Jak znaleźć odpowiedniego influencera do reklamy produktu?

Jak znaleźć odpowiedniego influencera do reklamy produktu?

Poszukiwanie najskuteczniejszych metod promocji sprawia, że ​​firmy zwracają się w stronę mediów społecznościowych, które wciąż dynamicznie się rozwijają, dając przedsiębiorstwom ogromne możliwości przyciągnięcia odbiorców. Jedną z najbardziej fascynujących możliwości ostatnich czasów jest influencer marketing. To promocja marek, ich produktów oraz usług poprzez użytkowników mediów społecznościowych, którzy mają dużą liczbę obserwujących – a co ważniejsze, wpływ na opinie, preferencje i decyzje tych obserwujących.

Kim jest i co robi influencer?

Influencer to aktywna w mediach społecznościowych osoba publiczna, która może wpływać na decyzje i opinie użytkowników. Może to być celebryta, którego fani chcą się podobnie do niego ubierać i prowadzić ten sam tryb życia, albo ekspert w jakiejś dziedzinie, z którego opinią liczą się odbiorcy. Ogólnie rzecz ujmując, influencer jest liderem opinii – jego publiczność mu ufa i słucha jego rekomendacji.

Każdy influencer ma swoje grono lojalnych i zaangażowanych odbiorców, co czyni go atrakcyjnym „narzędziem” w kampanii promocyjnej. Kiedy marka przemawia do ludzi za pośrednictwem osoby, której ufają, jej komunikat jest o wiele skuteczniejszy niż bezpośrednia reklama skierowana do dowolnej publiczności.

Rodzaje influencerów według liczby obserwujących

Można podzielić influencerów według liczby odbiorców.

  • makro – ponad milion subskrybentów;
  • midi – od 100 tysięcy do miliona;
  • mikro – od 5 do 100 tys.;
  • nano – do 5 tys.

Kategorie z najbardziej zaangażowaną publicznością to mikro- i nanoinfluencerzy. Mają oni aktywną i maksymalnie zaangażowaną publiczność, z którą utrzymują bliski kontakt, dlatego współpraca z nimi jest najskuteczniejsza. Influencerzy midi i makro są pozbawieni tej możliwości – publiczność jest zbyt duża i nie ma sensu oraz możliwości odpowiadania na wszystkie komentarze i pytania. Treści publikowane przez mikroinfluencerów są bardziej autentyczne, a oni sami chętniej wchodzą w interakcję z obserwatorami. Wszystko to sprawia, że ​​wyglądają bardziej jak znajomi – a wszyscy chętniej ufamy znajomym niż niedostępnym i odległym celebrytom.

Jak znaleźć influencera?

Influencer marketing szczególnie wysokie wyniki osiąga na Instagramie. Oczywiście można z powodzeniem zastosować go na innych platformach, ale szybki rozwój Instagrama w ostatnich latach i koncentracja dużej liczby influencerów na tej platformie sprawiły, że jest ona najczęściej wybierana przez marketingowców. Dlatego dobrym pomysłem jest rozpoczęcie poszukiwań właśnie na Instagramie. Pozostaje pytanie – jak?

Ręcznie

To najłatwiejszy i najbardziej bezpośredni sposób na rozpoczęcie pracy z influencerem. Możesz znaleźć określone konta, wyszukując hashtagi, słowa kluczowe lub po prostu przeglądając obserwatorów popularnych profili, które są podobne do Twojej marki. Im bardziej szczegółowy hashtag lub zapytanie, tym większe szanse na znalezienie konta pasującego do Twojej firmy.

Influencerów dla biznesu lokalnego możesz szukać:

  • przez geolokalizację na Instagramie;
  • u subskrybentów z Twojego miasta;
  • poprzez profile konkurentów;
  • wśród swoich klientów.

Chociaż takie poszukiwanie właściwych kont jest uważane za najłatwiejsze i najbardziej bezpośrednie, może być czasochłonne i zwracać się w małym stopniu. Będziesz musiał długo przeglądać tysiące kont na Instagramie, aby znaleźć to właściwe.

Bazy danych i specjalne platformy

Drugim sposobem jest wykorzystanie specjalnych usług, np.: Whitepress, ReachaBlogger, Influ czy InfluBe, które dają dostęp do baz danych influencerów i pozwalają przeszukiwać je z pomocą zaawansowanych filtrów. Wystarczy wpisać żądane kryteria, takie jak lokalizacja, wiek i płeć (wiele platform oferuje więcej opcji wyszukiwania). Niektóre bazy danych oferują również podgląd statystyk, takich jak liczba subskrybentów i ich aktywność.

Korzystanie z takich usług pozwoli Ci szybciej znaleźć potencjalnych partnerów, ale nie gwarantuje, że skorzystają z Twojej oferty. Warto również zauważyć, że nie wszystkie bazy danych są regularnie aktualizowane, więc mogą zawierać nieaktualne informacje.

Agencje influencer marketingu

Trzecią opcją jest zwrócenie się o pomoc do profesjonalnej agencji influencer marketingu. W tym wypadku musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami dla pośrednika, ale nierzadko ma to swoje zalety, ponieważ agencja zajmie się nie tylko znalezieniem influencera, ale także przeprowadzeniem i monitorowaniem kampanii. Masz też gwarancję na nawiązanie współpracy.

Zanim rozpoczniesz poszukiwania, zdefiniuj grupę docelową. Musi pasować do Ciebie i influencera, który Cię zareklamuje. Pamiętaj też, że konto, które wybierzesz, musi pasować do charakteru i wartości Twojej marki.

Jak wybrać influencera?

Aby współpraca z influencerem zakończyła się sukcesem i przyniosła oczekiwany efekt, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych parametrów konta, na którym zostanie umieszczona reklama:

  • Wysoka jakość postów i użyteczna treść. Aby reklama była skuteczna, ważne jest, aby odwiedzający przeczytali posty do końca. Niektórzy influencerzy skupiają się tylko na zdjęciach, zaniedbując teksty. Tymczasem merytoryczne i przydatne treści mają ogromne znaczenie.
  • Prowadzenie profilu. Blogerzy, którym zależy na zasięgu, regularnie publikują nowe posty: raz na dwa dni lub nawet codziennie. Jeśli zawartość profilu jest aktualizowana nieregularnie, jest mało prawdopodobne, że znalazłeś dobrego influencera, którego rekomendacje są godne zaufania.
  • Subskrypcje. Powinna Cię zaalarmować sytuacja, gdy liczba subskrypcji influencera znacznie przekracza liczbę subskrybentów.
  • Polubienia. Wskaźnikiem normalnej aktywności odbiorców jest sytuacja, gdy liczba „lajków” wynosi 2–3% całkowitej liczby subskrybentów.
  • Reklama profilu. Blog, który jest dosłownie wypchany postami reklamowymi, nie jest godny zaufania. Jego zawartość jest po prostu przewijana przez użytkowników bez zagłębiania się w treści. Jeśli w profilu będzie zbyt dużo reklam różnych towarów lub usług, oznacza to, że dla Twojej firmy taka współpraca nie będzie miała sensu.

Ważnym wskaźnikiem jest również liczba wyświetleń filmów na stronie influencera. Stosunek odbiorców do liczby wyświetleń powie Ci o zaangażowaniu i aktywności subskrybentów.

Jak sprawdzić influencera pod kątem oszustw?

Zanim zaczniesz współpracę z wybranym influencerem, musisz wykluczyć możliwość sztucznego zawyżenia wskaźników jego konta. Pomogą Ci w tym trzy parametry:

  1. Jak zaangażowana jest publiczność? Odsetek odbiorców lajkujących i komentujących posty, udostępniających je i zapisujących bezpośrednio wpływa na zasięg reklamy.
  2. Odsetek prawdziwych osób na blogu. Kupując reklamę od influencera, oczekujemy, że zobaczy ją maksymalna liczba obserwujących. Warto sprawdzić, ile prawdziwych osób zainteresowanych produktem lub usługą obejrzy content reklamowy. Jeśli zauważysz duży odsetek podejrzanych kont, lepiej powstrzymaj się od współpracy.
  3. Reakcje subskrybentów. Warto zwrócić uwagę na to, ile polubień i komentarzy zbierają posty na profilu od nieobserwujących konto użytkowników. Jeśli odsetek jest wysoki, najprawdopodobniej influencer ucieka się do oszustwa.

Skuteczna kampania – influencer marketing w praktyce

Twórz jasne instrukcje. Pierwszą i najważniejszą rzeczą przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii influencer marketingowej jest stworzenie jasnych instrukcji dla influencerów. Aby przeprowadzić udaną promocję, ważne jest, aby wszyscy nadawali na tych samych falach. Przed zawarciem umowy z influencerem upewnij się, że rozumie on istotę i cele Twojej kampanii: zarówno ogólny obraz, jak i szczegóły.

Działaj w odpowiedniej skali. W zależności od Twoich celów i konkretnych produktów, pula zaangażowanych w promocję kont powinna skupiać się na zasięgach lub sile oddziaływania. Co to znaczy? Jeśli Twój produkt ma charakter uniwersalny i masowy, powinieneś współpracować z wpływowymi osobami w różnym wieku, różnej płci i różnego pochodzenia rasowego, aby zmaksymalizować ekspozycję i zwiększyć sprzedaż. Natomiast jeśli chcesz zareklamować produkt niszowy, współpracuj z influencerami, którzy mają autorytet w danej dziedzinie, aby upewnić się, że przyciągasz właściwych odbiorców.

Stwórz przekonujące CTA. Podobnie jak w przypadku każdego marketingu, posty influencerów muszą mieć przekonujące wezwanie do działania. Warto wymyślić też hasło przewodnie do hashtaga promocyjnego.

Uczciwie płać influencerowi. Niektóre marki oczekują, że będą reklamowane w zamian za towary lub usługi. Taka strategia rzadko jest skuteczna na dłuższą metę. Influencerzy świadczą usługi, promując produkty i poświęcając czas oraz siły na tworzenie treści o wysokiej jakości. Aby zapewnić jak najlepsze wyniki kampanii, musisz płacić terminowo i zgodnie z umową. Licz się z tym, że współcześnie niewielu influencerów wchodzi w partnerstwa bez wynagrodzenia pieniężnego. Najczęściej podają przybliżony koszt swoich usług, ale ostateczną cenę ustalają podczas negocjacji. Nie krępuj się targować – branża jest wciąż nowa i nie ma jednolitych standardów, co oznacza, że ​​influencerzy z taką samą liczbą obserwujących mogą prosić o różne wynagrodzenie.

Upewnij się, że współpraca jest jawna. Post sponsorowany musi zawierać hashtagi, które wskazują, że jest to reklama. Może wydawać się to dziwne, ale używanie hashtagu #advertising nie szkodzi reputacji influencera, a raczej buduje większe zaufanie wśród followersów, którzy wiedzą, że współpracuje z markami i doceniają jego uczciwość.

Wpływanie na zachowania konsumentów za pomocą influencerów nie jest nowym pomysłem. Zarówno duże korporacje, jak i małe firmy coraz częściej przeznaczają znaczną część swoich budżetów reklamowych na współpracę z influencerami. Taka współpraca pozwala na przyciągnięcie do marki nowych klientów i poprawienie relacje z już istniejącymi. Poprzez influencer marketing możesz budować świadomość marki i promować nowe produkty, dlatego warto zainwestować pieniądze w tego typu promocję. Znalezienie odpowiedniego influencera może zająć trochę czasu, ale odpowiedni wybór przyniesie z pewnością firmie wiele korzyści.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12

    Zobacz inne wpisy

    Przyczyny pojawiania się not provided w Google Analytics

    Przyczyny pojawiania się not provided w Google Analytics

    Czym jest newsletter i jakie narzędzia można do niego wykorzystać?

    Czym jest newsletter i jakie narzędzia można do niego wykorzystać?

    Jakie rozszerzenia reklam występują w Google Ads?

    Jakie rozszerzenia reklam występują w Google Ads?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.