Reklama internetowa – wady i zalety

Reklama internetowa – wady i zalety

Digital marketing i reklamy online to w dobie Internetu codzienność. Czy to jednak najskuteczniejszy sposób docierania do klienta? Bez wątpienia konsumpcjonizm online rośnie z roku na rok, a e-klientów przybywa, dlatego reklamy internetowe są niewątpliwie bardzo istotne. W artykule omówimy plusy i minusy reklamy internetowej i chociaż tych drugich jest znacznie mniej, to jednak warto całościowo spojrzeć na to zagadnienie.

Reklamy internetowe – różnorodność

Ilość formatów i kanałów komunikacji jest przeogromna. Od reklam Google Ads, przez mailing, po reklamy na kanałach social media. Reklamy internetowe to też banery, statyczne grafiki czy przekazy wideo. Wiele treści kryje się pod tym hasłem, dlatego opracowując strategię digital marketingu, warto odpowiednio dobrać parametry reklamy względem docelowej grupy odbiorców. Każda kampania reklamowa może być bardzo opłacalna, jeśli wykorzystamy wszystkie dane z analizy naszego biznesu e-commerce.

Zalety reklamy w sieci

Z roku na rok rośnie liczba zakupów dokonywanych online. Jest tak w przypadku 8 na 10 internautów. Z tego też względu reklama internetowa skutecznie zachęca do zrobienia szybkich zakupów bez wychodzenia z domu. Należy przy tym uwzględnić fakt, że stale rośnie zakres wiekowy internautów – chodzi zarówno o bardzo młode osoby, jak i przedstawicieli z grupy seniorów.

Zalety reklamy w sieci to przede wszystkim jej dostępność, a także niezbyt duży koszt dla właściciela biznesu e-commerce. Zaprojektowanie i wyprodukowanie stacjonarnych banerów oraz opłacanie wynajęcia przestrzeni na jego ekspozycję wiąże się z dużo większym kosztem i znacznie dłuższym czasem realizacji. Opracowanie kampanii Google Ads czy reklamy na Facebooku może zająć nawet niecały dzień. Daje to możliwość wypromowania spontanicznych promocji lub specjalnych ofert.

Większość reklam displayowych opiera się o buttony, których kliknięcie powoduje, że klient automatycznie przenoszony jest na daną podstronę z możliwością zakupu produktu czy skorzystania z promowanej usługi. To niewątpliwie zwiększa szansę zakupu bezpośrednio po wyświetleniu reklamy, szczególnie w porównaniu z reklamą obejrzaną w TV lub na billboardzie. Przewagą reklamy internetowej Google Ads są zasięgi, które nie ograniczają się do kilku miejsc w Internecie, ale obejmują też popularne witryny, blogi itp.

Na wyświetlanie się reklam w wynikach wyszukiwania, na YouTube i stronach, które odwiedzają klienci, pozwala Google Display Network, czyli sieć reklamowa Google.

Profil klienta a wady i zalety reklamy

Proces tworzenia strategii marketingowej należy rozpocząć od określenia grupy docelowej i sporządzenia profilu klienta. Czy proponowane produkty są dla młodych matek, nastolatków, a może to oferta dla seniorów? Odpowiednie sprofilowanie odbiorcy pozwoli uzyskać wskazówki, jakimi kanałami docierać do danej grupy.

Kolejnym, ważnym czynnikiem jest zadbanie o responsywność reklamy. Chodzi o to, aby wyświetlała się poprawnie na wszystkich urządzeniach. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że e-konsumenci najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów internetowych. Smartfony dominują zarówno w grupie kobiet, jak i mężczyzn. Około 40% transakcji zakupowych pochodzi właśnie z tych urządzeń, a niemal drugie tyle to zakupy dokonywane za pomocą laptopów. W przypadku seniorów aż 83% korzysta z laptopów, w drugiej kolejności z komputerów stacjonarnych.

Takie dane pozwalają właściwie podejść do kampanii. Należy jednak pamiętać, że dotarcie do grupy seniorów może być nieco bardziej skomplikowane, co wiąże się z ich ograniczonym zaufaniem do transakcji internetowych. Z tego względu warto przeanalizować plusy i minusy reklamy internetowej przy tej grupie odbiorców i ukierunkować działania marketingowe również na tradycyjne formy reklamy.

Jakie są wady reklamy w sieci?

Chociaż wydaje się, że zalety reklamy internetowej to bardzo długa lista (i tak jest!), to jednak warto pamiętać też o kilku minusach. Dostępność reklam bez większych kosztów i nakładów pracy, np. w formie banerów, doprowadziła do zjawiska określanego jako „ślepota banerowa”. Kampania displayowa (banery) to bardzo popularna forma promocji, która, niestety, zamiast przyciągać uwagę potencjalnego klienta, może być źródłem frustracji czy obojętności. Nadmierna ich liczba poprzez wyświetlanie się na górze, dole i bokach strony powoduje, że przestajemy zauważać reklamy, a w szczególności, jeśli mają przeciętną formę, zawierają tekst, grafikę, cenę i button. Coraz mniejszą uwagę zwracamy więc na wyświetlane banery. Z tego względu warto rozszerzać formy marketingu, dbając o mniej standardowe rozwiązania, np. marketing rekomendacyjny, LTV czy eventy, które poza rozpowszechnianiem wieści o promocji pomagają w budowaniu stałej, zaufanej relacji z klientem.

Jeśli chodzi o wady reklamy w sieci, to trzeba pamiętać też o ich ograniczonym zasięgu. Chodzi bowiem o to, że np. część seniorów czy nastolatków nie jest na co dzień aktywna w Internecie. Nie przegląda blogów, branżowych stron internetowych czy nawet Facebooka. Mimo to nie warto jednak rezygnować z reklam internetowych na rzecz standardowych form marketingu, takich jak reklama w TV czy gazetka reklamowa. Grupa internautów w różnych przedziałach wiekowych sukcesywnie wzrasta, więc to najlepsza droga, aby dotrzeć ze swoją ofertą do wszystkich odbiorców. Ponadto organizacja eventów może być świetnym sposobem komunikacji z przedstawicielami tych grup lub uzupełnieniem działań stacjonarnych.

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób rozpisać strategię marketingową dla swojej marki lub jak promować swój sklep internetowy, zachęcamy do kontaktu i konsultacji z naszymi specjalistami. Dobiorą najbardziej efektywne rozwiązania do profilu firmy oraz Twojego budżetu. Zachęcamy do kontaktu!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Zobacz inne wpisy

    Mity dotyczące agencji digital marketingu i świadczonych przez nie usług

    Mity dotyczące agencji digital marketingu i świadczonych przez nie usług

    Co to jest reklama PPC?

    Co to jest reklama PPC?

    Jak prowadzić bloga dla organizacji non-profit?

    Jak prowadzić bloga dla organizacji non-profit?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu