Linki przychodzące do domeny – jak sprawdzić?

Linki przychodzące do domeny – jak sprawdzić?

Wartościowe linki przychodzące pomagają budować autorytet domeny i zaufanie w oczach wyszukiwarki. Link building to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, dlatego warto trzymać rękę na pulsie i regularnie analizować swoją witrynę pod tym kątem. W tym artykule wyjaśniamy, jak sprawdzić linki przychodzące za pomocą darmowych i płatnych narzędzi oraz dlaczego warto to robić. Zachęcamy do zapoznania się z tekstem!

Jak sprawdzić linki do strony? Przykładowe narzędzia

Poniżej znajdziesz listę kilku najchętniej wykorzystywanych narzędzi do analizy linków przychodzących. W zestawieniu znajdują się zarówno darmowe, ogólnodostępne narzędzia, jak i płatne kombajny SEO, wykorzystywane przy zaawansowanych projektach.

Google Search Console

Google Search Console (GSC) to narzędzie znane każdemu właścicielowi strony, pozycjonerowi i marketingowcowi. Jest darmowe oraz dostępne dla wszystkich, jedynym warunkiem jest posiadanie własnego konta Google.

GSC to jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przy realizowaniu kampanii SEO. Za jego pomocą sprawdzisz nie tylko profil linkowy, ale również statystyki dotyczące widoczności i kwestie związane z indeksowaniem.

Jak sprawdzić linki przychodzące w Google Search Console? To nic trudnego! Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego, następnie w menu po lewej stronie ekranu kliknij zakładkę Linki.

Automatycznie uzyskasz dostęp do informacji dotyczących:

  • najczęściej linkowanych stron,
  • witryn z największą liczbą linków przychodzących,
  • anchorów najczęściej odsyłających do strony.

Ahrefs

Sukces strony internetowej opiera się na rzetelnej i regularnej analizie. Twórcy Ahrefs zdecydowanie to wiedzą – to potężne narzędzie pozwala przeanalizować witrynę pod wieloma względami, w tym pod kątem linków przychodzących, za co odpowiedzialny jest Backlink Checker. Ahrefs może pochwalić się drugim najaktywniejszym crawlerem po Google – indeks backlinków aktualizowany jest co 15 minut.

Najlepsze funkcje dostępne są w wersji płatnej. Koszt najtańszego pakietu to 99$ miesięcznie, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że jest to kompleksowe narzędzie, pozwalające zbadać stronę niemal w każdym obszarze istotnym dla SEO.

Backlink Checker Ahrefs udostępnia takie informacje, jak:

  • liczba linków – całkowita liczba linków pochodzących z innych witryn;
  • liczba domen odsyłających – całkowita liczba unikalnych domen odsyłających do sprawdzanej strony;
  • Domain Rating (DR) – jakość profilu linkowego strony, wyrażana w skali od 0 do 100;
  • URL Rating (UR) – jakość profilu linkowego dla konkretnego adresu URL;
  • najczęściej linkowane podstrony;
  • uszkodzone linki;
  • anchory linków odsyłających.

ahrefs.com, wersja darmowa, wyniki dla domeny google.com

Darmowa wersja narzędzia udostępnia znacznie mniej informacji niż wersja płatna, a do tego podstawowe parametry można sprawdzić tylko dla części wszystkich linków przychodzących.

Majestic

Majestic to kolejne, rozbudowane narzędzie SEO, w dodatku najchętniej wykorzystywane spośród wszystkich dostępnych na rynku. Podobnie jak Ahrefs działa w wersji darmowej i płatnej. Jak można się domyślić, wersja bezpłatna nie udostępnia tak szczegółowych informacji, jak te, dostępne po opłaceniu abonamentu. Najtańszy pakiet kosztuje 49$ miesięcznie.

Na co pozwala Backlink Checker od Majestic? Otóż za pomocą tego narzędzia zbadasz świeży i historyczny profil linków, a także sprawdzisz:

  • liczbę linków przychodzących,
  • otoczenie tematyczne linków przychodzących,
  • Trust Flow – wiarygodność domeny określaną na podstawie jakości linków,
  • rodzaje anchorów,
  • typy linków.

majestic.com, wersja darmowa, wyniki dla domeny facebook.com

Ubersuggest

Narzędzie Ubersuggest dostępne jest w wersji darmowej i płatnej, jednak trzeba przyznać, że w porównaniu do dwóch poprzednich propozycji, darmowa wersja udostępnia dość szeroki zakres informacji.

Oprócz liczby linków przychodzących uzyskasz takie dane, jak:

  • Domain Authority (DM) – ogólny autorytet domeny określany na podstawie jakości linków,
  • liczba domen odsyłających,
  • anchory linków,
  • przyrost domen i linków w czasie,
  • Spam Score – poziom spamu na stronie.

Niestety trzeba wspomnieć, że choć darmowa wersja udostępnia mnóstwo informacji, ma pewne ograniczenia jeśli chodzi o liczbę sprawdzanych linków każdego dnia.

Linki przychodzące różnią się wieloma parametrami. Do jednej strony mogą prowadzić linki dofollow i nofollow, linki z anchorem w postaci słowa kluczowego lub adresy URL czy też linki o różnej mocy. Budując wiarygodność i autorytet domeny, nie można pomijać analizy takich parametrów. Dzięki niej ocenisz, które odnośniki są wartościowe dla Twojej domeny, a które mogłyby jedynie jej zaszkodzić.

Jak sprawdzić URL pod kątem mocy SEO, czyli jego znaczenia w kontekście budowania widoczności? Większość wymienionych przez nas narzędzi pozwala sprawdzić istotne parametry dotyczące linków.

Na jakość odnośników składają się następujące elementy:

  • autorytet linkującej domeny;
  • liczba witryn, do której linkuje odsyłająca domena;
  • otoczenie tematyczne linku (większe znaczenie mają odnośniki pochodzące z serwisów podobnych tematycznie);
  • lokalizacja linku na stronie,
  • anchor tekst.

Dlaczego warto sprawdzać linki przychodzące?

Nie wszystkie linki przychodzące będą miały znaczenie w kontekście budowania widoczności strony w wyszukiwarce. Niektóre mogą jej wręcz zaszkodzić. Obecnie ważniejsza jest jakość, a nie ilość. Linki pochodzące ze spamerskich stron lub sztucznie pozyskiwane nie wyglądają dobrze w oczach Google. Trzeba pamiętać, że właściciel strony nie ma pełnej kontroli nad tym, jakie domeny do niej odsyłają.

Z tego względu tak ważne jest regularne sprawdzanie profilu backlinków. Pozwoli Ci to nie tylko prowadzić skuteczną strategię link buildingu, ale też uniknąć kary od wyszukiwarki za sztuczne lub spamerskie linki. Pamiętaj, link building to jeden z najważniejszych czynników SEO!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13

    Zobacz inne wpisy

    Dwell time – co to jest?

    Dwell time – co to jest?

    Badanie słów kluczowych – jak się za to zabrać?

    Badanie słów kluczowych – jak się za to zabrać?

    Poznaj swoich odbiorców, dzięki Google Analytics

    Poznaj swoich odbiorców, dzięki Google Analytics

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.