Jak ocenić skuteczność strategii marketingowej? Poznaj najważniejsze wskaźniki!

Jak ocenić skuteczność strategii marketingowej? Poznaj najważniejsze wskaźniki!

Uwzględnienie w strategii optymalizacyjnej wskaźników dotyczących content marketingu może okazać się kluczem do sukcesu. Analizowanie wydajności treści jest konieczne, jeśli zależy Ci na satysfakcjonujących wynikach kampanii reklamowej. Okazuje się bowiem, że wysokiej jakości treść przyciąga klientów znacznie skuteczniej, niż płatne reklamy PPC.

Można więc powiedzieć, że Twoim asem w rękawie jest wartościowa zawartość stron internetowych, która zachwyci potencjalnych klientów i zachęci ich do zakupu produktu czy usługi z Twojego sklepu internetowego.

Jak mierzyć wydajność treści? Uwzględnianie wyłącznie wskaźników ruchu organicznego nie jest najlepszym rozwiązaniem. Nawet jeśli każdego miesiąca zyskujesz 5000 nowych odbiorców, ale tylko 5 z nich dokonuje zakupu, nie możesz uznać swojej witryny za skuteczną.

Generowany ruch na stronie internetowej jest tylko jednym z kilku ważnych wskaźników wydajności. Aby dokładnie określić skuteczność swojej strategii, należy wziąć pod uwagę pięć kluczowych elementów:

  • liczba odwiedzających,
  • ranking w SERP,
  • liczba udostępnień,
  • konwersja,
  • sprzedaż.

Aby wykorzystać te wskaźniki w opracowywaniu swojej strategii, musisz najpierw wiedzieć, jak je zmierzyć.

Liczba odwiedzających

Niekoniecznie jest to najistotniejszy wskaźnik, ale zdecydowanie warto zwrócić na niego uwagę podczas projektowania swojej strategiii marketingowej. Jeśli nikt nie czyta Twoich treści, nie odgrywasz żadnej roli w internetowym rynku, przez co wszelkie pożądane wyniki nie są osiągalne. Aby więc przyciągnąć nowych klientów i zachęcić ich do zakupu, musisz skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które przedstawią Cię jako wiarygodną markę.

Aby śledzić zaangażowanie użytkowników w Twoje treści, skorzystaj z Google Analytics. Zwróć uwagę na łączną liczbę wyświetleń strony, ruch organiczny i ogólne trendy w obrocie witryny. Firma będzie osiągać sukcesy, o ile ruch na stronie będzie nieustannie wzrastał. Aby jednak korzystnie wpłynąć na te wyniki, wykorzystaj techniki optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, dzięki którym zapewnisz sobie napływ nowych odbiorców i wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Ranking w SERP

Pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania jest ściśle związana z liczbą odbiorców i ogólnym ruchem na stronie. Niemniej jednak wskaźnik ten zasługuje na szczególną uwagę, gdyż pozwala Ci określić, czy działania marketingowe przynoszą zamierzone efekty oraz czy pewne obszary wymagają poprawy. Istnieje też kilka innych powodów, dla których warto śledzić ranking wyszukiwarek:

  • masz szansę poznać słowa kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników i dobrze pozycjonowane w SERP;
  • wysokie pozycje witryn często wskazują na duży autorytet branży, w której się specjalizujesz. Ranking Twoich stron może różnić się w zależności od podejmowanych tematów, dzięki czemu jesteś w stanie wykryć, jakie treści są najwyżej pozycjonowane i skierować swoje działania w ich stronę;
  • niska pozycja w SERP może wskazywać, że odbiorcy nie są zainteresowani Twoimi treściami i warto zmienić ich formę. Jeśli bowiem okaże się, że zawartość witryny nie jest przydatna dla użytkowników, Google z pewnością ominie ją podczas tworzenia rankingu, a Ty stracisz szansę na osiągnięcie satysfakcjonujących zysków sprzedażowych;
  • śledzenie rankingów pozwala dobrać ogólną strategię treści, dzięki czemu będziesz w stanie wykorzystać metody, które Google nagrodzi wyższą pozycją na liście wyników wyszukiwania.

W przeprowadzeniu tych badań pomocne okazać się mogą Ahrefs i SEMrush. Narzędzia te pozwalają śledzić rankingi, a także osiągnięcia konkurencyjnych marek, dzięki czemu możliwe jest ciągłe ulepszanie stosowanych metod.

Udostępnienia

Aby zyskać popularność w sieci, musisz zachęcić odbiorców do udostępniania swoich treści w internecie. W tym celu zadbaj o wysoką jakość zawartości stron internetowych, która zachęci użytkowników do podzielenia się nią z szerszą publicznością. Zaangażowanie konsumentów to czynnik, który jest doceniany przez Google, wskutek czego pozycja Twojej witryny w SERP może znacznie wzrosnąć.

Istnieje kilka sposobów udostępniania treści w sieci. Oto niektóre z nich:

  • platformy mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn itp.),
  • zakładki społecznościowe (Pinterest, Digg, StumbleUpon itp.),
  • linki do treści na forach dyskusyjnych,
  • linki do Twojej strony internetowej na blogach innych twórców.

Współczynnik konwersji

Wskaźnik ten pokazuje, jak zachęcające są Twoje reklamy i kampanie, gdyż mierzy zaangażowanie użytkowników. Nie chodzi tu o faktyczną sprzedaż, ale jakiekolwiek inne akcje dokonane przez odbiorców w witrynie. Nie zapominaj, że aby klient coś kupił, musi najpierw w jakiś sposób trafić do Twojego sklepu.

Istnieją różne sposoby pozyskiwania i mierzenia zaangażowania potencjalnych klientów. Aby ustalić, czy Twoje treści mają wpływ na ten wskaźnik, możesz skonfigurować pliki cookie, które pozwalają śledzić działania konsumentów w witrynie. Dzięki temu poznasz zachowania i skłonności użytkowników do pewnych akcji, co umożliwi Ci dostosowanie swoich treści do ich preferencji.

Wskaźnik sprzedaży

Jeśli zadbałeś o wszystkie wyżej wymienione wskaźniki, osiągnięcie satysfakcjonujących przychodów ze sprzedaży jest czystą formalnością. Oczywistym jest fakt, że najważniejszym celem każdego biznesu jest osiąganie zysków. Aby więc zagwarantować swojej marce sukces, stale udoskonalaj swoje treści, zadbaj o optymalizację strony internetowej i zwracaj uwagę na preferencje i oczekiwania klientów, a świetne wyniki znajdą się w zasięgu Twojej ręki.

Bądź konsekwentny

Ważne jest, aby regularnie śledzić wszystkie te wskaźniki, gdyż są one ze sobą ściśle powiązane. Brak skuteczności jednego może niekorzystnie wpłynąć na działanie drugiego. Twój biznes musi działać jak dobrze naoliwiony mechanizm, w którym wszystkie części doskonale współpracują na rzecz osiągnięcia konkretnego celu. Wykorzystaj więc wyżej podane wskazówki, aby określić skuteczność swoich działań marketingowych i wprowadzić niezbędne poprawki. Nie czekaj i zrób krok w stronę sukcesu już dziś!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Reklama na YouTube krok po kroku

    Reklama na YouTube krok po kroku

    Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?

    Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?

    Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

    Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu