Ruch płatny czy organiczny – który wybrać?

Ruch płatny czy organiczny – który wybrać?

To pytanie od lat krąży wśród właścicieli sklepów internetowych. Decyzja, z jaką się mierzą, wcale nie musi ograniczać się do jednego wyboru. Budżet na rozwój biznesu powinien uwzględniać działania SEO i ruch organiczny, ale także budżet reklamowy. Dlaczego? Każdy z nich prowadzi do zwiększenia konwersji, a to nadrzędny cel biznesu. Wszystko zależy jednak od branży i profilu klienta. Jak dobrze zaplanować strategię rozwoju witryny internetowej? Na to pytanie odpowiadamy w artykule.

Ruch organiczny – co to znaczy?

Dbając o rozwój witryny internetowej, możesz prowadzić działania dwutorowo – zarówno w formie SEO, jak i w formie reklam. Optymalizacja SEO skupia się głównie na pozycjonowaniu przez działania on-site i off-site, których zadaniem jest zwiększenie ruchu na stronie, a tym samym generowanie wzrostów sprzedaży. Czy odnośniki organiczne są w ogóle klikalne? Jak pokazują badania – aż 86% użytkowników ignoruje płatne kampanie reklamowe i wybiera jedynie wyniki organiczne w wyszukiwarce (Inter Growth). Jeśli Twoja witryna będzie wypozycjonowana na TOP wyniki, to ruch organiczny będzie przynosił satysfakcjonujące efekty. Inwestycja w taką optymalizację nie będzie tak bardzo dotkliwa, jak w przypadku jednorazowej płatnej reklamy. Działania SEO rozciągają się na długoterminowe projekty i wymagają regularnych działań, chociażby w postaci wpisów na blogu z odpowiednimi frazami kluczowymi.

Poza licznymi zaletami ruchu organicznego można doszukać się także pewnych wad. Na pewno należy do nich czasochłonna praca przy tworzeniu treści, planowaniu wpisów oraz publikowaniu artykułów na blogu. To często wielomiesięczny proces, a co za tym idzie – rezultaty tych działań również nie są widoczne od razu, ale po dłuższym czasie. Na wyniki z optymalizacji SEO czeka się miesiącami. Strony w TOP 10 wynikach wyszukiwania mają średnio ponad 2 lata (Ahrefs). To oznacza, że z reguły nie możemy liczyć na szybkie efekty i rosnące statystyki z optymalizacji SEO, jednak systematyczne wdrażanie zaplanowanych działań przynosi długofalowe efekty.

Jak skutecznie inwestować w ruch płatny?

Model reklamowy PPC, czyli reklamy Pay Per Click, przynosi niemal natychmiastowy ruch na stronie. To idealne rozwiązanie na remarketing, a także w momencie, gdy w Twoim e-sklepie pojawia się nowy produkt lub sezonowa wyprzedaż. Jedną z głównych zalet inwestowania w ruch płatny jest wysoki wskaźnik rentowności (ROI). Generowany jest w znacznie krótszym czasie niż przy ruchu organicznym. Ruch płatny wymaga jednak dużo większego budżetu i regularnych inwestycji. Po wyczerpaniu danego budżetu reklama przestaje być wyświetlania na liście wyszukiwań, a tym samym nie generuje ruchu na stronie. Dla porównania ruch organiczny zależy od pozycji w wynikach wyszukiwania, która raczej nie spada drastycznie z dnia na dzień, więc jest on bardziej ustabilizowany.

Jeśli zależy Ci na generowaniu ruchu płatnego, który przerodzi się w konwersję, to ustawianie reklam należy poprzedzić analizą lub zwrócić się do agencji reklamowej. Nie ma sensu przepalać budżetu na samodzielne działania bez wsparcia pewnych danych i interpretacji poprzednich wyników czy działań SEO. Obecne zjawisko ślepoty banerowej, które polega na ignorowaniu nadmiernej ilości reklam i „omijania ich wzrokiem”, wykazuje tendencję zniechęcenia do kolejnych reklam. Jeśli odbiorca zerknie, ale nie kliknie reklamy, czyli nie wygeneruje ruchu płatnego, to i tak może ona zapisać się w jego pamięci i podświadomości. Rozpoznawalność danej marki oraz kojarzenie jej z odpowiednią branżą to zdecydowana domena kampanii reklamowych.

Łączenie ruchu organicznego i ruchu płatnego

Ruch organiczny i ruch płatny to długa lista zalet, ale też wad. Jak w przypadku wielu marketingowych obszarów ich połączenie z pewnością okaże się dobrym pomysłem. Skuteczna strategia dla biznesu e-commerce powinna uwzględniać dwa kluczowe filary: działania płatne oraz organiczne. Zarówno ruch płatny, jak i organiczny może prowadzić do konwersji, na czym najbardziej zależy właścicielom biznesów e-commerce. Reklamy PCC warto przeanalizować ze specjalistą, który dobierze odpowiednie słowa kluczowe i doradzi, czy dana kampania będzie odpowiednią inwestycją dla sezonowej promocji lub nowego produktu w e-sklepie.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 4

    Zobacz inne wpisy

    Co to jest sieć reklamowa Google?

    Co to jest sieć reklamowa Google?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

    Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu