Projektowanie stron internetowych pod kątem SEO

Projektowanie stron internetowych pod kątem SEO

Twoja strona internetowa jest wizerunkiem firmy w sieci. Musisz więc zadbać o to, aby wyróżniała się na tle innych witryn. Przy zastosowaniu odpowiednich technik masz szansę stworzyć niesamowite miejsce, które będzie atrakcyjne nie tylko w oczach użytkowników, ale też wyszukiwarek.

Jednym z częstych błędów popełnianych przez większość właścicieli witryn jest uznawanie projektowania stron internetowych i SEO jako dwóch oddzielnych obszarów, które działają niezależnie od siebie.

Pamiętaj jednak, że oba te procesy mają jeden cel – korzystnie wpłynąć na wrażenia odbiorców i osiągnąć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych. Właśnie dlatego musisz korzystać z mocy SEO podczas projektowania swojej strony internetowej, aby mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz jej potencjał.

Dlaczego warto korzystać z SEO podczas projektowania strony internetowej?

Pamiętaj, że oba te obszary silnie ze sobą współpracują. Jeśli korzystasz ze skutecznych technik SEO, generujesz większy ruch i zwiększasz swój udział w internetowym rynku.

Warto zwrócić uwagę, że bez dobrego projektu strony, który jest odpowiednio zoptymalizowany, użytkownicy nie będą usatysfakcjonowani swoją wizytą w witrynie, przez co współczynnik odrzuceń się zwiększy, a ruch na stronie spadnie. Nie zaprzeczysz pewnie, że wolałbyś tego uniknąć.

Poniżej przedstawiono elementy, o które musisz zadbać, jeśli chcesz, aby projekt Twojej strony był zoptymalizowany pod kątem SEO, a działania przynosiły zamierzone efekty.

Szybkość ładowania strony internetowej

Pamiętaj, że nic nie odstrasza odwiedzających bardziej niż wolno ładująca się witryna. W większości przypadków rozbudowany projekt strony internetowej może ją znacznie spowalniać, co bardzo niekorzystnie wpływa na Twój wizerunek w sieci.

Powolne ładowanie witryny może zwiększyć współczynnik odrzuceń, co z kolei zrujnuje Twoje dotychczasowe działania w zakresie SEO. Szybkość strony jest bowiem bardzo ważnym kryterium rankingowym, na podstawie którego Google pozycjonuje witryny w SERP.

Możesz zadbać o szereg elementów, które sprawią, że szybkość strony się zwiększy. Są to między innymi optymalizacja obrazów, pozwolenie na buforowanie, usunięcie niepotrzebnych wtyczek, włączenie kompresji, zmniejszenie liczby przekierowań i poprawa serwerów.

Większość użytkowników nie będzie czekać w nieskończoność aż strona się załaduje. Opuszczą ją, gdy uznają, że czas otwierania jest zbyt długi. Najlepiej byłoby, gdyby witryna otwierała się nie dłużej niż 2 sekundy, gdyż jest to optymalny czas, który klienci są w stanie poświęcić na ten element.

Pamiętaj również, że szybkość strony jest brana pod uwagę również przez wyszukiwarki, które chcąc zapewnić użytkownikom jak najlepsze wyniki, zrezygnują z wyświetlania witryn, których czas ładowania jest zbyt długi.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Liczba użytkowników przeglądających strony internetowe z poziomu urządzenia mobilnego rośnie każdego dnia. Jeśli zależy Ci na osiągnięciu najlepszych wyników, musisz zadbać o responsywność swojej witryny, czyli dostosowanie jej do wymiarów ekranu, na którym jest wyświetlana.

Posiadanie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych nie tylko zapewni lepsze wrażenie użytkownika, ale też korzystnie wpłynie na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania, gdyż czynnik ten jest bardzo wysoko oceniany przez Google.

Warto też zwrócić uwagę, że posiadanie responsywnego projektu witryny pomoże również wyeliminować sytuacje powielania treści, co jest częstym problemem, gdy posiadasz oddzielną stronę dla urządzeń mobilnych.

Dobra struktura

Pamiętaj, że działania na rzecz optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek nigdy nie powinny przyćmić ważnego zadania, jakim jest umiejętne zaprojektowanie strony internetowej.

Projekt strony ma bowiem znaczący wpływ na jej zawartość. Jeśli nie zadbasz o strukturę witryny, użytkownicy będą mieli problem z odczytaniem treści i prawdopodobnie ją opuszczą.

Bardzo długie bloki tekstu, niepotrzebne linki, niskiej jakości obrazy, to elementy, które skutecznie odstraszą odbiorców i sprawią, że najprawdopodobniej nigdy do Ciebie nie wrócą. Zmniejszy się tym samym współczynnik konwersji, a tego zdecydowanie chciałbyś uniknąć.

Dbałość o wrażenie użytkownika

Kolejną niezwykle istotną rzeczą, o której musisz pamiętać podczas projektowania witryny pod kątem SEO, jest dbałość o UX.

Intuicyjna nawigacja stanowi ważny element, który korzystnie wpływa na wrażenia użytkownika. Ułatw więc swoim odbiorcom poruszanie się po witrynie. Zadbaj o przejrzystą i czytelną zawartość, dzięki czemu zmniejszysz współczynnik odrzuceń i poprawisz swoją pozycję na liście wyników wyszukiwania danych słów kluczowych.

Wysokiej jakości obrazy

Wiesz już zapewne, że warto zoptymalizować obrazy pod kątem SEO podczas projektowania witryny. Poniżej wymieniono najważniejsze elementy, na które należy zwrócić uwagę podczas umieszczania grafik w witrynie w sposób, który zachwyci zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Rozmiar

Większe pliki graficzne mogą znacznie spowolnić szybkość ładowania strony, co zwiększy współczynnik odrzuceń, niekorzystnie wpłynie na wrażenie użytkownika i spowoduje spadek w rankingu SERP. Zadbaj więc o odpowiedni rozmiar zdjęć i ciesz się ich efektami.

Nazwa

Umiejętne podpisywanie obrazów pomaga wyszukiwarkom zrozumieć ich temat i odpowiednio zaprezentować je użytkownikom. Nie ulega wątpliwościom, że proces ten będzie wymagał trochę czasu, jednak warto się mu poświęcić, gdyż efekty tych działań mogą być zaskakujące.

Alt tagi

Optymalizacja obrazów za pomocą alt tagów także jest elementem strategii SEO. Znaczniki Alt pozwalają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć kontekst grafik i umożliwiają użytkownikom poznanie rozszerzonych informacji na ich temat.

SEO i projektowanie stron internetowych działają razem!

Nie zaprzeczysz już pewnie, że SEO i projektowanie stron internetowych współpracują ze sobą na wielu różnych obszarach. Jeśli więc zależy Ci na sukcesie swojej firmy, nie rezygnuj z żadnej z tych praktyk. Dzięki zoptymalizowanemu pod kątem wyszukiwarek projektowi witryny nie tylko poprawisz wrażenie użytkownika i zachęcisz go do ponownych odwiedzin, ale też pokażesz wyszukiwarkom, że jesteś wart umieszczenia na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania. Nie zwlekaj dłużej i zacznij wykorzystywać SEO w swoich działaniach, a efekty z pewnością Cię zaskoczą.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Jak poprawnie określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?

    Jak poprawnie określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    ROI dla SEO – czym jest i jak obliczyć ten wskaźnik?

    ROI dla SEO – czym jest i jak obliczyć ten wskaźnik?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych