Landing page. Czym jest strona docelowa i kto powinien z niej skorzystać? Poznaj techniki pozycjonowania one-page

Landing page. Czym jest strona docelowa i kto powinien z niej skorzystać? Poznaj techniki pozycjonowania one-page

Internet stworzył ogromny wachlarz możliwości dla firm oraz przedsiębiorstw. Najważniejszym celem jest dotarcie do użytkownika oraz – co ważniejsze – zachęcenie go do podjęcia interakcji. Jest to nadrzędne zadanie w przypadku stron promocyjnych oferujących usługi bądź sprzedających produkty. Gdzie wówczas powinien trafić klient? Odpowiedź jest prosta – do strony docelowej.

Dowiedz się, w jaki sposób przeobrazić użytkownika sieci w interesanta!

Czym jest landing page?

Mówiąc najprościej, jest to strona docelowa witryny, na którą nakierowujemy potencjalnego użytkownika. Ma ona za zadanie zachęcić go do podjęcia interakcji. Jest to narzędzie promocyjne dla kampanii e-commerce, a także może stanowić standardową stronę one-page. Może to być narzędzie bardziej rozbudowanego serwisu, ale najważniejsze jest wykonanie czynności przez odbiorcę właśnie w tym miejscu.

Typy strony docelowej:

Witryna typu click through

Są to wszystkie strony, które mają skierować użytkownika do przejścia na inne strony – bardziej rozbudowane. Przykładem mogą być strony produktowe w sklepach internetowych, które wymagają przejścia do głównej platformy sprzedażowej z pełnym asortymentem.

Witryna typu lead generation

W tym przypadku celem strony jest przechwycenie danych użytkownika. Chodzi o możliwość skorzystania z newsletterów czy wypełnienie formularza. Jest to metoda wykorzystywana w przypadku e-booków, rejestracji, kuponów voucherów, darmowej wersji programy, aplikacji, etc.

Witryna sprzedażowa

Celem tej strony jest po prostu sprzedaż produktów lub usług. To ona pośredniczy w transakcji.

Witryna coming soon

Jest to narzędzie wykorzystywane w przypadku wprowadzenia na rynek nowego produktu. Za jej pośrednictwem możemy zbadać potencjalny popyt oraz zainteresowanie odbiorców.

Cechy dobrej strony docelowej:

  • przyciągający uwagę nagłówek,
  • wysokiej jakości multimedia,
  • ciekawa treść,
  • spójny przekaz,
  • call to action,
  • elementy podkreślające korzyści z proponowanej usługi,
  • widoczne dane kontaktowe.

Pozycjonowanie landing page

Wiedząc już czym jest i do czego służy strona docelowa, warto się zastanowić jak sprawić, iż będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania. W sieci najczęściej odnajdziesz przykłady stron one-page, które służą właśnie poprawianiu konwersji wyrażonej w liczbie pobrań, leadów i sprzedaży.

Krok 1: słowa kluczowe

Jest to najważniejszy element w strategii pozycjonowania. Określając swoją grupę docelowych odbiorców, musimy znaleźć słowa i frazy, które będą pasować do ich intencji. Warto jest w tym celu stworzyć sobie bazę słów, które będą wpływać właśnie na listę rankingową.

Krok 2: meta tagi

Kolejnym krokiem jest zbudowanie technicznych fundamentów za pomocą meta tagów. Podstawowe to tag tytułowy oraz opis meta. Warto w ich obrębie rozważnie umieścić słowa kluczowe, aby roboty indeksujące w lepszy sposób zbierały informacje o stronie.

Krok 3: adres URL

Jest to kolejny element, na który zwracają uwagę użytkownicy. Pamiętaj, aby adres Twojej strony był przyjaźnie zbudowany. Co to znaczy? Unikaj wielkich liter, znaków specjalnych, cyfr, dat i spacji. Adres powinien być jak najłatwiejszy w zapamiętaniu. W jego obrębie również możesz wykorzystać słowa kluczowe.

Krok 4: reklama

Serwisy landing page najlepiej radzą sobie z płatnymi formami reklamy: Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads oraz wiele innych. Warto więc ustalić budżet na reklamy PPC.

Krok 5: prędkość ładowania

Kolejnym elementem technicznego SEO jest prędkość ładowania się strony. Czy wiesz, że jeśli witryna otwiera się w więcej niż 3 sekundy, istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że użytkownik z niej zrezygnuje? Musisz być szybki, więc zadbaj o podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals).

Krok 6: multimedia

Na prędkość oraz ocenę jakości strony wpływają wszelkie zdjęcia, ilustracje i wideo na niej zawarte. Warto więc opracować strategię optymalizacji tych materiałów. Zadbaj o ich odpowiednią wagę, rozmiar oraz tagi graficzne.

Krok 7: urządzenia mobilne

Nie ma co się oszukiwać, większość z nas korzysta z telefonów częściej niż z laptopów. Zadbaj więc o dostosowanie swojej strony docelowej do mniejszych ekranów, tak aby była ona responsywna. Wyszukiwarki zwracają na to szczególną uwagę, zwłaszcza że Google indeksuje najpierw wersję mobilną strony.

Krok 8: podstrony

Tradycyjny one-pager odchodzi powoli w zapomnienie. Wyszukiwarki zaczynają oceniać tego typu witryny jako mniej interesujące pod kątem wrażeń użytkowników. Zaleca się więc rozbudowanie strony docelowej na mniejsze części, np. osobny cennik. Będzie to również ukłon w stronę odbiorców, którzy mają dzięki Tobie łatwiejszą nawigację po stronie.

Pamiętaj!

Twoja strona docelowa powinna być przede wszystkim funkcjonalna i przystępna dla użytkownika. Zadbaj więc o atrakcyjny design interfejsu, przejrzystość, czytelność informacji. Im prościej, tym lepiej – zrezygnuj z elementów odciągających uwagę.

Podsumowanie

Sieć jest pełna możliwości. Jeśli tylko umiesz odpowiednio skorzystać z jej narzędzi, możesz w prosty sposób wpływać na widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jesteś administratorem witryny e-commerce, skorzystaj ze strony docelowej – pozwoli Ci ona na generowanie ruchu oraz zwiększenie klikalności. Wszystko zoptymalizowane w odpowiedni sposób wpłynie na wysokość Twoich zysków oraz budowanie pozytywnego wizerunku w sieci.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12

    Zobacz inne wpisy

    Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?

    Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?

    Performance marketing – co to jest?

    Performance marketing – co to jest?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Czym jest KPI i jak ma się do marketingu?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu