Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?

Na czym polega kampania lokalna w Google Ads?

Kampanie Google Ads to jedno z podstawowych narzędzi marketerów i sposobów dotarcia do potencjalnych klientów za pomocą kanałów online. Skutecznie prowadzona kampania może przynieść wiele korzyści i znacząco wpłynąć na rozwój zarówno dużych firm i sklepów online, jak i mniejszych przedsiębiorstw o zasięgu lokalnym. Te ostatnie z powodzeniem mogą skorzystać z kampanii lokalnej Google Ads. Na czym ona polega i kto może z niej skorzystać? Sprawdźmy.

Czym jest kampania lokalna w Google Ads?

Na samym początku warto zastanowić się nad tym, czym jest kampania lokalna Google Ads. Jak sama nazwa wskazuje, jej zasięgi ograniczają się do wybranego obszaru terytorialnego, dzięki czemu mogą skorzystać z niej firmy o zasięgu lokalnym, w tym również, a może nawet przede wszystkim przedsiębiorstwa oferujące swoje usługi stacjonarnie lub z dojazdem do klienta. Korzystanie z możliwości Google Ads to płatna reklama.

Główne cele kampanii lokalnych to zwiększenie liczby klientów w punktach usługowych. Kampania może mieć na celu zgromadzenie większej liczby klientów lub też zwiększenie wartości ich koszyków zakupowych, lub częstotliwości korzystania z danej usługi. W niektórych przypadkach kampania lokalna w Google Ads może prowadzić do zwiększenia świadomości o istnieniu danej marki wśród społeczności lokalnej, co może przynieść korzyści w dłuższej perspektywie. Dobrze prowadzona kampania pozwala na zoptymalizowanie stawki za pozyskanie jednego klienta, a także na śledzenie ruchu z kampanii. Dzięki lokalizacji użytkowników Google można sprawdzić, kto z osób widzących reklamę w przestrzeni online pojawił się w punkcie stacjonarnym.

Kto może skorzystać z kampanii lokalnej?

Aby skorzystać z płatnej kampanii lokalnej w Google Ads, muszą być spełnione określone kryteria. Przede wszystkim kampania nie może być obecnie prowadzona na nowym koncie. W tym celu należy wykorzystać konto reklamowe, na którym w przeszłości były prowadzone inne działania promocyjne. Do głównych kryteriów zalicza się m.in.:

  • powiązanie konta Google Ads z kontem utworzonym w Google Moja Firma;
  • posiadanie przez firmę minimum dwóch punktów stacjonarnych lub sklepów;
  • potwierdzenie poprawności 90% lokalizacji powyższych punktów w Google Moja Firma;
  • konfiguracja konwersji opartej o odwiedziny klientów w sklepie;
  • posiadanie aktywnych rozszerzeń lokalizacji na koncie reklamowym Google (lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji);
  • posiadanie konta Google Ads bezpośrednio w regionie lub kraju, w którym prowadzona ma być kampania lokalna;
  • posiadanie wystarczającej liczby kliknięć i wyświetleń reklam, która pozwala Google oszacować, ilu z klientów trafiło do punktu stacjonarnego w związku z reklamą lokalną.

Jak tworzyć reklamy w tego rodzaju kampanii?

Kampanię lokalną Google Ads tworzy się bezpośrednio w panelu reklamowym Google. Wystarczy przejść ścieżkę: Kampanie -> Nowa kampania -> Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Kolejnym krokiem jest wybór lokalizacji, w której prowadzona ma być kampania promocyjna. W tym celu możemy skorzystać z powiązanych lokalizacji z naszą firmą lub z Google Moja Firma i wybrania wszystkich, lub wybranych punktów, które nas interesują. Możliwość wykluczenia poszczególnych lokalizacji sprawia, że naszą kampanię możemy prowadzić bardziej precyzyjnie, co docelowo może znacznie poprawić jej efekty.

Po spełnieniu powyższych wymogów można przejść do konfiguracji kluczowych parametrów kampanii takich jak:

  • nazwa kampanii;
  • budżet dzienny;
  • budżet całkowity;
  • języki prowadzonej kampanii;
  • działania prowadzące do konwersji;
  • okres trwania kampanii.

Warto zwrócić uwagę na to, że na tym etapie domyślnie ustawiona jest strategia maksymalizacji wartości konwersji w ramach deklarowanego budżetu i nie można tego zmienić.

Czego potrzebujemy do stworzenia kampanii lokalnej w Google Ads?

Oczywiście do stworzenia kampanii w Google Ads potrzebujemy określonych zasobów w postaci treści, czy też uprzednio przygotowanych grafik. W trakcie projektowania kampanii panel Google będzie wymagał od nas takich zasobów jak:

  • nagłówki kampanii (do 5 nagłówków po maksymalnie 30 znaków);
  • treść reklamy (5 opisów do 60 znaków);
  • CTA (wezwanie do działania, w reklamie maksymalnie do 5 CTA po maksymalnie 11 znaków);
  • ścieżka wyświetlania (to dwa wiersze tekstu wyświetlające się zamiast adresu URL);
  • miejsce lądowania użytkowników (końcowy adres URL, gdzie trafią osoby po kliknięciu w reklamę lub wejściu z nią w określoną interakcję);
  • grafiki, zdjęcia i logotyp (każda kampania musi mieć minimum jeden obraz o proporcjach 1,91:1 oraz jedno logo 1:1, w kampanii można dodać do 20 obrazów);
  • film (w reklamie można umieszczać filmy o długości minimum 10 sekund).

To podstawowe zasoby, które pozwolą nam pełną konfigurację i przygotowanie reklamy do puszczenia jej w świat. Kolejnym etapem jest wybór miejsc, gdzie reklama będzie wyświetlała się internautom.

Wybór miejsc wyświetlania reklamy

Kolejnym krokiem w konfiguracji kampanii lokalnej w Google Ads jest wybór miejsc, w których reklama będzie wyświetlała się potencjalnym klientom. Osoba tworząca reklamę ma do wyboru:

  • Google Maps – reklamy wyświetlą się w aplikacji osobom, które będą poszukiwały określonych fraz i podobnych firm w danym miejscu lub po prostu będą przeglądać okolicę;
  • YouTube;
  • sieć wyszukiwarki Google – reklamy będą pojawiały się w wynikach wyszukiwania przy odpowiedniej lokalizacji użytkowników i frazach kluczowych;
  • Google Moja Firma;
  • sieć reklamowa Google.

Wybór miejsc wyświetlania reklam jest kwestią indywidualną i najczęściej użytkownicy nie ograniczają się tylko do jednego z nich. Dobra lokalizacja znacznie podnosi szanse na konwersję.

Czy warto przeprowadzić audyt Google Ads?

W trakcie prowadzenia kampanii lokalnej lub po jej zakończeniu warto przeprowadzić profesjonalny audyt Google Ads. Dzięki temu będzie można dokładnie określić efektywność prowadzonych działań reklamowych, a także sprawdzić błędy, które wyeliminuje się w przyszłości. Audyt przeprowadzony w trakcie prowadzonej kampanii sprawi, że już w niej osiągnie się lepszą konwersję i optymalizację ponoszonych kosztów. W tym zakresie warto postawić na wsparcie renomowanej agencji marketingowej. Jeżeli nie posiadamy odpowiedniego przygotowania merytorycznego i czasu, to cały proces przygotowania i realizacji kampanii lokalnej Google Ads również warto outsourcować.

Zalety Google Ads dla kampanii lokalnej

Korzystanie z kampanii lokalnej Google Ads ma sporo plusów. Główne korzyści Google Ads pod kątem promowania lokalnego to:

  • precyzyjne dotarcie z komunikatem do lokalnej społeczności;
  • możliwość wyświetlania reklamach w Google Mapy;
  • optymalizacja kosztów reklamy;
  • ustalanie budżetu dziennego;
  • dostosowanie stawek do danej lokalizacji, dnia, a nawet urządzenia klienta;
  • możliwość wdrożenia taniego i skutecznego remarketingu;
  • widoczność reklam na portalach o zasięgu lokalnym;
  • tani koszt pozyskania klienta;
  • wyświetlanie wskazówek dojazdu do punktu i bezpośrednich danych kontaktowych;
  • ustalanie harmonogramu wyświetlania reklam;
  • prosta obsługa kampanii i weryfikacja jej wyników.

Płatne reklamy w Google Ads można skutecznie wspierać działaniem z zakresu SEO, które wpływa na pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest?

Pozycjonowanie lokalne - wsparcie lub alternatywa dla płatnej kampanii Google Ads

Dobrym wsparciem lub nawet alternatywą dla płatnych kampanii lokalnych w Google Ads mogą być działania SEO z zakresu pozycjonowania lokalnego. Pozycjonowanie lokalne polega na doprowadzeniu strony internetowej do wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wpływa to korzystnie na widoczność marki w sieci oraz daje spore szanse na osiągnięcie konwersji z bezpłatnego ruchu. O ile w przypadku kampanii Google Ads decydują budżet i licytacja reklamowa, o tyle w pozycjonowaniu liczy się dobrze przygotowana strona i wysokiej jakości content, które wpisują się w algorytmy Google.

Wielu klientów decyduje się na wdrożenie strategii SEO lokalnego jako wsparcie dla prowadzonej kampanii Google Ads. Dzięki temu pokrywa się zarówno kanał płatny, jak i bezpłatny. Pozycjonowanie lokalne polega na optymalizacji strony pod względem technicznym, w tym przede wszystkim jej kodu i struktury. Ponadto ważny jest wysokiej jakości content, który jest unikalny i odpowiednio nasycony frazami z odniesieniem do lokalizacji. To, w połączeniu ze strategią linkowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz dodatkowymi atrybutami takimi jak: responsywność i szybkość ładowania strony, pomaga w osiągnięciu satysfakcjonującej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla danej frazy lub z danego terytorium. Znalezienie się na pierwszej lub drugiej stronie wyników to gwarancja wzrostu widoczności witryny w sieci i większego ruchu.

Dlaczego postawić na pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści. Przede wszystkim to sposób na zaoszczędzenie pieniędzy i jednoczesne zwiększenie konwersji. W połączeniu z dobrze przygotowaną kampanią lokalną w Google Ads może to przynieść jeszcze lepsze rezultaty. Możliwość bezpłatnej obecności w wynikach wyszukiwania w Google Maps to kolejna z korzyści. Pozycjonowanie lokalne pozwala na dotarcie z komunikacją bezpośrednio do osób, które wyszukują frazy lokalne lub znajdują się w pobliżu naszego punktu stacjonarnego. Dzięki temu z oferty z powodzeniem mogą skorzystać nie tylko mieszkańcy, ale także osoby będące w naszym mieście lub regionie przejazdem.

Dla klientów wychodzących za granicę lub oferujących swoje usługi poza naszym krajem, ciekawą opcją może być pozycjonowanie zagraniczne. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do klientów w określonym regionie, z czego chętnie korzystają m.in. sklepy internetowe o zasięgu międzynarodowym, które uruchamiają kampanię na dany region lub sprzedają kolekcję z nim związaną.

Kto najczęściej korzysta z kampanii lokalnej w Google Ads i pozycjonowania lokalnego?

Taka strategia komunikacji to optymalny wybór dla firm o zasięgu lokalnym. Dzięki temu nie muszą reklamą konkurować z markami o globalnym zasięgu i znacznie większych budżetach marketingowych. Wśród przedsiębiorców korzystających z powodzeniem z tej formy komunikacji wymienia się m.in.:

  • warsztaty samochodowe;
  • salony fryzjerskie;
  • salony kosmetyczne i kliniki urody;
  • sklepy spożywcze;
  • sklepy internetowe o zasięgu lokalnym;
  • prywatne zakłady zdrowotne;
  • usługi transportowe;
  • usługi budowlane;
  • usługi remontowe;
  • i inne.

Czy warto postawić na wsparcie profesjonalistów?

Niezależnie od tego, czy myślimy o kampanii lokalnej w Google Ads, czy o kampanii SEO i pozycjonowaniu lokalnym, warto postawić na wsparcie profesjonalnej agencji marketingowej. Przygotowanie skutecznej kampanii reklamowej wymaga posiadania niezbędnego doświadczenia i czasu, dlatego trudno łączyć to z podstawową działalnością firmy. Agencje marketingowe zatrudniają prawdziwych ekspertów, którzy z troską zadbają o budżet klienta i wycisną z niego maksymalne efekty. To dobry wybór.

Oceń tekst

Zobacz inne wpisy

Jak promować sklep internetowy?

Jak promować sklep internetowy?

Co to jest Google AdWords?

Co to jest Google AdWords?

Czym jest audyt Google Ads i co powinien zawierać?

Czym jest audyt Google Ads i co powinien zawierać?

Bezpłatna konsultacja

    That’s right,

    Let’s talk!

    Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

    • I Wypełnij formularz kontaktowy.
    • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
    • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
    • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
    Pobierz bezpłatną
    CHECKLISTĘ
    SKUTECZNEJ KAMPANII
    GOOGLE SHOPPING ADS
    i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych