Jak promować sklep internetowy?

Jak promować sklep internetowy?

Rynek e-commerce jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się na polskim rynku. Każdego dnia przybywa nowych sklepów internetowych, które oferują dosłownie wszystko. Niezależnie od posiadanego asortymentu, sklep online musi walczyć o uwagę klienta z konkurencją w postaci innych sklepów internetowych oraz punktów stacjonarnych. Tym, co wyróżnia markę na rynku, bez wątpienia jest skuteczny marketing. Jak promować sklep internetowy i zadbać o jego wzrost? Sprawdźmy.

Kampania Google Ads

Podstawą płatnej promocji sklepów internetowych od lat pozostają kampanie Google Ads. Ten sposób dotarcia do klienta pozwala na staranną selekcję grupy docelowej oraz promowanie sklepu internetowego tylko wśród osób, które wyszukują określonych fraz kluczowych. Charakterystyczne dla tej kampanii jest to, że reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania ponad wynikami bezpłatnymi, a o ich kolejności decyduje trafność wyszukiwania i promowanej fazy oraz aukcja reklamowa. To bardzo skuteczny sposób na dotarcie z komunikatem bezpośrednio do klientów, którzy sygnalizują potrzebę zakupu danego produktu lub usługi, lub też rozwiązania określonego problemu.

Menedżer reklamy w panelu Google pozwala na bardzo precyzyjne ustalenie jej parametrów, dzięki czemu jest szyta na miarę. Po przygotowaniu wszystkich zasobów można przejść do konfiguracji i odpalenia reklamy, a także ustalenia maksymalnego budżetu dziennego i budżetu całkowitego kampanii. Następnie płatność pobierana jest za każde kliknięcie w link sponsorowany przez potencjalnego klienta, a system aukcji działa bardzo dynamicznie. Z większymi kosztami pozyskania klienta należy liczyć się w przypadku bardziej konkurencyjnego rynku, na którym funkcjonuje wiele sklepów online pozycjonujących się na dane frazy. Z drugiej strony to wciąż bardzo atrakcyjny kanał komunikacji, który pozwala na stosunkowo tanie pozyskanie leadów i na szybki wzrost konwersji sprzedażowej.

Jak sprawdzić skuteczność takiej kampanii?

Skutecznym sposobem sprawdzenia efektywności tego typu kampanii jest profesjonalny audyt Google Ads. Polega on na przeprowadzeniu dokładnej analizy skuteczności oraz kosztów poniesionych na kampanię, a także wyłapaniu ewentualnych błędów lub mniej konwertujących przekazów. Dzięki temu możliwe jest ich poprawienie, które wpływa na wzrost konwersji oraz optymalizację wydatków związanych z kampanią Google Ads. Niezależnie od tego, czy kampanię realizujemy we własnym zakresie, czy ze wsparciem profesjonalistów, sam audyt Google Ads warto powierzyć renomowanej agencji marketingowej.

Remarketing

W promocji sklepu internetowego bardzo ważny jest także remarketing. To działanie polegające na powracaniu z komunikatem reklamowym do osób, które wyraziły wstępne zainteresowanie danym produktem lub usługą. Jeżeli dana osoba wpisywała określone słowo kluczowe w wyszukiwarce Google, to następnie w ramach remarketingu będą wyświetlały jej się reklamy produktu pasującego do tego wyszukiwania. To skuteczna strategia w przypadku osób sondujących rynek lub niedostatecznie przekonanych do zakupu. Remarketing można prowadzić w kilku kanałach równolegle, dzięki czemu zwiększa się szansę na pozyskanie klienta. Z drugiej strony trzeba być bardzo ostrożnym, ponieważ zbyt duża liczba komunikatów reklamowych może zadziałać negatywnie oraz reklamy mogą pojawiać się również u osób, które zrealizowały zamówienie.

Kampania na Facebooku

Kolejnym płatnym rozwiązaniem jest postawienie na Facebook Ads, czyli kampanię reklamową sklepu internetowego na Facebooku. Reklamy takie będą wyświetlały się klientom podczas przeglądania przez nich mediów społecznościowych. W ostatnich latach ten kanał komunikacji zyskuje na znaczeniu, ponieważ bardzo wiele osób spędza w mediach społecznościowych nawet po kilka godzin dziennie. To czas, który można skutecznie wykorzystać na dotarcie do danej grupy docelowej oraz pokierowanie jej do naszego sklepu internetowego.

Atutem Facebook Ads jest to, że bardzo precyzyjnie możemy określić parametry charakterystyczne dla grupy docelowej, w tym jej wiek, wykształcenie, zainteresowania, zajmowane stanowisko, czy inne dane demograficzne. Im precyzyjniej określony klient, tym większa konwersja z reklamy. Kampanie Facebook Ads z powodzeniem można rozszerzyć o takie kanały jak: Instagram i Messenger. Połączenie atutów tych mediów społecznościowych może dać wiele korzyści właścicielom sklepów internetowych, jednak ustawianie reklam wymaga odpowiedniego doświadczenia. Dzięki niemu będzie można dobrze wybrać cel kampanii, rodzaj działania oraz konwersji. Pomoże w tym agencja marketingowa.

Pozycjonowanie - jak uzyskać bezpłatny ruch organiczny?

Alternatywą do typowo płatnych kampanii jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Taka strategia przynosi rezultaty w zdecydowanie dłuższej perspektywie niż kampanie płatne w Google Ads lub Facebook Ads, jednak jest szansą na pozyskanie bezpłatnego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Kampanie SEO polegają na optymalizacji technicznych aspektów strony internetowej, w tym m.in.: kodu strony, struktury, linkowania, UX design, responsywności, czy też szybkości ładowania. Ponadto bardzo ważny jest dobry content marketing, który powinien być oparty na jakościowych treściach nasyconych słowami kluczowymi i ułożonymi w logiczną strukturę. W tym aspekcie stawia się na unikalność treści, konkrety i ich dobre dopasowanie tematyczne. Między innymi te czynniki są brane pod uwagę przez roboty Google, które następnie wystawiają witrynie ocenę.

Ocena wpływa na ranking strony. Im wyższy ranking, tym wyżej znajduje się w organicznych wynikach wyszukiwania, a to przekłada się bezpośrednio na lepszą widoczność sklepu internetowego, zwiększenie liczby wejść potencjalnych klientów oraz konwersję. A to wszystko w ramach bezpłatnego ruchu. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces czasochłonny i trwały, ponieważ raz zdobyta pozycja nie jest dana na zawsze. Algorytmy Google zwracają uwagę na kilkaset czynników, dlatego w tym aspekcie warto postawić na współpracę z dobrą agencją SEO. Optymalne rezultaty daje połączenie kampanii płatnej z działaniami z zakresu pozycjonowania. Te ostatnie mogą się różnić w zależności od tego, na jakiej platformie sprzedażowej osadzono sklep online.

Pozycjonowanie Magento

Jedną z popularnych platform do stawiania sklepów internetowych jest Magento. Jej uniwersalność i funkcjonalność pozwala na prowadzenie na niej zarówno małych i początkujących sklepów online, jak i większych firm. Pozycjonowanie na tej platformie warto rozpocząć od audytu SEO sklepu oraz odpowiedniego doboru słów kluczowych. Atutem Magento jest fakt, że platforma pozwala na modyfikowanie adresów URL, dzięki czemu można uzyskać przyjazne linki, które korzystnie wpływają na ranking. Wiele z zabiegów dotyczących budowania pozycji e-sklepu na Magento nie różni się bardzo od konkurencyjnych platform.

Przede wszystkim należy skupić się na wysokiej jakości treściach dopasowanych do potrzeb klientów. Kolejnym czynnikiem jest trafne dobranie produktów do grupy docelowej oraz umiejętne zbudowanie struktury sklepu, która będzie intuicyjna w użytkowaniu, czytelna i zgodna z najnowszymi wymaganiami Google. Te ostatnie należy śledzić z dużą systematycznością, ponieważ nawet małe zmiany algorytmów mogą mieć duży wpływ na obniżenie rankingu strony. Pod względem technicznym platforma Magento daje bardzo dużo możliwości optymalizacji SEO, dlatego spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających właścicieli sklepów i specjalistów SEO.

Pozycjonowanie Sky-Shop

Wśród platform do prowadzenia sklepów internetowych dużą popularnością cieszy się także Sky-Shop. To system zarządzania treścią polskiej produkcji, co jest jego dodatkowym atutem w przypadku konieczności skorzystania z supportu. Sama platforma jest nieco mniej intuicyjna i funkcjonalna w zakresie pozycjonowania od wspomnianej Magento. Przede wszystkim Sky-Shop posiada określone ramy możliwych modyfikacji, a każda kolejna wiąże się z kontaktem z działem technicznym platformy.

Do podstawowych możliwości udostępnionych w panelu użytkownika należą: zmiany meta opisów podstron i meta tytułów, tworzenie bloga pod SEO i zarządzanie wpisami, tworzenie contentu na podstronach sklepu internetowego, generowanie mapy sklepu, tworzenie automatycznych przekierowań 301, tworzenie altów do grafik i zdjęć, łączenie z podstawowymi narzędziami analitycznymi, czy też optymalizacja pliku robots.txt. Już te podstawy pozwolą na względną optymalizację techniczną sklepu, która następnie wpływa na jego pozycję i widoczność w sieci. W przypadku większych oczekiwań, rekomenduje się kontakt z przedstawicielami supportu platformy i próbę wprowadzenia indywidualnych zmian na potrzeby sklepu internetowego. W tym zakresie wsparciem będą usługi profesjonalistów z agencji marketingowej, którzy posiadają niezbędne doświadczenie w budowaniu pozycji sklepów w różnych branżach.

Pozycjonowanie IdoSell

Warto również zwrócić uwagę na możliwości pozycjonowania sklepu internetowego w platformie IdoSell. Umożliwia ona duże zmiany w kodzie, co znacznie ułatwia budowanie pozycji w sieci. Ponadto platforma posiada pełne dostosowanie elementów Schema.org pod potrzeby Googlebotów, a także standardowy certyfikat SSL poświadczający bezpieczeństwo sklepu internetowego. To podstawy, które ułatwiają start sklepu typu e-commerce i pozwalają na jego założenie nawet mniej doświadczonym użytkownikom.

Przed wyborem danej platformy warto zapoznać się ze szczegółami jej oferty, cennikiem oraz możliwościami skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania.

Promuj sklep internetowy z agencją marketingową

Marketing sklepu internetowego to jedna z podstawowych gałęzi jego działania. To od dobrej promocji zależy popularność sklepu w grupie docelowej, ruch generowany do sklepu oraz skala konwersji. Połączenie skutecznej promocji płatnej, działań SEO i pozycjonowania sklepu, a także wysokiej jakości produktów w przystępnej cenie to gwarancja sukcesu. Optymalnym wyborem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingowej, która posiada doświadczenie w wielokanałowej promocji sklepów online, a także niezbędne ku temu zasoby. Dzięki temu właściciele sklepów mogą zaoszczędzić sporo pieniędzy, czasu i nerwów, a także optymalnie wydatkować swój budżet reklamowy. Skuteczny marketing to większa sprzedaż i niższy koszt pozyskania klientów. Przełoży się to bezpośrednio na wzrost sklepu i jego sukces biznesowy.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13

    Zobacz inne wpisy

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Czym jest UTM i jak może nam się przydać w kampaniach Google Ads?

    Jaka jest i od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

    Jaka jest i od czego zależy cena za kliknięcia w Google Ads?

    Co to jest sieć reklamowa Google?

    Co to jest sieć reklamowa Google?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.