Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

Od wielu lat Facebook uznawany jest za jeden z najważniejszych i najskuteczniejszych kanałów marketingu internetowego. Jako medium społecznościowe każdego dnia gromadzi setki milionów ludzi, którzy przeglądają jego zawartość i natrafiają w tym czasie na komunikaty reklamowe. Dopasowanie ich do preferencji i zainteresowań odbiorców sprawia, że wzrasta szansa na konwersję przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta. Atutem Facebooka jest to, że z powodzeniem można reklamować w nim różnego rodzaju produkty i usługi, a także precyzyjnie określić zasięg terytorialny promocji czy też personę, do której chcemy trafić. Jeśli odpowiednio wykorzystamy te możliwości, platforma może stanowić kluczowy kanał płatnej promocji marki. Jak to robić?

Facebook Ads Manager – czym jest?

Gdy już stworzymy stronę firmową na Facebooku i chcemy przejść do uruchomienia płatnej kampanii, należy postępować zgodnie z określonymi zasadami. W tym celu korzysta się z narzędzia Facebook Ads Manager, czyli Menedżera Reklam Facebooka. To dzięki niemu możliwe jest reklamowanie na Facebooku, a także zarządzanie kampanią i wprowadzanie w niej niezbędnych korekt i modyfikacji. Narzędzie to wykorzystywane jest zarówno do tworzenia reklam, ustalania czasu i miejsca ich publikacji, jak i weryfikacji wyników. Kampania na FB może być bardzo skuteczna, a wiele zależy od tego, czy systematycznie ją monitorujemy i udoskonalamy.

W naszym profilu w Menedżerze mamy dostęp do takich podstawowych zakładek jak: przegląd konta, zestawy reklam, kampanie (obecne, stare i dopiero planowane) oraz reklamy.

Wykupienie reklamy na Facebooku – jak to zrobić?

Pierwszym krokiem jest dodanie preferowanej przez siebie metody płatności. Narzędzie umożliwia skorzystanie z karty kredytowej, kuponów promocyjnych Facebooka czy też z konta PayPal. To moment, w którym określamy, jak będziemy płacić za kampanie. Najczęściej wybierana jest płatność za pomocą karty kredytowej. Jest szybko weryfikowana, dzięki czemu od razu możemy przejść do swojej kampanii i ustawić jej parametry.

Jak reklamować się na Facebooku – krok po kroku?

Kampania na Facebooku może być bardzo efektywna, jednak należy odpowiednio się do niej przygotować. W tym poradniku pokażemy Ci, jak reklamować produkt na Facebooku lub jak promować tam sklep internetowy oraz własne usługi. Przede wszystkim każda kampania powinna być przygotowana nawet w najdrobniejszych detalach, a także na podstawie przygotowanej wcześniej analizy rynku, w tym określenia swoich person zakupowych. Im dłuższa historia firmy i więcej klientów, tym łatwiej będzie przeprowadzić trafną analizę i tym samym przyspieszyć efekty promowania na Facebooku. Oczywiście narzędzie z powodzeniem może być wykorzystywane także przez młode firmy i początkujących specjalistów od marketingu, którzy na początku więcej czas będą musieli poświęcić na przygotowania i analizę grupy docelowej.

Wyznacz cel kampanii

Na samym początku powinniśmy ustawić konkretny cel kampanii, który będzie determinował treść przekazów reklamowych, a także konwersję, na której nam zależy. Facebook Ads Manager umożliwia wybranie spośród podstawowych celów kampanii i powinno to być wystarczające nawet przy zaawansowanych projektach.

Do wyboru użytkownika pozostają takie cele jak:

  • rozpoznawalność marki (wpływa na wzrost rozpoznawalności marki/produktu w grupie docelowej i płaci się za każde 1000 wyświetleń reklamy);
  • zasięg (kampania ma na celu dotarcie do jak największego grona potencjalnie zainteresowanych odbiorców, jednak częstotliwość wyświetlania tych reklam jednej osobie jest zauważalnie niższa niż przy rozpoznawalności marki);
  • ruch (kampania ma na celu wygenerować ruch na stronie internetowej i należy do najczęściej wybieranych);
  • aktywność (kampania nastawiona na generowanie większej aktywności użytkowników, w tym udostępniania naszych treści, komentowania czy zostawiania reakcji);
  • instalacje aplikacji (celem promocji jest doprowadzenie do zainstalowania aplikacji);
  • wyświetlenie filmu (reklama kierująca użytkowników do wskazanej treści wideo);
  • pozyskiwanie kontaktów (kampania nastawiona na tzw. lead generation, w ramach której potencjalni klienci zostawiają nam swoje dane kontaktowe, np. za pobranie jakiejś treści);
  • konwersje (cel wykorzystywany w ramach ścieżki zakupowej e-commerce i ma doprowadzić do odwiedzin w sklepie i zakupu produktu lub usługi);
  • sprzedaż katalogu produktów (celem jest sprzedaż produktów z określonego katalogu);
  • wizyty w firmie (kampania generująca ruch do stacjonarnej siedziby firmy lub jej punktu).

Wybór określonego celu kampanii marketingowej na Facebooku jest kwestią indywidualną i zależy od obecnej sytuacji firmy oraz przyjętej przez nią strategii. Z powodzeniem można realizować równolegle kilka kampanii z różnymi celami. W tym zakresie warto podjąć współpracę z renomowaną agencją marketingową, która posiada doświadczenie w kampaniach Facebook Ads.

Wybierz grupę docelową

Gdy mamy już wybrany cel prowadzonej kampanii, powinniśmy przejść do wyboru grupy docelowej. Reklama sklepu na Facebooku będzie dużo skuteczniejsza, jeżeli trafimy z nią do odpowiedniego grona odbiorców. Menedżer reklam na Facebooku pozwala na bardzo precyzyjne ustalenie grupy docelowej, dlatego im więcej o niej wiemy, tym lepiej. Na tym poziomie ustawiamy m.in.: lokalizację odbiorców (na poziomie ogólnokrajowym lub bardziej precyzyjnym), ich wiek, płeć, języki, którymi się posługują, a także tak szczegółowe parametry jak: branża, status związku, wykształcenie, zainteresowania, zachowania itp. Na ustawienie tych opcji warto poświęcić ciut więcej czasu, aby zrobić to niezwykle precyzyjnie. Czas poświęcony na tym etapie, przełoży się bezpośrednio na wzrost efektywności prowadzonej kampanii online. Piksel konwersji pozwala na ustawienie także grupy niestandardowych odbiorców.

Gdzie mają się wyświetlać reklamy?

Kolejnym krokiem jest wybór miejsc, w których mają pojawiać się reklamy. Możemy wybrać je indywidualnie lub pozwolić na to, by decydowały o tym algorytmy Facebooka. Menedżer reklam pozwala na ustawianie reklam nie tylko na Facebooku, ale także na Instagramie, ponieważ to jedna infrastruktura reklamowa. Ciekawą opcją pozostają również sponsorowane wiadomości na Messengerze, dzięki którym reklama widoczna jest niczym tradycyjna konwersacja ze znajomym.

Określ czas trwania kampanii oraz jej koszty

Kluczowe przed rozpoczęciem płatnej kampanii na Facebooku jest także określenie czasu jej trwania, a także kosztów z nią związanych. Z poziomu menedżera reklam możemy precyzyjnie ustalić dokładny harmonogram wyświetlania reklam. Ustawiamy określony przedział czasowy lub też wyświetlanie ciągłe, jednak to drugie może powodować większe koszty, gdy zapomnimy o tym, że mamy ustawione reklamy. W związku z tym rekomenduje się ustawienie konkretnego przedziału czasowego, a następnie jego weryfikowanie.

Facebook pozwala na ustawienie budżetu kampanii na dwa sposoby. Możemy wybrać budżet dzienny, czyli kwotę, do jakiej reklamy będą wyświetlały się użytkownikom oraz budżet całkowity. Ich wybór zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć i czasu, jakim dysponujemy. Obie opcje mają swoje wady i zalety. Jeżeli ustawimy budżet całkowity, ryzykiem jest szybkie jego wyczerpanie. Budżet dzienny pozwala kontrolować wydatki kampanijne w dłuższej perspektywie, jednak ogranicza liczbę wyświetleń reklamy pojedynczego dnia.

Jak naliczane są opłaty za kampanię?

Opłaty za prowadzoną kampanię mogą być naliczane na dwa różne sposoby. Możemy wybrać funkcję opłaty za wyświetlenia lub za kliknięcie w reklamę. Wyświetlanie reklam klientom odbywa się na zasadzie licytacji, dlatego to my ustawiamy swoją ofertę. Jeżeli jest korzystniejsza od konkurencji lub konkurencyjne firmy wyczerpały już budżet, to dopiero wtedy widoczne są nasze kreacje i ponosimy ich koszty. Kwotę ustalamy sami, jednak możemy skorzystać z widełek proponowanych przez Facebooka. Warto pamiętać o tym, że wszystkie kwoty widoczne w narzędziu to kwoty netto.

Tworzenie reklamy

Po ustaleniu wszystkich parametrów technicznych i budżetowych można przejść do tworzenia reklamy. W tym celu także posiłkujemy się narzędziem Facebook Ads Manager. Możemy wgrać do narzędzia przygotowaną wcześniej grafikę lub wideo, a także wybrać inny sposób komunikacji (np. post ze strony firmowej). Należy przy tym pamiętać, że wszystkie materiały muszą być dostosowane pod kątem rozmiaru i jakości do wymogów Facebooka, dzięki czemu reklama wyświetli się poprawnie i w całości. Jeżeli o to nie zadbamy, może okazać się, że reklama jest nieczytelna lub wyświetla się z pewnymi ograniczeniami.

Na tym etapie wybieramy także format reklamy. Facebook udostępnia bardzo proste formaty jednozdjęciowe oraz bardziej angażujące opcje, np. karuzelę. Poniżej dostępne formaty:

  • pojedynczy obraz;
  • karuzela;
  • pokaz slajdów;
  • pojedynczy film;
  • kolekcja.

Po stworzeniu reklamy i wybraniu formatu możemy przejść do uruchomienia kampanii. Weźmy pod uwagę, że jej weryfikacja po stronie Facebooka może potrwać od kilku do nawet kilkudziesięciu godzin.

Dlaczego warto skorzystać ze wsparcia agencji marketingowej?

W tym poradniku pokazaliśmy, jak reklamować się na Facebooku. Już na pierwszy rzut oka widać, że potrzebne jest do tego odpowiednie doświadczenie, czas oraz umiejętności analityczne i marketingowe. Nie każdy przedsiębiorca posiada te kompetencje, dlatego dobrym wyborem jest podjęcie współpracy z renomowaną agencją marketingową. Taki podmiot z powodzeniem zadba o budżet klienta i w jego ramach postara się zapewnić realizację celu biznesowego. Agencja marketingowa będzie dobrym partnerem w określeniu sensu i celowości strategii firmy.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12

    Zobacz inne wpisy

    Jaka jest i od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

    Jaka jest i od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

    Jak promować sklep internetowy?

    Jak promować sklep internetowy?

    E-mail marketing – co to jest?

    E-mail marketing – co to jest?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.