Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

Znalezienie odpowiedniego tematu na treść bloga czy wpisu w mediach społecznościowych to często dość trudne zadanie. Na szczęście mamy rozwiązanie!

Trendy Google mogą pokazać Ci, co jest aktualnie popularne, czego użytkownicy szukają najczęściej i co zbiera najwięcej kliknięć.

W tym artykule dowiesz się, jak działają trendy Google, jak skutecznie je wykorzystać i jaka strategia będzie dla Ciebie najlepsza. Czytaj dalej!

Czym są Trendy Google?

Google Trends to jedno z prostszych narzędzi SEO, z którego każdy użytkownik może korzystać zupełnie za darmo. Działaniem przypomina nieco Planer słów kluczowych Google, jednak istnieje kilka kluczowych elementów, którymi różnią się te narzędzia.

Na początku należy wspomnieć, że wykresy Trendów Google pokazują popularność wyszukiwanego hasła, a nie ogólną liczbę jego wyszukiwań.

Planer słów kluczowych Google przedstawia jednak dane o liczbie wyszukiwań, czyli całości zapytań o pewną frazę w konkretnym czasie.

Centrum pomocy Trendów Google wyjaśnia funkcję tego narzędzia w ten sposób:

„Trendy Google dostosowują dane wyszukiwania, aby ułatwić porównywanie konkretnych terminów. Każdy punkt danych jest dzielony przez łączną liczbę wyszukiwań w określonej lokalizacji i przedziale czasowym, który pomaga porównać względną popularność. Uzyskane liczby są następnie skalowane w zakresie od 0 do 100 w oparciu o proporcje tematu do wszystkich wyszukiwań.”

Wiesz już zatem, jak działają Trendy Google i jakie techniki wykorzystują do obliczania popularności danego hasła. Pora, abyś poznał sposoby ich wykorzystania w celu optymalizacji swojego bloga.

Jeśli w polu wyszukiwania tego narzędzia wpiszesz zapytanie, takie jak „agencja SEO”, zostanie wyświetlona strona z wykresem zainteresowania w aktualnym czasie i mapa je prezentująca z uwzględnieniem konkretnych regionów.

Dzięki tym dwóm istotnym informacjom będziesz w stanie stworzyć skuteczną strategię content marketingową, która wykorzystuje najlepsze słowa kluczowe. Jak to zrobić? Czytaj dalej!

Kiedy warto skorzystać z Trendów Google?

Korzystanie z Trendów Google jest najlepszym rozwiązaniem w kilku kluczowych sytuacjach. Czytaj dalej, aby poznać sposobności, w których użycie tego narzędzia okazać się może strzałem w 10!

Brak tematów na treści

Trendy Google mogą być świetnym narzędziem do stworzenia listy najlepszych tematów do podjęcia w treści. Jeśli okaże się, że Twoje pomysły się wyczerpały, skorzystaj z tego narzędzia, aby znaleźć ich więcej.

Kiedy wpiszesz wyszukiwane hasło w Trendach Google, automatycznie wyświetli się względna popularność danego tematu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Możesz oczywiście filtrować uzyskane wyniki, aby poznać je w węższym lub szerszym zakresie.

Dzięki zgromadzonym informacjom będziesz w stanie wybrać temat, który okaże się wartościowy z punktu widzenia użytkowników lub odrzucić ten, który planowałeś podjąć, gdyż na przykład nie jest on aktualnie wystarczająco popularny.

Planowanie treści

Podczas planowania treści korzystanie z Trendów Google może okazać się szczególnie pomocne. Wyszukiwanie tematów za pomocą tego narzędzia pozwoli określić, czy interesująca Cię fraza notuje aktualnie spadek czy wzrost popularności. Dzięki temu będziesz w stanie utworzyć kalendarz, w którym zaplanujesz optymalny czas publikowania konkretnych treści.

Nowe wydarzenia w branży

Funkcją, na którą również powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest najpopularniejsza strona wyszukiwania. Po przejrzeniu tej listy poznasz najpopularniejsze tematy wyszukiwane w danym momencie. Często są to bieżące wydarzenia z branży, które mogą stać się przyciągającym odbiorców tematem Twoich postów.

Poszukiwanie słów kluczowych

Innym argumentem, który przemawia za tym, że Trendy Google są niezwykle przydatnym narzędziem, jest to, że pozwalają na łatwe znalezienie skutecznych słów kluczowych, które warto w danym czasie wykorzystać w swoich treściach.

Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się, jakie treści są obecnie najpopularniejsze w sieci, możesz z powodzeniem użyć Trendów Google, które podpowiedzą Ci, co warto pisać, aby przyciągnąć nowych odbiorców.

W tym celu wpisz w polu wyszukiwania interesującą Cię frazę i przeanalizuj wyświetlone podobne hasła, które według wielu danych okazać się mogą skuteczniejsze. Dzięki temu poznasz frazy, których użycie przyniesie Ci najwięcej korzyści.

Wybranie branży

Trendy Google mogą również pomóc w wyborze branży. Cenną funkcją tego narzędzia, której nie posiadają inne programy, jest wyświetlanie danych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu otrzymujesz najświeższe informacje, które pozwolą Ci pokonać branżowych rywali.

Podejmując decyzję w sprawie wyboru branży, z pewnością nie chcesz postawić na coś, co jest tylko tymczasowo popularne. Aby stać się ważnym uczestnikiem rynku na kolejne lata, skorzystaj z Trendów Google i dowiedz się, co było najczęściej wyszukiwane przez ostatnie 12 miesięcy.

Jeśli dana branża cieszy się popularnością już kilka lat, ma większą szansę na utrzymanie tego stanu, niż coś, co dopiero niedawno stało się modne.

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, że Trendy Google mogą dosłownie zrewolucjonizować Twoje podejście do tworzenia treści w internecie. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, dzięki którym odkryjesz najpopularniejsze tematy i przyciągniesz uwagę użytkowników. Zauważyłeś zapewne, że korzystanie z tego narzędzia wcale nie jest takie trudne. Wykorzystaj więc zdobytą wiedzę i ciesz się niesamowitymi wynikami osiągniętymi dzięki Trendom Google!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Wskaźniki SEO na stronie – jakie są najważniejsze?

    Wskaźniki SEO na stronie – jakie są najważniejsze?

    Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go zmierzyć?

    Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go zmierzyć?

    ROI dla SEO – czym jest i jak obliczyć ten wskaźnik?

    ROI dla SEO – czym jest i jak obliczyć ten wskaźnik?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych