Dlaczego media społecznościowe nie wpływają pozytywnie na Twoją firmę?

Dlaczego media społecznościowe nie wpływają pozytywnie na Twoją firmę?

Marketing w mediach społecznościowych może być jednym z najbardziej pożądanych kroków do osiągnięcia zamierzonych celów. Jednak jeśli podejdziesz do tego tematu w sposób nieprawidłowy, może zamienić się to w rozsypujące się domino. Jeśli nikt na bieżąco nie analizuje Twojego profilu w mediach społecznościowych i nie dba o świeżość postów, to nikt nie zauważy profilu Twojej marki.

W tym artykule postanowiliśmy przedstawić Ci kilka najważniejszych oznak, że Twój profil w mediach społecznościowych wymaga ulepszenia.

Twoje zasięgi zaczynają spadać

Z pewnością wiesz, że głównym celem mediów społecznościowych jest generowanie coraz większej społeczności Twojej firmy. Dlatego powinieneś stale angażować odbiorców i nie zanudzać ich starymi postami. Twój profil w mediach powinien być stale aktywny, ponieważ obserwatorzy muszą wiedzieć, że firma nadal funkcjonuje.

Obserwatorzy powinni udostępniać również dalej treści na profilu społecznościowym marki, oznacza to bowiem, że są mocno zaangażowani w życie firmy oraz chcą zobaczyć jeszcze więcej.

Jeśli sprawdzisz swoje statystyki i zobaczysz, że liczba obserwujących Twój profil ciągle spada, czas zmienić swoją strategię mediów społecznościowych i znaleźć sposób na to, aby odbiorcy znów do Ciebie wrócili.

Najszybciej możesz stracić swoich obserwatorów, kiedy:

  • kupujesz obserwatorów, aby zwiększyć liczby na profilu firmy – te sztuczne konta są regularnie blokowane i znikają z profilu, nikt nie chce obserwować w mediach społecznościowych wykreowanego profilu z wyimaginowanymi odbiorcami,
  • treści w profilu nie są trafne lub zgodne z aktualnymi trendami w branży – w takiej sytuacji Twoi odbiorcy przejdą do konkurencji, która udostępnia bardziej wartościowe treści.

Słabe zaangażowanie odbiorców

Jeśli zauważysz, że obserwatorzy nie udostępniają postów w mediach społecznościowych i nie komentują, to oznaka, że słabo angażujesz ich na swoim profilu. Może wystarczy zamieścić oryginalny konkurs albo post, który zmusi ludzi do myślenia, dzięki czemu będą chcieli się wypowiedzieć na dany temat?

Reakcje na Twoje posty nie pochodzą od prawdziwych ludzi

Niestety takie zabiegi są dość często powtarzane przez firmy, a prawdziwi użytkownicy to zauważają. Twoje treści w mediach społecznościowych powinny być kluczem do sukcesu Twojej marki i otwierać drzwi nowym potencjalnym odbiorcom. Kiedy publikujesz nowy post, to polubienia, reakcje i komentarze powinny pochodzić od prawdziwych ludzi, których pozytywne opinie są wysokim wskaźnikiem autorytetu firmy.

Jeśli jednak otrzymujesz tylko reakcje od wygenerowanych automatycznie robotów, to inni przestaną obserwować Twoją stronę, ponieważ nie będzie im wydawać się wartościową witryną. Staraj się ulepszać swoje treści i generować prawdziwy ruch w mediach społecznościowych.

Jak generować zaangażowanie w mediach społecznościowych?

Jeżeli myślisz, że Twój profil już odniósł porażkę, to się mylisz, ponieważ doświadczony zespół ekspertów z pewnością pomoże Ci wyjść z kłopotów i wrócić Twojej marce na dobre tory. Bez profesjonalnej pomocy źle prowadzone działania w mediach społecznościowych mogą okazać się klęską. Na szczęście dzięki agencji SEO Twoje konto w mediach społecznościowych może stać się znowu aktywne.

Warto pomyśleć o tych kilku działaniach:

Stwórz przemyślany plan strategii swojego profilu

Bez dobrze sporządzonego planu kampanii marketingowej Twoje działania na profilu firmy nie będą miały sensu. Gdy już będziesz gotowy rozpocząć swoją strategię, to najpierw zacznij od określenia jej celów:

  • utwórz harmonogram publikowania postów i przestrzegaj go,
  • wyznacz, kto będzie odpowiedzialny za aktualizację profilu,
  • przeanalizuj pragnienia i potrzeby odbiorców,
  • każdego miesiąca analizuj swoje wyniki z kampanii, po to, aby móc coś zmienić lub ulepszyć.

Pomyśl o swojej grupie docelowej

Największym błędem firm jest to, że chcą trafiać do wszystkich użytkowników internetu, jednak nikt nie jest w stanie tego zrobić, ponieważ nie wszyscy interesują się akurat Twoją branżą. Zamiast tworzyć nieprzemyślane treści, zastanów się nad konkretną grupą docelową, do której chcesz trafiać. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Ile moi odbiorcy mają lat?
  • Czego oczekują od mojej firmy?
  • Jakie są ich potrzeby i pragnienia?
  • Jakich używają słów kluczowych?

Jeżeli określisz te podstawowe informacje o grupie docelowej firmy, to z pewnością będzie Ci łatwiej do nich dotrzeć i ich zaangażować.

Podsumowanie

Pamiętaj, że Twoje media społecznościowe powinny być narzędziem, które pozwoli stać się Twojej marce rozpoznawalną. Pozyskanie potencjalnego klienta powinno stać się dla Ciebie priorytetem, a bez dobrze przemyślanej strategii mediów społecznościowych niestety nie jesteś w stanie osiągnąć swojego celu. Nie pozwól, aby użytkownicy wzięli Cię za fałszywą firmę, która kupuje sobie obserwujących. Twórz angażujące posty i bądź przy użytkownikach, kiedy będą Cię potrzebować.

Jeśli Twoje strony wymagają angażujących treści lub rozszerzenia rozszerzeniu zasięgu, możesz liczyć na pomoc ze strony doświadczonego zespołu ekspertów SEO.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 14

    Zobacz inne wpisy

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?

    Jak budować wizerunek firmy w internecie?

    Jak budować wizerunek firmy w internecie?

    CTR – co to jest?

    CTR – co to jest?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu