Sposoby na reklamę firmy budowlanej w internecie

Sposoby na reklamę firmy budowlanej w internecie

Firmy budowlane bardzo często pozyskują klientów za pomocą tzw. poczty pantoflowej, czyli po prostu dzięki poleceniom zadowolonych klientów. Jednak to nie wystarczy, aby biznes mógł się stale rozwijać i generować coraz większe zyski, bez martwych okresów czy okresów nadmiernej pracy. Aby zapewnić sobie stały przypływ klientów, warto zainwestować w profesjonalną reklamę, zwłaszcza internetową.

Przedstawiamy skuteczne sposoby na reklamę firmy budowlanej. Przeczytaj koniecznie!

Reklama firmy budowlanej – zainwestuj w stronę internetową

Nikogo dziś już nie dziwi, że reklama w Internecie to najskuteczniejsza forma promocji firmy, nie tylko dla sektora e-commerce. Sklepy stacjonarne i lokalne biznesy usługowe również mogą skorzystać na digital marketingu. Firmy budowlane nie są wyjątkiem.

Pierwszym krokiem strategii reklamowej powinno być założenie profesjonalnej strony. Firmowa witryna służy jako wirtualna wizytówka, która dociera do szerokiego grona osób, ale to nie wszystko. Jest też podstawą do tego, aby można było wdrożyć strategię promocji do większości kanałów digital marketingu – w końcu gdzieś trzeba przekierować użytkowników z płatnej reklamy czy social mediów.

Co powinna zawierać strona firmy budowlanej?

  • Opis oferty (rodzaje usług itp.),
  • korzyści wynikające ze współpracy,
  • zdjęcia przedstawiające zrealizowane projekty,
  • opinie klientów,
  • dokładne dane kontaktowe i opis firmy,
  • opis przebiegu współpracy (krok po kroku),
  • informacje o zespole (zdjęcia, krótkie opisy).

Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma

Strona to dopiero podstawa. Aby reklama firmy budowlanej w Internecie była skuteczna i rzeczywiście przynosiła zysk, trzeba zadbać o widoczność oraz wyróżnienie wśród innych. Dobrze prowadzona strategia SEO pozwoli przebić się w wynikach wyszukiwania organicznego.

Firmy budowlane, świadczące usługi na konkretnym obszarze, powinny zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym, czyli zwiększeniem widoczności w określonym obszarze geograficznym. Dzięki temu przykładowo strona firmy z Warszawy będzie wyświetlała się na frazę „firma budowlana Warszawa”. To pozwoli zoptymalizować koszty i skierować przekaz precyzyjnie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane usługami.

Warto wspomnieć, że SEO lokalne jest tańsze i łatwiejsze niż pozycjonowanie na frazy generyczne w całej Polsce. To dlatego, że strona walczy z mniejszą konkurencją. Z tego samego względu efekty są widoczne szybciej.

Jak reklamować stronę firmy budowlanej za pomocą local SEO?

Podstawowa optymalizacja techniczna w przypadku local SEO prawie niczym nie różni się od tej wykonywanej w ramach pozycjonowania ogólnego. Trzeba zadbać m.in. o:

  • wysoką jakość contentu,
  • wydajność witryny,
  • bezpieczeństwo,
  • przyjazne adresy URL,
  • linkowanie wewnętrzne.

Różnicą będą oczywiście frazy. W przypadku local SEO powinny one zawierać nazwę miasta, regionu czy dzielnicy, w której dostępna jest usługa. Oprócz tego należy zadbać o jakościowy profil linków, przy czym warto pamiętać, że odnośniki w głównej mierze powinny pochodzić z lokalnych serwisów.

Inne istotne aspekty to wizytówki NAP, linki w katalogach lokalnych, szczegółowe dane teleadresowe firmy oraz opinie klientów.

Google Moja Firma – podstawa pozycjonowania lokalnego

Absolutnym must have w przypadku planowania reklamy firmy budowlanej jest wizytówka w Google Moja Firma. Dzięki niej Twoja strona będzie mogła wyświetlać się w wynikach Google Maps wraz z adresem, godzinami otwarcia oraz innymi informacjami, które pozwolą potencjalnym klientom zdecydować, czy są zainteresowani Twoją firmą, czy też nie. Oprócz tego klienci będą mogli także wyznaczyć trasę dojazdu.

wyniki wyszukiwania Google

Aby utworzyć własną wizytówkę Google, należy wejść na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i rozpocząć konfigurację. Samo utworzenie konta i profilu firmy jest dość proste, nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Jednak trzeba regularnie dbać o pozycjonowanie takiej wizytówki. Na stronie głównej w wynikach wyszukiwania wyświetlają się tylko 3 firmy i to spośród nich klienci zazwyczaj dokonują wyboru.

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

  • Uzupełnij wszystkie dane, o które prosi Cię system (im więcej informacji o firmie, tym lepiej);
  • zadbaj o wysoką jakość zdjęć;
  • pamiętaj, że dane kontaktowe i informacje takie jak godziny otwarcia zawsze muszą być aktualne;
  • regularnie dodawaj nowe treści.

Pamiętaj jednak, że pozycja w wynikach lokalnych Google Maps zależy również od odległości, jaka dzieli użytkownika od Twojej firmy, a także trafności i rozpoznawalności.

Reklama firmy budowlanej w Internecie – kampanie Google Ads

Drugim obok pozycjonowania najpopularniejszym sposobem na reklamę w Internecie są płatne kampanie Google Ads. Reklamy utworzone w tym systemie mogą pomóc pozyskiwać klientów i to w bardzo krótkim czasie – efekty dobrze skonfigurowanej kampanii są widocznie niemal automatycznie po jej uruchomieniu.

Dawniej mówiło się, że Google Ads jest wyłącznie dla dużych, ogólnopolskich lub ogólnoświatowych firm, które dysponują ogromnym budżetem. Dziś wiadomo, że to nieprawda. Lokalne firmy – na przykład budowlane – również mogą skorzystać na takiej strategii. Wystarczy skierować kampanię na odpowiednią lokalizację, dobrać słowa kluczowe i określić budżet.

wyniki wyszukiwania Google

Najpopularniejszym modelem rozliczeń w Google Ads jest PPC, czyli płatność za każde kliknięcie. Jako reklamodawca sam możesz określić, jaki budżet i stawkę chcesz przeznaczać na działanie reklamy, jednak pamiętaj, aby wziąć pod uwagę średnie stawki konkurencji.

Portale ogłoszeniowe

Reklamy firm budowlanych często spotkać można również na portalach ogłoszeniowych. Wbrew pozorom nadal jest to skuteczny sposób na promocję. Wiele konsumentów szuka firmy właśnie w takich miejscach.

Swoją firmę możesz reklamować na ogólnotematycznych portalach ogłoszeniowych takich jak olx.pl czy oferteo.pl, a także na serwisach poświęconych tematyce budowlanej.

oferteo.pl

Obecnie wiele takich portali pozwala na coś więcej niż tylko umieszczenie nazwy i danych kontaktowych firmy. W niektórych miejscach przedsiębiorcy mogą dodawać wpisy, zdjęcia i inne treści, które zbudują profesjonalny wizerunek marki i zachęcą potencjalnych klientów do kontaktu.

Reklama firmy budowlanej w social mediach

Kolejnym obszarem, w którym warto reklamować swoją firmę budowlaną, są social media. Niektórzy nie są przekonani co do skuteczności takiego działania, ponieważ twierdzą, że firma budowlana nie znajdzie swojej grupy docelowej na Facebooku czy Instagramie. To błąd.

Portale społecznościowe cieszą się coraz większą popularnością i przyciągają użytkowników w szerokim przedziale wiekowym, z różnych grup społecznych – zwłaszcza Facebook.

Dzięki Facebookowi zwiększysz świadomość marki wśród potencjalnych klientów, pokażesz się w roli eksperta, a także skrócisz dystans pomiędzy firmą a klientem. Warto to robić, zwłaszcza że prowadzenie firmowej strony nic nie kosztuje. Dobrym pomysłem jest także udzielanie się na grupach tematycznych.

W niniejszym wpisie przedstawiliśmy najchętniej wykorzystywane sposoby promocji w sieci. Dzięki nim reklama firmy budowlanej w Internecie okaże się skuteczna. Pamiętaj jednak, że nie musisz rezygnować z innych metod promocji. Digital marketing może być dodatkiem do reklam tradycyjnych. Możesz także korzystać z innych kanałów cyfrowych. Pamiętaj, aby przy planowaniu strategii wziąć pod uwagę swoją grupę docelową. Musisz być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Zobacz inne wpisy

    Dlaczego media społecznościowe nie wpływają pozytywnie na Twoją firmę?

    Dlaczego media społecznościowe nie wpływają pozytywnie na Twoją firmę?

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?

    Czym jest targetowanie kontekstowe?

    Czym jest targetowanie kontekstowe?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.