Rebranding – co to jest?

Rebranding – co to jest?

Osoby zarządzające biznesem zarówno stacjonarnym, jak i online wiedzą, jak ważne jest podążanie z duchem czasu i dopasowywanie się do trendów. Wdrażanie zmian ma na celu poprawę pozycji firmy wśród konkurencyjnych marek oraz postrzegania wizerunku przedsiębiorstwa. To jednak nie wszystko. Z tego względu zdecydowaliśmy się na zebranie wszystkich informacji dotyczących procesu, jakim jest rebranding. Zaplanuj świadome zmiany w obrębie prowadzonej działalności i sprawdź, kiedy powinieneś przystąpić do działania!

Mimo że wiele osób wciąż utożsamia rebranding marki z jej wizualnymi elementami, to proces ten jest o wiele bardziej złożony. Zmianom podlega wiele obszarów, a do podstawowych możemy zaliczyć:

  • elementy graficzne wykorzystywane w promocji danej działalności (np. na ulotkach bądź w witrynie internetowej),
  • slogan,
  • asortyment,
  • nazwa firmy,
  • adresaci,
  • metody dystrybuowania treści.

W parze z modyfikacją poszczególnych elementów idzie rebranding firmy w zakresie marketingu. Mowa tu o zmianie w sposobie komunikowania poszczególnych idei do określonych konsumentów, skoncentrowaniu się na przedstawieniu świeżości nowych rozwiązań oferowanych ze strony przedsiębiorstwa bądź uwzględnieniu innych sposobów dotarcia do dotychczasowych klientów.

Rebranding co to znaczy dla konsumentów korzystających z oferty danej firmy? Przede wszystkim to możliwość poznania nowych opcji, które prezentuje marka. Aby cały proces przebiegał zgodnie z założonym planem, zarządzający przedsiębiorstwem musi zatroszczyć się o spójność we wdrażaniu kolejnych zmian oraz na bieżąco informować o pojawiających się nowościach.

Branding vs. rebranding

Celem wnikliwego poszukiwania odpowiedzi na pytanie, co to rebranding, warto zapoznać się z kolejnym, przeciwstawnym pojęciem, jakim jest branding. O tym procesie mówi się w kontekście tworzenia pierwszych strategii działania przedsiębiorstwa. Krótko mówiąc – jest to szereg czynności składających się na budowanie pozytywnego wizerunki firmy. Aktywności podejmowane w tym obszarze zmierzają ku uświadomieniu klienta o istnieniu konkretnej marki bądź oferty produktowej/usługowej na rynku branży wraz z uzmysłowieniem wartości pojawiających się podczas określonych skojarzeń związanych z brandem. Jeżeli jednak zarządzającemu biznesem w sieci zależy na zmianie percepcji, to wówczas podejmuje się działań wchodzących w zakres rebrandingu.

Nie myl z redesignem czy liftingiem!

Rebranding nierzadko bywa utożsamiany z rebrandingiem czy liftingiem. Choć niewiele osób wie, co kryje się pod tymi terminami, warto przedstawić, czym wyróżniają się marketingowe pojęcia, aby nie popełniać kolejnych błędów w obszarze prawidłowego nazewnictwa. Rekonstrukcja bądź dopasowanie elementów graficznych do obecnych trendów jest charakterystyczne dla liftingu. Zmianom podlegają wówczas wyłącznie aspekty wizualne. W przypadku redesignu sytuacja wygląda nieco inaczej. Właściwie modyfikacjom ulegają aspekty graficzne, jednak tylko te, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Odpowiednia pora na rebranding

Aby zdecydować się na przeprowadzenie rebrandingu, należy mieć na uwadze konieczność opracowywania obszernych planów działania wraz ze skrupulatną analizą efektów. Co więcej, nie jest to tanie przedsięwzięcie, dlatego też, decydując się na jego wdrożenie, powinieneś liczyć się z kosztami oraz stratami, jeżeli spotka się ono z niepowodzeniem.

Lista powodów, dla których warto zdecydować się na przeprowadzenie rebrandingu, jest naprawdę długa, choć najczęstszymi z nich są: wprowadzenie nowej oferty na rynek, fuzja z inną firmą, konieczność zmiany targetu bądź jego poszerzenia, dążenie do poprawy wizerunku brandu, modyfikacja strategii przedsiębiorstwa bądź zniwelowanie błędów, które pojawiły się podczas procesu komunikacji.

Czas na wdrażanie zmian

Zastanawiasz się, rebranding jak zakomunikować tego typu działania wewnątrz przedsiębiorstwa? Musisz wiedzieć, że poinformowanie niemal wszystkich pracowników o nadchodzących modyfikacjach jest konieczne. Prowadzi to do usprawnienia procesu wdrażanych przemian. Jak krok po kroku przeprowadzić rebranding po wstępnym rozeznaniu problemów bądź przestarzałych, niesprawdzonych rozwiązań wizerunkowych danego brandu? Przekonaj się i przeczytaj przygotowaną przez nas listę wskazówek.

Numer 1. Zapisz działania, które chcesz podjąć w toku wdrażanych zmian

Spójnej komunikacji nie uzyskasz bez konkretnie określonego planu działania. Dlatego nie możesz bagatelizować znaczenia stworzenia listy, w której krok po kroku zapiszesz, co będziesz realizował, aby osiągnąć zamierzone efekty.

Numer 2. Określ budżet

Dysponując ograniczonymi finansami, powinieneś skoncentrować się na skrupulatnej analizie swoich możliwości inwestycyjnych. Skup się na segmentach, które wymagają naprawy i postaraj się określić, ile będzie Cię to kosztować.

Numer 3. Dobry termin, czyli?

Oczywistym jest, że ten proces będzie wymagał od Ciebie ustalenia terminu z wyprzedzeniem. Nie możesz pozwolić również na to, aby obrany dzień, czy miesiąc wzbudzał inne skojarzenia i przyćmił wydarzenie, jakim jest zaprezentowanie “świeżości” marki.

Numer 4. Odpowiednia komunikacja

O nadchodzących zmianach poinformuj zarówno klientów, jak i zespół firmy. To ważne, aby całość przebiegała zgodnie z wcześniej ustalonym planem. Dotrzyj z informacją o rebrandingu poprzez różne kanały społecznościowe. Zadbaj również o zaprezentowanie uzyskanych rezultatów. Postaw na kreatywność i nie pozwól, aby wdrożone modyfikacje obyły się bez echa.

Bądź gotowy na wszystko

Pomimo że rebranding wzbudza skojarzenie z komplikacją i zawiłością, to tak naprawdę nie jest to proces arcytrudny. Kluczem jest dobre przygotowanie, przedstawienie celów, które chcesz osiągnąć wraz ze stworzeniem odpowiedniej komunikacji. Uzyskasz lepsze wyniki sprzedażowe, a być może staniesz się jeszcze bardziej rozpoznawalny!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Jak wypromować stronę w internecie?

    Jak wypromować stronę w internecie?

    Blog – piąta władza. Dlaczego piszemy blogi i jak powinno się to robić?

    Blog – piąta władza. Dlaczego piszemy blogi i jak powinno się to robić?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.