Jak znaleźć słowa kluczowe?

Jak znaleźć słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są łącznikiem pomiędzy tym, czego szuka użytkownik, a tym, co zawiera Twoja witryna internetowa. Jeśli chcesz pozyskać wartościowy ruch, strona musi być zoptymalizowana pod frazy z odpowiednim wolumenem wyszukiwań, które dopasowane są do intencji potencjalnych odbiorców. W tym artykule wyjaśniamy, jak znaleźć słowa kluczowe i przeanalizować ich potencjał.

Jak znaleźć słowa kluczowe w wyszukiwarce Google?

Google to miejsce pozwalające wstępnie odnaleźć popularne frazy. Kiedy już wpiszemy w pole wyszukiwania wybrane słowa kluczowe wyszukiwarka podpowiada nam, o co najczęściej pytają inni. Oczywiście nie jest to metoda, na której należy opierać cały proces szukania i analizy słów kluczowych, jednak podpowiedzi Google mogą być punktem wyjścia i pierwszym etapem całego procesu.

Jak znaleźć słowa kluczowe za pomocą wyszukiwarki? Pierwszym sposobem jest określenie ogólnej frazy kluczowej i wpisanie jej w pole wyszukiwania. Google wyświetli propozycje słów najczęściej szukanych przez użytkowników.

Podpowiedzi Google

Podobny research można przeprowadzić w serwisie YouTube.

Drugi sposób to wykorzystanie podpowiedzi wyświetlających się na samym dole ekranu na stronie SERP po wpisaniu frazy.

Podpowiedzi Google na frazę słowa kluczowe

Narzędzia do szukania słów kluczowych

Na rynku dostępnych jest mnóstwo narzędzi – zarówno darmowych, jak i płatnych – pozwalających znaleźć słowa kluczowe SEO. Oto kilka przykładów:

Ubersuggest

Narzędzie należące do znanego marketera – Neila Patela. Darmowa wersja pozwala przeprowadzić analizę słów kluczowych nie tylko na potrzeby pozycjonowania organicznego, ale również do płatnych kampanii Google. Narzędzie udostępnia informacje takie jak wolumen wyszukiwań, średni koszt kliknięcia (CPC) oraz poziom trudności wypozycjonowania się na daną frazę.

Ubersuggest, fraza słowa kluczowe

Keyword Tool

Keyword Tool wyszukuje frazy Google, czyli takie, które pojawiają się w podpowiedziach, gdy zaczniemy wpisywać słowa kluczowe w wyszukiwarce, ale także frazy z YouTube’a, Binga i kilku innych serwisów. Płatna wersja wyświetla dodatkowo średnią liczbę wyszukiwań, zmiany w poszczególnych miesiącach, średni CPC oraz poziom konkurencji w skali od 0 do 100.

Ahrefs

Większości znane jest jako narzędzie do analizowania profilu linkowego strony. Jednak można wykorzystać je również do szukania słów kluczowych. W wersji darmowej, oprócz dopasowań do wyrażenia, otrzymujemy frazy w formie pytań, a także informacje na temat wolumenu wyszukiwań i trudności rankowania w TOP 10.

Ahrefs, fraza słowa kluczowe

Planer słów kluczowych Google

To jedno z najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych narzędzi do szukania fraz. Mimo że jest darmowe, udostępnia wiele szczegółowych statystyk. Jak znaleźć słowa kluczowe za pomocą planera Google? Trzeba zalogować się na konto Google Ads, wejść w zakładkę Narzędzia i Ustawienia, odszukać Planer słów kluczowych i wybrać opcję Poznaj nowe słowa kluczowe.

Planer słów kluczowych, fraz słowa kluczowe

Google Search Console

Podstawowe narzędzie dla każdego właściciela strony internetowej. Udostępnia wiele przydatnych w procesie SEO statystyk, pokazuje, jak wyszukiwarka widzi dany serwis, a także umożliwia przeprowadzenie analizy słów kluczowych. Działa jednak nieco inaczej niż przedstawione wyżej narzędzia, ponieważ pozwala sprawdzić, które frazy generują ruch na stronie. Dlatego jest to opcja dla witryn, które są już obecne w wyszukiwarce od jakiegoś czasu.

Wolumen wyszukiwań słowa kluczowego – jaki powinien być?

Wolumen wyszukiwań, czyli średnia liczba wyszukiwań danego słowa w miesiącu to jeden z najważniejszych parametrów w procesie keyword research. Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego? Większość opisanych wyżej narzędzi udostępnia takie informacje w bezpłatnej wersji.

Niestety w tej kwestii często popełniane są błędy. Narzędzia SEO pokazują listę popularnych słów kluczowych, a na samej górze znajdują się te wyszukiwane najczęściej. Jednak nie oznacza to, że frazy z najwyższym wolumenem wyszukiwań będą odpowiednie zawsze i dla każdego. Trzeba wziąć pod uwagę to, że im bardziej popularna fraza, tym trudniej na nią rankować, przez co cały proces będzie droższy.

Ogólne frazy kluczowe takie jak:

  • „biżuteria”,
  • „buty sportowe”,
  • „zdrowa żywność”

przeznaczone są raczej dla dużych firm i liderów rynkowych. Małemu lokalnemu biznesowi trudno będzie walczyć o pozycję na ogólne frazy. Lokalny sklep z biżuterią powinien wykorzystać bardziej szczegółowe frazy np. opisujące poszczególne kategorie biżuterii, a także frazy lokalne.

Słowa kluczowe a intencje użytkowników

Niestety narzędzia SEO nie zrobią za nas wszystkiego. Znalezione przez Ubersuggest, Ahrefs czy wyszukiwarkę Google słowa kluczowe warto dokładnie przeanalizować pod kątem swoich celów biznesowych. Trzeba pamiętać, że wykorzystane w procesie SEO frazy muszą być dopasowane do intencji użytkowników i jednocześnie celów firmy. Co to znaczy?

Przykładowo fraza „buty sportowe” to fraza ogólna. W jej przypadku tak naprawdę nie wiemy, jakie intencje ma użytkownik – czy szuka on poradników dotyczących butów sportowych, czy może chce dokonać zakupu? Natomiast fraza „buty do biegania męskie adidas” jest już frazą bardziej szczegółową, zdradzającą intencję użytkownika, którą jest najprawdopodobniej zakup.

Frazy long tail

Frazy składające się z kilku słów i zdradzające zamiary internauty to tzw. long tail lub frazy długiego ogona. Charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji, co oznacza, że bardzo często prowadzą do zakupu.

Frazą long tail będzie również pytanie „jak wyczyścić białe buty”. W tym przypadku wiemy, że użytkownik szuka poradnika, dlatego taka fraza nie pasuje do intencji zakupowych, ale będzie odpowiednia np. do pozycjonowania bloga.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Jakie możliwości daje nam Google Tag Manager (GTM)?

    Jakie możliwości daje nam Google Tag Manager (GTM)?

    Narzędzie ułatwiające pozycjonowanie? Poznaj Google Search Console

    Narzędzie ułatwiające pozycjonowanie? Poznaj Google Search Console

    ROI dla SEO – czym jest i jak obliczyć ten wskaźnik?

    ROI dla SEO – czym jest i jak obliczyć ten wskaźnik?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.