Poznaj swoich odbiorców, dzięki Google Analytics

Poznaj swoich odbiorców, dzięki Google Analytics

Jednym z kluczowych zadań podczas prowadzenia swojej kampanii marketingowej jest poznanie grupy docelowych odbiorców strony internetowej. Niezależnie od tego, jakim kanałem chcesz się porozumiewać ze swoimi klientami, to ważne jest, aby ich dokładnie poznać. Tylko i wyłącznie wtedy będziesz prowadził skuteczny marketing swojej firmy.

Warto cały czas analizować swoich odbiorców. Jest to możliwe dzięki Google Analytics.

Dlaczego należy stale analizować swoją grupę odbiorców?

Przedsiębiorcy często myślą, że wiedzą kim jest grupa docelowa, do której trafiają, jednak ufają tylko swojej intuicji i nie analizują dokładnie wyników kampanii i sprzedaży.

Właściciele sklepów internetowych sugerują się swoimi myślami i tworzą reklamy skierowane do osób podobnych do nich. Okazuje się jednak, że produkty nadają się też dla innych odbiorców, którzy nie zostali uwzględnieni w kampaniach marketingowych. Z pewnością niektóre reklamy mogą odnieść sukces, ale analizowanie danych, to najważniejsza część całej strategii zarządzania biznesem online. Dowiesz się z nich, kto jest zainteresowany Twoją marką i do kogo powinieneś kierować swoje reklamy, aby osiągnąć sukces.

Dzięki narzędziu takiemu jak Google Analytics możesz dokładnie zbadać swoją grupę docelową i kierować do niej bezpośrednio kampanie reklamowe. Jest to bezpłatna platforma, która (po prawidłowym skonfigurowaniu) może dać wgląd w to, kto odwiedza Twoją witrynę, co w niej robi i jak ją znalazł.

Jak szukać informacji na temat swoich odbiorców?

  1. Dane demograficzne i zainteresowania

    Najważniejsze jest to, aby poznać wiek, płeć oraz zainteresowania swoich odbiorców. W Google Analytics w sekcji dane demograficzne i zainteresowania znajdziesz takie wyniki. Istnieje również opcja sprawdzenia tych czynników w mediach społecznościowych, typu Facebook, czy Instagram.

  1. Lokalizacja i język

    Z tej sekcji dowiesz się, skąd pochodzą Twoi odbiorcy i jakim porozumiewają się językiem. Dodatkowym atutem jest to, że możesz monitorować podejrzanie wyglądające skoki ruchu z niektórych krajów, w których Twoja firma nie prowadzi sprzedaży. Może to wskazywać na złośliwą aktywność, która prowadzi użytkowników do niebezpiecznego kliknięcia.

  1. Sposób korzystania z witryny

    Musisz dowiedzieć się, w jaki sposób odbiorca korzysta z Twojej strony internetowej. Jeżeli najwięcej wejść jest z urządzeń mobilnych, to warto zadbać o optymalizację witryny pod ich kątem. Zadbaj o szybkość ładowania strony oraz poprawność w budowie.

    Warto również monitorować swoje media społecznościowe, płatne reklamy, czy kampanie mailingowe oraz to, jaki generują one ruch na stronie docelowej. Dzięki temu dowiesz się, na co poświęcić większą ilość czasu i co lepiej dopracować.

  1. Zachowanie odbiorców

    W sekcji “zachowanie” w Google Analytics pokazują się informacje, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją stroną internetową, jakie treści odwiedzają i jak angażujące są dla nich te strony.

    Jeżeli chcesz czytać w myślach swoich odbiorców, to właśnie ta sekcja jest dla Ciebie. Po skonfigurowaniu wyszukiwania w witrynie pokazuje się to, czego szukają użytkownicy w pasku wyszukiwania Twojej witryny. Możesz użyć tej informacji, aby zobaczyć, jakie produkty, treści lub pytania są wyszukiwane przez konkretne osoby, a które nie kontaktują się z Tobą bezpośrednio.

  1. Poświęcony czas

    Ta sekcja będzie dla Ciebie przydatna, kiedy będziesz chciał analizować płatne reklamy, a także ustawić harmonogram wyświetlania reklam tym, którzy są bardziej skłonni do odwiedzania Twojego sklepu internetowego. Być może Twoimi odbiorcami są przede wszystkim rodzice pozostający w domu, którzy robią zakupy w ciągu standardowych godzin pracy. Alternatywnie mogą to być studenci, którzy są najbardziej aktywni online o 2 w nocy. Analizuj odbiorców pod kątem poświęcanego czasu i dostosuj do nich swoje reklamy.

Co zrobić z danymi odbiorców?

Jeżeli znajdziesz swoją grupę docelową i zaczniesz kierować do nich swoje reklamy, to pomoże Ci to przebić się przez cały szum marketingowy. Zaczniesz docierać bezpośrednio do tych, na których Ci zależy. Wykorzystaj dostępne dane w Google Analytics i opracuj wartościową strategię marketingową, która spersonalizuje Twój przekaz.

Dostosuj swoje obrazy, treści i czas wyświetlania, aby przyciągnąć zainteresowanie. Gdy poznasz już swoją grupę docelową, to wystarczy tylko znaleźć sposób, aby do nich dotrzeć.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że już wiesz, dlaczego analiza grupy docelowej jest tak ważna podczas prowadzenia swojego biznesu online. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces i kierować spersonalizowane reklamy, które są zgodne z oczekiwaniami odbiorców, to pomyśl o Google Analytics. Jak mogłeś zauważyć, jest to bardzo pomocne narzędzie, które warto stosować podczas tworzenia kolejnej kampanii marketingowej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

    Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

    Narzędzie ułatwiające pozycjonowanie? Poznaj Google Search Console

    Narzędzie ułatwiające pozycjonowanie? Poznaj Google Search Console

    Google Search Console – co to jest?

    Google Search Console – co to jest?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu