Połączenie SEO i PPC – dlaczego warto?

Połączenie SEO i PPC – dlaczego warto?

Skuteczna strategia dla biznesu e-commerce powinna uwzględniać dwa kluczowe filary: działania płatne oraz organiczne. Mogłoby wydawać się, że kampanie reklamowe zapewnią nam lepszą widoczność i wyniki sprzedażowe, ale to właśnie odpowiednie łączenie podstawowych filarów daje najlepsze efekty. Dlaczego? Głównie ze względu na fakt, że te praktyki świetnie się uzupełniają. W tym artykule omówimy kilka powodów, dlaczego warto łączyć SEO i PPC.

SEO i PPC – czym się różnią?

Zacznijmy jednak od podstaw. SEO (Search Engine Optimization) to powszechna praktyka pozycjonowania stron internetowych, dzięki której dana witryna pojawia się i utrzymuje w TOP wynikach wyszukiwania, tzw. SERP-ach. Są to tylko organiczne wyniki wyszukiwania, więc nie obejmują płatnych kampanii lub reklam. Wśród najbardziej popularnych działań optymalizacji SEO zalicza się minimalizowanie błędów technicznych, tworzenie tekstów i opisów na stronach opartych na frazach kluczowych, a także linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrze.

Reklamy PPC, czyli Pay Per Click, to jedna z najpopularniejszych form reklamowych, przy których płaci się za każde kliknięcie linku. Takie reklamy wyświetlają się na samej górze w wyszukiwarce Google, czyli przed organicznymi wynikami wyszukiwania lub na samym dole. Jak zatem odróżnić reklamy od organicznych wyników? Sprawa jest całkiem prosta, bo są one otagowane etykietą „Reklama”. Ich zaletą jest to, że mogą prowadzić bezpośrednio do podstrony produktu.

Idealna strategia, czyli SEO, SEM, PPC

Możliwość rozróżnienia linków płatnych od bezpłatnych daje również wgląd w preferencje użytkowników dotyczących klikania wybranych pozycji. Jak pokazują badania – aż 86% z nich ignoruje płatne kampanie reklamowe i wybiera wyniki organiczne w wyszukiwarce (Inter Growth). Nie oznacza to jednak, że obszar PPC nie przynosi satysfakcjonujących efektów. Strategia SEM, czyli Search Engine Marketing, która obejmuje pozycjonowanie i reklamy, to zdecydowanie najlepszy sposób na trafienie do obu grup odbiorców: tych, którzy szukają wyników organicznych i tych, którzy klikają reklamy. PPC to natychmiastowe efekty i skoki w wynikach. Reklamy budują rozpoznawalność brandu i już sam fakt, że wyświetlają się na samej górze w SERP-ach, powoduje, że rzucają się w oczy. Nawet jeśli nie wygenerują kliknięcia czy konwersji, zapadną w pamięci, bo trudno je ominąć wzrokiem.

Jakie korzyści płyną z łączenia SEO i PPC?

Aby zachęcić konsumentów do zaangażowania, zaplanuj strategię optymalizacji SEO. To najskuteczniejszy sposób, żeby pojawić się w organicznych TOP wynikach, a następnie wesprzeć się reklamami. Twoja strona będzie nie tylko pojawiać się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale również w poprzedzających je pozycjach reklamowych.

Połączenie SEO i PPC w jednej strategii to także korzyści płynące z recyklingu słów i fraz kluczowych. Oba obszary są ściśle powiązane ze słowami kluczowymi. Długoterminowe działania SEO dla strony internetowej przyniosą cenne dane na temat słów kluczowych, które są najbardziej skuteczne. Specjalista SEO lub analityk może wydobyć te informacje z narzędzi analitycznych i przekazać je specjaliście, który będzie ustawiał kampanię reklamową. Dla biznesu e-commerce, który nie ma za sobą jeszcze wielu działań z obszaru SEO, kampania PPC wygeneruje natychmiastowe wyniki, zawierające również informacje o najbardziej dochodowych słowach kluczowych. Tutaj wymiana fraz kluczowych działa też w drugą stronę. Te dane mogą być przekazane specjaliście SEO, który zoptymalizuje stronę pod kątem ruchu i widoczności zgodnie z wynikami PPC. To tylko kilka korzyści pokazujących, jak te dwie dziedziny wzajemnie się uzupełniają przy prowadzeniu e-sklepu.

SEO i PPC – podsumowanie

Działania SEO i PPC generują rozpoznawalność marki, nawet jeśli nie prowadzą od razu do konwersji. Sama rozpoznawalność marki ma wpływ na generowanie ruchu na stronie. Klienci, którzy w przyszłości będą szukać podobnych produktów lub usług, są bardziej skłonni kliknąć te strony, które odwiedzili wcześniej poprzez reklamy. Z drugiej strony PPC jest świetnym rozwiązaniem do remarketingu i docierania do klientów, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową.

Połączenie SEO i PPC daje wiele korzyści, dlatego warto budować strategię opierającą się na obu tych obszarach, generując zarówno długoterminowe wyniki, jak i natychmiastowe skoki. Jeśli zależy Ci na idealnie dobranej strategii pod Twoją branżę i kanały komunikacji, to współpraca z agencją będzie najlepszym rozwiązaniem. Zespół specjalistów i analityków na pewno pomoże Ci zaplanować budżet reklamowy oraz wypozycjonować stronę. Poprzez właściwie dobrane działania doprowadzi do zwiększenia wyników i konwersji.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Zobacz inne wpisy

    SEO czy SEM – jakie działania wybrać dla swojej firmowej strony internetowej?

    SEO czy SEM – jakie działania wybrać dla swojej firmowej strony internetowej?

    Czym są linki sponsorowane?

    Czym są linki sponsorowane?

    Zalety działań SEM

    Zalety działań SEM

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu