TOP 5 narzędzi do analityki internetowej

TOP 5 narzędzi do analityki internetowej

Narzędzia do analityki internetowej to zasoby sieciowe, które dostarczają danych o zachowaniu użytkowników na stronach, w tym firm konkurencyjnych. Korzystanie z takich usług upraszcza opracowanie strategii treści, kampanii reklamowych i pozycjonowanie stron w sieci. W tym artykule omówimy 5 naszym zdaniem najlepszych narzędzi, które warto znać.

Google Analytics

Google Analytics to nie bez powodu największa na świecie platforma analityki internetowej. Usługa oferuje bezpłatne i płatne narzędzia, których możesz użyć, aby lepiej zrozumieć klientów i ich zachowanie. Niezależnie od tego, czy chodzi obszar podróży, zdrowia czy handel detaliczny, Analytics może dać Ci pełny obraz interakcji klientów z treścią i pomóc Ci zrozumieć, co działa dobrze, a co trzeba poprawić.

Ponadto usługa oferuje różne poziomy przetwarzania, monitorowania i filtrowania danych: analizę lejków sprzedażowych, segmentację, monitorowanie postępów i wiele innych metod, które pomogą Ci w pełni wykorzystać zgromadzone informacje.

Najważniejsze zalety:

  • Pełny obraz wydajności – z pomocą narzędzia przeprowadzisz kompleksowy audyt SEO.
  • Otrzymujesz różnorodne raporty dotyczące interakcji klientów z Twoją witryną i aplikacjami.
  • Możesz wizualizować i segmentować dane za pomocą rozbudowanych filtrów.
  • Google Analytics ułatwia importowanie danych ze źródeł zewnętrznych i zapewnia najlepszą kontrolę dostępu użytkowników.
  • Pozyskane dane możesz wykorzystać do optymalizacji SEO swojej witryny i aplikacji.
  • Łatwa integracja — Google Analytics świetnie współpracuje z innymi usługami Google.

Google Analytics to w zasadzie bezpłatna platforma dostępna dla wszystkich, ale istnieje również wersja płatna z jeszcze większą liczbą funkcji i specyfikacji dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Darmowa wersja serwisu to świetna opcja dla małych i średnich firm. Dostępne są w niej wszystkie niezbędne funkcje, w tym analiza, raporty i gromadzenie danych, a także zarządzanie nimi, integrację i in.

Płatny plan jest przeznaczony dla użytkowników korporacyjnych i obejmuje wszystkie funkcje planu bezpłatnego oraz dodatkowe raporty, eksport danych do BigQuery, atrybucję na podstawie danych i wiele innych dodatkowych funkcji.

Similar Web

SimilarWeb to wyjątkowa platforma do analizy danych, która zbiera informacje o wydajności witryny, ruchu i inne wskaźniki z setek różnych źródeł i łączy je w jeden pakiet. Zespół SimilarWeb, składający się z doświadczonych matematyków i innych naukowców zajmujących się analizą danych, przetwarza je za pomocą samouczących się algorytmów w celu tworzenia modeli predykcyjnych i przewidywania potrzeb przyszłego klienta.

Platforma SimilarWeb pozwala użytkownikom zobaczyć aktualne trendy i strategie branżowe, które można wykorzystać do poprawy ogólnej wydajności witryny i generowanych przez nią przychodów. Ponadto narzędzia analityczne SimilarWeb pozwalają śledzić konkurencję.

Najważniejsze zalety:

  • mierzenie ruchu i zaangażowania – pomaga zobaczyć, jak firma konkuruje z innymi, ile czasu użytkownicy spędzają w witrynie, ile razy przeglądają strony itp,
  • SEO i PPC – dają wyobrażenie o organicznych i płatnych słowach kluczowych oraz o tym, jaki ruch generują,
  • ruch partnerów – pomaga zrozumieć, które podmioty stowarzyszone kierują ruch do konkurencji, dzięki czemu możesz znaleźć nowych partnerów dla swojej firmy,
  • strategia marketingowa – porównuje dane z różnych kanałów marketingowych w celu optymalizacji strategii,
  • analiza lejków – pomaga zbadać źródła ruchu i generuje wskaźniki wydajności, które pokazują, które kanały marketingowe mają najwyższe współczynniki konwersji.

SimilarWeb oferuje darmowy plan, w którym możesz przetestować podstawowe możliwości przed uaktualnieniem do wersji płatnej, która ma o wiele więcej funkcji. W bezpłatnym abonamencie możesz uzyskać dane o ruchu w sieci przez trzy miesiące, pięć wyników dla każdego wskaźnika. Firmy, które potrzebują pełnej funkcjonalności, mogą skorzystać z płatnego planu dostosowanego do ich indywidualnych potrzeb.

Clicky

Clicky to platforma do analityki internetowej, która istnieje od ponad 13 lat i pomaga właścicielom witryn śledzić działania użytkowników online w dowolnym momencie. Często określany jest jako wygodna alternatywa dla Google Analytics – wiele funkcji jest podobnych, ale wizualizacja danych jest bardziej zrozumiała.

Clicky rejestruje każdą wizytę w witrynie, a także geolokalizację odwiedzających, źródła odesłań, czas spędzony na stronie, akcje użytkowników, a nawet mapy ciepła, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Usługa opiera się na widżetach i pulpitach nawigacyjnych, aby zapewnić klientom szerokie opcje dostosowywania i przejrzysty przegląd wszystkiego, co dzieje się w ich witrynach. Dodatkowo dzięki nowoczesnym systemom bezpieczeństwa system jest wolny od botów i spamu. Możesz także korzystać z map popularności według odwiedzających, stron lub segmentów tematycznych.

Najważniejsze zalety:

  • API – pozwala na wyodrębnienie, analizowanie i przechowywanie danych witryny w kilku formatach,
  • analiza współczynnika odrzuceń,
  • szczegółowe raporty dotyczące najaktywniejszych stron w witrynie oraz odtworzeń wideo i audio,
  • mapy popularności pokazują, gdzie użytkownicy klikają w witrynie
  • Twitter Analytics – śledzi wszystkie wzmianki o koncie lub witrynie na Twitterze.

Clicky ma kilka płatnych planów i jeden darmowy plan. Abonamenty można opłacać miesięcznie lub rocznie. Wszyscy nowi użytkownicy automatycznie otrzymują 21-dniowy bezpłatny okres próbny z dostępem do funkcji premium po rejestracji. W bezpłatnym abonamencie możesz śledzić jedną witrynę (do 3000 wizyt dziennie). W tej wersji brakuje usług premium, map ciepła i monitorowania czasu każdej sesji. Plany płatne (od 9,99 USD do 19,99 USD miesięcznie) mają te funkcje i pozwalają monitorować nawet do 30 witryn o łącznej liczbie odwiedzin do 100 000 dziennie.

Hotjar

Hotjar z powodzeniem łączy różne narzędzia i funkcje analityczne z wieloma aplikacjami do zbierania opinii. Serwis wykorzystuje szereg mechanizmów do śledzenia aktywności użytkowników, w tym mapy ciepła i nagrania indywidualnych sesji. Informacje zwrotne od użytkowników są zbierane m.in. za pomocą ankiet.

Najważniejsze zalety:

  • mapy ciepła zapewniają wizualną prezentację tego, co użytkownicy klikają i jak daleko przewinęli stronę, a także wiele innych wzorców zachowań,
  • nagrania sesji – pozwalają zobaczyć stronę z punktu widzenia odwiedzających. Pomaga to ocenić wrażenia użytkownika i zrozumieć, jak można je poprawić,
  • ścieżki konwersji – dowiedz się, w jakich punktach na ścieżce do konwersji odwiedzający mogą opuścić witrynę,
  • ankiety z opiniami – zapytaj odwiedzających, czego szukają w Twojej witrynie, abyś mógł poprawić jej obsługę,
  • informacje zwrotne przychodzące – daje odwiedzającym możliwość przedstawienia opinii na temat witryny.

Hotjar ma specjalne stawki dla osobistych projektów i firm każdej wielkości. Jeśli potrzebujesz tylko analiz dla małego projektu, podstawowy darmowy plan jest idealny. Umożliwia zbieranie danych w witrynie z maksymalnie 2000 odsłonami dziennie. Będziesz mieć do dyspozycji ograniczoną liczbę funkcji, a dane będą przechowywane tylko przez rok. Plany płatne oferują więcej funkcji i pozwalają na analizę większej liczby odsłon (nawet do 20 000 odsłon dziennie). Droższy abonament w pakiecie Biznes daje dostęp do wyjątkowych funkcji premium.

Ahrefs

Narzędzie SEO Ahrefs służy do analizy dowolnej strony internetowej głównie pod kątem ruchu i kontroli linków zwrotnych. Oficjalne dane od Google, które można znaleźć w Google Analytics czy Google Search Console, nie zawierają tak wielu przydatnych danych, a przede wszystkim nie mogą sprawdzić konkurencji, co jest bardzo ważne w każdej branży.

Ahrefs stworzył sieć serwerów, które stale monitorują sieć. Wszystkie dane są podzielone na 4 ogromne indeksy, w tym: indeks treści, indeks słów kluczowych, indeks ruchu wyszukiwania i indeks linków zwrotnych. Dane zbierane przez serwis mogą mieć dziesiątki petabajtów.

Najważniejsze zalety:

  • dokładna i wszechstronna analiza linków, największy na świecie indeks linków zwrotnych w czasie rzeczywistym,
  • wygodny dostęp do bogatej bazy danych – robot skanuje sieć, a wszystkie dane witryny są przechowywane na serwerach,
  • narzędzia do zróżnicowanej pracy z witryną w jednym serwisie,
  • zawsze świeże dane o witrynach, informacje są aktualizowane szybciej niż gdziekolwiek indziej,
  • duża baza słów kluczowych z podziałem na kraje,
  • własne wskaźniki wydajności witryny: Ahrefs Rank, Domain Rank i URL Rank,
  • wizualizacja danych,
  • ogólna ocena witryny według wielu wskaźników, m.in.: liczby linków zwrotnych czy pozycji słów kluczowych,
  • automatyczny audyt SEO strony.

Ahrefs oferuje wiele funkcji, które ułatwiają optymalizację witryny, a także jej pozycjonowanie.

Narzędzie jest dostępne jedynie w abonamencie płatnym i oferuje cztery plany: Lite, Standard i Advanced, a także najbardziej zaawansowany – Agency. Tylko dwa pierwsze dają możliwość skorzystania z 7-dniowego okresu próbnego. Każdy pakiet ma inną cenę (najtańszy to koszt 99 USD miesięcznie) i daje dostęp do innych funkcji, dlatego dokładnie zapoznaj się z ofertą, zanim dokonasz zakupu.

Podsumowanie

Nasze propozycje narzędzi do analityki to zaledwie wierzchołek góry możliwości. Przy tak wielu dostępnych opcjach trudno jest określić, która z nich będzie najlepsza dla Twojej firmy. Nikt nie chce tracić czasu na wdrażanie oprogramowania tylko po to, by przekonać się, że nie zaspokaja ono wystarczająco jego potrzeb biznesowych. Ogólnie przyjmuje się, że najlepsze oprogramowanie analityczne to takie, które ma najwięcej funkcji. Może to być do pewnego stopnia prawdą, ale ważniejsze jest posiadanie narzędzia z funkcjami odpowiednimi dla Twojego projektu i ruchu, który chcesz śledzić. Zalecamy rozważenie przy wyborze takich czynników jak:

  • łatwość użycia,
  • kompletność i dokładność informacji,
  • ceny,
  • funkcjonalność,
  • dostępność okresu próbnego,
  • łatwość integracji z innymi usługami.

Ostateczna decyzja powinna być oczywiście podyktowana także Twoimi potrzebami!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10

    Zobacz inne wpisy

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Jak sprawdzić historię strony internetowej?

    Jak sprawdzić historię strony internetowej?

    Jak dodać swoją stronę do indeksu Google?

    Jak dodać swoją stronę do indeksu Google?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu