Marketing treści – czym jest?

Marketing treści – czym jest?

Marketing treści to obecnie jedna z najczęściej wykorzystywanych form promocji w Internecie. Dobrze zaplanowania i wdrożona przynosi wiele korzyści na różnych płaszczyznach, a także stanowi wsparcie dla innych form reklamy. Wbrew niektórym przekonaniom marketing treści nie dotyczy wyłącznie contentu w formie tekstów. Na czym więc polega?

Content marketing – definicja

Marketing treści, inaczej content marketing, polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych, przydatnych treści. Celem takiej strategii jest przede wszystkim budowanie długotrwałej relacji z odbiorcami, a w konsekwencji zrealizowanie większego celu marketingowego lub biznesowego np. sprzedaży, pozyskania leadów, zwiększenia świadomości marki, wykreowania profesjonalnego wizerunku firmy itp.

Istotą tego rodzaju marketingu jest dopasowanie formy komunikacji, omawianych zagadnień oraz kanałów dystrybucji do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej. Trzeba pamiętać, że marketing polega na spełnianiu potrzeb konsumentów, a tego nie da się zrobić w stosunku do wszystkich. Content będzie silnym narzędziem promocyjnym tylko wówczas, gdy zostanie dopasowany do odbiorcy docelowego.

Formy content marketingu

Dużym błędem związanym z interpretacją content marketingu jest twierdzenie, że dotyczy on wyłącznie tekstów. To na pierwszy rzut oka niewinne nieporozumienie nie pozwala wykorzystać pełnego potencjału drzemiącego w tej strategii, co jest dużą stratą dla firm.

Treści to przecież również grafiki, wideo i materiały audio. Wszystkie te formy content marketingu można wykorzystać do promowania firmy czy nawet konkretnych produktów.

Treści tekstowe

Najpopularniejszą formą treści tekstowych jest znany od dawna blog. Artykuły publikowane regularnie w obrębie strony pomagają generować wartościowy ruch, budować profesjonalny wizerunek, a także sprzedawać.

hubun.pl, sklep z produktami dla zwierząt

Inne przykłady treści tekstowych:

  • e-booki,
  • opisy produktów i kategorii,
  • poradniki,
  • sekcje pytań i odpowiedzi,
  • recenzje.

Treści graficzne

Treści graficzne wykorzystywane są przede wszystkim w social mediach, choć często stosuje się je jako elementy wzbogacające content tekstowy. Taka forma przedstawienia informacji jest często łatwiejsza w odbiorze i z tego względu chętniej przyswajana przez użytkowników.

Instagram, wojtuchowyja, konto poświęconej tematyce dietetycznej

Treści wideo

Content w formie wideo to coś, czego nie powinno zabraknąć we współczesnym marketingu treści. W badaniu przeprowadzonym przez portal HubSpot 62% uczestników odpowiedziało, że chętniej konsumuje i zwraca większą uwagę właśnie na treści wideo.

Ten format content marketingu w ciekawy sposób wykorzystuje marka GoPro, sprzedająca kamerki sportowe. Na swoim kanale na YouTube publikuje filmy nagrane przez użytkowników sprzętu. Tak naturalne przedstawienie produktu zachęca innych do zakupu, a także buduje pozytywną więź z marką.

YouTube, kanał GoPro

Treści audio

Treści audio to kolejna forma content marketingu, która może zdziałać wiele dobrego w zakresie promocji firmy. W ostatnim czasie popularne stały się podcasty w postaci monologu lub też wywiadów. Poruszanie ciekawych i przydatnych dla odbiorców tematów z biegiem czasu przyciągnie szeroką publiczność, a to będzie można wykorzystać do promocji produktów lub usług.

Kanał dystrybucji – jak w każdym przypadku – zależy od grupy docelowej. Najczęściej podcasty publikowane są na YouTube, Spotify, Apple Podcasts oraz Google Podcasts.

https://podcasts.google.com

Podcasty cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na to, że bardzo łatwo można je „skonsumować”. W odróżnieniu od tekstów, grafik i wideo treści audio można słuchać, jadąc samochodem, przygotowując posiłek, czy nawet trenując. To idealna forma treści dla współczesnego, zabieganego społeczeństwa.

W czym pomaga marketing treści?

W zależności od rodzaju treści content marketing realizuje przeróżne cele biznesowe i marketingowe. Przykładowo opisy kategorii i produktów w sklepie internetowym odgrywają rolę sprzedawcy, czyli zapoznają klienta z asortymentem i zachęcają do zakupu.

Artykuły na blogu natomiast budują profesjonalny wizerunek marki i wzbudzają zaufanie. E-book to doskonały lead magnet – dzięki niemu można pozyskać adresy e-mail do newslettera. Z kolei treści wideo mogą być wykorzystywane do budowania długotrwałej, lojalnej relacji z klientami. Wiele zależy od Twojego pomysłu na przeprowadzenie strategii. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poszczególne formy content marketingu wykorzystać do innych niż wspomniane przez nas cele.

Najważniejsze cele realizowane za pomocą marketingu treści

  • Budowanie świadomości marki,
  • kreowanie wizerunku eksperta w swojej branży,
  • wzbudzanie zaufania wśród konsumentów,
  • pozyskiwanie leadów sprzedażowych,
  • rozwiązywanie problemów odbiorców,
  • zachęcanie do zakupu produktu lub skorzystania z usługi,
  • zdobywanie lojalności klientów,
  • zdobywanie ruchu na stronie,
  • zwiększenie współczynnika konwersji.

Content marketing a SEO

Marketing treści jest Twoim sprzymierzeńcem w procesie pozycjonowania. Wartościowy, dobrze zaplanowany i zoptymalizowany pod kątem SEO content pomaga zwiększyć widoczność strony, wzbudza zaufanie w oczach wyszukiwarki i do tego generuje naturalny ruch.

W tekstach możesz umieścić słowa kluczowe, które przyciągną potencjalnych klientów, a także zastosować linkowanie wewnątrz domeny. Odpowiednio zoptymalizowane grafiki pozwolą Ci natomiast pozyskać dodatkowy ruch z Google Images. Oprócz tego publikowanie wartościowych treści to doskonały sposób na zdobycie naturalnych back linków do strony. Jeśli stworzysz ciekawy i pomocny wpis lub infografikę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi odbiorcy będą chcieli się nimi podzielić z innymi.

Marketing treści to obecnie jedna z najważniejszych form promocji w Internecie. Teksty, grafiki, materiały audio i wideo można wykorzystać na mnóstwo sposobów – w tym przypadku ogranicza Cię jedynie Twoja kreatywność. Pamiętaj jednak, że treści zawsze powinny mieć wysoką jakość oraz nieść wartość dla użytkownika. Warto przygotować sobie plan content marketingowy i na jego podstawie publikować treści.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Jak tworzyć wysokiej jakości i wartościowe treści?

    Jak tworzyć wysokiej jakości i wartościowe treści?

    5 powodów, dla których warto zatrudnić profesjonalnego twórcę treści

    5 powodów, dla których warto zatrudnić profesjonalnego twórcę treści

    Nauka latania – o czym pamiętać, tworząc startup?

    Nauka latania – o czym pamiętać, tworząc startup?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.