Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?

Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?

1,88 miliarda stron internetowych. Niemal 5 miliardów internautów na świecie. Wszyscy poszukują treści, i to jak najbardziej aktualnych. Kogo interesuje news sprzed tygodnia? Tutaj wkracza całe zaplecze content marketingu, który głosi hasło „Content is King” (wołając za Billem Gatesem). Dowiedz się więc, jak często należy publikować treści na swojej stronie internetowej, aby utrzymać wysoki poziom ruchu. Keep it fresh!

Content marketing, czyli moc treści

Marketing treści polega na tworzeniu i dystrybuowaniu oryginalnych i atrakcyjnych treści, które mają wpływ na działania potencjalnego użytkownika. Jest to jedna z najbardziej popularnych form promocji w sieci, która pozwala zdobyć zaufanie, przyciąga uwagę, tworzy fundament świadomości marki. Badania pokazują, że odpowiednio zoptymalizowany content pozwala uzyskać nawet trzykrotnie większą liczbę ledaów w porównaniu do tradycyjnych strategii.

Czym są treści? Wbrew pozorom nie chodzi jedynie o teksty czy artykuły, choć są one najpopularniejszym materiałem. Mowa jednak również o webinarach, wideo, podcastach, ebookach, infografikach. Jest to więc w zasadzie wszystko, z czym ma kontakt odbiorca. Mowa więc o takich kanałach jak media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube), blogi, portale specjalistyczne.

Co docenia Google?

Wyszukiwarka Google stworzyła szereg algorytmów, które mają za zadanie pomagać jej w utrzymaniu wysokiego poziomu informacji w sieci. W tym przypadku warto więc znać: algorytm Panda, który ocenia treść pod względem jej autentyczności i autorstwa, algorytm Koliber analizujący zawartość internetu pod kątem intencji odbiorców oraz algorytm Pirat dbający o nienaruszanie praw autorskich. Wszystkie one biorą pod uwagę:

  • poprawność gramatyczną, stylistyczną, merytoryczną,
  • naturalność (czyli balans treści i słów kluczowych),
  • przejrzystość (nagłówki, meta tagi, akapity),
  • bogactwo multimediów,
  • unikalność (brak przypadku duplikowania treści).

Aktualizacja treści

Wiadomo, że pozycja na liście rankingowej nie jest pisana raz na zawsze. Często zdarza się, że strona plasowała się na wysokiej pozycji, a po czasie drastycznie spadła. W wielu przypadkach jest to zagadnienie związane z dezaktualizacją treści. Nie jest ono czynnikiem rankingowym, jednak doskonale wiemy, że z czasem pewne informacje tracą na wartości. W takiej sytuacji możemy sięgnąć do przekierowań 301, poprawić dany wpis bądź całkowicie go usunąć. Wielu webmasterów sięga po możliwość dodawania komentarzy pod artykułem, aby móc go rozbudować.

Freshness, czyli Algorytm Świeżości od Google

Wyszukiwarka Google dba o to, aby wrażenia użytkowników nie uległy obniżeniu. Z tego powodu wprowadzono szereg algorytmów zapewniających wysoką jakość sieci oraz poprawne dopasowanie stron do intencji wyszukiwania. Jednym z nich jest Freshness, który pomaga odbiorcom odnajdywać najbardziej aktualne treści, przede wszystkim wydarzenia z kraju i ze świata. Jego działanie można było zaobserwować podczas pandemii, kiedy każdy z nas wciąż poszukiwał coraz to bardziej aktualnych informacji. Informacja – ona jest pożądanym towarem. Google często aktualizuje treści, co ma silny wpływ na współczynnik klikalności (CTR) oraz ruch organiczny. Sieć rządzi się więc zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”.

Ruch na stronie – dlaczego jest tak ważny dla SEO?

Mowa tutaj o liczbie użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową w danym czasie. Jest to zagadnienie niezwykle ważne pod kątem optymalizacji i pozycjonowania, które:

  • pozwala sprawdzić, czy nasza strategia jest efektywna,
  • umożliwia wgląd w zachowania użytkowników na stronie,
  • daje możliwość dokładnego targetowania treści oraz reklam,
  • ma wpływ na wysokość konwersji.

Google umożliwia wgląd w statystki ruchu za pośrednictwem panelu Google Analytics. Jest to najbardziej kompleksowe narzędzie, które pozwala określić poziom ruchu oraz zachowania użytkowników w witrynie. Dostępne są za jego pośrednictwem różne raporty dotyczące:

  • czasu rzeczywistego, czyli informacji o ruchu z konkretnego momentu,
  • odbiorców – ich płci, wieku, lokalizacji, urządzenia i przeglądarki,
  • pozyskiwania, mówiący o tym, skąd przychodzą do nas internauci,
  • zachowania – ile czasu i z jakich elementów strony korzystają użytkownicy,
  • konwersji i współczynnika odrzuceń.

Drugim niezwykle przydatnym narzędziem jest Google Search Console. W tym kontekście najbardziej interesująca jest dla nas zakładka „Skuteczność”, która informuje nas o liczbie kliknięć w link, urządzeniach, frazach i słowach kluczowych oraz lokalizacji odbiorców.

W przypadku próby przeanalizowania ruchu na stronach konkurencji przydatne okażą się narzędzia płatne takie jak: Senuto, Semstorm, Ahrefs.

Warto pamiętać: Narzędzia dedykowane od Google jako jedyne prezentują ruch w czasie rzeczywistym. Wszystkie pozostałe są orientacyjne i szacunkowe.

Jak często publikować?

W takim razie nasuwa nam się pytanie: Jak często publikować treści, aby nie stracić ruchu na stronie internetowej? Jak to w wielu przypadkach dotyczących zagadnień SEO, odpowiedź na to pytanie zmienia się w zależności od celu biznesowego, marketingowego, sprzedażowego.

  • Jeśli zależy Ci na budowaniu niekończącego się ruchu na stronie, najlepszym rozwiązaniem jest blog. Badania wówczas pokazują, że warto publikować 3–5 razy w tygodniu.
  • Jeśli zależy nam na budowaniu wizerunku eksperta i autorytetu, częstotliwość publikacji zmniejsza się do 1–4 wpisów na tydzień.
  • Jeśli jednak chcielibyśmy połączyć ze sobą obie te potrzeby, najlepiej publikować 1–2 razy w tygodniu przez długi czas, aby zobaczyć rezultaty.

Google lubi aktualizować swoją bazę, tak więc, celując w poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, warto ustalić harmonogram publikacji. Poza tym, że liczy się ich częstotliwość, nie możemy zapominać, że muszą one cechować się wysoką jakością – nie może to być cokolwiek. Grunt to być regularnym. Nie można zalewać odbiorców codziennie nowym materiałem, ponieważ nie będą mieć oni czasu na jego nadrobienie. W takim układzie należy wziąć pod uwagę również długość publikacji.

Wnioski

Analiza ruchu na stronie pozwala na ocenę skuteczności działań promocyjnych. Jeśli liczba rośnie, oznacza to, że jesteśmy na dobrej drodze do wzrostu konwersji i zysków. Dodatkowo mamy wgląd w szczegółowe informacje dotyczące użytkowników, dzięki czemu możemy lepiej się przygotować do długoterminowej optymalizacji SEO.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Czym jest marketing automation?

    Czym jest marketing automation?

    Co to jest reklama PPC?

    Co to jest reklama PPC?

    Marketing wirusowy – co to jest?

    Marketing wirusowy – co to jest?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu