na pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych. Pierwszym z nich są artykuły sponsorowane. W sieci działają specjalne strony, które oferują taką usługę. Trzeba stworzyć wartościowy tekst, umieścić w nim link do swojej strony, a następnie zapłacić. Artykuł zostanie opublikowany w zewnętrznym serwisie, dzięki czemu pozytywnie wpłynie na profil linkowy.

Innym sposobem jest tworzenie wysokiej jakości contentu. Nie jest to wprawdzie bezpośredni sposób na zdobycie odnośnika, jednak bardzo wartościowy. Jeśli na swojej stronie będziesz publikować atrakcyjne dla odbiorców teksty, grafiki czy wideo, istnieje duża szansa, że prześlą je oni dalej w sieci.

Inne sposoby na pozyskiwanie linków to:

  • wpisy gościnne na blogach,
  • komentarze na blogach,
  • wpisy w katalogach firm,
  • wpisy na forach branżowych,
  • tworzenie wysokiej jakości zapleczy SEO.

Pamiętaj o dywersyfikacji

Oprócz wartości linków ważne jest też ich zróżnicowanie. Nie powinny pochodzić wyłącznie z jednego źródła, a także mieć takiego samego oznaczenia i anchoru. Warto pozyskiwać zarówno linki nofollow, jak i dofollow, a także dodawać je w formie adresów URL, linków ze słowem kluczowym, linków z nazwą marki i linków w grafikach czy filmach.

Parametr Trust Flow nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jednak jest bardzo przydatny w trakcie prowadzenia kampanii pozycjonowania organicznego. Warto regularnie kontrolować jego wartość, a w razie potrzeby reagować. Pamiętaj, że linki zewnętrzne to podstawa do uzyskania stabilnej pozycji w wyszukiwarce.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Zobacz inne wpisy

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Jak sprawdzić historię strony internetowej?

    Jak sprawdzić historię strony internetowej?

    Jak zweryfikować, kto jest właścicielem domeny?

    Jak zweryfikować, kto jest właścicielem domeny?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.