Ile kosztuje i czym jest reklama banerowa w Internecie?

Ile kosztuje i czym jest reklama banerowa w Internecie?

Zastanawiasz się, czym jest reklama banerowa? Gwarantujemy, że jako użytkownik Internetu spotkałeś się z nią już nie raz. Obecnie to jedna z najpopularniejszych metod reklamowych w sieci, z której korzystają zarówno sklepy internetowe, jak i firmy usługowe. Taki komunikat ma niezwykle szeroki zasięg i może pojawiać się na ponad 2 milionach serwisów. Trudno byłoby go uniknąć przy codziennym korzystaniu Internetu. Czym jest i ile kosztuje reklama banerowa? Wyjaśniamy!

Czym jest reklama banerowa?

Reklama banerowa w Internecie to rodzaj komunikatu marketingowego, wyświetlający się użytkownikom w formie grafiki lub GIF. Obraz statyczny bądź dynamiczny połączony jest zazwyczaj z krótką treścią, której zadaniem jest zachęcenie użytkowników do wykonania konkretnej akcji.

Taki format reklamy może pojawiać się w różnych miejscach w sieci, w zależności od tego, w jakim systemie go utworzymy.

reklama w serwisie onet.pl(reklama w serwisie onet.pl, 28.06.2022)

Jakie cele realizuje reklama banerowa?

Reklama banerowa w Internecie wykorzystywana jest do różnych celów marketingowych i biznesowych. Korzystać z niej mogą sklepy internetowe, aby zachęcić użytkowników do zakupu produktu, ale również firmy usługowe i lokalne biznesy np. w celu zwiększenia świadomości marki.

Przykładowe cele reklamy banerowej w sieci:

  • zachęcanie do konwersji (np. do zakupu, zapisu do newslettera, pobrania e-booka),
  • budowanie zasięgów i świadomości marki,
  • budowanie bazy leadów sprzedażowych,
  • remarketing.

Reklama banerowa w Google Ads

Najpopularniejszym na świecie systemem reklamowym jest Google Ads (dawniej AdWords). Wśród wielu formatów komunikatów marketingowych, jakie pozwala on tworzyć, znajduje się reklama banerowa Google. Wyświetla się w Google Display Network, czyli sieci reklamowej, do której należą produkty Google (np. Gmail, YouTube, Google Play) oraz na ponad dwóch milionach zewnętrznych serwisów (np. Onet, Wirtualna Polska).

Metody kierowania reklamy

System Google oferuje kilka metod kierowania reklamy banerowej AdWords. Do wyboru mamy:

  • kierowanie na słowa kluczowe – reklama będzie wyświetlała się na stronach zawierających przypisane do kampanii słowa kluczowe;
  • kierowanie na miejsce docelowe – reklama będzie wyświetlała się w obrębie konkretnych adresów URL;
  • kierowanie do grupy odbiorców – reklama będzie wyświetlała się użytkownikom na podstawie np. ich danych demograficznych;
  • kierowanie na tematy – reklama będzie wyświetlała się na stronach poruszających przypisane do kampanii tematy.

Największe zalety reklamy banerowej AdWords:

Reklama banerowa Google nie bez przyczyny jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych form promocji w Internecie. Ogromną popularność zawdzięcza ona swoim licznym zaletom. Przede wszystkim ma znacznie szerszy zasięg niż reklama tekstowa czy strony pozycjonowane organicznie. Dlaczego? Otóż wyświetla się nie tylko tym użytkownikom, którzy wpiszą konkretne słowo kluczowe, ale również tym, którzy nie wykazują konkretnej aktywności, ale po prostu mogą być zainteresowani danym produktem lub usługą. Kierowanie na tematy, strony docelowe czy ze względu na dane demograficzne daje znacznie szerszy zasięg.

Inne zalety reklamy banerowej w Google Ads to:

  • korzystny stosunek kosztów do zasięgu,
  • precyzyjne kierowanie do konkretnych odbiorców,
  • możliwość samodzielnego ustalenia budżetu kampanii,
  • szybkie efekty,
  • łatwe mierzenie efektywności,
  • możliwość szybkiej modyfikacji reklamy.

Ile kosztuje reklama banerowa Google?

Nie da się jednoznacznie określić, ile kosztuje reklama banerowa, ponieważ różnice pomiędzy dwiema firmami, nawet w tej samej branży, mogą być ogromne. Warto jednak poznać system rozliczeniowy w Google Ads. Istotne jest to, że jako reklamodawca sam ustalasz budżet, który chcesz przeznaczyć na działanie kampanii. Może być to 500 zł, 5000 zł, a nawet 50 000 zł. Im wyższy budżet, tym więcej konwersji wygeneruje reklama. Przy odpowiedniej konfiguracji nawet przy budżecie równym 1000 zł można osiągnąć zadowalające efekty.

Reklama banerowa Google – modele rozliczeniowe

To, jak szybko zużyją się środki przeznaczone na działanie kampanii, zależy od stawki za uzyskanie konwersji lub wyświetleń. System Google Ads oferuje reklamodawcom kilka modeli rozliczeniowych. W przypadku reklamy banerowej AdWords są to:

  • PPC – koszt za każde kliknięcie reklamy,
  • CPM – koszt za 1000 wyświetleń reklamy.

Największą popularnością cieszy się model PPC (Pay Per Click). Jeśli wybierzesz tę opcję, będziesz płacić za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę. Od czego zależy wysokość stawki za kliknięcie, czyli CPC (Cost Per Click)? Między innymi od branży, popularności słów kluczowych oraz rankingu reklamy. CPC może wynosić od kilku groszy, do kilkudziesięciu złotych.

Przykład: przy budżecie miesięcznym 5000 zł i średnim CPC równym 1,49 zł reklama wygeneruje średnio 3356 kliknięć.

Jako reklamodawca możesz określić maksymalną stawkę, jaką chcesz płacić za kliknięcie, jednak trzeba brać pod uwagę to, ile średnio wynoszą stawki w danej branży.

Koszty obsługi kampanii

Koszt reklamy banerowej w Internecie to jednak nie tylko budżet na kampanię. Jeśli nie masz doświadczenia w obsłudze systemu Google Ads, będziesz musiał nawiązać współpracę z agencją SEM. Koszty obsługi kampanii zależą od miesięcznego budżetu na wyświetlanie reklamy. Im większy, tym wyższa cena za usługę.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    Jak promować sklep internetowy?

    Jak promować sklep internetowy?

    Kampania Discovery Google Ads – co to jest?

    Kampania Discovery Google Ads – co to jest?

    Google Trends – jak korzystać?

    Google Trends – jak korzystać?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu