Wartościowe linki przychodzące pomagają budować autorytet domeny i zaufanie w oczach wyszukiwarki. Link building to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, dlatego warto trzymać rękę na pulsie i regularnie analizować swoją witrynę pod tym kątem. W tym artykule wyjaśniamy, jak sprawdzić linki przychodzące za pomocą darmowych i płatnych narzędzi oraz dlaczego warto to robić. Zachęcamy do zapoznania się z tekstem!
Poniżej znajdziesz listę kilku najchętniej wykorzystywanych narzędzi do analizy linków przychodzących. W zestawieniu znajdują się zarówno darmowe, ogólnodostępne narzędzia, jak i płatne kombajny SEO, wykorzystywane przy zaawansowanych projektach.
Google Search Console (GSC) to narzędzie znane każdemu właścicielowi strony, pozycjonerowi i marketingowcowi. Jest darmowe oraz dostępne dla wszystkich, jedynym warunkiem jest posiadanie własnego konta Google.
GSC to jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przy realizowaniu kampanii SEO. Za jego pomocą sprawdzisz nie tylko profil linkowy, ale również statystyki dotyczące widoczności i kwestie związane z indeksowaniem.
Jak sprawdzić linki przychodzące w Google Search Console? To nic trudnego! Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego, następnie w menu po lewej stronie ekranu kliknij zakładkę Linki.
Automatycznie uzyskasz dostęp do informacji dotyczących:
Sukces strony internetowej opiera się na rzetelnej i regularnej analizie. Twórcy Ahrefs zdecydowanie to wiedzą – to potężne narzędzie pozwala przeanalizować witrynę pod wieloma względami, w tym pod kątem linków przychodzących, za co odpowiedzialny jest Backlink Checker. Ahrefs może pochwalić się drugim najaktywniejszym crawlerem po Google – indeks backlinków aktualizowany jest co 15 minut.
Najlepsze funkcje dostępne są w wersji płatnej. Koszt najtańszego pakietu to 99$ miesięcznie, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że jest to kompleksowe narzędzie, pozwalające zbadać stronę niemal w każdym obszarze istotnym dla SEO.
Backlink Checker Ahrefs udostępnia takie informacje, jak:
ahrefs.com, wersja darmowa, wyniki dla domeny google.com
Darmowa wersja narzędzia udostępnia znacznie mniej informacji niż wersja płatna, a do tego podstawowe parametry można sprawdzić tylko dla części wszystkich linków przychodzących.
Majestic to kolejne, rozbudowane narzędzie SEO, w dodatku najchętniej wykorzystywane spośród wszystkich dostępnych na rynku. Podobnie jak Ahrefs działa w wersji darmowej i płatnej. Jak można się domyślić, wersja bezpłatna nie udostępnia tak szczegółowych informacji, jak te, dostępne po opłaceniu abonamentu. Najtańszy pakiet kosztuje 49$ miesięcznie.
Na co pozwala Backlink Checker od Majestic? Otóż za pomocą tego narzędzia zbadasz świeży i historyczny profil linków, a także sprawdzisz:
majestic.com, wersja darmowa, wyniki dla domeny facebook.com
Narzędzie Ubersuggest dostępne jest w wersji darmowej i płatnej, jednak trzeba przyznać, że w porównaniu do dwóch poprzednich propozycji, darmowa wersja udostępnia dość szeroki zakres informacji.
Oprócz liczby linków przychodzących uzyskasz takie dane, jak:
Niestety trzeba wspomnieć, że choć darmowa wersja udostępnia mnóstwo informacji, ma pewne ograniczenia jeśli chodzi o liczbę sprawdzanych linków każdego dnia.
Linki przychodzące różnią się wieloma parametrami. Do jednej strony mogą prowadzić linki dofollow i nofollow, linki z anchorem w postaci słowa kluczowego lub adresy URL czy też linki o różnej mocy. Budując wiarygodność i autorytet domeny, nie można pomijać analizy takich parametrów. Dzięki niej ocenisz, które odnośniki są wartościowe dla Twojej domeny, a które mogłyby jedynie jej zaszkodzić.
Jak sprawdzić URL pod kątem mocy SEO, czyli jego znaczenia w kontekście budowania widoczności? Większość wymienionych przez nas narzędzi pozwala sprawdzić istotne parametry dotyczące linków.
Na jakość odnośników składają się następujące elementy:
Nie wszystkie linki przychodzące będą miały znaczenie w kontekście budowania widoczności strony w wyszukiwarce. Niektóre mogą jej wręcz zaszkodzić. Obecnie ważniejsza jest jakość, a nie ilość. Linki pochodzące ze spamerskich stron lub sztucznie pozyskiwane nie wyglądają dobrze w oczach Google. Trzeba pamiętać, że właściciel strony nie ma pełnej kontroli nad tym, jakie domeny do niej odsyłają.
Z tego względu tak ważne jest regularne sprawdzanie profilu backlinków. Pozwoli Ci to nie tylko prowadzić skuteczną strategię link buildingu, ale też uniknąć kary od wyszukiwarki za sztuczne lub spamerskie linki. Pamiętaj, link building to jeden z najważniejszych czynników SEO!
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.