Interaktywne treści – jak zachęcić konsumentów do działania?

Interaktywne treści – jak zachęcić konsumentów do działania?

Głównym zadaniem każdego twórcy internetowego jest zainteresowanie użytkownika i skłonienie go do podjęcia określonych działań. Idealnym sposobem na zwrócenie uwagi konsumentów i atrakcyjne przedstawienie im asortymentu sklepu czy zawartości witryny, okazują się być interaktywne treści.

Przez wzgląd na nieustannie zmieniające się przepisy dotyczące prywatności danych i stale ewoluujące postawy klientów wobec treści marketingowych, coraz trudniej jest gromadzić informacje o odbiorcach. Niełatwo jest przekonać konsumentów do dzielenia się prywatnymi szczegółami, chyba że uznają, że mogą w ten sposób osiągnąć coś interesującego. Marketing interaktywny jest więc doskonałym rozwiązaniem, które pozwala połączyć potrzebę zbierania danych z oczekiwaniami potencjalnego klienta.

Warto jednak zaznaczyć, że istnieje jedna, niezwykle istotna zasada, jeśli chodzi o publikowanie interaktywnych treści: dbaj o czas zarówno swój, jak i klienta i nie marnuj go na tworzenie nie angażującej i nudnej zawartości.

Niezależnie od tego, co obiecałeś użytkownikowi w zamian za pewne informacje, powinno zostać mu to przyznane od razu po wypełnieniu określonego zadania i stanowić dokładnie to, co zostało obiecane na samym początku. Jeśli bowiem Twoi klienci poczują się wykorzystywani lub w jakikolwiek sposób oszukiwani, firma może pożegnać się z doskonałymi wynikami .

Wiesz już czego unikać. Przyjrzyjmy się zatem sposobom budowania idealnej strategii tworzenia treści interaktywnych.

Zbuduj relacje z klientami

Na samym początku warto podkreślić, że najważniejszym aspektem interaktywnych treści jest generowanie zaangażowania grupy docelowych odbiorców. Czynnik ten sprawia, że marka staje się bliska konsumentom i stanowi ich pierwszy wybór podczas poszukiwania konkretnych produktów. Ponadto są wówczas bardziej skłonni podzielić się pozytywną opinią ze znajomymi, dzięki czemu zyskujesz nowych klientów.

Oznacza to, że interaktywne treści mogą być powodzeniem wykorzystywane do zwiększania konwersji, budowania bazy lojalnych klientów i informowania ich o przyszłych kampaniach.

Weź pod uwagę potrzeby i oczekiwania klientów

Musisz zadbać o uczciwą wymianę, aby zdobyć zaufanie klientów, którzy dzięki temu podzielą się z Tobą pożądanymi informacjami. Ustal zatem, w jaki sposób ich potrzeby są spójne z Twoimi celami i znajdź sposoby zaspokojenia potrzeb konsumentów, aby uznali markę za wiarygodne źródło. Doskonała treść interaktywna powinna przyciągnąć ich uwagę i sprawić, że będą chcieli poświęcić trochę czasu na przekazanie interesujących Cię informacji. Dzięki takiej strategii doskonale wpływasz też na wizerunek swojej firmy i budujesz relacje z grupą docelowych odbiorców, dzięki czemu Twój udział w internetowym rynku znacząco rośnie.

Warto jednak podkreślić, że nie wszystkie interaktywne treści są w stanie osiągnąć podobne wyniki. Niewłaściwie dobrana strategia może bowiem nie tylko nie przynieść pożądanych efektów, ale też poważnie zaszkodzić Twojej marce.

Bądź kreatywny i szukaj nowych rozwiązań

Wszyscy wiemy jak dużym zainteresowaniem cieszą się internetowe quizy. Niezależnie od tego, czy dotyczą dobrania odpowiedniej pielęgnacji włosów czy Smerfa, do którego jesteś podobny. Z pewnością wiesz, jak wciągające może być korzystanie z tego typu rozrywek, zwłaszcza, że większość użytkowników decyduje się na rozwiązywanie testu kilkukrotnie, aby sprawdzić możliwe wyniki.

W obecnych czasach konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jaki wpływ mają na nich reklamy i inne kampanie marketingowe, dlatego też szukają oryginalnych możliwości nawiązania kontaktu z firmami, które w pewien sposób wyróżniają się spośród pozostałych. Interaktywne treści są więc idealna szansa, aby zbudować lojalną społeczność marki.

Jakie rodzaje interaktywnych treści warto wdrożyć, aby osiągnąć najlepsze wyniki? Oto kilka z nich:

  • Ankiety – jest to niezwykle prosta w opracowaniu i bardzo skutecznie zachęcająca forma interaktywnych treści, gdyż umożliwia poruszanie dowolnych tematów, które w danym czasie okazują się najbardziej popularne.
  • Konkursy – wszyscy lubią rywalizację, zwłaszcza jeśli wygrana wiąże się z pewną nagrodą. Warto więc regularnie przeprowadzać konkursy, których zwycięzcy otrzymają na przykład kody rabatowe na zakupy w sklepie internetowym czy inne promocje. Dzięki temu nie tylko zaangażujesz klientów w swoje treści, ale też zmobilizujesz ich do odwiedzenia witryny e-commerce.
  • Quizy – w obecnych czasach trudno byłoby znaleźć osobę, która nigdy nie rozwiązała internetowego quizu. Nie chodzi tu tylko o rzeczywiście przydatne testy, takie jak dobór kosmetyków, ale też o czysto rozrywkowe, jak na przykład “Sprawdź, jakim zwierzęciem jesteś”. Tego typu formy marketingowe to doskonałe generatory zaangażowania, gdyż skutecznie przyciągają odbiorców i zatrzymują ich w witrynie na dłużej.

Zadbaj o swoją wiarygodność

Zdobędziesz zaufanie odbiorców i przekształcisz ich w lojalnych klientów tylko wtedy, gdy uznają Cię za wiarygodną markę. Nie traktuj więc interaktywnych treści jako elementów, których jedynym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika i zatrzymanie go na stronie na dłuższy czas. Jeśli za wygraną danego quizu przewidziana jest pewna nagroda, pamiętaj, aby wywiązać się ze złożonej obietnicy. W przeciwnym razie możesz się niemile zaskoczyć, jak szybko niepochlebne opinie okrążą Internet i trafią do innych konsumentów, a Ty stracisz szansę na osiągnięcie zamierzonych celów.

Postaraj się więc zrozumieć potrzeby i oczekiwania grupy docelowych odbiorców, dbać o ich wrażenia i publikować wysokiej jakości zawartość, a z pewnością przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż. Widzisz już pewnie, jak duży potencjał mają interaktywne treści. Wykorzystaj zatem wyżej wymienione wskazówki, dzięki którym zrobisz duży krok w stronę sukcesu. Zacznij już dziś!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Sekcja Above the Fold, czyli co jest widoczne na pierwszy rzut oka na stronie internetowej

    Sekcja Above the Fold, czyli co jest widoczne na pierwszy rzut oka na stronie internetowej

    Czym są internetowe kampanie reklamowe?

    Czym są internetowe kampanie reklamowe?

    Jak rozwinąć małą firmę w Internecie?

    Jak rozwinąć małą firmę w Internecie?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych