Planer słów kluczowych – co to jest?

Planer słów kluczowych – co to jest?

Na słowach kluczowych opiera się cały proces pozyskiwania ruchu z wyszukiwarek internetowych. Aby zaplanować kampanię Google Ads czy SEO, konieczna jest szczegółowa analiza wybranych fraz. Największą skuteczność osiągniesz, jeśli wykorzystasz do tego sprawdzone narzędzia, takie jak Planer słów kluczowych Google Ads. Czym jest, jakie daje możliwości i jak go używać? Sprawdź!

Czym jest Planer słów kluczowych Google?

Planer słów kluczowych to darmowe narzędzie od dostawcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, czyli Google. Jak wskazuje nazwa, służy do planowania strategii pozwalających pozyskiwać ruch za pomocą fraz kluczowych.

Dwie główne funkcje narzędzia to:

  1. Odkrywanie nowych słów kluczowych. Jeśli nie wiesz, jakie frazy wykorzystać w swojej kampanii, wybierz tę opcję i sprawdź, jak użytkownicy szukają w Internecie Twoich usług czy produktów.
  2. Analizowanie skuteczności wybranych wcześniej fraz. Dzięki tej opcji sprawdzisz, czy wybrane przez Ciebie słowa będą skuteczne, a także poznasz szacunkowe koszty kampanii PPC.

ads.google.com

Funkcja Poznaj nowe słowa kluczowe pozwala przeanalizować stronę konkurencji i sprawdzić wykorzystane na niej frazy. Pamiętaj, że to bardzo ważny etap zarówno przy planowaniu kampanii pozycjonowania, jak i płatnych reklam PPC.

Jakie dane udostępnia Planer słów kluczowych Google?

Dane udostępniane przez narzędzie od Google to:

  • wolumen wyszukiwań – średnia miesięczna liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego i jego bliskich odmian,
  • zmiana przez 3 miesiące – pokazuje zmiany dotyczące wyszukiwań frazy w ciągu ostatnich trzech miesięcy,
  • zmiana rok do roku – porównanie wolumenu wyszukiwań w danym miesiącu bieżącego roku i w tym samym miesiącu w poprzednim roku,
  • udział w wyświetleniach reklam – liczba uzyskanych wyświetleń w danym miesiącu, podzielona przez całkowitą liczbę wyszukiwań,
  • konkurencja – pokazuje poziom konkurencji określany na podstawie liczby reklamodawców walczących o wyświetlenia na daną frazę,
  • stan konta – informuje, czy dana fraza została już wcześniej wykorzystana w Twoich kampaniach,
  • stawka za górę strony (górny zakres) – pokazuje wyższy zakres stawek za wyświetlenie na górze strony,
  • stawka za górę strony (dolny zakres) – pokazuje niższy zakres stawek za wyświetlenie na górze strony,
  • udział w wyświetleniach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – aby uzyskać te dane, konieczne jest połączenie konta Google Search Console z kontem Google Ads,
  • średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – jak wyżej.

Niektóre informacje będą dla Ciebie dostępne tylko w przypadku, gdy wcześniej prowadziłeś kampanie reklamowe na swoim koncie Google Ads, ponieważ szacunkowe wyliczenia oparte są na dotychczasowej działalności.

Większość danych dostępnych jest nawet na nowo utworzonym koncie bez wcześniejszej aktywności, jednak trzeba wiedzieć, że w takiej sytuacji będą one mniej rzetelne. Przykładowo, na koncie, na którym nie prowadzono wcześniej kampanii, Planer słów kluczowych pokaże szeroki zakres liczby wyszukiwań – np. 10-100 tys. Natomiast na koncie z bogatą historią można uzyskać konkretną liczbę. To samo dotyczy stawek za kliknięcia i innych informacji.

Jeśli Twoje konto Google Ads jest nowe, lepiej nie planować strategii i nie szacować kosztów na podstawie dostępnych w narzędziu stawek CPC, ponieważ może się to negatywnie odbić na efektywności kampanii.

Jak używać Planera słów kluczowych?

Z Planera słów kluczowych może korzystać każdy. Wystarczy założyć konto Google Ads i włączyć tryb eksperta.

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego i po prawej stronie w górnej części ekranu kliknij zakładkę Narzędzia i Ustawienia.
  2. Odszukaj Planer słów kluczowych.

  1. Wybierz jedną z dwóch dostępnych opcji, w zależności od swoich potrzeb.

  1. Wpisz frazę związaną z Twoim biznesem i kliknij Zobacz wyniki (w przypadku odkrywania nowych słów kluczowych).

Aby sprawdzić frazy konkurencji, wejdź w zakładkę Zacznij od witryny i podaj adres strony Twojego branżowego rywala.

W przypadku sprawdzania statystyk wybranych wcześniej słów wystarczy umieścić frazy w okienku i kliknąć Rozpocznij.

Listę wyników możesz filtrować według różnych wskaźników np. konkurencyjności, liczby wyszukiwań, a także dodać lub wykluczyć dane słowo.

Planer Słów Kluczowych Google Ads w kampanii SEO

Wolumen wyszukiwań, zmiany w ciągu ostatnich kilku miesięcy czy konkurencja to informacje przydatne nie tylko w przypadku płatnych reklam Google – Planer słów kluczowych śmiało możesz wykorzystać do planowania kampanii SEO. Za pomocą narzędzia uzyskasz propozycje słów kluczowych istotnych dla Twojego biznesu, przeanalizujesz skuteczność dobranych wcześniej fraz, a także sprawdzisz, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.

Planer słów kluczowych jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do analizy fraz. Mimo że jest darmowy, pozwala uzyskać naprawdę przydatne w planowaniu kampanii informacje. Pamiętaj jednak, że jakość i szczegółowość danych jest zależna od Twojej aktywności na koncie Google Ads.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

    Jak wybrać agencję do prowadzenia Google Ads?

    Kampanie Performance Max – jak korzystać?

    Kampanie Performance Max – jak korzystać?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu