Aby zrozumieć funkcjonalność dwell time, należy wcielić się w użytkownika wpisującego konkretne hasło. Jego kolejnym krokiem będzie kliknięcie odpowiedniego odnośnika i tu rozpoczyna się działanie wspomnianego parametru. Odlicza on czas pomiędzy wejściem na witrynę, a powrotem do listy odpowiedzi na konkretne zapytania. Przygotowaliśmy zbiór informacji, który pomoże w zrozumieniu prawdopodobnej roli dwell times w pozycjonowaniu. Gotowy na świeżą porcję wiedzy?
Już we wstępie zaznaczyliśmy, co to dwell time, warto jednak uzupełnić te informacje. Z pewnością nie jest to upowszechniona wartość, a sama jej interpretacja sprawia wiele trudności. Co więcej, utożsamianie tego parametru wyłącznie z długością trwania sesji bądź wskaźnikiem odrzuceń okazuje się niewłaściwie, choć często brane pod uwagę przez osoby wykazujące jego związek z SEO.
Wielu specjalistów poszukuje odpowiedzi na pytanie, czy dwell time oddziałuje w pewien sposób na pozycję rankingową strony WWW w odmętach wyszukiwarki? Istnieje przekonanie, że roboty Google chcą zweryfikować satysfakcję internauty wynikającą z odwiedzin konkretnej witryny. Pojawiają się spekulacje dotyczące tego, że im dłuższy czas spędza użytkownik na stronie internetowej, tym lepiej. W praktyce jest to nieco bardziej skomplikowane.
Istnieją dwa obozy, z których jeden wskazuje na korelację dwell time SEO, natomiast drugi podważa bezpośrednie związki między nimi oraz wpływ na jakość stron WWW. Choć nie ma 100% pewności, czy opisywany parametr oddziałuje na rangę witryny, to jednak można doszukać się bezpośredniego wpływu na postrzeganie jej przez korzystających z zasobów internautów. Można więc na przedstawioną sytuację spojrzeć z dwóch perspektyw.
Jeżeli zawartość witryny będzie odznaczała się niskiej jakości contentem bądź nie będzie spełniała estetycznych preferencji użytkownika, może okazać się, że zdecyduje się on błyskawicznie opuścić stronę. Z kolei, gdy pozostanie na niej przez dłuższy czas, może wiązać się to z technicznymi błędami, np. z trudnością w nawigacji po jej zasobach.
Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z zawiłości funkcjonowania dwell time. Wychodzimy naprzeciw wszelkim wątpliwościom i przedstawiamy listę parametrów wpływających na dwell time. Są to:
Poznałeś czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy precyzowaniu dwell time. Z czym jednak wiąże się zbyt niski bądź bardzo wysoki wskaźnik? W tym przypadku również warto przedstawić dualną naturę wielkości parametru. Niepokojąco niski dwell time może być skorelowany z nudnym bądź małowartościowym contentem. Jeżeli podczas pomiaru wygenerowany zostanie wysoki rezultat, to prawdopodobnie mamy do czynienia z nieodpowiednim przygotowaniem struktury strony, który z kolei wywołał zamieszanie wśród internautów odwiedzających serwis.
Podejdźmy jednak bardziej optymistycznie do postrzegania wspomnianego parametru. Jeżeli zależy Ci na tym, aby internauta był realnie zainteresowany ofertą zamieszczoną w witrynie internetowej, zatroszcz się o niektóre aspekty, tj.:
Choć trudno jednoznacznie wskazać wkład dwell time w pozycję rankingową strony na liście Google, to jego możliwości można wykorzystać w nieco inny sposób. Na przykład to dobra wskazówka dotycząca tego, jak działa Twój serwis sprzedażowy lub też, jakich korekt wymaga od zarządzającego jego zawartością. Warto więc wziąć pod uwagę content, łatwość bądź trudność w obsłudze strony, czynniki wpływające na doświadczenie użytkownika, tj. oprawa wizualna, lokalizacja przycisków typu CTA oraz poszczególnych kategorii.
Pamiętaj, że dwell time to cenny wskaźnik, którego nie można pomijać w tworzeniu interaktywnych stron internetowych i finalnej realizacji procesów zakupowych ze strony klienta.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.