Czym są linki sponsorowane?

Czym są linki sponsorowane?

Reklama w sieci i marketing internetowy to podstawy pozyskiwania klientów online. Bardzo dobrym sposobem na promowanie usług i produktów jest zbudowanie sieci linków sponsorowanych. Czym są linki sponsorowane? Linki te można umieszczać w najróżniejszych miejscach tworząc sieć podobną do tej pajęczej. Sieć rozsiewana w różnych miejscach zaczyna oplatać klientów z różnych stron, dzięki czemu bardziej prawdopodobne jest, że klient się „złapie” i będzie chciał dokonać zakupu lub skorzystać z usługi. Linki sponsorowane nie tylko docierają do użytkowników, ale także mają wpływ na pozycjonowanie i reakcję robota Google. Jeśli uda się pozyskać link sponsorowany w wartościowym miejscu, to można zdziałać naprawdę wiele. Witryna o dobrych parametrach ciągnie w górę również tę do której linkuje. Działa to niestety również w drugą stronę, dlatego podczas pozyskiwania linków sponsorowanych należy uważnie dobierać miejsca, w których się pojawią. Linki sponsorowane – co to? Odpowiadamy na to w poniższym tekście.

Linki sponsorowane, co to jest? Link sponsorowany praktycznie niczym nie różni się od zwyczajnego linku, jednak, aby był skuteczny powinien prowadzić do odpowiedniego miejsca w sieci. W zależności co chcemy promować link może prowadzić do:

  • strony internetowej,
  • landing page,
  • podstrony serwisu,
  • wybranego produktu,
  • strony w social media,
  • filmiku na YouTube,
  • tekstu na blogu,
  • kontaktu do danej firmy itd.

Link ma zwykle postać adresu URL, który jest klikalny i dodatkowo wyróżniony np. poprzez kolor lub podkreślenie. Po kliknięciu w link sponsorowany użytkownik zostaje przekierowany w określone miejsce w sieci. Skuteczność linków bardzo łatwo zbadać, ponieważ w programach do analizy widoczne jest, ile osób przeszło z danego linku do pożądanego miejsca w sieci. Warto stosować jak najkrótsze i oczyszczone linki – pozbawione zbędnych rozwinięć, cyfr, skrótów itp. W sieci dostępne są specjalne narzędzia, które pozwalają na skracanie linków. Bardzo ważne jest również nadanie stronie odpowiednich certyfikatów, aby użytkownik, który wejdzie w link nie natrafił na powiadomienie antywirusa o potencjalnym zagrożeniu.

W sieci można znaleźć zarówno linki sponsorowane jak i organiczne (naturalne). Linki sponsorowane pojawiają się w wynikach opłaconych i nad linkami organicznymi. W wyszukiwarce Google najczęściej oznaczone są frazą „Reklama”. I chociaż w większości nie lubimy reklam to w sieci działa to nieco inaczej. Telewidz zwykle zmienia kanał, gdy pojawią się na nim reklamy. Użytkownicy sieci są jednak bardzo wygodni i poszukują najbardziej adekwatnych odpowiedzi ze strony wyszukiwarki. Często więc internauci nie zwracają uwagi na to czy dany link jest oznaczony jako sponsorowany czy też nie, jeśli odpowiada on bardzo dokładnie ich poszukiwaniom w sieci. Linki sponsorowane Google są promowane przez wyszukiwarkę i podsuwane użytkownikom w pierwszej kolejności.

Gdzie można umieszczać linki?

Linki sponsorowane można umieszczać w wielu miejscach, np.:

  • wyszukiwarce – to wspomniane wyniki nieorganiczne (opłacone) wyświetlane w wyszukiwarce Google. Reklamy w sieci Google Ads mogą zawierać także oprócz linków tekst i grafikę. Przygotowanie reklam Google Ads można zlecić doświadczonej agencji marketingowej lub zająć się tym samodzielnie. Nie jest to jednak łatwe zadanie, bo reklamy poszczególnych firm również konkurują między sobą, a ponadto warto znać wszystkie zasady optymalizacji reklamy, aby trafiła do jak najbardziej właściwych odbiorców. Tego rodzaju reklamy pozwalają na skuteczne i efektywne promowanie poszczególnych witryn czy konkretnych produktów w sieci.
  • stronach internetowych – reklamy mogą także znajdować się na stronach WWW, które należą do sieci partnerskiej Google lub umożliwiają wykupienie powierzchni reklamowej. Linki sponsorowane mogą być wówczas widoczne po prawej i lewej stronie głównego widoku strony www lub np. pod postacią banerów – reklam graficznych. Pod baner może być podłączony link, który po kliknięciu przekieruje użytkownika we wskazane miejsce. Na stronach WWW linki mogą być także zatopione w tekstach. Można je znaleźć w newsach, artykułach, wpisach blogowych i innych miejscach w zależności od rodzaju strony internetowej. Ważne jest, aby link pasował do treści znajdującej się na stronie.
  • mailingu – linki sponsorowane wykorzystywane są także w mailingu. Należy jednak odczytywać jedynie maile od znanych firm czy nadawców. W ostatnim czasie pojawiło się wiele wiadomości phishingowych, gdzie oszuści podając się za różnego rodzaju instytucje czy osoby próbują wyłudzić dane czy nawet wykraść pieniądze z internetowego konta. Przez tego typu działania mailing staje się coraz mniej popularnym rozwiązaniem, jednak można go wykorzystać np. w przypadku swoich subskrybentów, którzy będą wiedzieli, że otrzymują maile od uczciwej firmy.
  • forach, blogach, grupach dyskusyjnych i portalach – linki sponsorowane można także pozostawić w miejscach w których wypowiadają się użytkownicy sieci. To tzw. WoMM, czyli World of Mouth Marketing, który odpowiednio poprowadzony może przynieść wymierne korzyści. Wpisy WoMM praktycznie w niczym nie różnią się od wpisów zwykłych użytkowników forów czy grup jeśli są odpowiednio opracowane. Niezbędne są do ich publikacji konta posiadające historię, o ugruntowanej pozycji w danym miejscu, a także napisanie odpowiedniej treści, w której znajdzie się także link sponsorowany. Warto wybierać wartościowe fora i grupy na których nie znajduje się wyłącznie SPAM, a ożywione rozmowy użytkowników. Reklamując daną stronę czy produkt warto również najpierw włączyć się do rozmowy, dostosować język wpisu do tego, który wykorzystują pozostali internauci i pozostawić klikalny link sponsorowany. Najlepiej jest umieścić go w formie anchora, który jest znacznie bardziej przyjazny niż standardowy link URL.

    Czym są anchory?

    Wielu użytkowników sieci, początkujących marketingowców, a także właścicieli stron internetowych spotyka się z tym pojęciem, ale nie końca potrafią zrozumieć na czym polega tworzenie anchorów. Otóż jest to bardzo proste. Anchory to pojedyncze słowa lub frazy pod którymi znajdują się linki sponsorowane. Anchory wyglądają znacznie naturalniej i są zazwyczaj bardziej tolerowane przez użytkowników sieci. Na anchory warto wybierać słowa kluczowe, które dodatkowo zostaną powiązane z linkiem. Wówczas robot wyszukiwarki, gdy natrafi na anchor jeszcze bardziej powiązuje słowo kluczowe z kryjącym się pod nim linkiem. Anchor powinien być jednak krótki i najlepiej ograniczać się do maksymalnie dwóch, trzech wyrazów. Niekiedy jednak zastosowanie anchorów jest niemożliwe i wtedy jedynym wyjściem jest postawienie na klasyczny link URL. Niektóre witryny stosują jeszcze skracanie linków do którego należy się dostosować. Warto wtedy odpowiednio go przygotować, aby został ucięty w odpowiednim miejscu.

    Linki dofollow i nofollow

    Warto wiedzieć na czym polega podział na linki sponsorowane dofollow i nofollow. Pierwsze z nich uznawane są za ważniejsze, jednak wielu pozycjonerów przekonuje, że wcale tak nie jest. Linki z atrybutem dofollow sprawiają, że moc witryny na której się znajdują będzie przekazywana dalej na umieszczony link i docelową – reklamowaną witrynę. Linki dofollow tworzą się automatycznie, chyba że sami pozbawimy je tej właściwości. Na niektórych portalach np. publikując wartościowe artykuły można natrafić na informację, że dany portal nie dopuszcza stosowania linków dofollow i należy wówczas poszukać takiej witryny, która będzie je akceptować. Stąd wzięło się m. in. przekonanie, że linki dofollow są ważniejsze, szczególnie z punktu widzenia pozycjonowania i robota Google. Z kolei linki nofollow nie przenoszą mocy strony na tę podlinkowaną i docelową, ale za to sprawiają, że linki kierujące do promowanej witryny są bardziej różnorodne, co według wielu specjalistów jest także coraz częściej promowane przez Google. Dlatego warto posiadać w swojej sieci zarówno linki dofollow, jak i nofollow, aby zachować większą rozmaitość. Z punktu widzenia zwykłego użytkownika oba rodzaje linków wcale się od siebie nie różnią – są identyczne.

    Korzyści z linków sponsorowanych

    Korzyści płynących z rozpowszechniania linków sponsorowanych jest wiele i należą do nich takie wartości jak:

    • szybkie pozyskiwanie klientów – wyniki płatne pojawiające się jeszcze przed organicznymi sprawiają, że dzięki linkom sponsorowanym można bardzo szybko dotrzeć do dużego grona klientów. Użytkownicy w sieci klikają w odnośniki, które mają pod ręką, a dalej już nie szukają. Zwykle pierwsze linki są w stanie zaspokoić ich potrzeby i m. in. dlatego nie muszą szukać już dalej. Kampanie z linkami można utrzymywać przez dowolny czas i płacić jedynie za jej wyniki (rzeczywiste kliknięcia). To bardzo wygodny sposób rozliczania się, który daje właścicielom stron WWW wiele swobody. Kampania tego rodzaju może być krótka i bardzo intensywna, lub stała ale mniej efektywna.
    • pozytywny wpływ na pozycjonowanie – kampania z linkami ma także pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Im więcej linków prowadzi do danej witryny, tym chętniej Google uznaje ją za wartościową i winduje wysoko w wynikach. Wykorzystywanie link buildingu, który na trwałe buduje renomę witryny w połączeniu z szybką kampanią linków sponsorowanych w Google Ads przynosi naprawdę dobre rezultaty. Pojawianie się nowych linków sprawia, że robot Google ponownie zostaje zachęcony do odwiedzenia reklamowanej witryny.
    • kierowanie reklamami tak jak się chce – reklamy w formie linków można skierować na dowolne miejsca, w tym witryny znajdujące się w sieci partnerskiej Google. Kierowanie reklamami w sieci zapewnia kontrolę nad ich efektywnością, a także umożliwia szybkie zmiany. To także sposób na wdrożenie kampanii przed ważnymi wydarzeniami do których zostało niewiele czasu np. Świętami Bożego Narodzenia czy Walentynkami, w trakcie których poszczególne rodzaje biznesów mogą liczyć na prawdziwe żniwa. Ponadto reklamy można skierować na konkretne obszary i miejsca, co jest ważne szczególnie w przypadku pozycjonowania lokalnego.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    SEO czy SEM – jakie działania wybrać dla swojej firmowej strony internetowej?

    SEO czy SEM – jakie działania wybrać dla swojej firmowej strony internetowej?

    Połączenie SEO i PPC – dlaczego warto?

    Połączenie SEO i PPC – dlaczego warto?

    Co to jest i jak przygotować dobrą strategię SEM?

    Co to jest i jak przygotować dobrą strategię SEM?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez iCEA PERFORMANCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.