Domain Rating (DR) – co to jest?

Domain Rating (DR) – co to jest?

Bez szczegółowej analityki trudno określić skuteczność realizowanych kampanii. Na szczęście w Internecie analizowanie istotnych wskaźników, a także prognozowanie wyników prowadzonych działań jest o wiele łatwiejsze. Rynek oferuje mnóstwo pomocnych w tym zakresie narzędzi. Jednym z nich jest Ahrefs – pozwala m.in. przeanalizować słowa kluczowe oraz sprawdzić Domain Rating. Co to jest? Wyjaśniamy w artykule.

Co to jest Domain Rating?

Termin Domain Rating (DR) w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza po prostu „ocena domeny”. Jednak w kontekście marketingu w wyszukiwarce internetowej mowa raczej o „autorytecie domeny”. Jest to autorski parametr wprowadzony przez narzędzie Ahrefs.

DR określa siłę profilu linkowego (linków zwrotnych) danej witryny, w porównaniu do innych domen dostępnych w bazie danych. Mierzony jest w skali od 0 do 100 – im wyższa wartość, tym lepszy profil linkowy ma domena.

ahrefs.com

Warto jednak dodać, że autorytet domeny określany za pomocą autorskiego wskaźnika w narzędziu Ahrefs nie jest tym samym, co autorytet strony w oczach wyszukiwarki Google. Domain Rating ma jedynie oszacować zdolność witryny do pozyskiwania ruchu organicznego i siłę jej back linków w porównaniu do innych stron. Ważne jest też to, że wyszukiwarka Google, ustalając autorytet domeny bierze pod uwagę również jej wiek i historię. Natomiast w przypadku DR od Ahrefs nie ma to miejsca.

Co wpływa na Domain Rating?

W takim razie jak narzędzie Ahrefs oblicza wartość Domain Rating? Do obliczenia wyniku wykorzystywane są takie informacje jak:

  • liczba unikalnych witryn odsyłających do domeny,
  • autorytet odsyłających witryn,
  • liczba domen, do których linkują domeny odsyłające.

Żadne inne czynniki nie są brane pod uwagę. A co to oznacza w praktyce? Otóż DR będzie większy, jeśli witryny odsyłające do pozycjonowanej domeny nie linkują do zbyt wielu innych stron, ponieważ tzw. link juice rozdzielany jest równomiernie na wszystkie strony. To oznacza, że większy wpływ na autorytet Twojej domeny będzie miał link ze strony DR-20, która linkuje tylko do 4 innych witryn, niż ze strony DR-90, która linkuje do tysięcy witryn.

Co oznacza spadek wartości Domain Rating?

Jeśli w krótkim czasie zauważysz spadek wartości DR, może to oznaczać, że inne witryny zyskały w tym czasie więcej linków zwrotnych, przez co osiągnęły wyższy DR, a Twoja witryna spadła na niższą pozycję.

Inną potencjalną przyczyną jest to, że z jakiegoś powodu Twoja domena utraciła ważne back linki.

Jak sprawdzić DR swojej witryny?

Aby sprawdzić Domain Rating, wejdź na stronę https://ahrefs.com/website-authority-checker, następie w wyznaczone okno wpisz adres swojej domeny.

ahrefs.com

Po chwili wyświetlą się wyniki, w tym wartość DR, oraz liczba wszystkich linków prowadzących do domeny.

ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółowych danych, musisz założyć konto i wykupić jeden z trzech dostępnych pakietów.

Aby uzyskać dokładniejsze informacje na temat linków zwrotnych, prowadzących do Twojej witryny, możesz skorzystać z darmowego narzędzia o nazwie Backlink Checker (https://ahrefs.com/backlink-checker).

ahrefs.com

ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com

Jak poprawić Domain Rating?

Jedynym skutecznym sposobem na poprawę wartości DR jest pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych z unikalnych witryn o wysokim autorytecie. Ahrefs nie bierze pod uwagę żadnych innych czynników do obliczania tego parametru.

A jaki wynik DR jest dobry? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba pamiętać, że parametr określa wartość profilu linkowego w porównaniu do innych witryn. Ważne jest zatem to, aby nie odbiegać od konkurencji, a nie to, aby być na pierwszym miejscu wśród wszystkich stron internetowych.

Wpływ Domain Rating na SEO

Realizując kampanię pozycjonowania, warto zwrócić uwagę na wartość Domain Rating. SEO to złożony i wieloetapowy proces, a na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływa mnóstwo czynników. Jednak jednym z najważniejszych jest wartościowy profil back linków. Wartość parametru DR w narzędziu Ahrefs może być cenną wskazówką przy ocenie wartości linków.

Pamiętaj jednak, że – tak jak wspominaliśmy – DR nie jest jednoznaczne z autorytetem domeny ustalanym przez wyszukiwarkę. Może to być dobry punkt zaczepienia, jednak sami autorzy narzędzia podkreślają, że dążenie do jak najwyższego DR nigdy nie powinno być głównym celem.

Parametr Domain Rating jest także przydatny przy wyborze serwisów, z których chcesz pozyskać linki na potrzeby pozycjonowania. W darmowej wersji Ahrefs sprawdzisz DR każdej domeny dostępnej w bazie danych.

Jak widzisz, ten wskaźnik może zdziałać wiele dobrego przy monitorowaniu skuteczności prowadzonych działań w zakresie back linków, jednak trzeba równolegle zwracać uwagę na inne czynniki SEO, istotne dla wyszukiwarki Google.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Zobacz inne wpisy

    Badanie słów kluczowych – jak się za to zabrać?

    Badanie słów kluczowych – jak się za to zabrać?

    Jakie możliwości daje nam Google Tag Manager (GTM)?

    Jakie możliwości daje nam Google Tag Manager (GTM)?

    Wskaźniki SEO na stronie – jakie są najważniejsze?

    Wskaźniki SEO na stronie – jakie są najważniejsze?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.