Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?

Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?

Szeroki wybór rodzajów reklam Google Ads to jeden z powodów tak ogromnej popularności tego systemu. Firmy mogą promować produkty, usługi, a nawet nadchodzące wydarzenia w wielu miejscach w internecie, dzięki temu komunikat dociera do szerokiej publiczności. Oprócz tego możliwe jest dobranie formatu reklamy do celu marketingowego i grupy docelowej.

Jakie typy kampanii Google Ads można wyróżnić? Sprawdź koniecznie.

Kampanie Search (w sieci wyszukiwania)

Kampanie Search pozwalają na wyświetlanie reklam tekstowych na stronie SERP (Search Engine Results Page), czyli w wynikach wyszukiwania. Promowane przez Google linki znajdują się nad oraz pod wynikami organicznymi i składają się m.in. z nagłówka, krótkiego tekstu, linku kierującego na stronę docelową, rozszerzeń, a także etykiety „Reklama”.

Wyświetlają się, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę przypisane do nich słowa kluczowe. Ich głównym celem jest sprowadzenie wartościowego ruchu na stronę firmową lub na landing page konkretnego produktu czy usługi. Rozliczane są w modelu CPC, czyli płatność za kliknięcie.

Reklamy w sieci reklamowej

Reklamy w sieci reklamowej to jeden z najchętniej wykorzystywanych typów kampanii Google Ads. Wyświetlają się w Google Display Network, czyli w sieci reklamowej, do której należą ponad 2 miliony serwisów partnerskich. To oznacza, że podążają za użytkownikami po całej sieci. Warto wspomnieć, że ich kierowanie odbywa się nie tylko poprzez słowa kluczowe. Reklamy mogą wyświetlać się również na stronach tematycznie związanych ze słowami kluczowymi, a także w obrębie konkretnych adresów URL.

Jak wyglądają? Mogą przybierać formę grafiki lub grafiki z tekstem. Istotne jest to, aby były atrakcyjne wizualnie i przyciągały uwagę użytkownika. Rozliczane są w modelu CPC lub CPM, czyli płatność za 1000 wyświetleń.

Reklamy w serwisie YouTube

Serwis YouTube to kolejny obszar, w jakim mogą być wyświetlane kampanie utworzone za pomocą systemu Google Ads, rodzaje reklam, jakie możemy tutaj wyróżnić to:

  • Możliwe do pominięcia – wyświetlają się na komputerach i urządzeniach mobilnych przed, w trakcie i po filmach. Można je pominąć po 5 sekundach.
  • Niemożliwe do pominięcia – wyświetlają się przed, w trakcie i po filmach. Użytkownik musi obejrzeć je od początku do końca. Rozliczane są w modelu CPM.
  • Bumpery – reklamy wideo trwające 6 sekund. Użytkownik nie może ich pominąć. Traktowane są raczej jako dodatek do dłuższych reklam. Rozliczane są w modelu CPM.
  • Nakładki – obrazy lub teksty, które zajmują 20% okna filmu. Wyświetlają się tylko na komputerach.
  • Discovery – składają się z tekstu i miniatury filmu. Wyświetlane są obok powiązanych filmów, w wynikach wyszukiwania YouTube oraz na stronie głównej serwisu (w przypadku urządzeń mobilnych). Rozliczane są w modelu CPC.

Reklamy produktowe

W systemie Google Ads typy kampanii dzieli się zazwyczaj ze względu na miejsce wyświetlania. Jednak reklamy produktowe lub inaczej PLA (Product Listing Ads) wyświetlają się na stronie SERP, czyli tam, gdzie reklamy tekstowe oraz na karcie Zakupy.

Przeznaczone są wyłącznie dla branży e-commerce, a ich głównym celem jest generowanie konwersji, czyli sprzedaży w sklepie internetowym. Ich kreacja składa się ze zdjęcia, nazwy i ceny produktu, a także z nazwy strony. Do utworzenia kampanii PLA potrzebne są: konto Google Merchant Center oraz feed produktowy, czyli plik zawierający informacje o wszystkich produktach w sklepie.

Kampanie promujące aplikacje mobilne

Kolejny z typów kampanii Google Ads to reklamy aplikacji mobilnych. Wyświetlają się na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google i jej usługach (np. Google Play, YouTube, Gmail), na stronach partnerów należących do sieci reklamowej oraz na kartach Discover w wyszukiwarce. Ze względu na cel, kampanie promujące aplikacje można podzielić na:

  • instalację aplikacji,
  • zaangażowanie w aplikację,
  • rejestrację wstępną na aplikację.

Różnicą będzie również model rozliczeniowy.

Reklamy aplikacji mobilnych, w odróżnieniu od większości typów kampanii Google Ads, generowane są automatycznie przez system. Reklamodawca musi jedynie zaproponować nagłówki, tekst i obrazy. Na ostateczny kształt czy format reklamy nie ma on wpływu, dlatego istotne jest to, aby poszczególne elementy były uniwersalne.

Kampanie promujące aplikacje mobilne rozliczane są w modelu CPI (płatność za instalację) lub w modelu CPA (płatność za wykonaną akcję).

Kampanie Performance Max

Kampanie Performance Max to stosunkowo nowa opcja systemu Google Ads. Rodzaje reklamy dostępne w tym typie kampanii to tak naprawdę wszystkie wymienione wyżej. System pozwala na dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads, czyli na wyświetlanie reklamy w różnych kanałach.

Istotne jest to, że działanie Performance Max oparte jest na mechanizmach i algorytmach samouczących się. Ustalanie miejsca wyświetlania reklamy i stawki oraz wybór zasobów odbywają się automatycznie. System bierze pod uwagę m.in. cele biznesowe oraz budżet. Wszystko po to, aby reagować na zmieniające się zachowania użytkowników i tworzyć najskuteczniejsze kombinacje w czasie rzeczywistym.

Ten typ kampanii dostępny jest przy celach takich jak:

  • sprzedaż,
  • potencjalni klienci,
  • wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym
  • promocja.

Kampanie remarketingowe

Do typów kampanii Google Ads zaliczyć można również kampanie remarketingowe. W tym przypadku reklamy kierowane są do osób, które wcześniej wykazały zainteresowanie firmą (np. odwiedziły stronę), ale nie wykonały żadnej akcji.

Targetowanie tego typu kampanii polega na tworzeniu list remarketingowych np. za pomocą narzędzia Google Analytics, które pozwala śledzić statystyki dotyczące ruchu i konwersji na stronie. Innym sposobem jest umieszczenie tagu remarketingowego w kodzie strony. Będzie on zbierał informacje na temat aktywności użytkowników za pomocą plików cookies.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?

    Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

    Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

    Performance marketing – co to jest?

    Performance marketing – co to jest?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych