Fanpage sklepu internetowego – dlaczego warto?

Fanpage sklepu internetowego – dlaczego warto?

Facebook to wszechstronne narzędzie marketingowe, które może pomóc w budowaniu wizerunku sklepu, a także zwiększeniu sprzedaży i stworzeniu grupy lojalnych odbiorców. Specjaliści przewidują, że pozycjonowanie na Facebooku to przyszłość marketingu, ponieważ zdobywanie wysokich pozycji w Google z każdą aktualizacją staje się coraz bardziej skomplikowane. Efektywność tego narzędzia zależy oczywiście od tego, jak z niego skorzystasz – przede wszystkim więc musisz zdecydować, w jakim celu tworzysz profil firmy na platformie.

Chcesz zwiększyć świadomość marki? Regularnie publikuj nowe posty i promuj je, aby dotrzeć do szerszej publiczności. Chcesz, aby Twój produkt sprzedawał się lepiej? Uruchamiaj płatne reklamy, optymalizuj je i linkuj do stron docelowych. Chcesz generować leady? Zbieraj adresy e-mail i dołączaj do różnych grup. Możliwości Facebooka są niemal nieograniczone, a to tylko jedna z wielu zalet tego narzędzia. Jakie są inne?

Miliardy potencjalnych klientów

Facebook jest liderem wśród sieci społecznościowych. Rentowność serwisu wynosi około 95%. Stanowi do 60% całkowitego ruchu generowanego przez platformy społecznościowe. Z jego pomocą miliony indywidualnych przedsiębiorców komunikują się z potencjalnymi nabywcami, przyciągają leady na główną stronę i aktywnie promują swój biznes. Wielu sprzedaje również towary bezpośrednio. Ponad 45 000 000 firm ma własną stronę na Facebooku.

Aktualnie platforma ma prawie 3 miliardy użytkowników, z czego 2 miliardy aktywnych, którzy statystycznie spędzają 40 minut dziennie na przeglądaniu Fanpage’y. Jest to ogromny krąg potencjalnych klientów dla Twojej firmy. Nawet w skali lokalnej z pomocą FB możesz dotrzeć do swoich grup docelowych i maksymalnie zwiększyć zasięgi.

Dane do list mailingowych

Nie wystarczy zwrócić uwagę ludzi na swoją stronę, aby zapewnić swojej firmie długoterminową i stabilną drogę do sukcesu. Oczywiście popularność konta biznesowego na Facebooku pomaga zwiększyć świadomość marki, zapewnia widoczność w mediach społecznościowych i daje dostęp do firmy za pośrednictwem sieci społecznościowych, co buduje zaufanie kupujących.

Ale co się stanie, jeśli pewnego dnia Facebook zniknie? Jeśli możliwości biznesowe na platformie zostaną drastycznie zmniejszone albo platforma zwiększy koszty reklamy? Jeśli zdarzy się któraś z powyższych sytuacji, a okaże się, że nie zapisałeś kontaktów swoich subskrybentów, Twoja firma może mieć ogromne kłopoty.

Właśnie dlatego sprytne firmy zbierają adresy e-mail od swoich obserwatorów na Facebooku – w ten sposób mogą kontaktować się ze swoimi klientami poza mediami społecznościowymi. Zbieranie adresów e-mail pozwala na dotarcie do odbiorców innymi kanałami marketingowymi, w tym wypadku z pomocą wysyłki maili reklamowych czy newsletterów. Jest to sprawdzona metoda – 89% marketingowców przyznaje, że generuje leady głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Mniejsze wydatki na reklamę

Otwarcie strony biznesowej na Facebooku nic nie kosztuje. Rozpoczęcie korzystania ze strony nie wiąże się z żadnymi kosztami, dopóki nie zaczniesz inwestować w płatne reklamy i artykuły sponsorowane. Jednak nawet jeśli zdecydujesz się płatną kampanię, marketingowcy szacują, że na Facebooku będzie ona kosztować dużo mniej niż na innych platformach (takich jak Google).

Reklamy na platformie są nadal stosunkowo niedrogie w porównaniu z tradycyjnymi reklamami prasowymi, radiowymi lub telewizyjnymi i możesz je kierować 1000 razy dokładniej do docelowych odbiorców z pomocą kluczowych parametrów, np.: wieku, zainteresowań, lokalizacji itp. Trzeba również zauważyć, że pozycjonowanie Facebooka firmowego jest dużo łatwiejsze niż promowanie strony w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ nie jest ograniczone tak wieloma wytycznymi.

Targetowanie określonej grupy odbiorców

Z 2 miliardów aktywnych użytkowników największą wartość dla Ciebie mają ci, którzy są naprawdę zainteresowani Twoją ofertą. Co więc musisz zrobić? Skieruj reklamy do konkretnych osób! Możesz ustawić odbiorców od razu podczas tworzenia reklamy lub w specjalnej sekcji. W tym drugim przypadku musisz wejść w zakładkę „Odbiorcy” w Menedżerze reklam.

Tutaj możesz:

  • zobaczyć, którzy odbiorcy są obecnie ustawione w reklamach;
  • łatwo przefiltrować dane;
  • tworzyć nowe, edytować i usuwać stare grupy;
  • sprawdzić, czy odbiorcy ze sobą konkurują;
  • przenieść odbiorców z jednego konta reklamowego na drugie (jeśli prowadzisz kilka projektów).

Analityka ruchu

Facebook zapewnia właścicielom firm dostęp do rozbudowanych statystyk i jest łatwy do zrozumienia nawet dla osób nietechnicznych. Wystarczy rzucić okiem na informacje w sekcji „Statystyki”. Tam możesz zobaczyć ciekawe dane:

  • wyświetlenia strony;
  • zasięg;
  • działania na stronie;
  • polubienia i udostępnienia;
  • i wiele więcej.

Możesz poeksperymentować z lewym paskiem bocznym i przeglądać dane, aby zobaczyć, jak sprawdzają się określone posty, jakie są dane demograficzne odwiedzających stronę Twojej firmy i nie tylko.

Budowanie lojalności wobec marki

Strona biznesowa na Facebooku może zdziałać cuda, pomagając Ci budować lojalność wobec marki. Jeśli Twoi obserwatorzy widzą, że jesteś aktywny w mediach społecznościowych i szybko odpowiadasz na ich potrzeby, są znacznie bardziej skłonni robić interesy z Tobą niż z firmą, która albo nie jest obecna na Facebooku, albo rzadko aktualizuje swoje strony.

Wiele firm wykorzystuje w postach treści generowane przez użytkowników (UGC), które otrzymują od zadowolonych klientów. W połączeniu z atrakcyjnym contentem wizualnym takie posty są wysoko oceniane przez algorytm Facebooka i pomagają poszerzyć zasięgi. Co więcej, Fanpage to doskonała okazja do nawiązania kontaktu z klientami i poznania ich opinii. W ten sposób Facebook może zapewnić firmie lojalność odbiorców, która utrzyma ich przy Tobie na dłużej.

Większy ruch i konwersja w sklepie internetowym

Jeśli Twoim jedynym zmartwieniem jest zwrócenie uwagi na Twoje posty, to tak naprawdę nie osiągasz wielu celów biznesowych. Bardziej efektywne jest wykorzystanie Fanpage’a do zwiększenia ruchu w sklepie w dowolnym CMS. To znaczy, że standardowe pozycjonowanie WordPress możesz wesprzeć promocją na Facebooku.

Jednym z najbardziej niezawodnych sposobów generowania przychodów od obserwujących na Facebooku jest zaproszenie ich do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego i poszczególnych jego podstron z produktami. Zacznij więc używać postów z linkami, aby zwiększyć ruch i konwersję.

Ogromną zaletą publikowania treści z linkami jest fakt, że Facebook generuje w ich wypadku ładny, duży, przyciągający wzrok obraz, który jest chętnie i często klikany przez użytkowników. Linki do Twojej witryny są integralną częścią każdej strategii marketingu treści na Facebooku. Liczba polubień, komentarzy i udostępnień takich postów jest mniejsza, ale to zupełnie normalne, ponieważ ich głównym celem jest zwiększenie ruchu, a nie zwrócenie uwagi na stronę na Facebooku.

Dotarcie do użytkowników mobilnych

Zdecydowana większość użytkowników Facebooka uzyskuje dostęp do platformy za pośrednictwem urządzeń mobilnych (98,5%). Co więcej, wielu z nich uzyskuje dostęp do sieci społecznościowej tylko za pośrednictwem swoich smartfonów. Ponieważ wskaźnik ten nie wykazuje oznak spadku, obecność na Facebooku staje się coraz ważniejsza dla każdej firmy i sklepu. Zaletą jest to, że platforma wykonuje całą ciężką pracę za Ciebie. Automatycznie optymalizuje Twoją stronę pod kątem komputerów i urządzeń mobilnych.

Kiedy ludzie przeglądają Twoją stronę na Facebooku na urządzeniu mobilnym, widzą:

  • godziny otwarcia,
  • adres;
  • opinie;
  • numer telefonu, pod który mogą zadzwonić bezpośrednio z aplikacji.

Dlatego tak ważne jest, aby umieścić wszystkie informacje kontaktowe na swojej stronie na Facebooku.

Monitorowanie konkurencji

Konkurenci mogą stanowić zagrożenie dla Twojej pozycji na rynku, ale mogą również pomóc w ulepszeniu Twojej firmy. Ciekawa funkcja na stronach Facebooka pozwala firmom „szpiegować” swoich konkurentów. Nie oznacza to, że możesz zobaczyć ich wskaźniki sprzedaży lub wyniki kampanii reklamowej. Możesz za to sprawdzić, jak inne firmy z Twojej branży i niszy rynkowej rozwijają się na Facebooku.

W tym celu musisz przejść do statystyk na swojej stronie i wybrać sekcję „Strony do obserwowania”. Tutaj możesz dodać konta konkurencji lub skorzystać z rekomendacji wygenerowanych przez platformę. Ta sekcja jest przydatna również do wyszukiwania pomysłów na publikacje, np.: jeśli widzisz stronę, której liczba wyświetleń wzrosła gwałtownie (tj. otrzymała wiele nowych polubień), możesz ją odwiedzić, aby zobaczyć dlaczego. A jeśli ogromny sukces posta był spowodowany pewnymi działaniami, możesz spróbować powtórzyć je na swoim Fanpage’u.

Wreszcie, jeśli korzystasz z płatnego marketingu, zapoznaj się z Biblioteką reklam na Facebooku, aby zobaczyć, jakie typy reklam najlepiej sprawdzają się w Twojej branży. Jest to szczególnie przydatne dla firm B2C w branży e-commerce.

Przydatne funkcje

Facebook wprowadził kilka funkcji, które ułatwiają firmom działanie i obsługę klientów. Możesz używać platformy do:

  • planowania spotkań,
  • dokonywania rezerwacji,
  • prowadzenia sprzedaży.

Z punktu widzenia firm z branży e-commerce szczególnie ciekawa jest ostatnia opcja, która pozwala na dodawanie kart produktów bezpośrednio na Fanpage’u. W ten sposób Facebook staje się samowystarczalną platformą, na której można realizować wszystkie aspekty prowadzenia sklepu internetowego – od promocji po aktywną sprzedaż.

Fanpage na Facebooku może funkcjonować samodzielnie jak sklep internetowy lub być wsparciem dla głównej witryny sprzedażowej. W ten sposób może być uzupełnieniem strategii marketingowej i wspierać pozycjonowanie PrestaShop, WordPress czy Shoper. W obu przypadkach zasady prowadzenia strony na Facebooku są takie same: nie publikuj treści zabronionych przez prawo, utrzymuj określoną aktywność profilu, zachowaj właściwą równowagę między typami publikacji (edukacyjne, sprzedażowe i rozrywkowe), zwiększaj zaangażowanie grupy docelowej. Umiejętnie prowadzony Fanpage sklepu internetowego przyniesie Ci wiele korzyści.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Czy warto reklamować się na youtube?

    Czy warto reklamować się na youtube?

    Najlepsze metody marketingowe, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie internetowej

    Najlepsze metody marketingowe, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie internetowej

    Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?

    Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych