Osoby zarządzające biznesem zarówno stacjonarnym, jak i online wiedzą, jak ważne jest podążanie z duchem czasu i dopasowywanie się do trendów. Wdrażanie zmian ma na celu poprawę pozycji firmy wśród konkurencyjnych marek oraz postrzegania wizerunku przedsiębiorstwa. To jednak nie wszystko. Z tego względu zdecydowaliśmy się na zebranie wszystkich informacji dotyczących procesu, jakim jest rebranding. Zaplanuj świadome zmiany w obrębie prowadzonej działalności i sprawdź, kiedy powinieneś przystąpić do działania!
Mimo że wiele osób wciąż utożsamia rebranding marki z jej wizualnymi elementami, to proces ten jest o wiele bardziej złożony. Zmianom podlega wiele obszarów, a do podstawowych możemy zaliczyć:
W parze z modyfikacją poszczególnych elementów idzie rebranding firmy w zakresie marketingu. Mowa tu o zmianie w sposobie komunikowania poszczególnych idei do określonych konsumentów, skoncentrowaniu się na przedstawieniu świeżości nowych rozwiązań oferowanych ze strony przedsiębiorstwa bądź uwzględnieniu innych sposobów dotarcia do dotychczasowych klientów.
Rebranding co to znaczy dla konsumentów korzystających z oferty danej firmy? Przede wszystkim to możliwość poznania nowych opcji, które prezentuje marka. Aby cały proces przebiegał zgodnie z założonym planem, zarządzający przedsiębiorstwem musi zatroszczyć się o spójność we wdrażaniu kolejnych zmian oraz na bieżąco informować o pojawiających się nowościach.
Celem wnikliwego poszukiwania odpowiedzi na pytanie, co to rebranding, warto zapoznać się z kolejnym, przeciwstawnym pojęciem, jakim jest branding. O tym procesie mówi się w kontekście tworzenia pierwszych strategii działania przedsiębiorstwa. Krótko mówiąc – jest to szereg czynności składających się na budowanie pozytywnego wizerunki firmy. Aktywności podejmowane w tym obszarze zmierzają ku uświadomieniu klienta o istnieniu konkretnej marki bądź oferty produktowej/usługowej na rynku branży wraz z uzmysłowieniem wartości pojawiających się podczas określonych skojarzeń związanych z brandem. Jeżeli jednak zarządzającemu biznesem w sieci zależy na zmianie percepcji, to wówczas podejmuje się działań wchodzących w zakres rebrandingu.
Rebranding nierzadko bywa utożsamiany z rebrandingiem czy liftingiem. Choć niewiele osób wie, co kryje się pod tymi terminami, warto przedstawić, czym wyróżniają się marketingowe pojęcia, aby nie popełniać kolejnych błędów w obszarze prawidłowego nazewnictwa. Rekonstrukcja bądź dopasowanie elementów graficznych do obecnych trendów jest charakterystyczne dla liftingu. Zmianom podlegają wówczas wyłącznie aspekty wizualne. W przypadku redesignu sytuacja wygląda nieco inaczej. Właściwie modyfikacjom ulegają aspekty graficzne, jednak tylko te, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.
Aby zdecydować się na przeprowadzenie rebrandingu, należy mieć na uwadze konieczność opracowywania obszernych planów działania wraz ze skrupulatną analizą efektów. Co więcej, nie jest to tanie przedsięwzięcie, dlatego też, decydując się na jego wdrożenie, powinieneś liczyć się z kosztami oraz stratami, jeżeli spotka się ono z niepowodzeniem.
Lista powodów, dla których warto zdecydować się na przeprowadzenie rebrandingu, jest naprawdę długa, choć najczęstszymi z nich są: wprowadzenie nowej oferty na rynek, fuzja z inną firmą, konieczność zmiany targetu bądź jego poszerzenia, dążenie do poprawy wizerunku brandu, modyfikacja strategii przedsiębiorstwa bądź zniwelowanie błędów, które pojawiły się podczas procesu komunikacji.
Zastanawiasz się, rebranding jak zakomunikować tego typu działania wewnątrz przedsiębiorstwa? Musisz wiedzieć, że poinformowanie niemal wszystkich pracowników o nadchodzących modyfikacjach jest konieczne. Prowadzi to do usprawnienia procesu wdrażanych przemian. Jak krok po kroku przeprowadzić rebranding po wstępnym rozeznaniu problemów bądź przestarzałych, niesprawdzonych rozwiązań wizerunkowych danego brandu? Przekonaj się i przeczytaj przygotowaną przez nas listę wskazówek.
Spójnej komunikacji nie uzyskasz bez konkretnie określonego planu działania. Dlatego nie możesz bagatelizować znaczenia stworzenia listy, w której krok po kroku zapiszesz, co będziesz realizował, aby osiągnąć zamierzone efekty.
Dysponując ograniczonymi finansami, powinieneś skoncentrować się na skrupulatnej analizie swoich możliwości inwestycyjnych. Skup się na segmentach, które wymagają naprawy i postaraj się określić, ile będzie Cię to kosztować.
Oczywistym jest, że ten proces będzie wymagał od Ciebie ustalenia terminu z wyprzedzeniem. Nie możesz pozwolić również na to, aby obrany dzień, czy miesiąc wzbudzał inne skojarzenia i przyćmił wydarzenie, jakim jest zaprezentowanie “świeżości” marki.
O nadchodzących zmianach poinformuj zarówno klientów, jak i zespół firmy. To ważne, aby całość przebiegała zgodnie z wcześniej ustalonym planem. Dotrzyj z informacją o rebrandingu poprzez różne kanały społecznościowe. Zadbaj również o zaprezentowanie uzyskanych rezultatów. Postaw na kreatywność i nie pozwól, aby wdrożone modyfikacje obyły się bez echa.
Pomimo że rebranding wzbudza skojarzenie z komplikacją i zawiłością, to tak naprawdę nie jest to proces arcytrudny. Kluczem jest dobre przygotowanie, przedstawienie celów, które chcesz osiągnąć wraz ze stworzeniem odpowiedniej komunikacji. Uzyskasz lepsze wyniki sprzedażowe, a być może staniesz się jeszcze bardziej rozpoznawalny!
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.